Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA Explorer - Ny super højttaler ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 September 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

ole post skrev:

hej.

kt  odense  eller kbh.

mvh   ole post

Den er først i Odense den 14. - men der er jeg på pletten

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har været hos KT radio i onsdags og som ønsker at dele deres oplevelser med os andre ?

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 11 September 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var i KT radio i torsdags i København og hørte på den en lille times tid, var der en halv time før demonstrationen begyndte hvor han ( ? ) knapt nok havde fået stillet højtalerne helt på plads endnu. 

Vi hørte førskelligt blues med hoved vægt på nogle fede bas soloer, lidt Eva cassidy noget lynyrd skynyrd, samt en del andet jeg ikke kender. 

Jeg syntes der var virkeligt "hul igennen" i diskanten, Eva´s stemme gik flot igennem helt uden problemer, mellem tonen var også suveren man kan virkelig hører alle detaljer, bassen syntes jeg kom flot dybt selv med de forholdsvis små enheder ( der var 3 andre end jeg der lyttede med og den ene var lidt kritisk med hensyn til bassen han syntes instrumenterne flød lidt sammen og bassen ind imellem var lidt mudret - en opfattelse / oplevelse jeg overhovedet ikke havde ) - nogle af de bas soloer vi hørte var bare guf for øregangen.

Der var Primare der var spændt foran højtalerne forstærkeren var vis en "ny prototype" han havde fået hjem en ordentlig kolos på 250 W, højtaler kablerne var fra nordost og sikkert ikke billige.

Alt i alt syntes jeg der er knald på den højtaler, den er meget detaljeret og lyder godt også ved lave lydstyrker, bassen er måske ikke voldsomt dyb men den er hurtig og presis - en højtaler der er værd at ofre en lytter på og til 30 k kan det være jeg skal have den hjem til en lytter når jeg får mit anlæg.

M.V.H. tub61. 

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 12 September 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

- Meget interessant - ENDELIG - at læse en "anmeldelse" af SA'en............og endnu mere interessant at læse at SA - tilsyneladende - har fået implementeret en bas i deres højtalere ..kunne være spændende at læse hvad den "bas-kritiske" herre havde af kommentarer til SA'en....?..........

Men som du/tub 61 så rigtig siger, så KAN det være svært helt at vurdere en højtaler når der sidder andet - dyrt - grej spændt foran...men har givet mig store forventninger til SA....håber at det tidl. Expert i Glostrup ( kan ikke huske hvad de hedder i dag ) snart får deres eksemplarer hjem, for så skal jeg op og lytte , for det virker som om at SA Explorer ER en fremragende højtaler.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Meget interessant - ENDELIG - at læse en "anmeldelse" af SA'en............og endnu mere interessant at læse at SA - tilsyneladende - har fået implementeret

, for det virker som om at SA Explorer ER en fremragende højtaler.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Hej Jesper

Der er faktisk allerede en anmeldelse af SA Explorer her på Hifi4all !

Happy

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 12 September 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Happy; HAR jeg set/læst - men med al respekt, så synes jeg at det ofte er "sjovere" at læse hvad "almindelige forbrugere" har af opfattelse af et givent produkt 

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 12 September 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Meget interessant - ENDELIG - at læse en "anmeldelse" af SA'en............og endnu mere interessant at læse at SA - tilsyneladende - har fået implementeret en bas i deres højtalere ..kunne være spændende at læse hvad den "bas-kritiske" herre havde af kommentarer til SA'en....?..........

Eftersom det er en 'uofficiel' afløser for 3070, så ville det være underligt hvis de havde gjort det mere tam end 3070. Den kan også spille bas.

Jesper Andersen skrev:

Men som du/tub 61 så rigtig siger, så KAN det være svært helt at vurdere en højtaler når der sidder andet - dyrt - grej spændt foran...men har givet mig store forventninger til SA....håber at det tidl. Expert i Glostrup ( kan ikke huske hvad de hedder i dag ) snart får deres eksemplarer hjem, for så skal jeg op og lytte , for det virker som om at SA Explorer ER en fremragende højtaler.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Men jeg glæder mig nu, endnu mere til onsdag.. hvor jeg får lov at høre dem

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Er der nogen lytteindtryk fra det nordjyske ?

Happy

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Er der nogen lytteindtryk fra det nordjyske ?

Happy

Expert Varde holder demo inden så længe (nærmere info postes på siden i morgen), så der er mulighed for at lytte selv...
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 September 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Er lige kommet hjem fra KT i Odense - kort sagt: Ganske i orden. Dejlig diskant og hæderlig bund.

Der skulle meget gerne komme billeder og mere beskrivelse lige straks!

- BR

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 14 September 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Nåh er netop hjemvendt fra KT Radio, hvor jeg endelig fik lov til at høre den nye SA Explorer. det er vel næppe nogen hemmelighed, at jeg har glædet mig i meget langt tid til at høre noget godt nyt fra System Audio. Og jeg er ikke skuffet, bestemt ikke.

Endelig er der en højttaler, der kan bære titlen som Topmodel, og rent faktisk lyde som en topmodel bør. Med udgangspunkt i de godt 4 timer vi lyttede idag, vil jeg godt turde 'udråbe' Explorer til den bedste højttaler SA har lavet til dato. Den er klart bedre end 3070, som jeg selv har haft i 1½ år og synes jeg kender ret godt .. især bunden er blevet bedre, der hvor 3070 havde tendenser til at 'give op' lader der ikke til at være slinger i Explorer. Diskanten er jeg også vild med, den er meget klar, men uden at blive for metallisk og skarp, det har mine ører det bestemt ikke godt med.

Lidt billeder skal der også til, klik på billedet for at få det i stor størrelse:

Det var vidst alt for denne gang.. Men stor TAK til KT Radio,  Frits og Ole Fra SA.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 14 September 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Badass effektblok
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 September 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Mange tak for et glimragende arrangement! Det var en rigtig god oplevelse - kan kun opfordre andre til at give Explorer et lyt.

- BR

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 September 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Badass effektblok

En prototype fra Primera på 2 x 250 af de gode watt. Prisen bliver vist også derefter

- BR

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 14 September 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

hmm.. jeg synes at der en gang imellem var en tendens til at hele stortrommem var hævet en oktav? ellers var bunden i orden. især lilletrommer var imponerende godt gengivet. diskanten er ganske rigtigt usædvanligt god til detaljer og rum.

eneste mangler var den allernederste buynd, og det sidste niveau af dynamik og på rammstein mudrere diskanten totalt (eller var det den anden forstærkers skyld??). men der er langt (i kroner og øre) til næste niveau

men primare blokken gjorde det godt.. måske noget man skulle lytte mere til.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 September 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Nøjagtig det samme anlæg der var spændt for hos KT i københavn - og ja den lyder sku godt den højttaler. 
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 14 September 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Men hvorfor har de vendt fineren på tværs på fronten?  Det skinner mig i øjnene, men betyder jo ikke noget for lyden. Og det kan jo også være at det ikke er så synligt i virkeligheden, som på billedet.

hilsen en SA ejer.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Forrygende Explorer højtaler.

Den nye Explorer fra Sytem Audio er forrygende, jeg havde lige fornøjelsen at høre den for nogle dage siden.

Jeg har selv haft 3070 tilbage i tiden - dennen 3070 spillede rigtig flot i mit setup. Men den nye Explorer er klasser bedre, og jeg må erkende, at det er lang tid siden jeg har hørt en dynamisk højtaler der kunne så meget og det hele, den mestrer det ganske enkelt suverænt i alle områder, uden at give op for noget - særdeles interessant højtaler.

For mig er der ingen tvivl at Ole - Systems Audios far, har præsteret noget at det ypperligste - allerede efter de første 2 minutters lytning er man forbavset, og efter en halv time er man aldeles solgt - og ikke i tvil om at man sidder over for noget der er helt specielt, og så tænk lige på prisen.

Kiggede lige på billederne fra Witzel, og kan spore den nye effekt forstærker fra Primare, den spiller ganske eksplosivt og i alle registrene. Ingen tvivl om at den også bliver et stort ny hit fra Primare, da den er med rigtig meget power og udviklet ud fra det yperligste og sidste nye. 
Når de får den gjort endelig klar til produktion, er der ingen tvivl om at den vil spille sig ind i manges hjerter, den har styr på tingene og er kraftfuld, med stor kontrol hele vejen rundt. Det er en forrygende afløser / storebror for deres velspillende 30.2 effekt forstærker, som lige manglede lidt strøm til de større og tunge sager - vi glæder os.

Nu venter vi kun på at det bliver oktober og de kan købes, disse forrygende Explorer højtalere, men forstærkeren fra Primare tager desværre nok lidt længere tid - kan de så skynde sig lidt, vi vil have god lyd nu.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 September 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Men hvorfor har de vendt fineren på tværs på fronten?  Det skinner mig i øjnene, men betyder jo ikke noget for lyden. Og det kan jo også være at det ikke er så synligt i virkeligheden, som på billedet.

hilsen en SA ejer.

Højttaleren er indelt i 10 stykker træ liggende på tværs i hele højden af højttaleren! Bredden på disse er 10,8 cm. (eller var det 11,8 ?). Det er således et top/bund-stykke af det samme stykke træ, som er vendt modsat hinaden gennem hele konstruktionen. Dvs. bundtræ mod toptræ osv. Det skulle iflg. Ole være en typisk "skandinavisk" detalje, som kort fortalt er noget i stil med dette:

Hvis vi tager den Italienske-stil: Hvis håret ser lækkert ud, der er de rigtige produkter i, solbrillerne er de helt rigtige og tøjet er sidste nye skrig, så er alt bare gennemført - en stil der vil ud over stepperne og promovere sig selv. Denne stil er kontrast til den "Skandinaviske", hvor udseendet faktisk er lidt små kedeligt og tilbageholdende adfærd - men hvis man går tættere på og lære den skandinaviske person at kende, så udfolder der sig et menneske med en masse detaljer bag!

Overført på højttaleren: Udfra en konstruktion som er meget ordinær ved første øjekast, men ved nærmere eftersyn afslører en mængde detaljer. Blandt disse detaljer er måden at have vendt træet med bund- og top-ende modsat gennem konstruktionen. En anden som detaljer som Ole også fortalte om, var konstruktionen af diskanten, som er groft sagt er udformet som en skål, for at undgå negative bølger fra kabinettet (dette er en hel anden historie).

(ovenstående var nogenlunde Ole's udlægning)

- BR

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Det lyder lovende. Vi glæder os meget til at høre den i Århus i aften

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes