Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Modifikation af D2905/9700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Mislykkedes projektet, kan jeg altid lave nogle figurer og bruge til pynt

Ja, du kan jo lave en lille bjørn 

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

hvilken farve

er det ikke alt forblødt til en forplade. det er ret vigtigt at domen sidder fast, og ikke viberer. de små vibrationer som domen sender ud i forpladen bliver til varme i en alm. alu. forplade.

Det er sandelig også meningen at forpladen bruges til fastspænding. Hvis nogen har fået den fikse idé at plastilina'en skal erstatte forpladen har de den ikke fra mig. Formålet er alene at skabe en fuldstændig jævn og glidende overgang fra membran til baffel

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Tjah, Bjørns SS-9300-omgivelser har da gået tiden ud og er stadig i fineste form...

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg.

Nærmer sig 6 års fødselsdagen

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke herr Bjørn, der er stabil udsigt til velskænkede Urquell-fadbamser paa selve dagen. My treat!

Dørge, Carlsen og Becker trak da gulvbrædder op igår!

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Tillykke herr Bjørn, der er stabil udsigt til velskænkede Urquell-fadbamser paa selve dagen. My treat!

Dørge, Carlsen og Becker trak da gulvbrædder op igår!

Hr. Dørge & Co. er altid en fornøjelse, faktisk var det hedengangne Thermænius, nu uden trommer, vi var i selskab med. Jeg har den ene af de 2 live plader de lavede i sin tid, den anden er just bestilt fra biblioteket.

Vi ka' jo udpege fødselsdagen til "sæsonstart Vognporten, nu på 1.sal"

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Indlæg modereret efter Adm. Ønske. Det var også groft i første om gang. Men der er en mening med galskaben:

Hvid kittel gør ingen læge. Citat fra en der vist heller ikke var mere end ungdoms uddannet.

Men lægen kun i fleste da godt bruge. I har da kroniske smert i side apparaturet.

Hold da kæft en gang forsmåede håndværker.

Det er da ikke så underligt vi ingeniører heller vil bruge håndværkere i Kina, end den der mave sure bitre ungkarle mekanikere, der bare er generelt misundelige.

Tak for kaffe. Gør det ondt.

Hvad har Daniels fået ud af denne tråd?

Bjørn. Er igen skolepige fornærmet, og vil heller ikke her vise noget som helst. Man begynder at tvivl om det er mere ord og råben, end noget konkret.

Og hans intet RG, intet rum, antyder jo en vis ”god dag man økseskaft” så det er måske derfor han ikke vil vise noget.

Andre. Ja det er da godt han har en drejebænk at stå ved. Så ondt i side apparaturet som han har.

3DX, Som faktisk kom med noget konkret, er også fornærmet og skredet.

Modifix, Har modigt taget hyrde staven, og kaldt fårene til samling. Og er kommet med et par kælder humor godbidder.

Man kan så håbe at han ikke som Teddy, bygger på den samme kælder videnskab der fostrede ”intet RG, intet rum”. Men lyder også her som om det er godt at stolen er en stå plads ved drejebænken.

Han mener nok også at klejn smeder er bedre til broer, jord og beton arbejdere bedre til højhuse, tømre bedre til huse, og tjenere bedre til mad.

De slemme slemme slemme ingeniører, de skal sgu ikke tro de er noget.

Var Jante håndværker ?

Hvad med dem der først er finmekanikere, og så ingeniører. Der de så bare ½ dumme. Eller helt ubrugelige.

Hr. Modifix er det ikke en OIR

Men han kan nok sove trygt, og tænke på at hans flok, snart vil påstå at det var ham der opfandt domen.

Duelund har opfundet ring radiatoren.

Hvorfor tog han ikke patent på den, hvis man viste den var så smart. Det er da mega dumt.

Har i nogen som helst beviser på det. Eller er det endnu bare en total udokumenteret kælder påstand.

Skruerselv, Thomas eller hvad vi nu skal kalde ham.

Der er nok ikke så meget mere Hahahahahahahahahah over den vat nisse. Men jeg sætter alle mine umodificerede diskanter på at han ikke stopper.

Slap nu af, smør med lidt salve, kys konen, klap ungerne på hovedet, sæt jer i jeres lytte position, sæt jeres ynglings plade på og nyd det. Eller er det her bare sjovere

Næste uge der vidst nok noget musik i København. Det skulle i give en chance. Eller er sådan nogen musikere, også bare nogen ½ studerede tone døve fjolser i stil med ingeniører, der tror de er noget, kan noget og har lavet noget. Som i kunne gøre 100 gange bedre, men bare ikke gider.

ps: måske skulle i også sætte nogen deadlines, så i fik noget færdigt.

Bare et godt råd, fra en ingeniør, der vist også generelt tjener lidt mere end jer ellers så meget meget kloge håndværkere.

Hvem er så den kloge?

Og Daniels er vist mere underholdt, end blevet ret meget klogere på hvad han skal gøre med sine diskanter.

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Sendt: 05 August 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:

Indlæg modereret efter Adm. Ønske. Det var også groft i første om gang. Men der er en mening med galskaben:

Hvid kittel gør ingen læge. Citat fra en der vist heller ikke var mere end ungdoms uddannet.

Men lægen kun i fleste da godt bruge. I har da kroniske smert i side apparaturet.

Hold da kæft en gang forsmåede håndværker.

Det er da ikke så underligt vi ingeniører heller vil bruge håndværkere i Kina, end den der mave sure bitre ungkarle mekanikere, der bare er generelt misundelige.

Tak for kaffe. Gør det ondt.

Hvad har Daniels fået ud af denne tråd?

Bjørn. Er igen skolepige fornærmet, og vil heller ikke her vise noget som helst. Man begynder at tvivl om det er mere ord og råben, end noget konkret.

Og hans intet RG, intet rum, antyder jo en vis ”god dag man økseskaft” så det er måske derfor han ikke vil vise noget.

Andre. Ja det er da godt han har en drejebænk at stå ved. Så ondt i side apparaturet som han har.

3DX, Som faktisk kom med noget konkret, er også fornærmet og skredet.

Modifix, Har modigt taget hyrde staven, og kaldt fårene til samling. Og er kommet med et par kælder humor godbidder.

Man kan så håbe at han ikke som Teddy, bygger på den samme kælder videnskab der fostrede ”intet RG, intet rum”. Men lyder også her som om det er godt at stolen er en stå plads ved drejebænken.

Han mener nok også at klejn smeder er bedre til broer, jord og beton arbejdere bedre til højhuse, tømre bedre til huse, og tjenere bedre til mad.

De slemme slemme slemme ingeniører, de skal sgu ikke tro de er noget.

Var Jante håndværker ?

Hvad med dem der først er finmekanikere, og så ingeniører. Der de så bare ½ dumme. Eller helt ubrugelige.

Hr. Modifix er det ikke en OIR

Men han kan nok sove trygt, og tænke på at hans flok, snart vil påstå at det var ham der opfandt domen.

Duelund har opfundet ring radiatoren.

Hvorfor tog han ikke patent på den, hvis man viste den var så smart. Det er da mega dumt.

Har i nogen som helst beviser på det. Eller er det endnu bare en total udokumenteret kælder påstand.

Skruerselv, Thomas eller hvad vi nu skal kalde ham.Kald mig det du har lyst til

Der er nok ikke så meget mere Hahahahahahahahahah over den vat nisse Jo, masser, jeg er bare blevet bedt om at holde det lidt for mig selv.. Men jeg sætter alle mine umodificerede diskanter på at han ikke stopper. Det gør du jo heller ikke

Slap nu af, smør med lidt salve, kys konen, klap ungerne på hovedet, sæt jer i jeres lytte position, sæt jeres ynglings plade på og nyd det. Eller er det her bare sjovere

Næste uge der vidst nok noget musik i København. Det skulle i give en chance. Eller er sådan nogen musikere, også bare nogen ½ studerede tone døve fjolser i stil med ingeniører, der tror de er noget, kan noget og har lavet noget. Som i kunne gøre 100 gange bedre, men bare ikke gider.

ps: måske skulle i også sætte nogen deadlines, så i fik noget færdigt.Er man ordentligt hifiinteresseret, bliver man ALDRIG færdig.

Bare et godt råd, fra en ingeniør, der vist også generelt tjener lidt mere end jer ellers så meget meget kloge håndværkere.Hvem er han ? Han kan da ikke hedde KIMMADSEN !!!

Hvem er så den kloge? Heller ikke her, kan det være KIMMADSEN

Og Daniels er vist mere underholdt, end blevet ret meget klogere på hvad han skal gøre med sine diskanter. Jeg ville også købe nogle nye, til 10.000,- stk. som en ingeniør har "opfundet" - efter en hjemmefusker har opfundet det - - 2 år tidligere.

KIMMADSEN er velkommen til at skrive privat til mig, da DETTE HER heller ikke gavner DANIELS.

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas (er det ikke det du hedder rigtigt) selv om du vist er min. 4 alias.

Det der er jo en udpræget kælder påstand. Igen er det vel ingeniøren der har hugget det hele. Hvis han da har det. Man tvivler da i jo ikke har andet end påstande. Der er den smarteste. De har retten til den, og tjener pengene på den.

Hvem er så den smarte Thomas?

Man kan vel sige, ”den må i længere ned i kældere med”   

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Sendt: 05 August 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:

Hej Thomas (er det ikke det du hedder rigtigt) selv om du vist er min. 4 alias. Nej et - det står oppe i hjørnet - du kan evt kalde mig det, så ved jeg hvem du skriver til, når det ikke er privat.

Det der er jo en udpræget kælder påstand. Igen er det vel ingeniøren der har hugget det hele. Hvis han da har det. Man tvivler da i jo ikke har andet end påstande. Der er den smarteste. De har retten til den, og tjener pengene på den.

Hvem er så den smarte Thomas? Ja det vil jeg mene at hjemmefuskeren er - incl mig selv - for vi køber ikke de dyre ting - vi modificerer til en klang/lyd vi SELV er glade for og tilfredse med - men til LANGT mindre pris - så jo, det må være os der er de smarte.

Man kan vel sige, ”den må i længere ned i kældere med”    Nu skriver jeg HJEMMEFUSKER - men ok, bor man i en kælder, så er det vel hjemme - jeg gør bare ikk
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Undskyld, men har hr. kimmadsen stukket sig på nålen? Drej 112    
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 August 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Undskyld, men har hr. kimmadsen stukket sig på nålen? Drej 112    

nej, det er en lidt spøjs facon

må være lidt svært at få folk i tale, på den måde

men måske rager det ham en høstblomst

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 08 August 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

WOW......

Det må jeg sgu sige....

Jeg har lige siddet og kæmpet mig igennem 6 sider med ævl og kævl!

Det er flot, at kunne komme med så mange indlæg, og så er det lige før de konstruktive indlæg kan tælles på en hånd.

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 08 August 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

kimmadsen skrev:

Bare et godt råd, fra en ingeniør, der vist også generelt tjener lidt mere end jer ellers så meget meget kloge håndværkere.

Hvem er så den kloge?

Siden hvornår er løn = viden? En farlig holdning som 'niør - tænk sig hvis en af de folk man har under sig skulle få en god ide. Grufuld tanke - ik´?
(Viden og gode ideer udspringer ikke altid af en lang uddannelse - erfaring er ej heller at foragte)

Lyder som om du lige er nyuddannet og har et eller andet du trænger til at få bevist... tsk tsk tsk...

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hey,

Arg, skulle vi ikke stoppe det her? Jeg er lige kommet hjem fra grækenland, og denne tråd kører stadig.

Kan vi ikke love hinnanden IKKE at sige noget uden at kunne bevise det? Ingen har bevist synkronfilteret, at han opfandt ringradiator'n osv. NÅR i gør det, så tag emnet op og så kan man tage den derfra. Man kommer ingen steder uden beviser.

Inginører ved hvad de snakker om. Jeg har prøvet og have Ulrik S fra SS i røret, og jeg måler sku ikke en my mod ham. Erfaring er fint, men der er langt fra det til den slags matematik og viden f.eks. Ulrik har som også lejer hver dag med tingene. Jeg vil give ret i, at en _ikke_ inginør kan få en god ide, men der mener jeg den bør gives videre til en inginør der ved mere om tingene som så kan gøre den færdig. Hvilket jeg også tror er tilfældet ved ringradiator'n, hvis han fik ideen altså.

Har Duelund også opfundet dobelt ringradiator'n? Den kan jeg se de har patent på men ikke lavet endnu. Den har to svingspoler.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

http://www.leksikon.org/art.php?n=1752

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Brisse skrev:
kimmadsen skrev:

Hvem er så den kloge?

Siden hvornår er løn = viden? En farlig holdning som 'niør - tænk sig hvis en af de folk man har under sig skulle få en god ide. Grufuld tanke - ik´?
(Viden og gode ideer udspringer ikke altid af en lang uddannelse - erfaring er ej heller at foragte)

Lyder som om du lige er nyuddannet og har et eller andet du trænger til at få bevist... tsk tsk tsk...

Nyuddannet for 8 år siden

Ville hellere ha’ været læge.

Så ville jeg finde noget mod:

• Storheds vanvid,
  • OIR
  • Misundelse…

Det må kunne sælges nede i kælderen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 21 September 2005 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Arh selv, en ingeniør er bare et menneske der har læst en masse teori.Og herved kan han være med til at fremstille produkter.Jeg tror ikke engang man skal være kreativ for at få sit eksamens bevis.hermed ikke sagt at der ikke er nogle af dem der er kreative.Og husk at alt hvad en ingeniør har læst er ikke hemlig viden.

MVh

Frederik Carøe skrev:

Hmm, der er nu to personer på hifisentralen, den ene højttalerfabrikant, den anden ingeniør i akustik,

ja nu skal en ingeniør inden for akustik jo ikke tro han er noget

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 September 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Det må han da godt 3DX, alså tro han er noget.Men så skal han jo have lavet noget der gør han har noget at have det i.For det var ikke det der var min pointe.Det var at, om man er kreativ eller ikke, intet har med at gøre at man er ingeniør.Der findes autodidakte så vel som ingenører, der finder på fantastisk smarte ting, så vel som temmeligt idiotiske ting  .

MVH  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 21 September 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Forbedringer af noget eksisterende giver altid anledning til diskussioner

Nu har jeg heldigvis fået mit målesystem op og køre, så jeg nu kan lave mine egne erfaringer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes