| Forfatter |
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
Hvilke lydmæssige konkurenter har SA i denne prisklasse, - uanset størrelse?
|
|
|
Et umiddelbart bud på en god konkurrent må være, som Rasmus S nævner, VA Beethoven Concert Grand. Det kunne egentlig være sjovt med en A/B test af de to.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, men hvordan arrangerer vi lige det?, jeg mener; vi skal jo lige have et par spillere med højttalerne i orden på banen.
Ok, lidt out of topic
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
For at følge lidt op på Rasmus s indlæg -er der nogle der kan give en sammenligning mellen explorer og vienna beethoven ? hvad er godt og hvad er skidt eller er de ligegode, måske bare på hver sin måde, eller hvad? -
prisklassen er jo som sagt den samme og må da derfor kunne sammenlignes ?
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
rosquist Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske raidho's emilie s3 også skal med
|
| Til top |
|
| |
rosquist Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg ved har kt radio i odense alle 3 modeller, eller i hvert fald to af dem
|
| Til top |
|
| |
THX1138 Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holdt ! .... Nu er der vist 3 eller 4 der har spurgt hvordan den Densen B-150 lød til SA demo aftenen. Men der er ikke rigtig kommet noget svar. Var der ikke nogen der hørte den eller hvordan?
Ku jo være lidt sjovt lige at høre lidt om den også, især i forhold til Primare og sådan...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138 skrev:
|
Holdt ! .... Nu er der vist 3 eller 4 der har spurgt hvordan den Densen B-150 lød til SA demo aftenen. Men der er ikke rigtig kommet noget svar. Var der ikke nogen der hørte den eller hvordan?
Ku jo være lidt sjovt lige at høre lidt om den også, især i forhold til Primare og sådan...
|
|
|
tag et kig på side 4 igen.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Thorsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige hurtigt fortælle, at jeg var et smut til demo-aften, i aftes, i Århus, for at høre den nye Explorer. Meget positiv oplevelse, trods rummets genklang. En diskant med god spredning og en bas med god bund. En typisk SA "ligeudafkassen" oplevelse.
Fantastisk højtaler, som kun kan anbefales til et lyt.  __________________ Med Venlig Hilsen
Thorsen
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke andre der har været i århus?
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årsagen til den manglende reaktion må være, at folk er chock over den fede lyd - jeg tror der er noget spændende i vente.

Happy
|
| Til top |
|
| |
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Nordost,
Jeg netshopper lidt i USA for tiden og i går så jeg at man kan købe:
Text. slettet efter at div. tilfredse NO ejere har henvendt sig og føler sig økonomisk i klemme. __________________ Mvh Hans...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
|
Angående Nordost,
Jeg netshopper lidt i USA for tiden og i går så jeg at man kan købe:
|
|
|
Ja , jeg får det enda på mail , fra england og us .
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går aftes hørte jeg sammen med to kammerater den nye Explorer fra SA. Den spillede sammen med den nævnte primare effektblok, CD31 og PRE30. Mellem apparaterne var der chords signature kabler + exact 'strømrenser'. Lyden var tight, hurtig, velopløst, detaljeret, HØJ (!!) ... men også en smule kedelig. Primare er ikke lige min kop te. Derfor ville jeg frygtelig gerne have hørt Explorer på Naim, som nok ville falde en del mere i min smag. Prismæssigt er det en yderst rimelig højttaler, der har potentialet til at sætte standard i klassen. Jeg tror bestemt den spiller lige op med f.eks. Audiovector Mi3 Avantgarde, som stod i samme rum under demoen. Da jeg luftede den sætning stod Ole ovre i hjørnet og jublede  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
I går aftes hørte jeg sammen med to kammerater den nye Explorer fra SA. Den spillede sammen med den nævnte primare effektblok, CD31 og PRE30. Mellem apparaterne var der chords signature kabler + exact 'strømrenser'.Lyden var tight, hurtig, velopløst, detaljeret, HØJ (!!) ... men også en smule kedelig. Primare er ikke lige min kop te. Derfor ville jeg frygtelig gerne have hørt Explorer på Naim, som nok ville falde en del mere i min smag. Prismæssigt er det en yderst rimelig højttaler, der har potentialet til at sætte standard i klassen. Jeg tror bestemt den spiller lige op med f.eks. Audiovector Mi3 Avantgarde, som stod i samme rum under demoen. Da jeg luftede den sætning stod Ole ovre i hjørnet og jublede  |
|
|
Ja den får jeg nok en på hatten for
Den er klasser over Audiovector Mi3 Avantgarde også ders S6  .
SA spiller musik det har AV aldrig gjort .
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er trådens oprindelige emne udvedkommende hvad der menes der bør testes på af sammenligninger til en anmeldelse på HIFI4ALL.DK.
Det er set utallige gange efterhånden, at enkelte indlæg er med til at spolere en ellers glimrende tråd - dette accepteres ikke og der er af den grund slettet indlæg i tråden som er OT!
Opret venligst en ny tråd, hvis du som debattør mener der bør tages et nyt emne op!
Fortsat god debat!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Fournais skrev:
I går aftes hørte jeg sammen med to kammerater den nye Explorer fra SA. Den spillede sammen med den nævnte primare effektblok, CD31 og PRE30. Mellem apparaterne var der chords signature kabler + exact 'strømrenser'.Lyden var tight, hurtig, velopløst, detaljeret, HØJ (!!) ... men også en smule kedelig. Primare er ikke lige min kop te. Derfor ville jeg frygtelig gerne have hørt Explorer på Naim, som nok ville falde en del mere i min smag. Prismæssigt er det en yderst rimelig højttaler, der har potentialet til at sætte standard i klassen. Jeg tror bestemt den spiller lige op med f.eks. Audiovector Mi3 Avantgarde, som stod i samme rum under demoen. Da jeg luftede den sætning stod Ole ovre i hjørnet og jublede  |
|
|
Ja den får jeg nok en på hatten for
Den er klasser over Audiovector Mi3 Avantgarde også ders S6 .
SA spiller musik det har AV aldrig gjort .
|
|
|
Det er jeg bestemt ikke enig i. S6 er bedre, ingen tvivl om det. Og AV spiller mindst lige så meget musik som SA, men smag og behag...__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt den omtalte speaker, og jeg synes der er andre og bedre alternativer i prisklassen... Jeg mangler især bund, resten ved jeg ikke om er anlægget, men det er ihvertilfælde nok til at den ikke er interssant for mig.
Bedre end m3?? måske, den skal testes grundigt før jeg vil udtale mig om dette. men jeg kan ikke forestille mig den slår S6.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
stku
Hvis du mangler bund på den nye Explorer - så må du finde fejlen i det øvrige setup - Explorer kan spille hamrende flot bund og bas. Så det du giver udtryk for her, er meget langt fra fakta omkring højtaleren, men udelukkende en forklaring om et helt utilstrækkeligt setup.
Kan du ikke lige præcisere hvor du hørte den.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Thorsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
stku
Hvis du mangler bund på den nye Explorer - så må du finde fejlen i det øvrige setup - Explorer kan spille hamrende flot bund og bas. Så det du giver udtryk for her, er meget langt fra fakta omkring højtaleren, men udelukkende en forklaring om et helt utilstrækkeligt setup.
Kan du ikke lige præcisere hvor du hørte den.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Jeg er lige så uforstående...
Der var bund for alle pengene  __________________ Med Venlig Hilsen
Thorsen
|
| Til top |
|
| |