Forfatter |
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 30 Maj 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Holfi Elipse og den virkede da også ganske god. Elipsen, kan dog godt virke noget slank i det. Audio Note er rør. Lækker rør. Den riaa der sad i min M1 pre, var bare pisse god, slut færdig. Køber man den i ren riaa udgave, hedder den slet og ret, M1 riaa. Audio Note er noget mere kød og blod end Holfi, sådan oplevede jeg det. Mere homogen og klart mere fylde og krop. Som en god Amarone vin, du ved Nu har jeg en Creek 8SE og den er da også ganske god. Den får ikke optimale forhold hos mig, men jeg savner min Audio Note, hver gang jeg spiller mine gamle vinyl skiver. Man skal sgu næsten have noget godt rør et eller andet sted i sin afspillerkæde, men det er jo bare mig og min syge moster 
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg vil kigge på rør-RIAA......men først.....
Der er kommet nye 'børn' i huset. Et smukt sæt Vienna Acoustics Beethoven i nøddetræ står nu på plankerne i stuen!!!
Efter at have lyttet rigtig længe, måtte jeg bøje mig under den nok så (ander)kendte koncert 'Unplugged' med Clapton i MTV studierne - endelig 'svang' det, som jeg kan huske at have hørt det andre steder for længe siden!! Inden da havde jeg haft en hel nat med Grace Jones - hun kan sgu noget den gamle sild!!! Alt er bare blevet mere musikalsk herhjemme!! Skønt at tænke på hvor fedt nummeret er, istedet for at lytte efter problemerne. Ikke at der ikke nogle, de er bare så meget mindre til stede.
Jeg overvejer at lave en lille anmeldelse, så herfra skal der bare, indtil videre, lyde et AAAAHHH - ro i sjælen for en tid (Nu skal HOLFI'en nok under ekstra lup  ) __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg aldrig kendt så galt... alt det lækre udstyr, og så ingen billeder, det holder altså bare ikke...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Dolkin ! 
Beethoven er en lækker, lækker højttaler. Glæder mig til lidt billeder samt uddybelse af lyden !!!! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak HOLBERG!!!
Strauss'en lagde grunden til interessen, men min pengepung er HELT sikker på, at den er for stor til mine 18 Kvm.
Som sagt tror jeg at jeg vil prøve at begive mig ud i en anmeldelse - have patience please. __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
haft en hel nat med Grace Jones - hun kan sgu noget
den gamle sild!!! |
|
|
Hej Dolkin,
Ikke det værste man kan få.
Pull up To the Bumper - baby
(check engang Patra's version)
Tillykke med de nye højttalere.
mvh
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Holfi Riaa lyder ret symfonisk, svævende, nærmest udglattende. Mangler fasthed og dynamik. En Creek OB 8, som en anden skribent nævner, er langt mere "rigtig" i lyden.
Primare laver en super Riaa, men den er langt fra dit ønske om blød lyd med rør og Snell og så videre.
Jeg mener du bør tænke i balance, at udbalancere den (over)bløde lyd du er ved at få. Det kan nemt blive for meget af det søde.
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolkin,
har du set man kan få Grado PH-1 RIAA'en
til 450-500$ i USA - koster vist 6000 i danmark.
http://www.needledoctor.com/s.nl?c=ACCT106601&it=A&id=1676
http://www.toddthevinyljunkie.com/products/product.php?id=37
mvh
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
fotogen eller ej... det er ligemeget... det er ikke det vi andre sidder og savler over...  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
En Holfi Riaa lyder ret symfonisk, svævende, nærmest udglattende. Mangler fasthed og dynamik. En Creek OB 8, som en anden skribent nævner, er langt mere "rigtig" i lyden.
Primare laver en super Riaa, men den er langt fra dit ønske om blød lyd med rør og Snell og så videre.
Jeg mener du bør tænke i balance, at udbalancere den (over)bløde lyd du er ved at få. Det kan nemt blive for meget af det søde.
|
|
|
Jeg kan ikke være mere enig i beskrivelsen af holfi. Jeg har desværre selv
købt den som et impulskøb. I det nye hf er mantras riaa testet, her skulle selv
standard versionen overgå Linn.
MVH
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et stort tillykke med de nye medlemmer i famillien, nu er billeder jo snart på sin plads.. glæder mig til at få hørt beethoven, og ikke mindst se om du kan få dig selv til at skifte Holfi ud..
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle inputs vedr. RIAA og alle tillykkerne!!
Jeg tror dog nok lige vi skal over den værste 'sommer' (Gæt selv hvorfor i citationstegn  ), før opmærksomheden fokuseres i den retning.
Gutten jeg købte Snell'erne af, har en bror der bygger hi-fi. Jeg hørte broderens RIAA da jeg lyttede til Snell'erne, og den lød rigtig fantastisk. Hørte bl.a. nogle Opus3 optagelser, og baggrunden var KULsort, samtidig med at alt stod fulstændig klippefast, med en stor grad af naturtrohed - den koster så også på den forkere side af 4k.
Men udover den har jeg så fået Audio Note, Grado, Creek, Mantra og Primare i tankerne - pyha det bliver et stort lyttearbejde
Tak for det Live. Billeder skal jeg nok snart få taget. Du er altid velkommen, og ..................ok.........jeg indrømmer......HOLFI'en skal nok videre i livet på et tidspunkt. Udover den blødhed, som dige beskriver - der dog har ændret sig efter Beethoven gjorde sit indtog (Især i bunden), så har den altså ikke strøm nok, til at gøre Beethoverne ære. Men det bliver dog ikke uden vemod __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Tak for det Live. Billeder skal jeg nok snart få taget. Du er altid velkommen, og ..................ok.........jeg indrømmer......HOLFI'en skal nok videre i livet på et tidspunkt. Udover den blødhed, som dige beskriver - der dog har ændret sig efter Beethoven gjorde sit indtog (Især i bunden), så har den altså ikke strøm nok, til at gøre Beethoverne ære. Men det bliver dog ikke uden vemod  |
|
|
Glæd dig til de har fået en små 100 timer, så spiller de meget bedre :-).
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus.
Ved ikke hvor længe de havde spillet da jeg fik dem (Demo) - måske 10 timer - men efter nogle dage her fik bassen gradvist lyst til at grave sig mere og mere ned under plankerne - meget syret oplevelse!!
Kan kun glæde mig til at de er tilspillet endnu mere..... __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tillykke med dine Beethoven speakers, de er fede, har dem også selv, fantastisk højttaler til prisen...

|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Bjørn - og tillykke selv
Hvad har du dem stående på - altså udover gulvet __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja nu må billederne jo være lige på trapperne...
Tak for en spændende eftermiddag, og tak for kaffe..
De lyder sgu godt de Beethoven, selv med Primare foran
Nu skal indtrykkene bare lige bundfælde sig. __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja billederne er helt fine. Selv dem med Dolkin og Sjorslev på
Ja det var en rigtig hyggelig dag og ja, jeg må indrømme de spiller sgu godt de Beethoven. Det skal der ikke herske tvivl om... Også med Primaren foran.
Jeg skal nu sunde mig lidt, men når og hvis jeg får solgt mine egne Amadeus Media, så er Beethoven helt klart en model der står på listen og den står sgu nok øverst i den prisklasse..
Skal lige have tilladelse af Dolkin til at ligge billederne ud. __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tak for en hyggelig eftermiddag ligeså!
Ja de lyder sgu godt de Beethoven - selv med Primare
Jeg tror endda det kunne have været endnu bedre, hvis de to (Primare og Vienna) havde fået lidt mere end 2 timer sammen!
Så må I have et lyt på HOLFI'en til gode (Eller hvad der nu står i reolen næste gang  )
Jeg giver hermed 'lytte-stafetten' videre......
(Når nu jeg selv har fået et kamera, tror jeg foretrækker selv at lægge billeder ud - no offence KB!!! Jeg skal nok skynde mig - sagde han vist også i juni  ) __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|