Kjeldsen skrev:
Ikke enig. Jeg mener bestemt at CD afspilleren er udgangspunktet for god lyd, men jeg er ikke enig i at det er den vigtigste komponent. Jeg havde selv på et tidspunkt en hæderlig forstærker (Luxmann L120A), og mente da bestemt at det måtte være min bedagede CD (Pioneer PD73) der måtte stå for udskiftning. Det blev nu forstærkeren, der blev udskiftet til fordel for en LC audio konstruktion (The End Millenium), dette var en kæmpe for bedring. Jeg havde selvfølgelig prøvet en anden CD også, men forskellen var langt større med ny forstærker, end med ny CD.
Skal man samle et helt nyt anlæg, vil jeg dog nok vælge at bruge en trediedel af budgettet på CD afspiller, men det gør den jo ikke til den vigtigste. |
|
|
Jeg tror ikke på at LC kan forbedre noget på nogle punkter det grej er støvsugen for musik. Tjoo du kan få mere luftig diskant og gennemsigtigt lydbillede men det alene har intet med musik at gøre. Jeg har aldrig hørt LC spille musik og nu kender jeg ellers mange der har brændt fingerne på LC grejet. Men oki hvis du er tilfreds er det fint. Hvad forbedringer fik du med den forstærker skete der mere på toppen ?
Citat fra en af de mange tidligere LC brugere (og nej den tidligere LC indehaver har ikke linn idag) :
Synes det er svært at sige noget om lc... hans lyd er dårlig, og han bruger ikke engang de bedste komponenter, sel vom det er det han tror han gør bedst, så ikke engang det kan han finde ud af. Jeg kan kun sige at jeg ikke kan komme i tanke om én eneste ting fra lc audio der spiller musik. Netop hvad musikalitet angår er det slet ikke nogen somhelst penge værd.
|