Emne: HFK vs. FONA. vs. 2tal. LG RZ-42PY10. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Jeg har i dag snakket HFK og FONA, vedr. forsikringerne.
1. HFK og FONA samarbejder med et forsikringsselskab
|
|
|
Ja, de samarbejder alle med forsikringsselskab, men nogle overlader helt sagen til forsikringsselskabet, med de ulemper det medfører. Jeg tror ikke FONA eller HFK gør dette, så her er de begge gode.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
king skrev:
| Nu er det sådan at jeg er montør ved Fona - og her er der SERVICE for alle penge ! |
|
|
Jeg sagde også netop at der var udsving. Jeg ved bare hvordan service'n var i de Fona butikker jeg har arbejdet i, og det mener jeg var ret retningsvisende overfor flertallet af Fona butikker. Jeg er helt på det rene med at der visse steder udføres nogle ganske professionelle installationer, og der er sandsynligvis en vis sammenhæng mellem de gamle Fredgaard butikker og de installatører der gør sit arbejde ordentligt.
king skrev:
| Men tænker du du på den super service - da du glemte at ringe tilbage til mig 2-3 gange ang.. cardas kabler til høretelefoner så er Fonas service meget bedere en jerers !!!!!!!!!! |
|
|
Jeg har aldrig sagt at jeg er perfekt. Og jeg har slet ikke lagt op til at vores service skulle være bedre end andres, det var ikke dét vi talte om. Vi HAR slet ikke nogen fast installatør... Men hvis du vil have mig til at svare på om jeg synes vores service er bedre end Fona's, så skal jeg gerne kigge dig ind i øjnene og svare et rungende ja. Jeg siger bare, at når man tager 800,- for en installation, så er det _sandsynligvis_ (spørg HFK) fordi der ligger mere i det end at levere fjernsynet og sætte strøm til. Det _kan_ der også gøre i visse Fona butikker, men det er nok i noget højere grad individuelt fra sted til sted. Det er jo også derfor jeg slutter mit indlæg af med at udtale at man skal handle i dén butik hvor man føler sig tryg, hvadenten der så står Fona eller HFK (eller Tape Connection) på facaden.
Jeg ved bare at der er temmeligt mange Hr og Fru Danmark'er der har surround-anlæg stående med Dolby Digital og DTS osv, men kører Pro Logic når de afspiller en DVD, fordi installationen ikke blev foretaget ordentligt. Og så er jeg naiv nok til at tro på at en installation foretaget af Klubben i det mindste vil have disse meget simple detaljer på plads - hver gang. Det betyder ikke at jeg tror at en Fona installation er elendig _hver_ gang, jeg siger bare at bund-niveauet er højere i HFK.
|
|
|
Nå man (glemmer) at ringe tilbage til kunder - selv om du siger at du ringer lige tilbage - og det sker 2-3 gange så syntes jeg ikke du levere SERVICE !!! 
Men Ja - du må da gerne kikke mig i mine øjne !!
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Nå man (glemmer) at ringe tilbage til kunder - selv om du siger at du ringer lige tilbage - og det sker 2-3 gange så syntes jeg ikke du levere SERVICE !!!  |
|
|
Det synes jeg heller ikke, nej. Men service er jo mange forskellige ting - og jeg har helt ærligt meget svært ved at se hvad ovenstående har med kvaliteten af en installation udført af hhv. Fona og HFK at gøre?
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor hænger det STADIG ved, at "hifi"klubben leverer så god service ?
Der er sgu snart så mange i Fona osv der har overhalet personalet i "hifi"klubben, mht viden og problemløsning, at "hifi"klubben er svær at kende.
Der ER da nogle der interesserer sig for det forskellige i "hifi"klubben, men det er da langt fra som før, hvor ALLE vidste bare lidt om div app - - de er sgu ikk bedre end Fona længere.
Der er blevet mange ansat i "hifi"klubben de sidste 2-3 år, som ikk ved en skid mere om produkterne end der står i deres "reklame" - noget ALLE kan læse - - at der så er få der stadig ved en masse om div produkter, gør slet slet ikke "hifi"klubben til det den var (kundeservice/viden)
Så jeg forstår NEMT at folk er lidt i tvivl om hvor de efterhånden skal handle - "hifi"klubben er hverken billigere eller bedre selvom der findes nogle bland de ansatte der virkelig kan deres kram - - - men mon ikk der også er sådan nogle blandt de ansatte i Fona osv - - - det tror jeg.
Det er jo ikke kun Fona og slænget der er blevet "klogere/dygtiere" (fordi de er nød til det) - men I DEN GRAD "hifi"klubben der er blevet noget så sløset, efter moderniseringen/salg, at det "bare" drejer sig om at sælge.
De er sgu så ens alle sammen (stort set) og det er bare det latterlige (misvisende) HIFIKLUBBEN logo/navn, der gør at mange stadig tror det er som før - - - det er det også, men KUN navnet
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
| Der er blevet mange ansat i "hifi"klubben de sidste 2-3 år, som ikk ved en skid mere om produkterne end der står i deres "reklame" - noget ALLE kan læse - - at der så er få der stadig ved en masse om div produkter, gør slet slet ikke "hifi"klubben til det den var (kundeservice/viden) |
|
|
Hold nu op med at hænge fast i fortiden. HFK ER ikke det den var, og den kommer aldrig til at blive det. Verden flytter sig, og HFK flytter med - det samme gør Fona iøvrigt! Jeg synes altså det er hysterisk at sige at HFK er på niveau med Fona. Med nogle undtagelser, som nævnt fortrinsvist de tidligere Fredgaard butikker, så har Fona altså også ændret sig, Fona i dag er ikke den samme butikk som Fona for 5 år siden. Jeg var inde i en Fona butik i går, radio/tv afdelingen bestod af en milliard fladskærme, ca. 10 billige mikro stereo-anlæg, samme antal billige all-in-one surroundanlæg, nogle få surroundreceivere, og en stak DVD-afspillere og optagere. Gemt væk i hjørnet stod der 3-4 _meget_ billige sæt højttalere. Vis mig lige en HFK med en tilsvarende produkt-sammensætning? Dette var én af de butikker jeg tidligere har arbejdet i, og dengang stod der (ikke på min foranledning) f.eks. Sony ES, Jamo 507/707, diverse Mission højttalere osv. Ikke det vilde grej, men dog rimeligt fornuftigt hifi. Bevægelsen mod hjemmebiografer frem for hifi-anlæg har flyttet den gennemsnitlige _kvalitet_ af folks anlæg nedad - og det gælder både i Fona, HFK og hos os for den sags skyld.
Min pointe er: Sammenlign med konkurrenterne i stedet for med fortiden! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Midt jyden Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ny bruger herinde - har dog læst en del indlæg som gæst -men synes at så snart HFK nævnes ræser Tordenskjolds soldater frem og sviner dem til - dette er mere reglen end undtagelsen !! Det flyver med fordomme og argumenter at hvad de kan eller ikke kan - tråden startede med en snak om een given plasmaskærm og er på kort tid blevet til en ny hetz - på gamle erfaringer/fordomme - hold jer til tråden venner - ellers er livet for kort til at sagligt debattere i dette forum !
|
| Til top |
|
| |
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt jyden....
Er helt enig med deg! Hver gang noen nevner HFK skal noen forståsegpåere begynne å sutre...
Må nok ligge en bitterhet langt inne i kroppen på mange av de, som jeg
synes er latterlig. Det ender i usaklig debatering, og krangling.
Tror at blant mange er det om å gjøre å ikke like HFK fordi HFK er en suksess-bedrift..... Og det blir bare smålig.
Men men....
Til saken så tror jeg du vil få bedre oppfølging ved kjøp i HFK. Skulle
du ha noe spørsmål ang. bruk av skjermen, og muligheter, så tror jeg
HFK kan gi deg bedre hjelp, men det går bare ut på egne erfaringer med
butikken.
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
I fredags snakkede jeg med Hifiklubben. De vil gå med til at give et prisafslag. Så deres tilbub, kan måle sig FONA's. Jeg sagde til sælgeren, som jeg snakkede med, at jeg vil tage deres tilbud til overvejelse igen.
Her i dag var inde i 2tal, for at høre hvad de vil sælge en LG RZ-42PY10 for. De kom med et tilbud, som slår både HFK og FONA. 25000 kr., med forsikring 27000 kr. som der gælder i fem år. Uden afskrivning og selvrisiko. Ikke nok med det, de vil også bringe det ud og installere det, uden beregning.
Lige nu er det 2tal, der har "den gule førertrøje"
Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan ikke se nødvendigheten av å snu og vri på hver krone. Vi snakker ca
1-2% forskjell på de forskjellige kjøpesummene her.... Vil tro med alle
besøkene dine, så kunne du tjent deg sikkert 1000 kr, så hadde det ikke
hatt noen forskjell....
Hadde vi vært oppe i 10-15% forskjell, så hadde vi snakket om noe helt
annet. Er ikke alltid at den leverandøren som er billigst gir deg best
oppfølging, og annen kundeservice, også ved senere anledninger.
No offence, men bare synes at det hele blir litt flisespikkeri.
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gromkaellen skrev:
kan ikke se nødvendigheten av å snu og vri på hver krone. Vi snakker ca 1-2% forskjell på de forskjellige kjøpesummene her.... Vil tro med alle besøkene dine, så kunne du tjent deg sikkert 1000 kr, så hadde det ikke hatt noen forskjell....
Hadde vi vært oppe i 10-15% forskjell, så hadde vi snakket om noe helt annet. Er ikke alltid at den leverandøren som er billigst gir deg best oppfølging, og annen kundeservice, også ved senere anledninger.
No offence, men bare synes at det hele blir litt flisespikkeri.
|
|
|
Så vidt jeg kan regne ud vil plasmaen koste 29500,- i HFK med levering og installation, og 27000,- i 2tal for det samme. Dette vil sige, at der er en forskel på omkring de 9-10%. ellers skal jeg have skolepengene tilbage. Men okay, point taken - kunne bare ikke lade være!
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg besluttet mig. Det bliver hos 2tal, jeg køber LG'eren. Med forsikring får jeg den til 26000 kr. Jeg får den bragt ud og installeret, uden beregning. De har en god service
2tal skal dog først have den bestilt hjem. Men der er en god chance for, at jeg får den på mandag. I hører nærmere
Forresten har LG RZ-42PY10 fået en meget god anmendelse på www.bigscreen.se
Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
skruerselv skrev:
| Der er blevet mange ansat i "hifi"klubben de sidste 2-3 år, som ikk ved en skid mere om produkterne end der står i deres "reklame" - noget ALLE kan læse - - at der så er få der stadig ved en masse om div produkter, gør slet slet ikke "hifi"klubben til det den var (kundeservice/viden) |
|
|
Hold nu op med at hænge fast i fortiden. HFK ER ikke det den var, og den kommer aldrig til at blive det. Verden flytter sig, og HFK flytter med - det samme gør Fona iøvrigt! Jeg synes altså det er hysterisk at sige at HFK er på niveau med Fona. Med nogle undtagelser, som nævnt fortrinsvist de tidligere Fredgaard butikker, så har Fona altså også ændret sig, Fona i dag er ikke den samme butikk som Fona for 5 år siden. Jeg var inde i en Fona butik i går, radio/tv afdelingen bestod af en milliard fladskærme, ca. 10 billige mikro stereo-anlæg, samme antal billige all-in-one surroundanlæg, nogle få surroundreceivere, og en stak DVD-afspillere og optagere. Gemt væk i hjørnet stod der 3-4 _meget_ billige sæt højttalere. Vis mig lige en HFK med en tilsvarende produkt-sammensætning? Dette var én af de butikker jeg tidligere har arbejdet i, og dengang stod der (ikke på min foranledning) f.eks. Sony ES, Jamo 507/707, diverse Mission højttalere osv. Ikke det vilde grej, men dog rimeligt fornuftigt hifi. Bevægelsen mod hjemmebiografer frem for hifi-anlæg har flyttet den gennemsnitlige _kvalitet_ af folks anlæg nedad - og det gælder både i Fona, HFK og hos os for den sags skyld.
Min pointe er: Sammenlign med konkurrenterne i stedet for med fortiden!
|
|
|
Fandme fornuftigt sagt, jeg er også ved at være lidt træt af at høre på folks brokkeri over at HFK har ændre sig... din pointe med at sammeligne med konkurrenterne fremfor fortiden er en af de bedste pointer her på forummet igennem længere tid.
Og derudove har du helt ret i den anskuelse af sortimentet i de forskellige butikker, går man ind i en HFK har de en hel del dyrt og lækkert udstyr ståenden, hvorimod de i Fona stort set kun har "pap" anlæg stående hvor man får en komplet hjemmebio for 1500kr og det ser man i det mindste ikke i HFK.
dermed ikke sagt at jeg har noget imod Fona for det har jeg ikke, men de henvende sig bare ikke til mig og mine præfenrencer men tilgengæld til en helt anden målgruppe.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
| Sendt: 05 Juli 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|