Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Stikdåse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hejsa!

Til forsvar for et vist firma, der tjener tykt, så vil jeg da lige kort sige, at Schuko og andre standarder jeg er stødt på rundt om i Europa, simpelthen er designmæssige katastrofer.
LK er decideret elegante ved siden af den slags, uanset det meste er designet for årtier siden.

Kan ikke være mere uenige . Jeg synes faktisk at det danske er et katastrof i design. 

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Nu er design selvfølgelig en smagssag, men jeg synes specielt vægudtagene er frygteligt klodsede, ikke mindst når der sidder en Shuko stikprop i.
Man ør selvfølgelig så montere sine vægudtag langs gulvet, men de kunne da alligevel godt være pæne - synes jeg.
Det har jeg til gode at se Shuko være, så hellere betale lige lidt mere om nødvendigt. Mit indtryk er dog, at man scorer kassen i lige så høj grad i det øvrige Europa og helt særdeles og specielt i England.
Men deres stik er også out of this world i design - grimmere bliver det vel næppe.

Nå sådan (troede du havde tekniske argumenter)... Det kan jo diskuteres til evighed. Måske klodsede i forhold til de flade danske stik, men i forhold til de danske med jord kan det være hip som hap. Desuden, hvis LK virkelig ville var det en smal sag at lave flade stik, som uden problemer også kunne gå i schuko-dåser.
Er helt sikker på at hvis vi skifter til schuko, så skal LK nok lave nogle schuko stik til dig af middelmådig kvalitet i "kedeligt" gråt design.

Ang. England... Tja, det er jo deres problem - og det forhindrer vel i bund og grund ikke os i at løse vores problem?

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

rip59
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:

Det er så nok næppe stikkenes skyld

Det er nærmere den praktiske implementation herhjemme, der måske generelt er lidt skodet i forhold til udlandet.... Så nok får de danske stik skyld for meget, men direkte dårlig jordforbindelse kan man vel næppe klantre dem for.

Næ, det største problem med de danske stik er at de er proprietære og derfor hundedyre for forbrugerne (og det tjener et vist firma, der er gode til lobbyisme tykt på!).

Nej det kan man nok ikke klantre stikkene for   Men er der problemer i DK hvis man bruger jord i sin HiFi-installation?

Rip

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 10 September 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Her er et eks. på et grimt stik:

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hej Zanetti

Har du fået købt en stikdåse?? hvis ikke, så har VassagoHiFi (Jensen) to (øøhh en) Supra MD06 MKII til salg for 700,-

http://www.vassagohifi.com/main.php?site=demo

Jeg har købt den ene

Mvh

SANmann

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

pugga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Syntes ikke folk kan blive enige. Er schuko stikdåser lovlige??? Hvis man nu skifter stikket på dåsen til "dansk" eller bruger en adapter??? Så kan man køre med jord og man laver ikke en fast installation. Kan ikke finde et entydigt svar på nettet.

Til top Vis pugga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pugga

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

pugga skrev:

Syntes ikke folk kan blive enige. Er schuko stikdåser lovlige??? Hvis man nu skifter stikket på dåsen til "dansk" eller bruger en adapter??? Så kan man køre med jord og man laver ikke en fast installation. Kan ikke finde et entydigt svar på nettet.

Gør som jeg, kør en tur i bauhausen og køb en stikdåse derude, jeg kan love dig at der hul igennem på strømmen.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 05 December 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt denne her, som er ganske fin http://www.oxboll.dk/hga/catalog/product_info.php?products_i d=99 og den har også strøm
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 December 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Jeg har købt denne her, som er ganske fin http://www.oxboll.dk/hga/catalog/product_info.php?products_i d=99 og den har også strøm

Så er du lige vidt!
Køb 4-6 LK vægudtag uden afbryder, og bor så huller i ét eller andet og skru dem i.
På bagsiden kan du putte ledninger i. Gør det og mål dem op så de er lige lange.
Lod em fast på et apparatstik til cassismontering, som du har skruet fast sammen med LK dåserne.
Fortin enderne der skal ind i LK fiduserne og tilslut - voila så er der dømt stjerne til den store guldmedalje. - smil du er på.

Forbind f.eks. LK dåserne med apparatstiksdimsen med NKT PKA(J) 3X1,0 dut og så slut.
Mærk efter med tungen omderer forbindelseTongue
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

L.B. skrev:

Så er du lige vidt!
Køb 4-6 LK vægudtag uden afbryder, og bor så huller i ét eller andet og skru dem i.
På bagsiden kan du putte ledninger i. Gør det og mål dem op så de er lige lange.
Lod em fast på et apparatstik til cassismontering, som du har skruet fast sammen med LK dåserne.
Fortin enderne der skal ind i LK fiduserne og tilslut - voila så er der dømt stjerne til den store guldmedalje. - smil du er på.

Forbind f.eks. LK dåserne med apparatstiksdimsen med NKT PKA(J) 3X1,0 dut og så slut.
Mærk efter med tungen omderer forbindelseTongue

Han kunne også lade værre og bare høre musik.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 05 December 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Drop de dyre stikdåser.... I stedet for at skrive side op og side ned for at retfærdiggøre jeres investeringer, så brug hellere tiden på at placere jeres højtalere ordentligt. Det giver helt klart mere!

Tror de fleste kunder til dyre woodoo stikdåser køber af de forkerte årsager. Folk køber dem fordi de så kan bilde sig selv ind, at de har gjort det bedst muligt for anlægget. Dyreste stikdåse => Bedste stikdåse => Bedste lyd. Og så kan ma fortælle alle sine bekendte, at nu har man virkelig få optimeret i bund! Man glemmer bare at lytte, og de fleste vil sikkert ikke kunne høre nogen forskel... Men det er også ligegyldigt for dem... De mener jo de har gjort det bedste, og det er nok et vigtigste. Når man så fortæller hvor meget det har hjulpet, taler man i virkeligheden i vildelse... man har jo reelt ikke hørt nogen forskel, men man har bildt sig selv ind at man kan høre forskellen.

Husker en artikel om en meget fin svensk stikdåse, der efter sigende skulle kunne forbedre lyden betragteligt. Samtidig skulle den vist kunne fjerne netstøj, uden at fungere som filter .
Mener den kostede 10.000,- og der var tilsyneladende mange der købte det. De berettede nærmest om  åbenbaringer!
mener det var High Fidelity der derfor testede stikdåsen, men IKKE var i stand til overhovedet at høre nogen forskel fra en standard. Derfor satte de sig for at undersøge hvad stikdåsen egentlig bestod af.
Pudigt nok kunne den ikke skille ad, da den var fyldt op med indstøbningsmasse. Den slags ser man ofte i elektronikindustrien, når producenter vil beskytte ny teknologi. Hvad gør man så??? Tjaaee... jeg mener de var ned hos den lokale tandlæge... De fik ihvertfald taget et røngtenbillede.
Og hvad kunne de se?? De kunne konstatere, at der INTET var i stikdåsen, udover at der lå nogle afklippede ledningsstykker!! Og så kan jeg godt forstå, at producenten havde fyldt det op med støbemasse.

Men hvorfor påstår folk så, at stikdåsen var så fantastisk?? Ren og skær psykologisk effekt. Man har betalt 10.000,- for en stikdåse, der i Bauhaus koster 50,-. Derfor må den være bedre. Samtidig lover en eller anden producent, at den bygger på nye teknologiske landvindinger. Når man beslutter sig for at købe den, altså inden man modtager den, har man allerede besluttet sig for at den er et mirakel. Derfra og så til at konkludere ved lytning, at den faktisk ikke virker.... der er MEGET langt, og den psykologiske effekt er MEGET kraftig.

Folk der køber sådanne produkter betaler ikke for produktet og dets egenskaber. De betaler for at få ro i sjælen, og for at kunne overbevise sig selv om at de har fået det bedste.
Havde den omtalt svenske stikdåse kostet 99,- og havde historien været, at det bare var en standard dåse, ville der med garanti ikke være en eneste der mente den kunne gavne anlægget.

Folk er alt for ukritiske... Bare det er dyrt, tror man det er godt, og de fleste lytter slet ikke efter. Man køber det bare.
Det betyder desværre at der er alt for meget woodoo indenfor HIFI i dag. Kunderne tigger jo om at blive snydt. Og der dukker MASSER af små selvudnævnte guruer op, som påstår at have fundet de vise sten. Oftest er det bare rene standardvarer i ny indpakning og til en vandvtiigt pris. Bare prisen er høj nok og fortælles en god historie, kan man få folk til at købe alt og til urimelig høje priser.
Som jeg tidligere har nævnt, så er der også et sted i DK et firma, der sælger et "helt specielt" netkabel. Kan ikke huske prisen, men mener det er godt over 1000,-. Der fortælles en sjov historie om et eksotisk kabel osv. Men... Et lille dansk firma,der sælger nogle få hundrede meter kabel om året får IKKE produceret et specielt kabel. Nej... der er tale om standardkabler, til formentlig maks 20,-. Køb det hos din lokale EL-installatør til under 100, inkl stik, så har du PRÆCIS samme kabel. Men til den pris kan ingen høre at det er godt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Ha ja, kan godt huske den historie i HF.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Drop de dyre stikdåser.... I stedet for at skrive side op og side ned for at retfærdiggøre jeres investeringer, så brug hellere tiden på at placere jeres højtalere ordentligt. Det giver helt klart mere!

Tror de fleste kunder til dyre woodoo stikdåser køber af de forkerte årsager. Folk køber dem fordi de så kan bilde sig selv ind, at de har gjort det bedst muligt for anlægget. Dyreste stikdåse => Bedste stikdåse => Bedste lyd. Og så kan ma fortælle alle sine bekendte, at nu har man virkelig få optimeret i bund! Man glemmer bare at lytte, og de fleste vil sikkert ikke kunne høre nogen forskel... Men det er også ligegyldigt for dem... De mener jo de har gjort det bedste, og det er nok et vigtigste. Når man så fortæller hvor meget det har hjulpet, taler man i virkeligheden i vildelse... man har jo reelt ikke hørt nogen forskel, men man har bildt sig selv ind at man kan høre forskellen.

Husker en artikel om en meget fin svensk stikdåse, der efter sigende skulle kunne forbedre lyden betragteligt. Samtidig skulle den vist kunne fjerne netstøj, uden at fungere som filter .
Mener den kostede 10.000,- og der var tilsyneladende mange der købte det. De berettede nærmest om  åbenbaringer!
mener det var High Fidelity der derfor testede stikdåsen, men IKKE var i stand til overhovedet at høre nogen forskel fra en standard. Derfor satte de sig for at undersøge hvad stikdåsen egentlig bestod af.
Pudigt nok kunne den ikke skille ad, da den var fyldt op med indstøbningsmasse. Den slags ser man ofte i elektronikindustrien, når producenter vil beskytte ny teknologi. Hvad gør man så??? Tjaaee... jeg mener de var ned hos den lokale tandlæge... De fik ihvertfald taget et røngtenbillede.
Og hvad kunne de se?? De kunne konstatere, at der INTET var i stikdåsen, udover at der lå nogle afklippede ledningsstykker!! Og så kan jeg godt forstå, at producenten havde fyldt det op med støbemasse.

Men hvorfor påstår folk så, at stikdåsen var så fantastisk?? Ren og skær psykologisk effekt. Man har betalt 10.000,- for en stikdåse, der i Bauhaus koster 50,-. Derfor må den være bedre. Samtidig lover en eller anden producent, at den bygger på nye teknologiske landvindinger. Når man beslutter sig for at købe den, altså inden man modtager den, har man allerede besluttet sig for at den er et mirakel. Derfra og så til at konkludere ved lytning, at den faktisk ikke virker.... der er MEGET langt, og den psykologiske effekt er MEGET kraftig.

Folk der køber sådanne produkter betaler ikke for produktet og dets egenskaber. De betaler for at få ro i sjælen, og for at kunne overbevise sig selv om at de har fået det bedste.
Havde den omtalt svenske stikdåse kostet 99,- og havde historien været, at det bare var en standard dåse, ville der med garanti ikke være en eneste der mente den kunne gavne anlægget.

Folk er alt for ukritiske... Bare det er dyrt, tror man det er godt, og de fleste lytter slet ikke efter. Man køber det bare.
Det betyder desværre at der er alt for meget woodoo indenfor HIFI i dag. Kunderne tigger jo om at blive snydt. Og der dukker MASSER af små selvudnævnte guruer op, som påstår at have fundet de vise sten. Oftest er det bare rene standardvarer i ny indpakning og til en vandvtiigt pris. Bare prisen er høj nok og fortælles en god historie, kan man få folk til at købe alt og til urimelig høje priser.
Som jeg tidligere har nævnt, så er der også et sted i DK et firma, der sælger et "helt specielt" netkabel. Kan ikke huske prisen, men mener det er godt over 1000,-. Der fortælles en sjov historie om et eksotisk kabel osv. Men... Et lille dansk firma,der sælger nogle få hundrede meter kabel om året får IKKE produceret et specielt kabel. Nej... der er tale om standardkabler, til formentlig maks 20,-. Køb det hos din lokale EL-installatør til under 100, inkl stik, så har du PRÆCIS samme kabel. Men til den pris kan ingen høre at det er godt.

Nu ved jeg ikke lige hvor meget guru der er over et jorma-netkabel til 700 spir med nazigrå strømpe , her kan vi vist alle være med økonomisk. Nuvel, tilbage til den der med at man ikke kan høre en ski' forskel på skærmede netkabler og det alm. dødelige der følger med - det er langt mere interessant end hvad det koster og hvilket eksotisk navn det ellers måtte have. Her på matriklen vil man, efter lidt tilvænning til anlæggets klang, kunne høre en klar forskel på om der køres med eller uden skærmet netkabel - og det er klart til det bedre . Hvorfor man kan ved jeg ikke, men hørbar forskel er der . Faktisk så meget at konen insisterede på at vi beholdte den jorma fætter på trods af at den i starten sugede bassen ud af mit system - der var jeg parat til at sende l****t tilbage til lapland med beskeden: Duer aldeles ikke . Men efter nogen tid (læs efter godt og så vel 100 timer) så kom bassen tilbage igen med endnu mere hammer på end før , denne gang bare renere og strammere......måske også en anelse dybere men ikke nævneværdigt . Det konen faldt for var at musikken bare flyder derudaf og klinger frit, stemmer er klare og veldefinerede og man hører flere "små ting", svært at forklare men de små ting i lydbilledet står klarere frem og så høres de . Een ting nager mig dog en smule og det er dynamikken, jeg syntes det var en anelse mere dynamik (trods støjen) i anlægget før jorma-kablerne kom til, men de giver stadigvæk langt mere end de tager          

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 06 December 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Ja klart... du kan høre forskel på netkabler. Men hvad med stikdåser??
Historien fra HF bekræfter jo aldeles godt, at bare noget er dyrt nok og historien er godt nok, så kan folk høre forskelle som ikke eksisterer. Det er ren indbildning. I det konkrete tilfælde er det ret sværvt at snakke sig udenom... sikkert også derfor der endnu ikke rigtig er nogen der har vovet pelsen.
Det er helt fint at man gerne vil give anlægget optimale forhold, men visse punkter hjælper bare ikke. Det kan godt være en stikdåse til 10.000,- ser lækker ud, men derfra og så til at sige at den lydmæssigt hæver anlægget lfere klasser.... Bvadr!!
Kom nu ind i kampen... lad være med at være så naive. Brug ørerne i stedet. En stikdåse kan være nok så fin og dyr. Det bliver den ikke bedre af. Prøv i stedet at lave en blindtest mod en Bauhausmodel. Hvis man reelt ikke kan udpege den dyreste som værende bedst i blindtest, så er den set ud fra et lydmæssigt synspunkt ikke mere værd en den fra Bauhaus. Fair nok, at nogle alligevel vil købe den, fordi den virker lækker og ser godt ud. Men lad nu være med at bilde jer selv ind, at i har gjort det for lydens skyld.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 06 December 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg må tilslutte mig Hurtigs generelle syn på tweaks af den art.
Jeg kan sagtens høre forskel på netkabler m.m. det kan de fleste der prøver det hos mig også.
Så netkabler har sin virkning selvfølgelig.
Men sagen er så, virker det bedre jo mere der gøres ud af diverse enkeltparametre.
Skærmede kabler har måske en virkning, men jeg tror det dog næppe. Man kan jo prøve at pille skærmen fra og lytte om det har effekt. Jeg tvivler på det, og jeg vil hellere bruge tiden mere konstruktivt.
Man ser også nørder gå i kast med sætte netstik fra Furutech og apparatstik fra Wattgate til mindre formuer på ledningerne. Her synes jeg lige man bør vende skråen et par omgange, og checke om fornuftsfaktoren er høj nok, til at man gider forsøge at forklare sin svigermor hvad der foregår.
Prøv i stedet at rense alle phonostikkene/bøsningerne med isopropanol i stedet.
Prøv også at øge tensionen i diverse tilslutninger, såsom lysnet, RCA, banan m.m. efter de er gjort rene.
Jeg tror energien er bedre placeret her.
Det bliver i hvert tilfælde ikke undertegnede man ser komme slæbende med 20KK+ netkabler med klodsede stik på.
Mine hospitalskabler sidder på udstyr, som måler signaler der er så svage, at der sidder superledende kabler internt i visse af disse apparater. Det siger lidt om, hvilke krav de skal opfylde. Jeg mener det er alt rigeligt til mit hifi.
Alle de netkabler, der er lyttet på plads alene, har jeg svært ved at tro, kan indgå med samme resultater allevegne, desuden er de fleste blot standardkabler, der er overtrukket med stærkt lydforbedrende og prisforøgende nylonfletstrømper.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Ja klart... du kan høre forskel på netkabler. Men hvad med stikdåser??
Historien fra HF bekræfter jo aldeles godt, at bare noget er dyrt nok og historien er godt nok, så kan folk høre forskelle som ikke eksisterer. Det er ren indbildning. I det konkrete tilfælde er det ret sværvt at snakke sig udenom... sikkert også derfor der endnu ikke rigtig er nogen der har vovet pelsen.
Det er helt fint at man gerne vil give anlægget optimale forhold, men visse punkter hjælper bare ikke. Det kan godt være en stikdåse til 10.000,- ser lækker ud, men derfra og så til at sige at den lydmæssigt hæver anlægget lfere klasser.... Bvadr!!
Kom nu ind i kampen... lad være med at være så naive. Brug ørerne i stedet. En stikdåse kan være nok så fin og dyr. Det bliver den ikke bedre af. Prøv i stedet at lave en blindtest mod en Bauhausmodel. Hvis man reelt ikke kan udpege den dyreste som værende bedst i blindtest, så er den set ud fra et lydmæssigt synspunkt ikke mere værd en den fra Bauhaus. Fair nok, at nogle alligevel vil købe den, fordi den virker lækker og ser godt ud. Men lad nu være med at bilde jer selv ind, at i har gjort det for lydens skyld.

Æh, jeg vil være ærlig og sige at virkningen ikke er helt den samme fra stikkdåsen som fra netkablet . De største forbedringer kom fra netkablet, men jeg har ikke dog prøvet at sammenligne på stikdåserne endnu, men det kunne da være et oplagt juleprojekt  

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

musica skrev:
Dåsen ved 3DX kan bruges til de to "danske" (?) typer stik, som jeg har, men ikke til Schuko? (Er der noget specielt ved 3DX's dåse, da den er mere en dobbelt så dyr som en "ordinær" fra ELFA?)

Modellen som forhandles af 3DX kan bruges til alle danske stiktyper (både 2- og 3-bens). Den kan også tage Schuko hanstik, dog uden at disse får jordforbindelse.

Om denne dåse er anderledes, bedre eller dårligere end dåserne fra Elfa har jeg ingen anelse om, men denne dåse er til gengældt lovlig i danske installationer, hvilket stikdåser med Schuko-hunstik IKKE er.

Jeg har søgt lidt på nettet, og set at der sælges en del stikboxe med Schuko hunbøsninger.
Ved du om der er kommet ny lovgivning på det område, eller om noget evt. skulle være undervejs ?

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Uden i må hænge mig op på det, så synes jeg at have læst et sted at schukodåserne alene er ulovlige i en fast installation.
Og da disse dåser er at betragte som forlængerledninger er de jo ikke en fast installation.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 23 Juni 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Hurtig og Kurt von Kubik

Er 110% enig med jer Folk vil snydes.