| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miju; jeg er kun eet at sige dig: Du er en syg mand, må du få det bedre!
Og til I andre; jeg vil nu hævde at TV er det mest manipulerende medie.
Det hænger sammen med, at det er det medie som når flest individer i dette samfund!
Det ved ideologer, lobbyister og alle andre meningsmagere udemærket!
Før 1975 var det radioen, tænk bare på kristelige lytter (og fjernseer) forening og Erhard Jacobsen?
(Skulle der være stavefejl, så beklager jeg; også på vegne af Miju!) 
Rigtig god dag til alle! Miju; må du komme først til henne hos lægen!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=F.Christians]
Miju; jeg er kun eet at sige dig: Du er en syg mand, må du få det bedre!
Rigtig god dag til alle! Miju; må du komme først til henne hos lægen!
TYPISK! hvis man ikke har den rette politisk "korekte" mening / holdning som en selvfed, selv bestaltet lettere venstreorienteret korekt menings elite her i landet har dikteret.. så er man "syg"
Min holdning til Irak mm. som jeg her kommenterede, er set udfra min militære baggrund!.. ( Militær folk og kredse er jo iøvrigt nok DE ENESTE! der vitterligt ved noget om hvordan sådant som Irak skal håndteres! politikerne f**ker det hele op!.. sådan er det altid og derfor går det ofte galt!.. Bush er en af få undtagelser til dels!!.. så'n ca. 75% godt & rigtigt og 10% så'n ok! og 15% f**k up!!stort bedre bliver det nok aldrig dog!...) mange ting blandt andet formet af og i enighed med mænd som eks. Danmarks nok bedste oficer : Poul Dahl også en mand der siger tingene som de ER! hvor andre ikke våger at åbne munden af frygt for "mening" elitens harme der politisk vil smitte af og her af skalde egen kariere hviltet i hans tilfælde er set ske!.. det viser blot demokratiets sande tilstand her hjemme! 
Paraleller kan drages til hifi debatten her!... 
Men nok om det!..
Sådanne kommentare som dine her taler for sig selv! og er ik værd at ofre mere tid på..
NÅ!! men.. Tilbage til hifi / fjernsyn emnet..
mvh. [/QUOTE] __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miju; undskyld at jeg kaldte dig for syg, jeg gik over stregen!
Det er heller ikke politisk eller militært; næh åndelig uoplysthed på et plan dybt inde i hjertet. Empati/medfølelelse/indlevelse i den almindelige irakers liv; det ejer du ikke! Og det står jeg ved, også i morgen!
Slå mig ikke i hartkorn med Poul Dahl, jeg er upolitisk og hader ideologier af et rent hjerte!
G. W. Bush, "verdens herre" har en IQ kun lidt over 90; det siger alt!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=F.Christians]
Miju; undskyld at jeg kaldte dig for syg, jeg gik over stregen!
Det er heller ikke politisk eller militært; næh åndelig uoplysthed på et plan dybt inde i hjertet. Empati/medfølelelse/indlevelse i den almindelige irakers liv; det ejer du ikke! Og det står jeg ved, også i morgen!
Her tager du også fejl...
Jeg nære den største sympati, medfølelse og empati for den almindelige hårdt prøvede iraker! som har lidt så frygteligt under sadams modbydelige styre og terror regime siden han kom til magten, og som har været kastet ud i blodige krige, undertrykkelse, tortur og redsel!..
Samt ikke mindst 12 års, embargo og udelukkelse fra verdenssamfundet, med nød, sult og elendighed til følge, for netop den alm. Iraker men ikke "styret"... 12 år's forfejlet politik og forhandling fra Fn. og verdens samfundets side!..
Jeg føler også med de stakkels Irakere der til stadighed må leve med bomber og terror ovnen i den nød og elendighed de mange år under Sadam samt embargo mm. og ikke mindst krigene har medført..
På samme måde som jeg har den største medfølelse for ofrene for de alieredes terror bombninger over tyskland under 2 verdenskrig!.. selv om de var tyskere! det var grusomheder disse mennesker måtte lide under! og i mange tilfælde ganske unødigt!..
Men SÅDAN! er det i krig! og ingen vil da påstå at udslættelsen af nazi tyskland ikke var en absolut nødvendighed eller??
Heldigvis er intet bere en smule i nærheden af dette set siden, hvad angår terror bombninger og ødelæggelse!..
Irak kan heldigvis ikke sammenlignes i omfang med dette der skete under 2 verdenskrig!..
Men paralellen er der dog! en ond diktator og hans gale sympatisøre skulle væk!.. og det går desverre altid ud over uskyldige! ( på begge sider!) krig er modbydeligt! ingen ved dette bedre end militær folk!!.. men somme tider et nødvendigt onde!.. når alle andre midler er udtømte! og det må man sige at det var her! efter 12 års uvirksom embargo der KUN forarmede den alm. irakker!.. men intet gjorde for at vælte sadam og co..
Hvad der i Irak sker og er sket er småting! i sammen ligning med hvad der blev som en nødvendighed mod tyskland under 2 verdenskrig!.. .. ( selv om det jo ik er det for de det går ud over! og de har som sagt min absolutte sympati! og medfølelse!) men det kan desverre ikke være anderledes..
Hvem jeg bestemt ikke har sympati,og medfølelse for er de irakere der var med til at holde sadans regime i live og seom var blendt de der sad på "flæsket" og som er de der nu er med til at fortsætte terror kampen mod de alierede og ikke mindst deres egen befolkning og dets ønske om fred og stabilitet samt ikke mindst demokrati.. de personer og deres støtter i befolkningen nære jeg INGEN sympati eller medfølelse for og med!.. og de bør udslættes på samme måde som de mest fanatiske nazister under krigen blev det!... Disse irakere der faktisk havde det godt under sadam! de de var med til at holde undertrykkelsen igeng af de andre ( det store flertal) hader os jo selvfølgelig af et godt hjerte! og støtter de krefter der nu modarbejder fred og demokrati i landet!.. ( disse fokuceres der i medierne desverre meget på! og deres had mod "os" hvilket giver indtryk af stor modvilje mod usa og "os" blandt irakere!!.. men som er ganske misvisende, noget man vil opleve hvis man ER! der!)
Der er desverre også uoplyste irakere der lader sig forvire og rive med af fanatikerne og de der er mod demokrati mm.. og som ikke rigtig fatter deres eget bedste!.. synd for dem!.. da disse ofte kan komme geveldig i klemme..
Disse støtter af terror må desverre også tages under den rette behandling! hvilket er udslættelse!.. ( hvis de ikke kan omvendes) på lige linie med de fanatiske uomvendelige galninge!.. ( det samme gjorde sig gældende i sin tid i nazi tyskland!!)
Men TRO mig! jeg har den største medfølelse for de alm. Irakere der blot ønsker fred og et ordentligt liv samt demokratiske forhold!..
( De udemokratiske og de religiøse fanatikere og "vest" hadere! samt terror støtter og deciderede terrorister, kan dog brænde op i napalm for min skyld!!)
G. W. Bush, "verdens herre" har en IQ kun lidt over 90; det siger alt!
Nej !! hans handlinger siger alt!
Og manden har gjort det rette og eneste der er og var at gøre! og DET! tæller og siger alt!.. ( den rette mand på det rette tidspunkt! og den rette for "jobbet" der skulle gøres! før eller siden! (og det blev så nu!) så kan hans iq være på 0,90 for min skyld!! handling og den rette handling teller! og tæller 1000 gange mere end nølen og handlings lammelse fra folk med en iq på 200!!..
( Hans Iq er jo nok noget højre.. ! hvor du har det tal fra!?? skal jeg ik ku sige.. men en sådan udtalelse viser fra din side ikke særlig stor seriøsitet!!)
Havde en mand som Bush været president i USA. i 1939 havde Hitler & Nazi Tyskland aldrig nået længere end til Polen!.. og hele 2 verdenskrigs redsler havde været undgået for hele Europa, jøderne mm.. ( pånær. nok Tyskerne der havde fået drag over "nakken" men som sagt i sådenne tilfælde beklageligvis uundgåligt! og nødvendigt..)
Når hans tid er omme for han kan jo kun sidde perioden ud! håber jeg der kommer en ny mand til der gør indrigs tingene noget bedre for usa's skyld dog!! (her er jeg ikke helt så enig med ham i mange ting!..) men fortsætter hvad han påbegynde udenrigs og i kampen mod terror!.. og gør "jobbet" til ende! all the way!.. og på den måde det nu er bydende nødvendigt!...
mvh. [/QUOTE] __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
...G. W. Bush, "verdens herre" har en IQ kun lidt over 90; det siger alt! |
|
|
Jeg vil overhovedet ikke blande mig i denne TV debat, men måske Hr.
F.Christians skulle checke sine kilder til ovenstående påstand - så
vidt jeg kan læse mig frem til på internettet er ovenstående en påstand
som kommer fra en email joke/hoax:
Bush IQ.
Kigger du for meget manipulerende TV?
EDIT: Og nej, dette er ikke et forsvar for hverken miju's eller Bush's holdninger
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Men SÅDAN! er det i krig! og ingen vil da påstå at udslættelsen af nazi tyskland ikke var en absolut nødvendighed eller??
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg tror at personligt ville vælge at styres af Hitler i forhold til Stalin. Jeg ville til hver en tid hellere bo i Nazi Tyskland end i USSR. Miju ting er ikke helt så enkle at stille op. DU glemmer at det altid er politik der ligger til grund for krig (oftest et økonomisk spørgsmål). Irak krigen er en krænkelse lige meget hvordan du vender og drejer den. En aggresions krig kan aldrig retfærdiggøres. Men jeg kan da kun give dig ret i at politikerne ikke er de bedste til at føre krig og at krige nok ville forløbe "bedre" uden deres indblanding. __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
Den anden ting som du og andre uden TV oplever, er jo en tilsidesættelse af verden omkring dig, og du føler dig på den måde frigjort fra at tage stilling til alverdens spørgsmål, og det virker jo også som en afslappende faktor for ens hjerne, og stress niveau. Samtdig prioteres tv tiden som man ellers ville have brugt, som "tabt tid", altså spild tid... Dette er jo et spørgsmål og synspunkter, men alt efter hvad man ser i fjernsynet, så er det jo med til at stimulere hjernen, og kan være med til at øge videns nivauet, og levere informationer til vores nysgerrighed.
|
|
|
Her må jeg lige brokke mig engang . micma18, du er jo endnu en af de tv-tilbedende mennesker, der kun tror at nyhederne på tv bibringer folket relevante oplysninger . Alle uden tv er per definition uvidende? Bliver jeg frigjort fra at tage stilling til alverdens spørgsmål?
Micma18, pas nu på!!! Du er ikke klar over hvor mange aviser og magasiner denne 'uvidende' person abonnerer på. Jeg valgt at gøre det på denne måde, hvor jeg kan sortere i avisernes versioner, plus internettets versioner, og så forsøge at få et rimeligt billede af historien. Som der blev sagt efter Nürnberg-processerne, det er krigens vindere der skriver historien.
En lille fortælling om hvem jeg er og hvor uheldig jeg har været:
Jeg var i New York 11. september, jeg var i Saudi Arabien i januar '91 da landkrigen begyndte, jeg var i Angola i '92 da freden brød sammen mellem Unita og regeringen, jeg har været en usandsynlig masse steder, som min familie ville foretrække at jeg ikke havde været.
4 dage efter 11. september var jeg med til at sejle den første større ladning våben fra Norfolk til mellemøsten.
Jeg har sejlet i mineryddede korridorer for at komme ind til Kuwait.
Det har været med til at få mig til at fravælge tv'et, idet jeg ikke tror på nyhederne. De er spild af tid, og med til at 'hjernevaske' folket.
Dette var måske også en lille kommentar til miju og andre der diskuterer 
Lad nu bare mig være i fred, og giv mig lov til at høre lidt musik, læse lidt avis, og så leve uden tv.
Der er indtil nu kun én der har rigtigt chokeret i denne tråd: spurnaldo! Tænk sig at indrømme at man ikke læser bøger, og ikke er i stand til at danne billederne selv! Tænk lidt på manuskriptforfatterne til de tv-serier, de må jo da sidde og tænke lidt og prøve at visualisere hvad det er de har tænkt sig. 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan I ikke stoppe denne Bush diskussion? Den har ikke noget med emnet at gøre!
Og hvis jeg skulle supplere al den snak om intelligens, så ser jeg faktisk ikke tv for at blive klogere.
For mig er højdepunktet at se et afsnit af en komedieserie om dagen. Eks. Spin City, Scrubs eller Will & Grace. Det oplader batterierne at grine i en halv time, og gør hverdagen lidt lysere
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at personligt ville vælge at styres af Hitler i forhold til Stalin. Jeg ville til hver en tid hellere bo i Nazi Tyskland end i USSR.
Her vil jeg da give dig ret!.. ( som ikke jøde dog!! tror at nogle af mine jødiske bekendte har et lidt andet syn på DET!! ik for at Stalins USSR var et så meget bedre sted for dem!... meeeeeen... gas og krematorier?? ej vel!!!??)
Miju ting er ikke helt så enkle at stille op. DU glemmer at det altid er politik der ligger til grund for krig
Krig er fortsættelse af diplomati med andre midler!!... (Citat : von Klauzewitch)
(oftest et økonomisk spørgsmål). Irak krigen er en krænkelse lige meget hvordan du vender og drejer den.
En krænkelse mod HVEM??? Sadam & hans tilhængere??
Iøvrigt ligger mange Busf for skumle økonomiske motiver og olie interesser!.. hvilket er latterligt!.. Bush er en idialist drevet af en vision om en demokratisk og bedre verden.. ( hvilket er lidt af en utopi! men skam få den der ikke prøver!!)
Økonomiske interesser ligger der altid!! det er det der driver ALT!! i denne verden!... også i DIN! verden!.. for den økonomi har direkte indflydelse på DIT! liv og vores alles.. den første, og sikkert desverre sidste i denne værden der nogensinde gjorde noget uden økonomiske eller andre personlige interesser var Jesus!! se hvordan det gik ham!! populær men meget død! og verden kun et LIDT! bedre sted!.. synd! men så'n er realiteterne..
Selvfølgelig har USA også økonomiske interesser i mellemøsten!.. ( det har vi alle!! ) men primært har Bush gjort hvad han har! for at fjerne en Psykopat fra magten der har i år tier undertrygt sit folk og skabu krig og ufred i regionen og var en potenciel terror støtte samt ikke mindst en der har vist usund interesse for masse ødelæggelsels våben ( har haft og brugt disse!).. måske har han på det givende tidspunkt for invationen ikke haft nogen.. men vilien og viden til det er lige så farlig!.. og er de der først bliver det hele lidt svært at have med at gøre.. se blot Nord Korea.. et terror regime der skulle have samme "omgang" men som det dog nu ikke er så nemt eller måske umuligt at slippe af med de de nu HAR!! brugbare og klare masse ødelæggelsels våben!..
Så at der ikke var nogen i Irak er kun GODT!! ellers er jeg sikker på at de havde blevet brugt!..
En aggresions krig kan aldrig retfærdiggøres.
JO! i nogle tilfælde.. Havde det ikke været ganske fint om man ( USA, England, Frankrig samt USSR ) allerede i 1939 havde kastet sig over nazityskland dagen efter invationen af Polen?? ( før de kastede sig over resten af verden!??)
Hvad der blev foretaget mod Irak startede i 90 med DERES! invation af et lille naboland!.. altså en agresion fra deres side ( Sadam & Co's) og var klar SELVFORSVAR! eller forsvar af en svager angreben part!.. desverer afsluttede de ikke "jobbet" dengang.. men prøvede 12 års fejlslåen diplomati og en embargo der ikke ik synderligt ud over regimet men kun den allerede fattige, undertrygte og forarmede befolkning!..
Og som sagt så klogt mange år siden af en klog mand! Krig er fortsættelse af diplomatiet, med andre midler!..
Men jeg kan da kun give dig ret i at politikerne ikke er de bedste til at føre krig og at krige nok ville forløbe "bedre" uden deres indblanding.
Helt sikkert! politikere ligger under for offentlig mening, og denne er nemt påvirkelig i forkert retning!.. og det er som regel de der råber højst og laver mest røre!! for fleretallet er nok ganske enig i at ting og sager skal gøres for vores alles sikkerhed og velbefindende samt for at få en bedre verden!
Som Nixon, en ganske misforstået president der faktisk ik var så ringe endda! og gjorde mange fornuftige og rigtige ting!.. blandt andet afsluttede hans forgængers monomentale f**k up! : Vietnam krigen ( en krig der godt kunne havde været vundet, hvis der ikke blev kæmpet med den ene hånd bundet på ryggen.. netop pga. af politikere og tidernes ugunst! samt en hippi fredsbevægelse der havde fået tingene / sympatierne helt "galt i halsen" og var ganske forkert afmarcheret, ( kommunismen) hvilket skulle vise sig krystal klart 20 år senere!!.. ) og fik Usa ud! mm. trods enkelte eklatente brølere og mindre heldige handlinger, læs: Watergate. altid sankkede om : The silent majority
mvh.
[/QUOTE] __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en idé at holde diskussionen af USA's udenrigspolitik, George W. Bushs' ideologier, historie, krigsteorier osv. væk fra hifi4all, det kan vel ikke blive meget emre off-topic. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Svend P]
Og hvis jeg skulle supplere al den snak om intelligens, så ser jeg faktisk ikke tv for at blive klogere.
For mig er højdepunktet at se et afsnit af en komedieserie om dagen. Eks. Spin City, Scrubs eller Will & Grace. Det oplader batterierne at grine i en halv time, og gør hverdagen lidt lysere
[/QUOTE]
JA!! hvad er der galt i ganske alm. gemen UNDERHOLDNING!! hvor der ikke skal tænkes så forbandet meget over tingene!... ( som om dette ikke er påkrævet nok i forvejen i en stresset hverdag mm.. )
Det er som om der er en og anden intelekts elite! der mener at ALT! skal være seriøst og give stof til eftertanke mm..
Og at ganske simpel underholdning er FY!!.. fordummende mm... 
Hvis ikke sådanne mennesker dejser om af stress eller får en hjerneblødning eller psykisk sygedom på et tidspunkt undre det mig sgu!?? 
Tv og musik ( hifi) bør bestemt ikke tages SÅ!! forbandet seriøst igen!! det er og bliver UNDERHOLDNING! galt går det når man ligger alt for meget andet i det!.. hvad alt for mange gør!..
Dog kan enkelte ting da sagtens være horisont udvidende og lærerigt! en stor medvirkende årsag til det moderne menneskes noget støre horisont i forhold til eks. bare 60 - 70 år siden er TV!!
TV! er også grunden til at hvad der skete før og under 2 verdenskrig ( og alle de andre ) her i vores del af verden ikke længere er så nærliggende en mulighed!..
Vi har SET! hele vedren, både fremtiden ( et eller flerebud på den) og fortiden samt set steder vi aldrig ville kunne komme selv!.. og som folk før TV generationen / generationerne aldrig fik set eller fik viden om.. ( i så stor udstrækning) oplevet de smukkeste steder i verden ( universet!?) og de grummeste!.. set de mest horible ting ( som skræk og advarsel!) samt de mest fantastiske hendelser mm..
TV er et vindue mod verden og hele universet ( nu tiden, fortiden og fremtiden) i din egen stue!..
Som ALT kan det misbruges og fordumme, mis informere mm.. men også i lang højre grad det modsatte!.. og så ikke mindst UNDERHOLDE!! ....
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=MichaelWB]Var det ikke en idé at holde diskussionen af USA's udenrigspolitik, George W. Bushs' ideologier, historie, krigsteorier osv. væk fra hifi4all, det kan vel ikke blive meget emre off-topic.[/QUOTE]
det kan du da have godt ret i!...
Vi kommer da vidt omkring her!... og jo det er nok en ide at begynde at komme tilbage til tråden.. som er TV!! 
Men sommetider kan en diskution jo tage afstikkere.. hvilket for nogen kan være iriterende og andre interasante uanset hvad det så er om.. sådan er det!...
( og debattens drejning har jo også faktsik på en måde lidt med tv at gøre da meninger dannes her igennem informationer fås mm. og troværdigheden af disse mm... ting som jo skinner igennem her og der!)
Men principielt har du ret!.. og støder det dig?? mu jeg baklage meget.. 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næe det støder mig skam ikke, og jeg skrev det jeg skrev, fordi jeg var lige ved at lade mig rive med og komme med et længere indlæg om alle de ting, men så tænkte jeg at det nok var at køre for langt ud på et sidespor.
Personligt elsker jeg en god diskussion, og den skal kunne bevæge sig frit, men når det er her det foregår bliver vi jo nødt til at tage hensyn til det overordnede tema for forummet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Klan
Det har været med til at få mig til at fravælge tv'et, idet jeg ikke tror på nyhederne. De er spild af tid, og med til at 'hjernevaske' folket.
Dette var måske også en lille kommentar til miju og andre der diskuterer 
I modsætning til mange andre her har JEG! faktisk også ( som dig ) sat fod i enkelte af verdens brendpunkter! og endda lige som de stod værst i brand!..( og lige der hvor det brændte!!) Set ting inget menneske bør se! oplevet ting ingen bør opleve!..
Hvilket har været i den grad med til at åbne øjnene og se tingene som de er! men også heldigvis også kunne bavere overblik og lettere kølig distance!.. ( ellers bliver man sindsyg!!)
Jeg kan forstå at du har set tingene fra en "sømands" vinkel.. og ikke som jeg mere eller mindre direkte impliceret i tingene.. ( hvilket har været mit job) dog har du jo rigtignok set tingene fra en noget mere konkret vinkel end de der blot sidder her hjemme og danner deres holdninger udfra hvad de læser, høre og ser i netop tv..
Tv viser langt fra hele sandheden, ( Most pepole CAN'T HANDLE THE TRUTH! anyway!!..) og meget er farvet af de implicerede mediers og medie personers egne holdninger.. ( og de der bestemmer over disses holdninger ikke mindst!)
Men Tv. er dog heller ik så slemt som du der siger!.. det bør blot tages med et gran salt!..
( Det er dog ikke alle der har muligheden for at : GO SE FOR YOU'R SELF! og dette er for langt flertallet heller ik ønskværdigt..)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=MichaelWB]
Næe det støder mig skam ikke, og jeg skrev det jeg skrev, fordi jeg var lige ved at lade mig rive med og komme med et længere indlæg om alle de ting, men så tænkte jeg at det nok var at køre for langt ud på et sidespor.
Personligt elsker jeg en god diskussion, og den skal kunne bevæge sig frit, men når det er her det foregår bliver vi jo nødt til at tage hensyn til det overordnede tema for forummet.
[/QUOTE]
Her i må jeg sige at jeg er enig!..
Det er ganske nemt at lade sig rive med! hvilket i DEN! grad er overgået mig her.. 
Håber det kan tilgives og jeg regner med at få "rap" over snuden af den "kære" redaktør.. hvis det skulle være for slemt!?? 
Det er dog ik sket endnu...
For min del har det dog været underholdende, da jeg elsker at til tider provokere og skabe lidt debat og rav i den!.. ( uanset hvad det så end drejer sig om!) og det lykkede jo ofte gansk godt... 
Og efter min mening skel der sgu lidt det til hvis ikke dette forum skal gå hen og blive ren kedsomlighed og ryg klapperi ( sålænge det bare ikke udmønter i tilsvinelse og person angreb mm.. hvad enkelte gange her desverre er set og ses!.. når nogen stikker "snuden" frem..)

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var vist det - tråden er så meget off-topic nu, at den ikke er til at "redde"!
Endnu engang en overophedet debat mellem enkelte som alle sammen VIL have ret!
Miju - hvis du mener at det er den slags diskussioner der skal til for at "holde forummet frit for kedsomhed og ensformighed", burde du måske overveje om det er det rette sted at spilde dit krudt - det er et forum om hifi og dertilhørende, ikke et forum om hvem der mener at have mest ret i krigssituationer og om hvem der tror de ved mest om emnet!
Fortsat politisk diskussion bedes klaret i privat-beskeder! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |