Forfatter |
|
HIFI-negro Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig..
mener bestemt at B&O er noget af det bedste der findes på markedet
lige nu.. og det mener jeg fordi jeg har hele mit hus fyldt med det og
dets gode lyd
__________________ Kasper Andersen
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der slettet indlæg af rendestensklassen - hold venligst barnlighederne i de private beskeder eller ihvertfald bare væk fra forummet!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak fordi du gad at fjerne de indlæg  __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
>> Det er jo en smagssag, Otto |
|
|
Nej, det er da en realitet. B&O bruger forskellige freelance-designere fra opgave til opgave, så det ligger da helt i sagens natur, at de ikke har en rød tråd eller koncekvent linie i deres design.
Derudover er det jo bare lidt sjovt, at B&O på det danske marked først og fremmest afsætter og markedesfører til mellemindkomstgruppen. Altså den menige Hr. og Fru Danmark der prøver at købe sig til, hvad de mener er den almindelige opfattelse af god smag er.
|
Til top |
|
|
Dr-Tricket Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 248
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
jkjaers skrev:
|
|
Nej, det er da en realitet. B&O bruger forskellige freelance-designere fra opgave til opgave, så det ligger da helt i sagens natur, at de ikke har en rød tråd eller koncekvent linie i deres design.
Derudover er det jo bare lidt sjovt, at B&O på det danske marked først og fremmest afsætter og markedesfører til mellemindkomstgruppen. Altså den menige Hr. og Fru Danmark der prøver at købe sig til, hvad de mener er den almindelige opfattelse af god smag er.
|
|
|
Kan kun give zerocool ret. B&O mener, sådan ser jeg det ihvert tilfælde, at man med sit anlæg, skal vise andre, at man har stil, og det har jo IKKE noget med Hi-Fi at gøre. __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
zerocool skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
|
|
Kan kun give zerocool ret. B&O mener, sådan ser jeg det ihvert tilfælde, at man med sit anlæg, skal vise andre, at man har stil, og det har jo IKKE noget med Hi-Fi at gøre.
|
|
|
Tjah... Jeg vil nu sige det sådan, at nok er det primære sigte for B&O's målgruppe at vise nabo Hansen årets kartoffelhøst har været særlig god, men det betyder dog ikke samtidig at produkterne ikke opfylder det diffuse kriterium, hifi. Der er flere af deres produkter, specielt i den aller dyreste ende, jeg nok ville karakterisere som hifi. Ikke desto mindre er vellyd ikke det basale mål for B&O.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når folk fortæller at de har B&O-anlæg til +100.000,-kr stående, så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad de kunne få for de penge. For B&O er ikke HiFi, det er snarre MidFi. I forbindelse med et sæt diy ht'er der skulle sættes til B&O cd-skifter og mine ejen BOFA rør-slæder, må jeg sige at: B&O's service afd. er super, magen til flinke folk skal man lede længe efter  .
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
jkjaers skrev:
|
|
|
|
|
det er en sandhed med modifikationer. David (deres hoved designer), er ret enerådig, og skal sig god for alt der kommer ud. og han godkeder først endelige produkter. ikke noget med prototyper osv osv. det er det endelige design han godkender. det er bla. der for der alldrig er slinger i valsen og ½ designede løsninger derfra. bla. betød den en gang at der skulle laves ny støbe vkt. osv. fordi en rød diode skulle flyttes en cm.
men det virker, og om man kalder det hifi eller ej. så er det det, deres målgruppe forventer. altid.
kender i andre mærker, som har så høj en status, at de bliver nævnt i ejendomsmægler anoncer ? de vil hellere skrive "der er inst. beolink" end nævne der er saune og pool 
men deres ht'er beolab5 (er det ikke det fuglebadet hedder) er teknisk hoveder foran næsten alle andre. så hifi er det bestem. for det meste på den ht'er er lavet for lydens skyld og ikke designet.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
T h o m a s skrev:
Man får helt klart, mere for pengene. Hvis man køber NAD, Denon, Pioneer, Sony eller lign. Frem for B&O. |
|
|
B&O er efter min mening lige så meget HiFi som Sony, Pioneer, NAD osv. De satser meget på design, og det får man lov at betale for, men målt på ren lydkvalitet er meget B&O væsentligt bedre en det skrammel som sikre ovennævnte producenter størstedelen af deres omsætning.
... og også B&O har ligesom Sony, Pioneer, Denon osv. en begrænset række præstige-produkter hvor lyden er opprioriteret med ganske vellykket resultat.
At det rent Hifi-mæssigt er håbløs "value for the money" mener jeg ikke skal fratage B&O prædikatet - HiFi-producent.
|
|
|
Helt enig, og det er faktisk også ret innovative, deroppe i Struer. Husk hvordan de slog de helt dyre båndoptager-producenter, da de lancerede HX Pro i Beocord 8000 (tror jeg det var). Deres TV var en årgang noget af det ypperste. Herudover akustiske linser og IcePower (som jo egentlig er tilkøbt)
Nuvel, de har lavet meget, som kun var på det jævne op gennem ´90'erne, men Hi-Fi? Helt klart!
Man kan sige, at B&O's akilleshæl er/var, at designerne designer en form for kasse/kabinet, herefter er det ingeniørernes opgave at proppe elektronikken ind i kassen. Det giver selvfølgelig nogle kompromisser... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt så blev der brugt meget tid på at lytteteste, i den periode jeg var på B&O og det gør der vel stadig. Hvorfor skulle man bruge så mange ressoucer på det, hvis lyden var underordnet?.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Som sagt så blev der brugt meget tid på at lytteteste, i den periode jeg var på B&O og det gør der vel stadig. Hvorfor skulle man bruge så mange ressoucer på det, hvis lyden var underordnet?.
|
|
|
de har en af de mest profe tilgang til lyd kvalitet. at deres ref. /mål ikke er kompromisløs hifi er en anden ting. men de har meget gode "ører" og kan hører meget mere end mange andre. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt noget B&O nogensinde der lød specielt godt. Udemærket er det pæneste ord jeg kan finde frem. Indimellem har de dog forbavset mig, ved at sælge nogle produkter der kan lyde så dårligt. Feks de flade HT til at hænge på væggen, de lancerede for ca 10 år siden. Jeg var helt paf over at de overhovedet kunne sælge dem. De havde sikkert sat sig i hovedet at de ville lave nogle flade højttalere og så bare forsøge at få det bedste ud af dem. Her ville andre HT-firmaer sige at en flad ht kan ikke lyde godt, og derfor ikke sætte deres navn på dem, men B&O vil partout have en flad - og det vil deres kunder også. Mit indtryk er at de først sætter nogle designkrav og dernæst forsøger at få puttet lyd i. Det skal dog siges at de har været temmeligt innovative og jeg er ikke i tvivl om at de har nogle dygtige ingeniører, deres prioriterings rækkefølge er dog anderledes, og det er så desværre lydkvaliteten, der trækker det korteste strå.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke har hørt noget B&O nogensinde der lød specielt godt. Udemærket er det pæneste ord jeg kan finde frem. Indimellem har de dog forbavset mig, ved at sælge nogle produkter der kan lyde så dårligt. Feks de flade HT til at hænge på væggen, de lancerede for ca 10 år siden. Jeg var helt paf over at de overhovedet kunne sælge dem. De havde sikkert sat sig i hovedet at de ville lave nogle flade højttalere og så bare forsøge at få det bedste ud af dem. Her ville andre HT-firmaer sige at en flad ht kan ikke lyde godt, og derfor ikke sætte deres navn på dem, men B&O vil partout have en flad - og det vil deres kunder også. Mit indtryk er at de først sætter nogle designkrav og dernæst forsøger at få puttet lyd i. Det skal dog siges at de har været temmeligt innovative og jeg er ikke i tvivl om at de har nogle dygtige ingeniører, deres prioriterings rækkefølge er dog anderledes, og det er så desværre lydkvaliteten, der trækker det korteste strå.
|
|
|
Jeg er sådan set enig med dig. Har også indtrykket af, at designet kommer først. Det resulterer så i, at der skal bruges endnu flere ressourcer på lyden for at få det til at lyde af noget. Men jeg synes B&O har den samme filosofi mht lyden. Deres produkter har meget den samme spillestil. Noget er så mere detaljeret og med mere dynamisk end andet.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O er da hifi . Det mener jeg dog ikke de to jeg har er , de er henholdsvis 40 og 67 år gamle og spiller endnu, Hvor mange nye forstærkere kan klare det . Design og pris er jo op til hver enkelt !!!
Jeg har med stor glæde ejet Beogram 1000 , 3000 og 4004 de var da helt fine. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Hifi og holdbarhed to vidt forskellige ting. Jeg har indtryk af at de sager B&O laver er af meget høj kvalitet bygningsmæssigt. Der er ikke noget plastik over det. Det er kun lyden der halter efter. Det er så bare ærgeligt at det er lyden der er et lydanlægs primære formål.
Iøvrigt kan du ikke sammenligne 40år gamle produkter med det de laver idag. Den gang lavede B&O jo stadig alm 4-kantede højttalere.
Jeg tror også at de bruger mange resourcer på at få den gode lyd frem. Men hvor andre ville sige at feks de flade højttalere er dømt til at mislykkes, ja så vil B&O bare have de flade. og så prøver de at få det bedste ud af dem. Resultatet er dog stadig rigtigt skidt.
|
Til top |
|
|
Rees Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Man kan sige, at B&O's akilleshæl er/var, at designerne designer en form for kasse/kabinet, herefter er det ingeniørernes opgave at proppe elektronikken ind i kassen. Det giver selvfølgelig nogle kompromisser...
|
|
|
Netop derfor syntes jeg ikke at det er HiFi, hvis man vil lave HiFi så går man ikke på kompromis med lyden, så er det jo ikke derfor de laver deres højtalere, men kun fordi Hr. og Fru. Hansen skal kunne vise deres naboer at de har råd til B&O. __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees skrev:
MGPProjectS skrev:
Man kan sige, at B&O's akilleshæl er/var, at designerne designer en form for kasse/kabinet, herefter er det ingeniørernes opgave at proppe elektronikken ind i kassen. Det giver selvfølgelig nogle kompromisser...
|
|
|
Netop derfor syntes jeg ikke at det er HiFi, hvis man vil lave HiFi så går man ikke på kompromis med lyden, så er det jo ikke derfor de laver deres højtalere, men kun fordi Hr. og Fru. Hansen skal kunne vise deres naboer at de har råd til B&O.
|
|
|
Nu kommer det også an på, hvordan man tolker ordet HIFI. Der står jo næsten HIFI på alt i sprød plastic, som man finder i supermarkedet idag.
|
Til top |
|
|
Rees Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Rees skrev:
MGPProjectS skrev:
|
|
|
Netop derfor syntes jeg ikke at det er HiFi, hvis man vil lave HiFi så går man ikke på kompromis med lyden, så er det jo ikke derfor de laver deres højtalere, men kun fordi Hr. og Fru. Hansen skal kunne vise deres naboer at de har råd til B&O.
|
|
|
Nu kommer det også an på, hvordan man tolker ordet HIFI. Der står jo næsten HIFI på alt i sprød plastic, som man finder i supermarkedet idag.
|
|
|
Præcis, det syntes jeg også er en fejl, kravene til om man må kalde det hi-fi bør måske skærpes, så man undgår det.
Noget andet er det med at tolke ordet hi-fi, det kan man ikke, der står i ordbogen hvad det ord dækker over: (citat fra ordbog)
1.en elektronisk lydgengivelse som omfatter alle hørbare frekvenser og giver minimal forvrængning; betegner lydudstyr som fx forstærkeranlæg, cd-afspillere el. båndoptagere der opfylder en fastsat standart.
lad os kigge lidt på det med omfatter alle hørbare frekvenser, i en brugeranmeldelse af Beolab 6000 ht'ere står der, at bassen forsvinder når man skruer op, så dækker højtaleren lige pludselig ikke alle hørbare frekvenser, og så kan Beolab 6000 ht'ere ikke betegnes som hi-fi.
Her er et link til anmeldelsen.
http://www.hifi4all.dk/brugeranmeldelser/anmeldelse.asp?iKat =1&iAn=14547&titel=B&O%20Beolab%206000 __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
Til top |
|
|
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rees, det er selvfølgelig meget godt, men grunden til at bassen
forsvinder kan da skyldes tusind andre ting.. For eksempelvis
lytterummet - for at tage en.
|
Til top |
|
|
Rees Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Rees, det er selvfølgelig meget godt, men grunden til at bassen forsvinder kan da skyldes tusind andre ting.. For eksempelvis lytterummet - for at tage en. |
|
|
jo jo, men jeg kan høre at du ikke har læst anmeldelsen, der står grunden til det nemlig, så læs den venligst inden du udtaler dig .... __________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
|
Til top |
|
|