Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så kom jeg så langt. (Gl. set-up) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 29 September 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Har lige haft en ufrivillig pladedag.

K3 kom på henpå eftermiddagen, Schelde har ovenfor beskrevet præcist hvad den kan. Den spiller musikken bedre end min gamle Linn Arkiv mc til vist 16000kr.

Det er et af de desværre utroligt sjældne best buys - man får utroligt meget for pengene. Swinger perfekt i min lille Grado Riaa. Dette er en seriøs kandidat til en seriøs hifi mand. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2003 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Hej Schelde.

Tak for dit informative indlæg (Nu bliver dette vist til en vinyl-tråd ).

Jeg tror jeg misforstod dit tidligere svar, og har nu checket priserne på Tekni-fis pick-upper. Som det ser ud lige nu, rent økonomisk (Ligger i 'bodeling' og skal til at klare huslejen selv), må jeg vist hellere lægge ud med en K1.

Jeg har ikke givet mere end et par hundrede kroner mere for hele spillen, så det virker som et godt køb.

Hej SES.

Tillykke med købet! Hvad har du givet for din Grado RIAA?

Er der nogen af jer, som kan sige noget om Tiny Tuben i.fht. HOLFIs Ellipse?

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Dolkin du havde fortjent en K3. Gradoen er en del af en større handel, så hvordan rabatten skal konteres? Mon ikke en 4tkr.

Hvis alt grej havde dette pris/kvalitet ville det være fabelagtig billig hobby at have high end. Et sæt Wilson Puppy 7 skulle vel så koste 20.000 !!!

Nej ikke en ny vinyltråd. Vi skal ikke have overtalt flere til det gamle skrattemedie, så bliver pladerne for dyre. Plader er noget forvrængende skratte crap, de er vinde og skæve og lyder dårligere og dårligere for hver gang. Hold jer væk

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 September 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

HØRT.
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hmmm - så måtte jeg alligevel sælge mine Snell Type D'er! Den titanium diskant blev for meget af det gode. I mine ører manglede den både udstrækning og detalje, samtidig med at hårdheden i den efterhånden blev trættende.

Og så missede jeg jo jensens EII'ere, som nu står i Odense

Skulle nogle have en tanke om et sæt højttalere i 4500-5000 kr. klassen, er jeg meget interesseret, da jeg står lidt på bar bund. Det skal være gulvhøjttalere. De skal gå under el. omkr. 35 Hz, og ikke have metal-diskanter. Flere informationer om miljøet de skal stå i, findes ved at læse starten af tråden

Der findes en del nye højttalere til denne sæt-pris, men jeg har en fornemmelse af at jeg ville kunne vinde ret meget ved at købe brugt.

Håber på nogle spændende inputs

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 April 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hej alle.

Så har jeg endelig lyst til at skrive lidt her - billeder må komme senere.

CD: Super Njoe Tjoeb 4000 - en dejlig lille rør-spille fra det hollandske firma AH! (Ombygget Marantz)

AMP.: HOLFI Integra 8AE - elsker deres lyd og deres træ-fronter!!

HT: Snell Type D - nyindkøbte og næsten færdigopstillede - sikke en masse bund!!

Kabler: TMC over hele linien ('White Label' inteconnects, 'Gold Label Reference' bi-wire HT'kabler) - se evt. mit indlæg her eller tag et kig ind hos TMC

Desuden har jeg en Rega Planar 3 med en MC Super 20 PU, som lige nu står ubrugt hen, fordi jeg ikke har nogen RIAA-forstærker - jeg regner med at købe en HOLFI Ellipse, men modtager meget gerne andre forslag!!

CD-afspilleren kan opgraderes på flere måder. I min situation er der dog kun rør og op-amps, eller istedet for disse deres upsampler, tilbage. Det er helt klart mit næste mål at købe deres upsampler - dog med et lille delmål om nye rør først.
Det er 6922-rør der sidder i, så hvis nogle har eksperimenteret med den slags i CD-afspillere, vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer. Umiddelbart mener de fleste at 'Siemens E288CC Gold Pins' skule være de bedste, men da jeg ikke ved så fandens meget om rør, hører jeg vældig gerne hvad andre har at sige!

Mit rum er på 4,6 X 3 X 3.9 m. (L,H,B) og meget 'nøgent'. Lige nu spiller jeg på tværs af rummet, og højttalerne er placeret asymmetrisk i.fht. længden (D.v.s. at den ene HT står længere fra en sidevæg end den anden - men det havde I jo nok regnet ud!). Planen er at vende det hele 90 grader, og smide gulvtæppe på hele balladen - med et par pæne tæpper el.lign. på væggene og nogle tunge gardiner, skal det sgu nok blive godt!

Jeg lytter til jazz, klassisk, disco, rock, og meget andet. Death Metal o.lign. er ikke lige mig, men hård rock som f.eks. Skunk Anansie, Rage Against The Machine, Pearl Jam, Audioslave m.m. er sgu fedt at trykke af en gang imellem!

Skulle De have lyst til at indsparke fodnoter - af næsten enhver art - modtages disse med kyshånd. Skulle det dog - imod al forventning - være indlæg af hånende eller anden aggressiv karakter, henviser jeg til at DET BLIVER SAGT TIL ADMIN.!!

Skyd på pianisten......nårh nej - jeg spiller jo trommer......

Super dejligt at høre om et rigtigt STEREO anlæg og ikke alt det der snurrundt  Fred være med det. Det lyder som et anlæg med en gennemgående varmtklingende og musikbefordrende karakter. Ikke dårligt. Jeg har desværre aldrig hørt AEeren, men jeg tror den lyder mindst lige så godt som 8eren, uden AEét

Hygge

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. High Fy.

Ja - endnu er jeg kun til to-kanals sjov. Vi må se om det ændrer sig.

Netop den varmtklingende lyd gjorde, at jeg turde binde an med titanium diskanter - men det viste sig at være noget af en 'brøler'. Jeg holder meget af Snells klang - især i mellemtonen - men jeg synes at netop musikaliteten blev ofret på det 'metalliske alter'.

AE'eren har forstærker-delen fra 88SE'eren, men stadig kun strømforsyningen fra Integra'en. Jeg har en ven, som har en Integra, og vi vil snart prøve at teste dem op imod hinanden. Jeg skal da holde jer underrettet om resultatet - som jo bliver af den subjektive lytteskuffe, da ingen af os har erfaring med måleudstyr o.lign.

Happy listening

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

.........Er der SLET ingen der har et forslag, til et sæt højttalere i 5.000,- kr. klassen (Gerne brugt!!), som kunne 'forsøde tilværelsen' for resten af mit set-up???

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Nå - nu er valget faldet på et sæt 'ProAc Studio 125', som jeg kan købe i USA for 6.200,- excl. forsendelse.

Jeg har altid drømt om at eje et sæt ProAc, og denne 'entry-level' model bliver det første bekendtskab, forhåbentlig i en lang række, med dette firma!!

Er der nogen der skal have sendt grej fra USA, som måske vil dele nogle Kvm. i en container??

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 April 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

hvad med told og moms?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Tja - det må man jo kalde 'part of the game'

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

......Og netop fordi det er 'part of the game' måtte jeg droppe de ProAc'er. Det blev til en pris over det dobbelte incl. forsendelse og moms o.s.v.

Istedet har jeg nu købt et sæt Snell EIII, som jeg er meget tilfreds med undtaget en enkelt ting - bagdiskanterne!

Det ville være rart at høre om nogle af jer har prøvet at bypasse disse diskanter, og om hvordan man tilpasser dette til delefiltret. Jeg synes det udtværer præcisionen og deltajeringen i lydbilledet.

Og så måtte jeg jo love sælger, at se på en af hans storebroders hjemmebyggede RIAA'er. Lyttede til den da jeg købte Snell'erne - sikke en stilhed i baggrunden!! De er målt til at have et Signal/Støj-forhold på hele 94,2 db.! Den glæder jeg mig til at få på prøve, når jeg har fået opgraderet min P3!

Til sidst vil jeg lige høre hvor man køber de billigste rør i København. Jeg vil ha' et sæt Siemens 'ECC88 Gold Pin' - er der nogen der ved hvor de kan skaffes?

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg som en start puttet et par plastic låg på bagdiskanterne - iøvrigt fra den højt estimeret high-end producent BODUM!!

Hold da op hvor tingene kom FREMAD i lydbilledet!! Stemmer står med meget mere top og luft, og hele perspektivet har ændret sig i en sådan grad, at en omrokering af højttalerne bliver nødvendig i aften - med flytning af betonfliser og hele balladen.

Det er mig en gåde hvordan man kan finde på, at sætte disse diskanter i en højttaler! Det er da rigtigt at man får en 'ambience' fornemmelse - men det har jo intet at gøre med hvad der er på pladerne!! Og så især når resten af konstruktionen (Måske lige på nær dæmpningen af kabinettet) er af rigtig god kvalitet - prisen taget i betragtning.

Nå - bare lige en lille melding fra det private 'alter'

PS. Iøvrigt skal der lyde endnu en opfordring, til at afprøve mine TMC kabler op mod andre producenters. Jeg rykker gerne ud i Københavns området - eller tager imod gæster med kabler i hånden . Læs evt her

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej Dolkin !

Tillykke med dine kommende ProAc-er. Jeg har aldrig hørt Studio 125, men har hørt en del af Response serien. Har som sagt, selv ejet Response 2.5. Pragtfuld højttaler !

Glæder mig til at høre om dine erfaringer med Studio 125 (trods min nye investering, vil jeg altid have en svaghed for ProAc)   

Mht. kablerne skal du være meget velkommen på Fyn, hvis du alligevel er i området. Lyder meget interessante, disse TMC.   

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej HOLBERG.

Du fik vist kun skimmet indlæggene her. Jeg droppede lynhurtigt den idé igen, da prisen ville komme op over det dobbelte med Moms, Told&Skat og forsendelse.

Indtil videre må jeg lege med mine Snell EIII'ere - som da heller ikke er uden gode stunder

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeps, det kan jeg se. Snell Elll er en fantastisk speaker. En af mine mednørder har et sæt. Jeg venter stadig på en demo !

Isoleret set ville jeg kigge på response serien, hvis det skal være ProAc. Specielt 1.5, D15, 2.5 og 3.8 er meget gennemførte speakers. Ikke et ondt ord om Holfi, men prøv herefter at kaste en god rørslæde for. Så skal du høre løjer.

Snell Elll skulle iøvrigt også lyde fantastisk med rør.

Min fætter ejer et sæt ProAc response 1.5 i et setup, med Holfi Integra 88 SE. Lyder inte så ringe enda, skulle jeg hilse at sige ! 

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Hej HOLBERG.

Tror også det var et tegn fra guderne, da jeg måtte droppe de Studio 125. Det har hele tiden været mit mål at prøve noget fra Response serien, men mangel på tålmodighed og 'tid' har jo også sin indflydelse. Tror det varer længe før jeg kan kaste den slags penge efter et sæt højttalere.

HOLFI har også været en drøm i nogle år, og jeg er godt tilfreds lige nu. De næste hi-fi investeringer skal gå til Tjoeb'en i form af nye rør, og på længere sigt en up-sampler til den.

I sidste ende bliver det jo nok HOLFI'en, det må vige pladsen for nogle flere 'flasker'

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til riaa. Prøv for alt i verdenen en Audio Note riaa. Jeg ved ikke hvad den billigste koster, men det er sataejme guf du!!!!

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy:

Tak for rådet! Har selv overvejet en HOLFI RIAA, men det er jo mest udfra tanken om samme lydfilosofi i kæden - har ikke hørt dem. Laver Audio Note kun rørbestykkede RIAA'er?

HOLBERG:

Det skal da lige siges at jeg lyttede på rørgrej (Effekt) hos sælgeren af Snell'erne - fantastisk naturtro lyd!! Den var bygget af hans storebroder, som også have bygget den RIAA (SS) vi lyttede på. Den havde et signal/støjforhold på hele 94,2 Db!!! (Og en pris på omkr. 4,5 k) så der var også en fantastisk ro og stilhed i lydbilledet - vi taler SORT baggrund. Glæder mig til videre erfaringer med denne højttaler!

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Mht. til RIAA kan det være et lyt værd at "komme i forbindelse" med Creeks OBH-8SE. Jeg kører selv denne RIAA sammen med en K3 på min Project Perspective, og på en eller anden måde hænger dette setup bare drøngodt sammen.

Kan i øvrigt kun understøtte kommentarer fra SES og andre om K3 - det er simpelthen en kanon rillefræser til pengene!

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum