Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Dejligt med billeder, og rart at se en gramofon øverst i et set up.
Musikken er i højsædet og det er hvad der tæller, og efter at have læst "de andres" kommentar, ja så må du jo være rigtig godt tilfreds.
Hvad står der øverst på din ønskeseddel nu ? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeffen.
Jeg har købt den i Holland, hvor den laves. Fik en ven til at hente den.
Tjoeb'en fås i flere prisklasser. Det afhænger af hvad man vil have i den - bedre op-amps, dæmperinge til rørene, bedre rør, up-sampler o.s.v...
Maskinen er med andre ord opgraderbar alt efter ens pengepung. Jeg vil tro at grundversionen ligger på omkr. 4.000,- og Reference modellen omkr. 10.000,-, men du må ikke hænge mig op på det.
Firmaet AH! kan besøges på www.hifi-planet.com__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik300.
Hmmm - tilfredshed er et meget relativtr begreb når det gælder hi-fi. Jeg er tilfreds i.fht. hvad jeg har måtte punge ud, men det kan jo altid blive bedre
Tak for ordene. Lige nu står der upsampler til Tjoeb'en og ny forstærker øverst på sedlen.
På side 4 kan du også se mit ønske om en ny CD-holder... __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 01 November 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Flot anlæg. 
Det ligner at du har Yellow Label både fra tuner og fra cd??? Hvad er grunden til at du ikke bruger White Label fra cd'en? Det er jo det der anbefales, så kunne være sjovt at høre din erfaring. Måske jeg skulle prøve at skifte mit White Label ud med det Yellow Label jeg ikke bruger så meget for tiden.
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2004 kl. 04:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JBL Ti5000.
Jeg har Yellow på CD, og White Label på tuneren.
Jeg vil lytte på forskellen og fortælle om det...
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ryger P3 til opgradering i morgen!
Opgraderingsættet, en ny rem og en TekniFi K1 PU bliver resultatet.
Er der nogen der ved om P3 har transportskruer - og i så fald hvor?
|
Til top |
|
|
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 06 November 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Redigeret 31.10.2004 PT. har jeg ingen RIAA, men grandsker nøje de indkomne forslag!
|
|
|
Jeg spiller på en S.A.T. Phonofix (fra Bladelius), som er den bedste RIAA jeg har haft indtil nu. (Lyden leveres af en SOTA Saffire / UP-6 Gold m. Ortofon Kontrapunkt A). Jeg synes at denne RIAA ikke farver lyden på nogen måder med spiller det den får leveret af Pickup`en. Til sammenligningen har jeg haft del andre RIAA`er (både ejet og låne) i både transistor & Rør opbygning.
Dolkin skrev:
Redigeret 31.10.2004 Derfor er jeg MEGET i 'tænkeboks' omkring denne udskiftning. Nogle forslag? Selv tænker jeg noget i retning af Krell KAV-300 - men kan man bibeholde musikaliteten?
|
|
|
Jeg har en Krell KAV-300i som jeg er meget glad for. I forhold til hvad den afløste (2x Primare 928s Mk.II/EC 4.5) var det et ordentligt job frem hvad angår lydkvalitet. Jeg har desværre aldrig hørt din Holfi men mener bestemst at Krell`en meget musikals og kan kun anbefale den, hvis du vil lytte må du jo tage Holfi`en under armen og komme en tur til Sønderjylland.
__________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 06 November 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolkin
Rigtig fine billeder du har fået smidt på...
Mht. P3. er der ikke transport skruer, men HUSK at tage glastalerkenen af. Den er "tung" og du kan være uheldig at ødelægge lejet etc...
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sota748: Spændende med en Bladelius RIAA!! Hans andre produkter nyder jo stor respekt rundt omkring. Hvad har du måtte slippe for den? Og hvor kan den fås i Københavnsområdet?
Jeg tror ikke der er så meget en HOLFI kan stille op mod din Krell - i hvert fald ikke i bunden. Men det er da noget af et set-up, som du mener den har slået!! Overvejelsen er en smule 'forstærket'
Til KB: Tak for rosen. P3 bliver transporteret som en nyfødt baby! __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 07 November 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ik læst alle indlægene igennem, men ville bare sige ekstrem flot
setup... Det ser mega hyggeligt ud, og man kunne jo bare sidde og falde
totalt i søvn og nyde musikken når man end kommer hjem fra arbejde med
sådan et anlæg. Misunder dig lidt
__________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak MeridianTHX!
Hyggen, som du beskriver, er en vigtig del af det at høre musik for mig. Hele rummet er dedikeret til oplevelsen af musikken - at det så også er blevet mere funktionelt efter at jeg har flyttet lytteretningen på langs af det, er jo bare en dejlig sidegevinst.
Skulle du komme forbi hovestaden en dag, er du velkommen til at kigge forbi!
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
....og så kan man jo, som det fremgår længere oppe, se at fokus er blevet lagt på ploven lige nu, og ikke, som beskrevet endnu længere oppe, på opgradering af Tjoeb'en - og sådan skifter tingene hele tiden i denne forunderlige og VIDunderlige hobby!!
Skal aflevere P3 hos en forretning i morgen til opgradering med kit'et fra REGA - for derefter at få monteret en TekniFi PU i anden forretning - ÆV at Lydbutikken ikke forhandler REGA!!!
Nogle forslag til en brugt RIAA til ca. en plovmand, mens jeg sparer op til den 'rigtige' RIAA?
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det skal jeg da huske at hvis jeg lige kommer til Kbh i en nær fremtid, at man så måske lige skal kigge forbi 
Kunne være meget hyggeligt... Og lige over da, det er jo bare
noget andet grej som jeg har, da jeg er Surround enthusiast
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MeridianTHX: Kunne være spændende at se dit set-up også - fat i kameraet! __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
MeridianTHX Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes sir! Det skal bare lige hentes det digi cam.... SKal nok lige sørge for at det kommer i næste uge hvis jeg er heldig
|
Til top |
|
|
sota748 Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
sota748: Spændende med en Bladelius RIAA!! Hans andre produkter nyder jo stor respekt rundt omkring. Hvad har du måtte slippe for den? Og hvor kan den fås i Københavnsområdet? |
|
|
Jeg har købt min brugt, prisen er lidt svær da den var med i noget bytte bytte købmand, men mod ikke ca. 4000 kr.- rammer meget godt. Hvor den fåes i København ved jeg desværre ikke, men i Malmø kan du købe en ny for ca. 8500 skr.-, prøv at søg på "SAT phonofix". Jeg hørte den første gang hos SK-sound i Vejle i sammenligning med "stor" Densen model og i denne sammenligning vandt den stort. På det tidspunkt ville SK-Sound have 10.000 kr.- for en ny.
Dolkin skrev:
Jeg tror ikke der er så meget en HOLFI kan stille op mod din Krell - i hvert fald ikke i bunden. Men det er da noget af et set-up, som du mener den har slået!! Overvejelsen er en smule 'forstærket'  |
|
|
Der er slet ingen tvivl, den spiller (meget) bedre en mit forgående setup, især hvad angår bunden (her er Primare 928S lidt "slatten"), samt 3D fornemmelsen som noget bedre og desuden er klippefast. Prøv at låne en hvis du kan, der burde være et par stykker i omløb 
__________________ Dan (sota748)
- Krell KAV300i
- B&W805 Signature + V.d.H The INSPIRATION HYBRID (Tannoy Ref.) + B&W ASW825
- Roksan ROK-DP1/ROK-DA1
- Sota Saffire/Mørch DP-6 Gold/Ortofon Kontrapunkt A/SAT Phono
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 05:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sota748: Lige nu har jeg lidt 'småtravlt' med at få en købt en (midlertidig!?) Riaa, og ressourcerne er pt ikke til at give 4k.
Skal have en integreret på prøve snart. Glæder mig til at høre noget nyt i set-uppet.
------------------
Motoren er kommet og jeg skal ned med P3'eren i morgen.
Jeg har besluttet mig for at købe en TekniFi K3 PU - regner med at få den monteret - og P3'eren justeret - umiddelbart efter motoren.
Lige nu kan jeg bruge ca. 2.500,- på en RIAA.
Jeg har en 'Gram Amp 2SE' eller en 'NVA Phono 1' (brugt) i tankerne - vil gerne høre nogle kommentarer eller alternativer til disse i prisklassen?
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 17 November 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Lige nu kan jeg bruge ca. 2.500,- på en RIAA.
Jeg har en 'Gram Amp 2SE' eller en 'NVA Phono 1' (brugt) i tankerne - vil gerne høre nogle kommentarer eller alternativer til disse i prisklassen? |
|
|
Et lidt billigere alternativ kunne være en Creek OBH 18 (kun MM) til 1.590,- og eventuelt opgradere til en OBH 2 strømforsyning. Prisforskellen på obh 1 og 2 er 300,- så for 1.900 får du en virkelig godt MM riaa.
Skal der også MC forstærkning på, er OBH-15 alternativet. Den er blot en 18'er hvor der tilmed er MC forstærkning. Den koster 2.095,- og med den opgraderede strømforsyning ender den altså på 2.395,-
Hvis du alligevel skal i have sat din Tekni-fi K3 pu på i Lydbutikken, kunne du jo tage et lyt på Creek'en dernede. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit input Becker!
Creek er helt klart også en overvejelse værd!
Som én tidligere har nævnt i tråden, kan man få en 'Grado PH-1' i USA for $500. Da jeg har en ven, som bor derovre, vil jeg lige undersøge muligheden for at få ham til at købe en til mig. Den koster jo nemt over 6.000,- herhjemme, så det må da siges at være et scoop - især med den dollarkurs der er lige nu!!!
Kom endelig gerne med flere forslag!
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have hentet min P3 med den nye motor monteret, gik turen til Lydbutikken.
Det endte med en Creek OBH-18 med OBH-1 strømforsyning, og en Tekni-fi K3 PU. Fik lige to dejlige regninger ind ad døren i går, som ændrede lidt på budgettet. Og f..... stå i det om jeg ville hjem uden RIAA
Desuden købte jeg en Nottingham plade-måtte, som skulle være et af de bedste tweaks til en P3. Armbasen er blevet løftet lidt, og alt er justeret ind - wonderful!!!
Lige nu lyder det mildest talt forfærdeligt - indgangen på forstærkeren har heller ikke været brugt før - men med tiden skulle det da gerne falde lidt på plads.
Så det bliver nok til nogle timer i sofaen, med en interessant udtryk i ansigtet, indtil det hele er tilspillet - er det ikke noget af den bedste tid man kan ha' - bare sidde og høre tingene blive bedre og bedre og bedre......? __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|