Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også mene, at Beosound 3000 er et ganske udemærket produkt. Har selv en stående, som spiller over et par System Audio 1070 højtalere (med en ekstern effektforstærker). Og det lyder faktisk OK.
BS3000 indeholder en CD-afspiller, en tuner og en forforstærker. Ingen af de tre dele er særlig pladskrævende, og man kan derfor sagtens putte dem ind i et lille elegant kabinet som BS3000 uden at gå på kompromis.
Helt anderledes er det når man snakker højtalere. Man kan næsten sige sig selv, at man ikke kan lave en højtaler i et langt alurør, med en volumen på 3 liter og så forvente at få et realistisk lydbillede (Beolab 6000). Slet ikke når man konsekvent benytter sig af Low Price pap-enheder.
Så mit bud er, at B&O slet ikke er så ringe, bare man holder sig fra højtalere. Dog skal det siges, at jeg endnu ikke har hørt Beolab 5, som jo skulle være helt fantastisk.
Og det er da også meget muligt, at Beolab 5 er en fremragende højtaler. Men... Jeg synes på ingen måde den er elegant som andre B&O produkter. Og hvis det kræver en prisseddel på 110.000,- pr. sæt for at B&O kan lave noget der lyder godt... ja... så kan de jo stadig ikke være med. Til 110.000,- tror jeg ikke på de er et fund til prisen...!
|
Til top |
|
|
Oogie Boogie Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
b2299 skrev:
jeg vil lige høre hvad jeres holdning er til B&O udstyr, når vi snakker god lyd, grunden til min nysgerighed er at B&O aldrig rigtig bliver omtalt, når vi snakker high end udstyr herinde.
giver man virkelig kun pengene for design hos B&O
|
|
|
Det kan jeg ikke svare på, det er min kone der står for pyntegenstande hjemme hos os. 
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købt en BeoCom 4 i forgårs. Den er simpelthen optimal i design, lydkvalitet og enkelthed. Nogen synes dog den ligner en.. Well.. dildo.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle: Er du ikke ham jeg var ude og levere en ML 36S til, som havde problemer med skrat ?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er mig med den skrattende ml 36s
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
Man skal ikke tage fejl af B&O.
Min Beosound 3000 sig faktisk overraskende godt mod mit high end anlæg som består af en ml 335, ml 36, ml 38s og Sony ax30es.
Min Ml 38s har en ssp indgang der muliggør at a-b teste B&O´en mod mit high end anlæg. Dog skal det siges at B&O´en spiller gennem min ml 335 og mine Sota højttalere.
Men med denne a-b test kan man stadig, direkte sammenligne forforstærker og Cd-afspiller i Beosound 3000 mod min Sony ax30es, ml 36 og ml 38s.
Tro mig, forskellen er ikke særlig stor på de to alternativer. Hertil skal det tilmed tilføjes at B&O´en koster under 1/10 af min ml 36, ml 38s og Sony cd-afspiller.
B&O spiller gennem et 5 meter langt powerlink kabel til 100 kr., mens ml løsningen kører med signalkabler til over 15.000,- ialt.
Derfor mener jeg at B&O´s beosound 3000 til prisen, kan betegnes som et high-end produkt, der kan anbefales af en seriøs high-ender.
|
|
|
Hvis vi nu skiftede dit effekttrin ud til noget mere brugbart og frem for alt anvendte nogle anstændige højttalere ville du så blive forskrækket hvis beostæren viste sig at være den mest tilfredsstillende forforstærker/cd afspiller af de 2 ?
Waal
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var da engang, hvor b&o (vist nok) kunne lave højtalere og hvor enheder fik den plads de skulle bruge at arbejde med istedet for sære aluminiumssøjler Beovox 5000 f.eks.   tror det ene par er Mk2
|
Til top |
|
|
Ravn Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner
jeg har et par Beolab 8000 hvor jeg har tilsluttet Beolab 2 deres subwoofer som har en forstærker på 850 w det sæt til sammen giver en helt fantastik lyd noget helt andet ,jeg købte et par Beolab 6000 for 5 år siden til 13000 for et sæt og solgte dem for 13000 her fem år efter ,det ken man da sige er en god investering
det samme med mine Beolab 8000 de kostede 14000 for 11 år siden idag koster de 24000 kr for samme højtaler jeg kan få 14000 for dem idag 11 år efter det er der ikke andre mærker der kan hamle op med
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O er verdens bedste hyggeradio og et suverænt design, men heller ikke mere. Hvis vi her snakker om fornuftige penge har dette forums mange mærker en klart bedre lyd, og så er det jo veldig hyggeligt at kredse om sit anlæg om med tiden gøre det bedre.
Der er mange der har det samme B&O anlæg men formentlig ikke nogen i dette forum der har det samme anlæg/kabler/div....
Henrik300
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte Beolap 5 sidste efterår på KT Radios udstilling. (jeg har slet ikke råd til anlæg i den prisklasse) men - HOLD KÆFT HVOR SPILLEDE DE GODT - jeg kunne aldrig drømme om at købe B&O, selv med en stor lotto gevindst - Altså før Beolap 5. De kommer helt sikkert med i opløbet. Og sig mig, har de ikke indbygget forstærker så man kan tilslutte sin CD / DVD direkte til højtaleren ? Isåfald skal man jo ikke sammenligne med andre højtaller til de der 110.000 sættet ! men måske 70-80.000 eller hvad ved jeg. Men jeg tror nu 5'en kan konkurerer mod enhver højtaler til "privat brug" Som de sagde på fabrikken under en rundvisning "vores forhandlere siger vi endelig har lavet en billig højtaler"
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
B&O folket gå mere op i design end i lyd og har røven fuld af penge. Men må indrømme deres fjernsyn og telefoner bedre lyd end de fleste.
haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 10 April 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
Man skal ikke tage fejl af B&O.
Min Beosound 3000 sig faktisk overraskende godt mod mit high end anlæg som består af en ml 335, ml 36, ml 38s og Sony ax30es.
Min Ml 38s har en ssp indgang der muliggør at a-b teste B&O´en mod mit high end anlæg. Dog skal det siges at B&O´en spiller gennem min ml 335 og mine Sota højttalere.
Men med denne a-b test kan man stadig, direkte sammenligne forforstærker og Cd-afspiller i Beosound 3000 mod min Sony ax30es, ml 36 og ml 38s.
Tro mig, forskellen er ikke særlig stor på de to alternativer. Hertil skal det tilmed tilføjes at B&O´en koster under 1/10 af min ml 36, ml 38s og Sony cd-afspiller.
B&O spiller gennem et 5 meter langt powerlink kabel til 100 kr., mens ml løsningen kører med signalkabler til over 15.000,- ialt.
Derfor mener jeg at B&O´s beosound 3000 til prisen, kan betegnes som et high-end produkt, der kan anbefales af en seriøs high-ender.
|
|
|
Ja det kommer vel ikke bagpå en , nu har jeg altid set ML som US svar på B&O , og jeg tro nok B&O er mere voksen til den opgave end ML er .
|
Til top |
|
|
cory Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget sjovt at læse Jeres holdning til B&O.
Selvom alle har lov til hver deres mening om produktet B&O, vil jeg dog have lov til at sige, at det er tydeligt hvem der ved noget om B&O og hvem der bare hader det, fordi det ikke er "ægte" hifi, eller hvad I kalder det.
Efter min mening findes der ikke noget mere lækkert anlæg end et Bang og Olufsen. Det hele passer sammen og der er ikke en masse roderi med løse ledninger og stik som ikke passer sammen. Det kan godt være man betaler for det rigtig flotte og tidsløse design, men prøv også at se hvad brugt B&O bliver handlet til på internettet, de priser tror jeg ikke Jeres "hifi" kan matche.
Man betaler også for et produkt som ikke er lavet af østlændinge, med en timeløn på 1 kr, men hvis man gerne vil støtte dette er det selvfølgelig ok.
En sidste ting er lyder, jeg har et sæt Beolab 3 og en Beolab 2 samt et Avant fjernsyn, jeg synes lyden er helt kanon og jeg nyder hver dag foran anlæget.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også rigtigt sjovt at hive fat i over 3 år gamle indlæg.
Derudover er der vist ingen der har sagt at B&O ikke er lækkert og holder brugtprisen, der bliver snakket om hvordan det lyder.
Hvad har du ellers hørt af hifi i samme prisklasse som det du har givet for dit B&O? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O er et OK mærke - så heller ikke mere.
Selvfølgelig har du et behov for at stå fast ved at B&O er godt, det ville jeg også sige hvis jeg havde givet det samme for mine højttalere.
Jeg mener ikke at B&O holder prisen ligesom de gjorde tidligere. Måske højttalerne holder prisen nogenlunde, men TV, CD-afspillere og de andre ting holder med garanti ikke prisen ret godt - ikke med den udvikling der er i hele den elektriske verden nu til dags. Grunden til at B&O holdte prisen så godt fra 80-erne til omkring 2000 er jo fordi at udviklingen indenfor f.eks. TV ikke har været så revolutionerende som den har været fra bare år 2000 og frem til idag.
Udviklingen går hurtigere end nogensinde, grundlaget for udviklingen - os brugere - er blevet meget mere krævende end før - derfor holder B&O og andre mærker ikke deres priser ret godt længere. Ikke på det andre områder end højttalere.
Fortsat god aften.
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton
Med BeoSystem 3 er Bang & Olufsen rigtigt godt med, også 3 år efter denne tråd er startet.
Men du har ret i at den hurtige udviklingen inden for elektronik sænker brugt prisen, og at overgangen til fladskærme gør fjernsyn af ældre dato svære at sælge, men det gæller alle mærker.
cory
Velkommen til hifi4all 
PC'en som omdrejningspunkt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
cory skrev:
Man betaler også for et produkt som ikke er lavet af østlændinge, med en timeløn på 1 kr,
|
|
|
Er B&o ikke på vej ud af DK, til et gammelt østland.
|
Til top |
|
|