Emne: Det første år uden TV. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sgu fair nok! hver sin lyst!..
Jeg personligt lever lykkeligt og i harmoni med mit TV.. ( samt ik mindst internet mm..)
Og får job, familie, venner, sport, hifi, pc/internet, samt tv.. til at gå op i en højre afbalanceret og naturlig enhed..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fulgt denne tråd i et stykke tid fra sidelinien, og vil da lige give min mening til kende også.
Jeg er en af dem som bruger MEGET tid foran flimmerkassen, ikke nødvendigvis fordi at der er noget der er vildt spændende eller interessant, men bare fordi det er der.
Jeg står for at skulle flytte hjemmefra her 1. august, og har efter at have læst denne tråd, besluttet mig for at droppe TV. Beholder selvfølgelig kassen, skal jo stadig kunne se DVD.
Jeg har svært ved at lette røven og få ting gjort, fordi jeg lige skal se et eller andet, og det irritere mig. Derfor denne beslutning.
Det eneste jeg kan se som et problem i forbindelse med dette projekt, er at følge med i hvad der sker ude i verden. Men som andre også har nævnt, så er internettet et glimragende informationscenter.
Så modsat andre, så vil jeg ikke brokke mig over denne tråd.
Det var alt for nu, så må vi se om jeg skal ind og forsvare mig selv. :-)
Hygge...
Edit: De af jer som koger helt af; Lad dog folk gøre hvad de lyster, og så glæd jer over at det ikke går ud over jer. Der er INGEN der TVINGER jer til at læse denne tråd. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
saxtorph Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt for dig uden tv fedt for mig med tv der er meget l**t i tv ja okay mere l**t end godt helt sikkert men hvad med en tv pause ,, frks hver d 1 til den 4 vi har prøvet det GAB hvis jeg ville leve evigt skulle jeg bare sælge mit tv så ville mit liv føles 4 gange så langt hold kæft det er 320 år GAB
nå alvor man ved sku ikke hvad man ellers skulle lave selv nå¨r jeg skriver dette kører mit tv i bagrunden jeg er nok tv narkoman men man kan sku ikke tale med venner og konen hver aften
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 05:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P; jeg skal give dig 101% ret i, at (selvstændigt tænkende) mennesker som ukritisk bifalder en ideologi, religiøs, videnskabelig eller politisk, tilhører de absolut dummeste på den klode; det siger ikke så lidt, men jeg ser dem som meget farlige! (Jeg skal ikke spørge om hvem "man" er og hvorfor "man" ikke ved, hvad dumhed er!)
Nu nævner du selv DR2, en udmærket TV-station, og jeg skal med skam meddele, at jeg så programmerne om isboring på den grønlandske indlandsis. Tænk; de har fundet ud af, at der har været flere istider, men at denne klode på dens vej rundt i galaksen, altid vil søge at stille sin magnetiske nordpol mod Stella-polaris/Nordstjernen og at det vil bevirke en "poltipning" på 30 grader en gang hvert 25.400år, med "syndflod" nogle steder og "istid" andre steder til følge; se det ved de intet om! (Sydpolen bliver hvor den er, det er kun nordpolen som "wobler") Selv spejdere ved, at den magnetiske- og den vedtagne nordpol er to forskellige ting og at polen vandrer!
Et kig i Gyldendals "Folke-universitetet"´s bog om naturlære, kunne måske også give et fingerpeg om sandheden! Gyldendal 1902.
Man kan altså ikke lære alt fra TV; den ovennævnte udsendelse er nemlig kun et udtryk for et enkelt fakultets erfaring. Sådan er det tit i TV!
Jazzman; den af dig nævnte bog har jeg hørt om i radioens program 1 og nu må jeg have den! Men hjælp mig lige med at ihukomme bogens hovedtese, tak!
Den af mig nævnte bog (Teknopolis, Neil Postman)er også skrevet af en amerikaner. Det jeg mente var bare, at amerikanske bøger, som flest, har mange udpenslinger og gentagelser af det enkelte emne, nærmest som om forfatteren selv skal overbevises. Sådanne bøger indeholder ikke mange sandheder på små 200 sider, det er logik! Men der findes undtagelser, selvfølgeligt!
Miju; nej, vi har ikke alle PC og internet og jeg skal ikke have det, før det bliver lovbefalet og jeg ikke mere har råd til dagbøderne! Selv om jeg låner firmaets PC og internet, skal jeg love dig, at jeg passer mit arbejde til UG med kryds og slange!
Kim Hvid kommer med betragtninger omkring Danmarks radio og jeg skal bare nævne nogen af de dejlige, helt upolitiske udsendelser, som program 1 byder på: Agenda, Danmark kort, Europa lige nu, Harddisken, Mennesker og medier, Natursyn, Spørgehjørnet og meget mere. Der er noget for en hver smag!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 05:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja Miju; nyhederne er er vist som Kim Hvid formulerer det: Unuancerede som ind i 3H!
Et eksempel: Faludja blev tæppebombet i lang tid inden amerikanerne indrømmede, at de havde gang i en belejring af byen. Lang tid før! Selv om 100 irakiske læger stod frem og fortalte om i tusindvis af sårede og døde civile, så var det "løgn"! Først da en amerikansk journalist i Bagdad, hævdede at han havde kilder i Faludja som sagde det samme, kom det med på Reuters telexstrimmel! Alligevel ved de fleste ikke en hujende fis om dette og mange, mange andre ting! Der er langt over 100.000 døde civile irakere i den "krig"! (1700 amerikanske soldater, hvor af mange er døde af "friendly fire")
Nyhederne er ikke sandhed, men en subjektiv fremstilling af det man nu ved og har kendskab til, intet andet! Derfor er aviserne også så ens!
Så tror jeg at jeg nåede rundt! En dejlig dag i solen til jer alle! 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget i TV?
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Touren !!
Hvis man ikke kan nyde billederne af en Michael Rasmussen der tager på endnu en af hans togter, eller en Lance Armstrong der smadrer alt og alle igen og bekræfter at han er en legende, ja så er man et skarn :)
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt kæft! Jeg fandt lige tråden her og læste lidt hist og her.
I min verden er det "nørder" som ikke har tv, det lader til at der er flere i dette forum som ikke har tv end i befolkningen som helhed. Og er det ikke også "nørder" som går op i hifi ? så passer det jo altsammen ! 
Okay, alle må jo som de vil, men som andre har nævnt, så bruger jeg også power on/off. Ser det jeg finder interresant. Springer alt "l**tet" over. Og så kan man jo bruge TV'et til at se hele sin DVD MUSIK samling.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke læst alle indlæggende, men som svar på #0, så er det vel et menneskes natur og i bund og grund roden til udviklingen af vores intelligens, at vi som mennesker er nysgerrige og informations søgende... TV'et er bare et medie som levere disse informationer, og udgør for de fleste en væsentlig del af hverdagen, og man bruger mange timer foran det.
Den anden ting som du og andre uden TV oplever, er jo en tilsidesættelse af verden omkring dig, og du føler dig på den måde frigjort fra at tage stilling til alverdens spørgsmål, og det virker jo også som en afslappende faktor for ens hjerne, og stress niveau. Samtdig prioteres tv tiden som man ellers ville have brugt, som "tabt tid", altså spild tid... Dette er jo et spørgsmål og synspunkter, men alt efter hvad man ser i fjernsynet, så er det jo med til at stimulere hjernen, og kan være med til at øge videns nivauet, og levere informationer til vores nysgerrighed.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
 [ QUOTE=F.Christians]
Nåja Miju; nyhederne er er vist som Kim Hvid formulerer det: Unuancerede som ind i 3H!
Ja ja!! ro på nu!! 100% objektivitet findes ikke i denne verden! lær at leve med det!! eller dø af mavesår!!
Et eksempel: Faludja blev tæppebombet i lang tid inden amerikanerne indrømmede, at de havde gang i en belejring af byen. Lang tid før!
Det var da glimrende!!
Og tæppe bombet??? nooot!! lad dog være med at bruge denne betegnelse... Dette har verden jo ik set anvendt RIGTIGT de sidste 60 år eller såå..
"Tæppe" bombning er hvad der blev lavet over Dresden og Hamburg i 2 verdenskrig!! ( der ku de sgu sit kram!!)
Hvad der blev foretaget og foretages i Irak er små tjatterier!!.. og har intet med fordums effektivitet at gøre!..
( Sku det gøres så det virkelig BATTEDE! noget så referere jeg til Hirishima og Nagasaki!! SÅDAN!!!!!.. et par dage efter var den "fest" forbi for "das Kaizer" og co..!!!) men ok! det er der nok ik den store forståelse for rundt om! man er jo blevet blødsøden med tiden!)
Havde USA "tæppe bombet" havde Faludja ikke eksisteret i dag!.. ( og det at den faktisk gør det beviser at de netop IKKE! har tæppe bombet! der eller noget andet sted!)
Selv om 100 irakiske læger stod frem og fortalte om i tusindvis af sårede og døde civile, så var det "løgn"!
De havde sgu tid nok til at fise af!! de blev advaret! men neeeejjj... vi bliver!! så får man som man har lagt op til!.. og 100 irakiske LÆGER??? hummm... fordi de er læger er de ikke ophøjet til vismend der har patent på sandheden!..
De fleste der fik/får "røven" skudt af i Irak har selv stukket "snuden" for langt frem!.. været hvor de IK! sku eller så'n!...
Først da en amerikansk journalist i Bagdad, hævdede at han havde kilder i Faludja som sagde det samme, kom det med på Reuters telexstrimmel! Alligevel ved de fleste ikke en hujende fis om dette og mange, mange andre ting!
Det skal de heller ikke!!!!
Der er langt over 100.000 døde civile irakere i den "krig"! (1700 amerikanske soldater, hvor af mange er døde af "friendly fire")
Hvor mange døde mon i 2 verdenskrig af "friendly fire"???
Hvor der handles spilles!! det er surt! tragisk men uundgåligt! den mennesklige faktor f**ker altid up!!..
Og hvad angår irakere?? man kan ikke lave en ommelet uden at knække nogle æg!!.. sad but true!!..
Sadam skulle UD! punktum!.. og prisen er hvad den er!... sådan er det!..
Bush har og havde ret! messe ødelæggelsels våben eller ej!!... ( den mand har nosser!! og ved hvad der skal og bør gøres! så mangler vi bare Iran og Nord Korea mf!!)
Mediernes dækning?? tjaaa... den er hvad den er! det første offer i en hver krig er sandheden!... ( og sandheden dikteres som oftest af vinneren!!)
Men derfor er det da alligevel ok at følge med i nyhedernes dækning.. og tage alt ( som det gælder med alle forhold her i livet) med et gran salt!!
Nyhederne er ikke sandhed, men en subjektiv fremstilling af det man nu ved og har kendskab til, intet andet! Derfor er aviserne også så ens!
Det har du da ret i!... men de er hvad vi har!... get to terms with it!!..
Og at medierne er biast!.. det vises tydeligt af den næsten ensidige dækning af det negative i eks. Irak!.. ( der sidder atdig en masse venstreorienterede og trækker i trådene i medierne!! make no mistake here!!..)
Jo!! der er bomber og vold, nød og elendighed i Irak!! og der er en masse der er sure på usa og os!.. masser!! det er de der havde deres på det tøre under sadam! hvad ellers havde man regnet med?? men fler tallet er "better of" nu!!.. og ved det godt!.. og er glade for hvad Usa har gjort!
Mange idioter vil have os alle ud af Irak!... tænk logisk! hvad tror i der sker hvis Usa & Co. trak sig ud i morgen???
Jo ser i!! en borgerkrig, med endnu mere elendighed og død, og i sidste ende en middelalderlig taliban terror stat!..
Hvilket ikke er i VORES! interesse lige så lidt som de relle "gode" indbyggere i irak!..
( og vores interesse tæller jo højst! for os!!.. make no mistake about that!!.. sådan er det! og sådan skal det være set fra vores side! ellers ville vi da være snot dumme! Hvad "vi" iøvrigt er på mange områder i forvejen når det gælder islam og den del af verden!.. de vil os intet godt!.. tro mig!..)
At der vil være krig og uro der de næste 100 år! eller mere er en selvfølge!... så længe der er EN! skide religiøs fanatiker der ikke kan lide os, usa, demokrati mm... vil der være balade!...
Den del af verden er grundet religion ( islam) f**kt up! ..fra nu af og til de ophøre med at være religiøst uenige!..
Se Afganistan! her snakkes om demokrati mm.. HA HA! de har internt stamme kriget hinanden i 1000 år!.. længe før først.. Englenderne så Russerne og nu USA kom.. stammerne hader hinanden, grundet etnisk og religiøs bavl!! og det ændre sig ik bare lige.. ( det vil med mege helt tage nogle generationer! hvis over hoved muligt)
Og så længe der er fattigdom! vil der være fanatisme, terror og krig.. og det vil være der så længe enighed blandt mennesker ik kan opnås grundet religion!..
En Ond cirkel!!...
Mao havde ret !! ( på dette område i det mindste) religion er GIFT!!!..
Det var så lige lidt politik og andet ud af side benene samtidigt her!.. 
Lidt "side tracking"... ok! nok om det så!.... ( jeg ku bli ved!! )
Så tror jeg at jeg nåede rundt! En dejlig dag i solen til jer alle! 
Tak tak! i lige måde!!  [/QUOTE] __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju: Det var ellers et temmelig ubehageligt og malplaceret opstød du fik disket op med dér. Jeg har fundet indlæggene i denne tråd, for og imod TV, ganske interessante og saglige, men du har da I den grad fået drejet debatten ud på et sidespor, næppe en kommentar værdig, men idet du blander dine racistiske udfald med "vores interesser", bliver jeg nødt til at gøre opmærksom på at der bestemt ikke er "os", "vores" eller "vi" hér, jeg er i hvert fald IKKE enig med dig, så lad være med at udlægge dine ensidige ideer som konsensus.
Hvis man skal lede efter en sammenhæng mellem det du har skrevet og trådens oprindelige tema, så skulle det da lige være at TV ikke nødvendigvis er oplysende.
Jeg er den der er gået, miju, jeg tror sku du ha spoleret mit ellers gode humør i dag.
//Bjarne __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes det oprindelige indlæg var interessant fordi der blev fortalt om nogle personlige erfaringer. Jeg har så holdt mig fra tråden siden den første dag, fordi jeg havde en teori om at det hurtigt kunne ende med "religionskrig" og personfnidder.
Det er utroligt som nogen har opfattet denne tråd som et angreb på deres ret til at se tv, eller som en påstand om at de er dummere fordi de gør det. Måske skyldes disse misforståelser at folk der ser meget fjernsyn ikke er så gode til at læse? 
Der findes noget "godt" på tv og der findes noget mere "ikke så godt". Det har været lidt tyndt med eksempler fra tv-seerne på, hvad man kan få på tv som man ikke kan få på andre måder, men et eksempel er:
QUOTE=Spurnaldo] Touren !!
Hvis man ikke kan nyde billederne af en Michael Rasmussen der tager på endnu en af hans togter, eller en Lance Armstrong der smadrer alt og alle igen og bekræfter at han er en legende, ja så er man et skarn :)[/QUOTE]
Live sport udsendelser! Jeg må være et skarn, for jeg savner ikke at se touren, og fodbold gad jeg da slet ikke se selv da jeg havde 36 kanaler.
Live nyheder er noget tv gør godt, forstået på den måde at man har mulighed for at få sat billeder på. Men den endelige analyse af hvad der er sket i en given situation er som regel længere tid undervejs og så kan de øvrige medier sagtens være med. Jeg tror jeg brugte mere end 12 timer i træk med at se tv i forbindelse med 11. september Hvad fik jeg så ud af det? Jeg kan sige at jeg så WTC styrte sammen live, hvilket jo er en rystende oplevelse, men stort set alt hvad der kom af løbende informationer havde jeg også kunne få via radio eller internet. Billederne dækker nok vores morbide behov for at se når der er gået noget galt, på samme måde som trafikanter gør alt hvad de kan for at se ofrene når de kører forbi et ulykkessted.
Jeg har gennem årene lært meget af at se fjernsyn og jeg har også lært meget af at læse bøger, blade, aviser og for den sags skyld fra internettet. Kimhviid og andre har været inde på, at informationer fra tv er "farvede" hvilket selvfølgelig er rigtigt og det samme gør sig gældende for alle andre medier. Et problem i dag er, at mange menesker er meget dårlige til at forholde sig kritisk til informationer, specielt hvis de får dem via fjernsynet. Jeg kan ikke være den eneste der har været udsat for argumentet "jeg har selv set det i fjernsynet" som om det så var helt uden for tvivl.
Der har været en del snak om hvor meget tid der bruges på tv-kigning. De fleste tal jeg har kunnet finde peger på at danskerne i gennemsnit ser 2-3 timer tv om dagen, jeg har ikke set nogle tal om dette fra Danmarks Statistik, men hvis der er nogen der mener at de også har tal om dette vil jeg gerne se en link til dem.
Jeg har selv passet fint ind i den statistik. I dag er det lidt svært at forstå hvordan jeg kunne få tid til det, specielt da jeg føler at det er et problem at nå alt det jeg gerne vil nå, selvom jeg ikke ser fjernsyn. Hvad bliver den tidligere tv-tid så brugt på? Tja en del af den bliver brugt på at se film, så det er jo lidt i samme boldgade, men er dog et mere aktivt valg. Der er også mere tid til kæresten hvilket gør hende glad, og når hun er glad så har jeg friere hænder hvad angår anlægget Det har også vist sig at man faktisk godt kan spille spil uden at bruge en pc eller playstation og så er det faktisk også blevet lidt nemmere at "få tid" til at se de menesker der betyder noget i vores liv. Nu er tv i sig selv ikke skurken, det er vi meneskers dårlig evner til ikke at lade os styre af vores dårlige vaner.
Den her skal også lige have en kommentar med:
Svend P skrev:
Nu kan man naturligvis henvise til den statistik der viser det man selv ønsker, så det skal fra min side ikke stå som noget definitivt bevis, men jeg vil blot gøre opmærksom på at der er en amerikaner der hedder Steven Johnson der har skrevet en bog(!) om at man bliver bedre til at løse traditionelle IQ tests af at se moderne komplekse tv-serier som Sopranos, Alias, Lost og 24 timer. Den samme effekt opnås ved interaktive computerspil.
Læs evt. mere her:
http://www.stevenberlinjohnson.com/movabletype/archives/0002 48.html
|
|
|
Nu skal man nok have læst hele bogen for at kunne forholde sig til det manden siger, og pointen er vel i bund og grund at intet kun er godt eller dårligt. Men spørgsmålet er om den effekt der opnås ved at se de tv-serier og/eller spille computerspil ikke kunne være opnået ved at spille skak, have nogle interessante diskusioner, løse kryds & tværs eller en masse andre aktiviteter. Man kan udfordre hjernen på mange måder, og på den måde som mange bruger fjernsynet (jeg ved jeg generaliserer) udfordrer de ikke deres hjerne særlig meget. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
|
miju: Det var ellers et temmelig ubehageligt og malplaceret opstød du fik disket op med dér.
Ubehageligt??? tjaaa... det kommer an på hvilket synspunkt man har!..
Sandheden er ofte ille hørt!.. og ikke altid behagelig!
Jeg har fundet indlæggene i denne tråd, for og imod TV, ganske interessante og saglige, men du har da I den grad fået drejet debatten ud på et sidespor, næppe en kommentar værdig,
Det ved jeg!... og sorry!.. skal nok fra holde mig fra det for min del!.. blev lige afsporet selv der!.. 
men idet du blander dine racistiske udfald med "vores interesser", bliver jeg nødt til at gøre opmærksom på at der bestemt ikke er "os", "vores" eller "vi" hér, jeg er i hvert fald IKKE enig med dig, så lad være med at udlægge dine ensidige ideer som konsensus.
PROTEST!!!
Ordet RACIST! skal du ikke slynge i hoved på mig!..
Jeg er bedøvende ligeglad med folks race og farve!.. eller etnisk baggrund!..
( Jeg gør ikke forskel på folk jeg hader alle lige meget! Citat WC. Fields! ok! det var så drastisk igen! jeg hader ikke alle!... langt fra!!.. men kun de der er nogle røvhuller i deres opførsel! og det må man sige at Islamistiske fanatikere ER!.. så vel som Jødiske og kristene og what ewer!!)
Nogle af mine meget gode venner er farvede og af anden etnisk baggrund!.. og endda nogle enkelte af muslimsk oprindelse!... men de tager dette lige så seriøst som den gennemsnitlige Dansker tager Kristendom!.. ( går kun i kirke ved dåb, brylup og begravelse og ellers er det ikke noget man snakker om eller beskeftiger sig med! og det har ingen indflydelse på deres livs førsel!)
Jeg erkender dog klart og tydeligt! at ISLAM! ikke er min "kop the" ( hvilket en hver religion der går for langt heller ikke er!! det være kristendommens forskellige fraktioner, Islam, Jøde dommen eller noget andet? OGSÅ! politisk!.. så som kommunisme, facisme eller andet! ) dog er min sympati klart og naturlig i den kristene "lejer".. ( os!)
Så religiøst og kulturelt bryder jeg mig mildt sagt!.. MEGET! mildt!! ikke om Islam!..
Så på den måde er det dem & os!... hvad race og farve de har rager mig en pind!! de kan være gule, grønne, sorte, brune, hvide, lilla, blå ( smølfer ) prikkede eller what ever!! jeg bryder mig lige lidt om en HVID! musikim som jeg gør det en sort, brun, gul eller what ewer!!..
Håber dette nu er banket på plads med 7" søm!!...
RACIST! eller recisme eller personer der udøver den slags i ordets korekte betydning.. ( Nasister og KKK eks.!!) afskyr jeg lige så meget og endda mere end Musliner mf.
Hvis man skal lede efter en sammenhæng mellem det du har skrevet og trådens oprindelige tema, så skulle det da lige være at TV ikke nødvendigvis er oplysende.
Ikke nødvendigvis! men ofte giver det da gode info.. man skal blot kunne forstå at sortere og tage med et gran salt! mm.
Jeg er den der er gået, miju, jeg tror sku du ha spoleret mit ellers gode humør i dag.
Synd for dig hvis du er SÅ! nærtagende!..
Hvis et indslag her eller hvad jeg kan sige /skrive kan påvirke dig så meget og på den måde må jeg kun grine af det!!.. 
Tjaaa... sorry jeg kan være lidt grov! men jeg siger sgu min mening og pakker ik altid tingene ind!
Livet er ikke nogen popularitets konkurance!! 
Beklager dog jeg er kommet lidt off topic her i tråden! lod mig lige rive med!! dette bekalger jeg som sagt!! ( men ikke hvad jeg har sagt!)
mvh.
//Bjarne |
|
|
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Alcedo Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Har et fjernsyn, men bruger det faktisk kun til at se dvd på og discovery.. faktisk ikk andet..
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
netbjarne skrev:
|
men idet du blander dine racistiske udfald med "vores interesser", bliver jeg nødt til at gøre opmærksom på at der bestemt ikke er "os", "vores" eller "vi" hér, jeg er i hvert fald IKKE enig med dig, så lad være med at udlægge dine ensidige ideer som konsensus.
PROTEST!!! ordet RACIST! skal du ikke slynge i hoved på mig!..
|
|
|
|
|
|
Hvad gi'r du? - du har måske endda ret. Citat fra politikens nudanske ordbog:
Citér:
racisme subst. -n 1. den anskuelse at ens egen race er andre overlegen. Bygger på en teori om at der eksisterer grundlæggende forskelle mellem de forskellige menneskeracer, fx hvad angår åndsevner. Sådanne teorier dannede bl.a. grundlaget for raceideologien i den tyske nazisme, apartheidpolitikken i Sydafrika og for raceskellet i USA frem til 1960'erne. I daglig tale bruges racisme ofte upræcist om diskriminering over for andre befolkningsgrupper pga. deres religion, kultur el. traditioner. I sådanne tilfælde drejer det sig snarere om nationalisme, etnocentrisme (dvs. opfattelsen af at ens eget folk er det vigtigste og mest udviklede) el. xenofobi (dvs. en generel uvilje mod fremmede), men holdninger af denne type er ofte nært forbundet med hinanden. |
|
|
Således burde jeg ikke have skrevet "racistiske holdninger". "Diskriminerende holdninger" er vist mere korrekt.
Citér:
| Hvad der blev foretaget og foretages i Irak er små tjatterier!!.. og har intet med fordums effektivitet at gøre!.. ( Sku det gøres så det virkelig BATTEDE! noget så referere jeg til Hirishima og Nagasaki!! SÅDAN!!!!!.." |
|
|
Er det bare mig der ikke forstår moderne slang eller antyder du at man skulle have brugt atomvåben i Irak??? -
Citér:
| De havde sgu tid nok til at fise af!! de blev advaret! men neeeejjj... vi bliver!! så får man som man har lagt op til!.. |
|
|
Fise af? - hvorfra? - deres hjem? - hvortil - Danmark? Hvor fanden fiser man hen hvis ens hjemland bliver invaderet af en krigsgal amerikaner når ens hjemland bliver ledet af en selvfed diktator og man står uoplyst og uden rettigheder tilbage... Ærligt talt.
Nå - jeg har slet ikke lyst til denne diskussion, for vi bliver alligevel aldrig enige og så er den off-topic - desuden har konen hentet pizza - vist nok lavet af nogle tamilere, jeg er ikke klar over hvad de tror på, men det er heller ikke relevant - pizzaerne er gode nok. __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
miju skrev:
netbjarne skrev:
|
PROTEST!!! ordet RACIST! skal du ikke slynge i hoved på mig!..
|
|
|
|
|
|
Hvad gi'r du? - du har måske endda ret. Citat fra politikens nudanske ordbog:
Citér:
racisme subst. -n 1. den anskuelse at ens egen race er andre overlegen. Bygger på en teori om at der eksisterer grundlæggende forskelle mellem de forskellige menneskeracer, fx hvad angår åndsevner. Sådanne teorier dannede bl.a. grundlaget for raceideologien i den tyske nazisme, apartheidpolitikken i Sydafrika og for raceskellet i USA frem til 1960'erne. I daglig tale bruges racisme ofte upræcist om diskriminering over for andre befolkningsgrupper pga. deres religion, kultur el. traditioner. I sådanne tilfælde drejer det sig snarere om nationalisme, etnocentrisme (dvs. opfattelsen af at ens eget folk er det vigtigste og mest udviklede) el. xenofobi (dvs. en generel uvilje mod fremmede), men holdninger af denne type er ofte nært forbundet med hinanden. |
|
|
Således burde jeg ikke have skrevet "racistiske holdninger". "Diskriminerende holdninger" er vist mere korrekt.
Det er intet galt i at diskriminere mod noget dårligt! og hvad der er det!? har jeg så min holdning om!..
[quote]Hvad der blev foretaget og foretages i Irak er små tjatterier!!.. og har intet med fordums effektivitet at gøre!.. ( Sku det gøres så det virkelig BATTEDE! noget så referere jeg til Hirishima og Nagasaki!! SÅDAN!!!!!.." |
|
|
Er det bare mig der ikke forstår moderne slang eller antyder du at man skulle have brugt atomvåben i Irak??? -
well! så klart!! hvis ik det lige var for at nabo landene kunne komme grumt i klæmme her!.. så nok ik den bedste ide IRL. nej!... men teoretisk JO! så klart!.. men ok! samme fine effekt mod den grumme fjende blev opnået konventionelt over tyskland den gang! sååå...
Citér:
| De havde sgu tid nok til at fise af!! de blev advaret! men neeeejjj... vi bliver!! så får man som man har lagt op til!.. |
|
|
Fise af? - hvorfra? - deres hjem? - hvortil - Danmark?
nej da!! knap så langt!..
Måden er følgende : giv varsel, og lad folk komme ud, sorter dem og put dem i en lokal lejer midlertidigt (og her tager man sig vel af dem!..tjecker dem ud.. og afvæbner dem og nehandler dem der har behov.. luser fjender ud! der skulle gæmme sig mellem dem hvis muligt!??) jævn så l**tet med jorden ( byen altså!!).. så alle fanatikerne går op i røg.. lad folk vende hjem til stumperne.. og HJÆLP DEM MED AT GENOPBYGGE! og det bedre end hvad de havde før!! ( jeg siger ik at USA ik har lidt at lære!. om hvordan man føre ORDENTLIG krig!.. noget har de åbenbart glæmt over de sidste 60 år!) faktisk var dette, jeg her beskriver hvad de gjorde med Nazi tyskland og tyskerne den gang!..
Hvor fanden fiser man hen hvis ens hjemland bliver invaderet af en krigsgal amerikaner
At gøre hvad der SKAL! gøres og er bydende nødvendigt! er ikke at være krigsgal!...
når ens hjemland bliver ledet af en selvfed diktator og man står uoplyst og uden rettigheder tilbage... Ærligt talt.
Ja det er ik nemt!.. men som lige før omtalt! USA kunne have og kan gøre det lidt smartere!.. helt sikert!..
Men hvad der generelt har gjort! var nødvendigt! og meget ønskverdigt!..
Nå - jeg har slet ikke lyst til denne diskussion, for vi bliver alligevel aldrig enige og så er den off-topic - desuden har konen hentet pizza - vist nok lavet af nogle tamilere, jeg er ikke klar over hvad de tror på, men det er heller ikke relevant - pizzaerne er gode nok.
OK! rigtig nok!... det må stoppe her!..  [/QUOTE] __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Kim Hvid kommer med betragtninger omkring Danmarks radio og jeg skal bare nævne nogen af de dejlige, helt upolitiske udsendelser, som program 1 byder på: Agenda, Danmark kort, Europa lige nu, Harddisken, Mennesker og medier, Natursyn, Spørgehjørnet og meget mere. Der er noget for en hver smag!
|
|
|
Ja... jeg skrev jo altså også at p1 var blevet bedre . Den er det bedste medie i dk efterhånden. Og jeg lytter med glæde til samtlige nævnte programmer. Dahls Duel er dog min favorit. . At kalde de listede programmer upolitiske er ikke helt korrekt.
@ MichaelWB... Fjernsynet er ikke mere farvet end andre medier. Det ligger bare ikke op til fordybelse. Det er som du rigtigt nok påpeger et visuelt medie. Det giver ikke ikke plads til fordybelse, desværre. Selv en tema lørdag på DDR2 (a 6 timer) kan klares i en tresider artikel eller en times radio. __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ kimhvid
Jeg mener heller ikke at jeg sagde at tv var mere farvet end andre medier, hvis jeg gjorde var det forkert formuleret. Problemet med tv er, at det ofte (ikke altid) giver en overfladisk beskrivelse af den problematik der skal behandles. Det skal helst gå lidt hurtigt og derfor bliver det mest "overskrifter". Det andet problem med tv er egentlig mere en fejl ved brugerne. Folk i dag er ikke altid lige gode til at forholde sig kritisk til de kilder de får deres informationer fra, og specielt tv har en enorm gennemslags kraft. Det skyldes sikkert at der er levende billeder, så folk føler nærmest at de er der selv og så må det de ser jo være rigtigt.
Måske er det også derfor der er så mange der nævner sport når de skal forklare hvorfor det ville være så frygteligt at undvære tv? Men det at ligge på sofaen med en kølig pilsner og se touren er altså ikke det samme som at være der selv  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst op på denne tråd, må jeg sige, at det er en fornøjelse, omend blandet ind i mellem, at se hvor meget der kan drives ud af at diskutere hvordan man administrerer sin omgang med tænd/sluk knappen på sit tv.
Og hvad det kan afstedkomme af, mere eller mindre forvirrede og langt ude i hampen, argumenter i først den ene og så den anden retning, heraf mange der ikke på nogen måde følger kursen der lagdes i det første indlæg, er ikke mindre imponerende.
Interessant er det, at fundere over hvad det kan svinges op til, hvis vi inddrager de andre knapper i diskussionen, f. eks. kanalvælgeren.
Af samme grund som jeg er glad for min tænd/slukknap, og for den sags skyld også min kanalvælger, på mit tv, er jeg mindst lige så glad for at samme funktioner er tilgængelige på min pc.
Så kan jeg selv vælge hvor meget vrøvl jeg vil stå model til og hvornår på begge medier. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
@ kimhvid
Jeg mener heller ikke at jeg sagde at tv var mere farvet end andre medier, hvis jeg gjorde var det forkert formuleret. Problemet med tv er, at det ofte (ikke altid) giver en overfladisk beskrivelse af den problematik der skal behandles. Det skal helst gå lidt hurtigt og derfor bliver det mest "overskrifter". Det andet problem med tv er egentlig mere en fejl ved brugerne. Folk i dag er ikke altid lige gode til at forholde sig kritisk til de kilder de får deres informationer fra, og specielt tv har en enorm gennemslags kraft. Det skyldes sikkert at der er levende billeder, så folk føler nærmest at de er der selv og så må det de ser jo være rigtigt.
Måske er det også derfor der er så mange der nævner sport når de skal forklare hvorfor det ville være så frygteligt at undvære tv? Men det at ligge på sofaen med en kølig pilsner og se touren er altså ikke det samme som at være der selv  |
|
|
Så er vi enige. __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|