| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.andbenelux.com/nl/dali/nieuws/detail.asp?id=145 Mere info.
Mon alle deres HT får bånd?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Asbjørn
Nu har jeg ikke prøvet Helicon 400 hjemme hos mig selv desværre - eller heldigvis for jeg har ikke råd til at købe dem lige nu 
Rummet som jeg har anlægget i (Pejsestuen) er lidt specielt. Selv pejsestuen er ikke så stor, men er kun adskilt fra alrummet og køkkenet af selve pejsen, skorstenen og en lille halvmur, så der er fri "udluftning" og det gør at set samlede areal er noget der ligner 45-50 kvm i en lidt speciel form. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har nogen problmer med stående bølger.
Nu har jeg som tidligere nævnt ikke så meget plads til at flytte rundt med højttalerne, men jeg har da eksperimenteret lidt (de står i position 2 nu) og lige nu står de faktisk tættere på bagvæggen end de gjorde til at begynde med. Mine Suite 3.5 har den ene basport på bagsiden.
Nu kommer det jo også lidt (meget) an på forstærkeren, og min normale forstærker (Parasound HCA-2200II) fremhæver ikke specielt bassen, så den kan godt snyde lidt. Bas informationerne er der og bliver serveret forholdsvis stramt og detaljeret. Jeg har lige nu lånt en B&K ST-202 som i højere grad fremhæver bassen, hvilket kan gøre den lidt sjovere at lytte til, sådan lidt mere fest-egnet og film-egnet, men måske ikke helt så hifi rigtigt sammen med mine højttalere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok der kommer en hel serie;
Og her er hvad de står om den oversat fra hollandsk:
THE IKON 6 are full range, vloerstaande ' allround ' luidspreker which
has equipped with an entirely new hybrid high shows module to
ribbon/softdome. All luidspreker Units in the new IKON range is new
and was developed specifically, based on experiences acquired
technology like in the exotic and more expensive Helicon and Euphonia
serials earlier applied. Costs nor effort were saved at developing the
new woofers, filter, housing and to forget the extra heavy
luidsprekeraansluitingen in which is appropriate all possibilities
about to a beetje: cable, shovels and banaanpluggen. Speaking Dali's
export manager Tony Claussen: the IKON 6 are the first model from this
new range which is introduced. From market research has become clear
that by additive of the IKON serial the breach between existing
serials is stopped. Strategically with the IKON serial Dali's position
as serious luidsprekerkeuze in the important middensegment will
further be reinforced. Klankmatig the performances of these entrants
nothing guarantee that I less than excelling will be... We have been
persuaded of it that there what mouths will concern open of
stupefaction in the several lustre spaces the whole world!.
Så mangler vi bare lige en evidence med bånd.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Kunsten er at finde en amp noget med krop, dynamik og udstrakthed til de kære Dali'er, så får man det ud af dem de er bedst til. Parasound er nok en dum ide...
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
|
Præsten - dit problem med bassen kunne du angribe ved at justere på din højttaler placering. Hjælper det ikke med små ændringer, så prøv med store. At skrue ned for bassen må helst være den sidste løsning. Jeg kommer gerne forbi og lytter med en dag.
|
|
|
Jamen du skal skam være velkommen. Problemet med bassen er ikke så stort som det har været, men der er dog stadig tendenser til lidt bulderbas, og løsninger skal være velkomne. Resten af frekvensområdet har jeg aldrig haft bedre, og sjældent hørt bedre.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hoppede på Dali-vognen i efteråret 2003. Da jeg købte Suite-serien ( Den store ) + subwooferen S 1,2. Som jeg er yderste tilfreds med. I kan se højttalerne og resten af anlæget her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18143&P N=2

Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Irriterende at de skal ha på sølvfarvede frontplater. Jeg kan ikke klare de moderiktige sølvdetaljene som stort sett alle høytalere utsmykkes med for tiden. |
|
|
Jeg kan ikke være mere enig, det er rædselsfuldt og ligner noget der kan købes i bilka. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
| Enig. Kunsten er at finde en amp noget med krop, dynamik og udstrakthed til de kære Dali'er, så får man det ud af dem de er bedst til. Parasound er nok en dum ide... |
|
|
Hov hov, nu har jeg startet en tråd hvor folk ikke bare kritiserer mine højttalere i et væk, så skal du ikkem begynde med mine forstærkere! 
Nu synes jeg så ikke at Parasounden er så dårlig en idé, men måske nok lidt atypisk. Nu har jeg kun hørt Parasound sammen med mine Suite 3.5 og ved ikke hvordan de vil lyde sammen med andre Dali, men man ender med en lidt anden lyd en det jeg opfatter som den typiske Dali lyd.
Det jeg betegner som den typiske Dali lyd, er en lyd der er lidt varm i det, måske lidt fremhævet og ikke så stram bas og en diskant der er behagelig at lytte til. Generelt meget lytte og festvenligt frem for at tvinge de sidste detaljer ud af musikken, eller sagt på en anden måde så swinger de rigtig godt. De nye højttalere i Helicon/Euphonia serien er så nok noget mere detaljerede end det jeg lige har skrevet her.
Når jeg bruger Parasounden sammen med mine Suite 3.5 ændrer de totalt karakter i forhold til hvordan de har lydt med andre forstærkere, det var ogå derfor det tog mig tre uger at beslutte at beholde Parasounden. Hele lydbilledet bliver lidt lysere. Parasounden har en meget detaljeret og måske lidt fremhævet diskant, til gengæld er mellemtone og specielt bas strammet gevaldigt meget op. Det betyder at højttalerne ved første lyt, lyder af meget mindre, der går lidt tid før man opdager at man til gengæld kan høre meget mere, der kommer mere luft om de forskellige instrumenter og der er flere detaljer. Forskellen er lidt i stil med den som "ikke hifi-entusiaster" oplever når de har besøg af hifientusiaster som drønner hen og slår loudness fra på deres anlæg - hvor blev lyden af?  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Ok der kommer en hel serie;
Og her er hvad de står om den oversat fra hollandsk: THE IKON 6 are full range, vloerstaande ' allround ' luidspreker which has equipped with an entirely new hybrid high shows module to ribbon/softdome. All luidspreker Units in the new IKON range is new and was developed specifically, based on experiences acquired technology like in the exotic and more expensive Helicon and Euphonia serials earlier applied. Costs nor effort were saved at developing the new woofers, filter, housing and to forget the extra heavy luidsprekeraansluitingen in which is appropriate all possibilities about to a beetje: cable, shovels and banaanpluggen. Speaking Dali's export manager Tony Claussen: the IKON 6 are the first model from this new range which is introduced. From market research has become clear that by additive of the IKON serial the breach between existing serials is stopped. Strategically with the IKON serial Dali's position as serious luidsprekerkeuze in the important middensegment will further be reinforced. Klankmatig the performances of these entrants nothing guarantee that I less than excelling will be... We have been persuaded of it that there what mouths will concern open of stupefaction in the several lustre spaces the whole world!.

Så mangler vi bare lige en evidence med bånd. 
|
|
|
Sjovt med billeder af hele serien. Det ser ud til at blive en mere omfattende serie end Evidence og det kunne da godt tyde på at den nye serie skal placeres mellem Helicon og Evidence.
Jeg gad nok vide hvad storebroderen i serien er udstyret med. Den ser ikke så bred ud, så mon den er udstyret med 3x6,5" - en kombination jeg godt kan li'  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Forskellen er lidt i stil med den som "ikke
hifi-entusiaster" oplever når de har besøg af hifientusiaster som
drønner hen og slår loudness fra på deres anlæg - hvor blev lyden af?  |
|
|
Hahaha  Jeg synes at mindes at have været der......Skal loudness ikke være slået til hele tiden??
Dog forsvinder det heldigvis med alderen, så måske loudnessknappen skulle mærkes "Max. 18 år"
Mere seriøst.......De nye Ikon højttalere ser ud til at være mere
placeringsvenlige en "båndbrødrene" fra Helicon/Euphonia serien, da
basrefleksporten er placeret foran, og dybden er også lidt nemmere at
arbejde med (Ikon 6 er iflg. det hollanske site kun 32 cm. dyb), så jeg
glæder mig til at lytte på dem, når de engang kommer i handlen.
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Parasounden sammen med mine Suite 3.5 ændrer de totalt karakter i forhold til hvordan de har lydt med andre forstærkere, det var ogå derfor det tog mig tre uger at beslutte at beholde Parasounden. Hele lydbilledet bliver lidt lysere. Parasounden har en meget detaljeret og måske lidt fremhævet diskant, til gengæld er mellemtone og specielt bas strammet gevaldigt meget op. Det betyder at højttalerne ved første lyt, lyder af meget mindre, der går lidt tid før man opdager at man til gengæld kan høre meget mere, der kommer mere luft om de forskellige instrumenter og der er flere detaljer. Forskellen er lidt i stil med den som "ikke hifi-entusiaster" oplever når de har besøg af hifientusiaster som drønner hen og slår loudness fra på deres anlæg - hvor blev lyden af? 
|
|
|
Jeg mener det er en generel misforståelse, at fremelske detajler ved at dreje klangen i retning af det lysere. Det er teknisk smartere at udvide båndbredden, men bibeholde klang, krop og dynamik. Detajlerne skal være der, men ikke være det dominerende. Det dominerende skal være kroppen. Sådan er det ihvertfald ude i den analoge virkelighed, hvor man kun sjældent kan tale om luft og detajler. Det er der ligesom bare. Og her mener jeg Dali gør det rigtige ved at have en varmere klang end så meget andet hifi-udstyr. Men der er stadig lang vej til at tingene bliver rigtigt fysiske.
En lys klang bevirker også at bassen kommer til at lyde strammere og hurtigere. Men igen mener jeg man bør øge kvaliteten af sin bas, frem for at fjerne den. En detajleret bas er langt fra det folk tror. Folk tror detajleret bas er stram bas. En bas skal efter min mening kunne være ekstremt fri og ekstremt tør på én gang. Jeg mener alsidighed og overraskelse er et vigtigt element i en langtids holdbar musik-oplevelse. Den skal kunne tie stille og buldre derud af. Den skal kunne ryste blusen, men for det meste lade være. Man skal egentlig ikke se bas som et særskildt fænomen, ligesom detajler også helst bare skal indgå som en del af sammenhængen. Dertil kommer måske så, at mange moderne cder idag er probbet med bas. Det får måske Dalis højttalere til at fremstå lidt optimistiske...
Euphonia har i øvirgt det jeg forstår ved en detajleret bas. Men grand kan som sagt også noget...
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Asbjørn
Jeg er i store træk enig og det kan godt være at jeg bare bruger nogle andre ord til at sige det samme, så jeg prøver lige igen 
Jeg mener bstemt heller ikke at man skal gøre klangen lysere og det er som udgangspunkt heller ikke det jeg mener Parasounden gør. Den gengiver de detaljer der er i diskantområdet meget detaljeret.
Det jeg mener med at stramme bassen op er egenlig lidt det samme som det du skriver. Meget af den bas man "normalt" hører er væk, simpelthen fordi den ikke bliver fremhævet. Det betyder ikke at bassen er væk, kommer der et nummer med bas bliver det spillet hårdt og kontant. Når først man har vendet sig til den "manglende" bas, så finder man ud af at basen stadig er der og at man rent faktisk kan høre hvad der sker i det område. Nu hører jeg mest rock musik, og der kan der vare en tendens til at stortromme og el-bas er sådan en uformelig buldren der bare lægger bunden til resten. Men hvis du fjerne den buldren kan du ligepludselig høre hvad bassisten og trommeslageren spiller, og så bliver det lidt en aha oplevelse. Og det er så det jeg mener Parasounden gør ved mine 3.5'er en det kunne helt klart være sjovt at høre den med nogle af de bedre Dali højttalere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gumle skrev:
MichaelWB skrev:
|
Forskellen er lidt i stil med den som "ikke hifi-entusiaster" oplever når de har besøg af hifientusiaster som drønner hen og slår loudness fra på deres anlæg - hvor blev lyden af? 
|
|
|
Hahaha Jeg synes at mindes at have været der......Skal loudness ikke være slået til hele tiden?? Dog forsvinder det heldigvis med alderen, så måske loudnessknappen skulle mærkes "Max. 18 år"
Mere seriøst.......De nye Ikon højttalere ser ud til at være mere placeringsvenlige en "båndbrødrene" fra Helicon/Euphonia serien, da basrefleksporten er placeret foran, og dybden er også lidt nemmere at arbejde med (Ikon 6 er iflg. det hollanske site kun 32 cm. dyb), så jeg glæder mig til at lytte på dem, når de engang kommer i handlen.
M.V.H. Søren
|
|
|
Så'n er det jo når folk vil have disco bas ud af nogle små reolhøjttalere 
Jeg tror også de bliver nemmere at have med at gøre placeringsmæssigt og de bliver jo også lidt billigere (bare ærgeligt at de ser meget billigere ud, på billederne i det mindste) end Helicon, så det kunne jo godt være i den retning man skulle kigge når der engang skal skiftes højttalere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Jeg er i store træk enig og det kan godt være at jeg bare bruger nogle andre ord til at sige det samme, så jeg prøver lige igen
Jeg mener bstemt heller ikke at man skal gøre klangen lysere og det er som udgangspunkt heller ikke det jeg mener Parasounden gør. Den gengiver de detaljer der er i diskantområdet meget detaljeret.
Det jeg mener med at stramme bassen op er egenlig lidt det samme som det du skriver. Meget af den bas man "normalt" hører er væk, simpelthen fordi den ikke bliver fremhævet. Det betyder ikke at bassen er væk, kommer der et nummer med bas bliver det spillet hårdt og kontant. Når først man har vendet sig til den "manglende" bas, så finder man ud af at basen stadig er der og at man rent faktisk kan høre hvad der sker i det område. Nu hører jeg mest rock musik, og der kan der vare en tendens til at stortromme og el-bas er sådan en uformelig buldren der bare lægger bunden til resten. Men hvis du fjerne den buldren kan du ligepludselig høre hvad bassisten og trommeslageren spiller, og så bliver det lidt en aha oplevelse. Og det er så det jeg mener Parasounden gør ved mine 3.5'er en det kunne helt klart være sjovt at høre den med nogle af de bedre Dali højttalere.
|
|
|
Hehe, sorry, men jeg tillod mig lige at læse lidt mellem linierne. Når du skriver som du gør ringer der nemlig en alarm klokke hos mig. Og det er nok også mit forhold til parasound der får mig til at reagerer. Du skriver: "Det betyder ikke at bassen er væk, kommer der et nummer med bas bliver det spillet hårdt og kontant." Hvilket helt klart signalere overfor mig, at der er et eller andet galt. Derfor skriver jeg som jeg gør. Jeg må indrømme at jeg endnu ikke har hørt en forstærker, der for alvor var alt for mørk, og samtidig slap. Det hænger som regel sådan sammen, at når magten ophører, så bliver tingene tynde, hårde, lyse og firkantede, ikke buldrene og mørke. Har en forstærker even til at putte noget krop og fylde på tingene, har den som regel også evnen til at stå fast på sine beslutninger. Det er nemlig begge ting, der kræver energi og mandsmod. Noget du må gå over i en anden tråd for at få at vide din parasound har. 
At det er en speciel forstærker synes jeg imidlertid i sig selv er fint.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Asbjørn
Nu er det jo et spørgsmål om at finde højttalere og forstærkere der passer godt sammen, samspillet mellem de to komponenter har jo en enorm betydning for den lyd man ender med. Jeg havde tidligere en Musical Fidelity P270 (der afløste en denon POA-2400) og den havde masser af bas sammen med mine 3.5'er. Da jeg hørte den kombination tog det mig 3 minutter at bestemme mig for at beholde forstærkeren. Den havde helt klart en holdning til hvordan lyden skulle være og til megen musik lød bassen og fylden rigtig godt, til andet musik blev det simpelthen for meget og for buldrende, det lød til gengæld rigtig godt når man så film den forstærker blev solgt til en der havde et sæt Jamo Oriel, et sæt højttalere der fra nye har kostet næsten 15 gange så meget som mine, og der lød MF'eren helt anderledes. Den havde en meget blød og rund lyd og den buldrende bas var helt væk, men igen når der var bas på nummeret så kom det også frem med alt den vægt og fylde som det skulle. Den forstærker var helt klart bedre kombineret sammen med de dyre Janmo frem for mine forholdsvis billige Dali.
Det er sådan nogle erfaringer jeg håber vi kan bruge denne tråd til at dele. Jeg har f.eks. kun hørt Helicon 400 sammen med Holfi (som flere her også bruger) og så en enkelt gang sammen med Tact, men jeg synes da det kunne være interessant at høre om erfaringer der ikke lige er med standard opsætningen, altså Holfi forstærkere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Da jeg købte mine Helicon 400, havde jeg et forstærkersæt som var Audiolab 8000 C & 8000 P - og planen var på det tidspunkt, at sådan skulle det bare være.. - så mødte jeg HIFI4ALL.. og kom på et par lytteaftner.. fik mine ører justeret ind til højre Audiolab sættet var 12 år gammelt, og et sæt jeg har været meget glad for, men det gik op for mig at 8000 P ikke var strømstærk nok til Helicon 400... så jeg endte som resten af flokken med et 'stort' Holfi sæt - Holfi Pre NB1 S.E. & Holfi Power NB250 - Pre'en købt brugt og NB250'eren som ny, sammenlagt har jeg fået sættet til ca. ½ nypris
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ hifijan
Det er jo lidt det jeg mener med "standard opsætninge" med Helicon og Holfi 
Ikke noget galt i den kombination for det lyder rigtig godt, men det kunne være sjovt at høre om folks erfaringer med Helicon sammen med andet grej. Noget kunne tyde på at gammelt Audiolab ikke er den rette partner 
Som tidligere nævnt har jeg en B&K ST-202 effekt på besøg, og det er en effekt jeg godt kunne forestille mig kunne fungere godt sammen med Helicon 400, selvom jeg godt kan være bange for at den ikke løser det problem med bulder-bassen som nogen åbenbart har. Men hvis der er nogen Helicon 400 ejere i det Københavnske, eller på Sjælland for den sags skyld, der kunne tænke sig at få såan en lille sort amerikaner på besøg, så sig til og lad os arrangere noget. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Nu er det jo et spørgsmål om at finde højttalere og forstærkere der passer godt sammen, samspillet mellem de to komponenter har jo en enorm betydning for den lyd man ender med. |
|
|
Enig. Få nu bare solgt den Parasound. Og vær bare glad for du ikke har sådan et par vaskepulver højttalere fra Jamo.
Hehe, nej, jeg synes det er vildt interessant om man kan finde noget ordentligt og tilgængeligt grej der rent faktisk duer. Må jeg i den anledning anbefale at prøve van den hul's clearwater som højttaler kabel? Se andre tråde af kurt von kubik for flere informationer.
Men tilbage til det vigtige: Anbefalinger af reol-højttalere med højt pris/ydelses forhold.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg er helt enig i at forstærker/højttaler forholdet skal passe sammen, men det er jo heller ikke uvæsentlig hvilke signal- og højttalerkabel man anvender...? - jeg kunne da godt forestille mig at et uheldigt forhold mellem højttaler og forstærker kunne reddes med det 'rigtige' kabel... men hvilket...? Jeg selv har lige bestilt Tara Labs Air 2 som højttalerkabel & signalkabel.
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |