Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG slår pa50 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

LG vil altid, for mig, være i samme skuffe som United, Denver, Lumatron og alt det andet billige skrammel . Bare fordi formaet skifter navn fra det hedegangne Goldstar til LG betyder ikke man pr. automatik kommer i klasse med de tunge plasmadrenge som Pioneer & Panasonic. Mon ikke goldstar spøgelset huserer i firmaet endnu ? Det næste bliver vel, at vi allesammen falder på halen over Dantax' nye plasma-serie  

Det var da en frygtelig indskrænket holdning at have. Du mener altså ikke at en virksomhed kan udvikle sig og lave bedre produkter? Det må jo så i din verden afskrive alle japanske virksomheder, lige meget om vi taler elektronik, biler eller andet, for de slog alle sammen i gennem ved at lave billige produkter og så derefter udvikle sig til at lave bedre produkter.

Jeg vil ikke påstå at LG er bedre eller dårligere end så meget andet, men at vurdere deres nuværende produkter ud fra hvad de har lavet tidligere, det holder da ikke.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Acer skrev:

LG vil altid, for mig, være i samme skuffe som United, Denver, Lumatron og alt det andet billige skrammel . Bare fordi formaet skifter navn fra det hedegangne Goldstar til LG betyder ikke man pr. automatik kommer i klasse med de tunge plasmadrenge som Pioneer & Panasonic. Mon ikke goldstar spøgelset huserer i firmaet endnu ? Det næste bliver vel, at vi allesammen falder på halen over Dantax' nye plasma-serie  

Det var da en frygtelig indskrænket holdning at have. Du mener altså ikke at en virksomhed kan udvikle sig og lave bedre produkter? Det må jo så i din verden afskrive alle japanske virksomheder, lige meget om vi taler elektronik, biler eller andet, for de slog alle sammen i gennem ved at lave billige produkter og så derefter udvikle sig til at lave bedre produkter.

Jeg vil ikke påstå at LG er bedre eller dårligere end så meget andet, men at vurdere deres nuværende produkter ud fra hvad de har lavet tidligere, det holder da ikke.

Indskrænket holdning ? Bevares, Goldstar kan da udvikle sig omend fra et ekstremt lavt niveau. Det du skriver med at alle japanske produkter startede ud som billige produkter som udviklede sig til gode produkter med tiden er jeg ganske uenig i

Et andet mærke som er på vej op ad kvalitetsrangstigen er netop omtalte Samsung, for 5 år siden var deres produkter af en sådan kvalitet at de helt naturligt hørte til på samme Bilka-hylde som Goldstar . I dag er Samsung et mere seriøst mærke på linie med eks. JVC, Hitachi hvilket i min bog vil sige et udemærket mellemprodukt  

LG mener jeg hører til nede på rangstien sammen med Medion, Dantax osv. som da laver udemærkede hr. & fru Danmark produkter, men seriøst bliver det aldrig       

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

LG mener jeg hører til nede på rangstien sammen med Medion, Dantax osv. som da laver udemærkede hr. & fru Danmark produkter, men seriøst bliver det aldrig       

Hvad giver dit belæg for at kunne komme med den konklusion?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Acer skrev:

Hvad giver dit belæg for at kunne komme med den konklusion?

Jamen, kig da på billedets kvalitet evt. i Bilka sammen med de førnævnte mærker så vi du se, at LG har en smule bedre billede end de 2 andre - men det er godt nok sløret og grumset i forhold til det man ser på Pio, Pana og Sony. Jeg har tilgode at se et LG med et godt billede på  Iøvrigt virker hele panelet billig og er her helt på linie med de 2 andre low-end mærker. Der er slet ikke den samme lækre oplevelse som eks. med Pioneers og til dels Panasonics plasma, LG er her kommet ind i en liga hvor det ikke hører hjemme    

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
  Bevares, Goldstar kan da udvikle sig omend fra et ekstremt lavt niveau. Det du skriver med at alle japanske produkter startede ud som billige produkter som udviklede sig til gode produkter med tiden er jeg ganske uenig i

Et andet mærke som er på vej op ad kvalitetsrangstigen er netop omtalte Samsung, for 5 år siden var deres produkter af en sådan kvalitet at de helt

....eeeeeh bare lige for at klargøre det helt: LG og Samsung er begge Koreanske mærker!

Det der siges om de japanske mærker var det der skete i 70'erne og 80'erne, hvor japanerne efter at Marshallhjælpen havde genopbygget deres samfund, begyndte at producere elektronik og biler til meget lave priser, kun for at sælge dem i Europa og USA. I starten var det noget værre biks, men efterhånden er de japanske mærker kommet helt i top med samlekvalitet og ydelse. (Se bare på Toyotas rygte fra 30 år siden og så idag). Til gengæld er japanske varer også blevet næsten lige så dyre som europæiske eller amerikanske, pga at arbejdslønnen er steget i Japan, og her er det at Korea nu laver det samme som japanerne gjorde i 70'erne og 80'erne. Arbejdslønnen er meget lav og det udnyttes til at få plads på markederne. Til gengæld er samlekvalitet, ydelse og holdbarhed på niveau med japanske mærker i 70+80'erne.

Prøv at få en køretur i en ny Toyota Corolla og den modelmæssigt tilsvarende Kia Piccanto. ( Det svarer faktisk meget godt til forskellen mellem f.eks. et Panasonic plasma og et LG plasma.) Efter det er man færdig med at købe koreanske varer.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Prøv at få en køretur i en ny Toyota Corolla og den modelmæssigt tilsvarende Kia Piccanto. ( Det svarer faktisk meget godt til forskellen mellem f.eks. et Panasonic plasma og et LG plasma.) Efter det er man færdig med at købe koreanske varer.

Lige netop min pointe

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg har lidt samme holdning som Acer. Bare fordi et mærke skifter navn, rykker de ikke pludseligt op i et bedre kvalitetsleje. Hvis man ikke kan vurdere et mærke ud fra dets historie, så ved jeg da ikke hvad man kan bedømme dem på. Man kan ikke sådan gå fra low-end til high-end, det kræver tid og nogle gode produkter før de rykker op i min bevidsthed. Jeg mener så at de har vist sig som mere seriøse efter de fik navnet LG, så de efter mine betragtninger bevæger sig i mellemlejet idag. Men ikke på højde med Panasonic og Pioneer.

Samsung er faktisk et godt eksempel på det samme, bare med den undtagelse at de ikke skiftede navn. Da jeg købte min første CD-afspiller i 1985, var det en Samsung. Den gang var det noget af det billigste ragelse, men jeg skulle jo have en afspiller, jeg kunne betale. I dag har Samsung efterhånden vist sig som temmeligt seriøse, så man kan godt rykke op, det kræver bare ikke et nyt navn, men hårdt arbejde, og dermed gode produkter som resultate af dette.

Jeg har iøvrigt set denne LG RZ-42PX11 ved siden af Panasonics PV50. Det var hos Lyd og Billed i Vodskov. De havde indstillet skærmene til at vise det så godt som de nu formåede. Jeg fik fjernbetjeningerne, og kunne justere videre hvis jeg ville. Billedet på Panasonicen, var ikke så lidt bedre

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Jeg må indrømme at jeg har lidt samme holdning som Acer. Bare fordi et mærke skifter navn, rykker de ikke pludseligt op i et bedre kvalitetsleje. Hvis man ikke kan vurdere et mærke ud fra dets historie, så ved jeg da ikke hvad man kan bedømme dem på. Man kan ikke sådan gå fra low-end til high-end, det kræver tid og nogle gode produkter før de rykker op i min bevidsthed. Jeg mener så at de har vist sig som mere seriøse efter de fik navnet LG, så de efter mine betragtninger bevæger sig i mellemlejet idag. Men ikke på højde med Panasonic og Pioneer.

Samsung er faktisk et godt eksempel på det samme, bare med den undtagelse at de ikke skiftede navn. Da jeg købte min første CD-afspiller i 1985, var det en Samsung. Den gang var det noget af det billigste ragelse, men jeg skulle jo have en afspiller, jeg kunne betale. I dag har Samsung efterhånden vist sig som temmeligt seriøse, så man kan godt rykke op, det kræver bare ikke et nyt navn, men hårdt arbejde, og dermed gode produkter som resultate af dette.

Jeg har iøvrigt set denne LG RZ-42PX11 ved siden af Panasonics PV50. Det var hos Lyd og Billed i Vodskov. De havde indstillet skærmene til at vise det så godt som de nu formåede. Jeg fik fjernbetjeningerne, og kunne justere videre hvis jeg ville. Billedet på Panasonicen, var ikke så lidt bedre

Nu ligger de heller ikke lige i helt samme prisleje.

Pioneer har da også for 10 år tilbage stået som det arveste l...

og jeg må indrømme at jeg for 14 dage siden stod i en 2tal butik. hvor der var en LG og den Eisa vindende pioneer stod ved siden af hinanden. stod det mig klart at jeg ikke ville betale 15000 kr ekstra for en pioneer.

Og til acer.

Da du jo er til harman kardon ville jeg nok ikke være så rapkæftet hvad angår high end. De laver da kun efterhånden mid end. så om få år laver de nok kun til bilka

deres produkter bliver lavet i kina. på samme sammle fabrik som alt andet.

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

jold skrev:

...sammenlignet med hvad for 10 år siden?

jold skrev:
Da du jo er til harman kardon ville jeg nok ikke være så rapkæftet hvad angår high end. De laver da kun efterhånden mid end. så om få år laver de nok kun til bilka

Og hvad er det lige du vil opnå med den chikane?

Og hvis vi endelig skulle blive i din terminologi: Siden at du ikke selv har skrevet i din profil hvad du selv har af udstyr hvordan skal vi så kunne 'godkende' dig til at deltage i diskusionen?

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er lidt interessant at medlemmet der oprettede tråden ikke har fået svar på sit spørgsmål, men derimod som sædvanligt en masse anden "information" om hvem der tror dit og hvem der tror dat.

Ingen har ind til videre leveret data der understøtter deres påstande om holdbarhed, opløsning, indgange, osv, osv.

Måske er det derfor opretteren kun har deltaget med to indlæg.

Jeg synes det kunne være en god ide at dem der gerne vil hjælpe andre herinde, leverede informationer baseret på viden, understøttet med data, og eventuelt til sidst krydret med deres egen oplevelse af hvor godt noget er baseret på den oplevelse de havde da de rent faktisk var i direkte kontakt med produktet under ordentlige forhold.

Det er bare en tanke.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Det er da en hæftig diskussion, man kan sige hvad man vil MEN lg har faktisk fået lavet nogle ganske fine plasmaskærme som slet ikke kan sammenlignes mad dantax osv.

Jeg har det da lidt sådan at jeg vakler mellem et lg og et panasonic, men jeg kan nu bedst lide at der hænger et plasma på MIN væg hvor der ikke står LG på.

Men nå det er sagt, så kender/kendte jeg godt "goldstar" og det var nok det værste L... man kunne finde, MEN man kan sige hvad man vil det er altså slet ikke det samme som LG står for.

Og dem der siger det er noget l... må være blændet af det logo hvor der står LG, for de er da ganske fine, uden at være et pioneer selvfølgelig.

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

jold skrev:
tranum1 skrev:

Nu ligger de heller ikke lige i helt samme prisleje.

og jeg må indrømme at jeg for 14 dage siden stod i en 2tal butik. hvor der var en LG og den Eisa vindende pioneer stod ved siden af hinanden. stod det mig klart at jeg ikke ville betale 15000 kr ekstra for en pioneer.

Nej Panasonicen koster 18995. LG'en koster 1000 mere. Panasonicen var 10000 kr bedre i mine øjne. Uanset hvordan jeg justerede LG'en, kunne jeg ikke få et tilsvarende billede.

Da du så de to skærme ved siden af hinanden, er du så sikker på at de var nogenlunde indstillet? Hvis ikke kan en sammenligning ikke bruges til en snus.

Pioneer har aldrig stået for det arveste ****, som du skriver. Om de er i top rent lydmæssigt kan diskuteres, men sådan er det da stadig. Byggekvaliteten har altid været iorden. I DVD'ens spæde barndom, var Pioneer de eneste der kunne finde ud af at skrue en super DVD-afspiller sammen, som ikke led af de samme problemer som andre mærker slåsede med. Vi kan også gå tilbage til Laserdisken. Så nej Pioneer har aldrig været i microliga med Goldstar osv.

Nu vil jeg ikke have skudt i skoene at jeg er Pioneer mand, da jeg ikke er imponeret over deres lydprodukter, men deres indflydelse indenfor billedteknologien kan vist ikke fornægtes.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Lgèt kan også nogen flere ting som 2 tunere og andre ting, men måske er det ligesom nå du køber en dvd afspiller i bilka til 299 så kan den også flere ting (læse flere formater) end min pioneer dv-868 dvd afspiller, men kvaliteten er jo langt bedre på 868eren.....

Hvad mener du otto, er det lidt af det samme på plasmaerne???

Jeg har ikke nok praktisk erfaring med plasma'erne til at jeg vil udtale mig om hvorvidt PA 50 eller en given LG er bedst. Men jeg kan sige så meget at dét jeg har set fra PA50 har været blandt det bedste jeg har set fra fladskærmene, mens jeg endnu har til gode at se et godt billede på en LG - men jeg har så heller ikke haft muligheden for at se dem under ens forhold, eller under forhold jeg selv har indflydelse på. Jeg har hørt andre, også folk jeg normalt anser som troværdige, omtale at de har fået et ret godt billede ud af en LG, men dette har været ved brug af en IScan HD scaler, og de har så omvendt ikke set Panasonic eller Pioneer ved brug af samme scaler.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Et andet mærke som er på vej op ad kvalitetsrangstigen er netop omtalte Samsung, for 5 år siden var deres produkter af en sådan kvalitet at de helt naturligt hørte til på samme Bilka-hylde som Goldstar . I dag er Samsung et mere seriøst mærke på linie med eks. JVC, Hitachi hvilket i min bog vil sige et udemærket mellemprodukt  

Hvorfor skulle det samme så ikke kunne gælde for LG? Jeg mener absolut at LG og Samsung ligger i samme liga, et sted imellem Denver/United og Pioneer/Panasonic.

Acer skrev:

Så vil jeg påstå at du mener forkert. De laver nogle rimeligt fornuftige mellemklasse-produkter, samt noget forfærdeligt billigt skrammel. Men forfærdeligt billigt skrammel - det finder du også fra Sony, Philips, Panasonic, især JVC og Samsung, og i noget mindre grad fra Pioneer. Man må nu engang vurdere det enkelte produkt, ikke hele mærkets sortiment. Hvis man vil dømme mærket på hele sortimentet, eller bare efter det billigste de laver, hvor vil du så placere Sony? Hvis du f.eks. kigger på hifi-systemer, så er der ingen tvivl om at det ringeste Sony produkt er markant ringere end det ringeste Pioneer produkt. Hvorfor skulle dette have indflydelse på hvem af dem der laver den bedste forstærker i 30.000,-s klassen?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
tilsvarende Kia Piccanto. ( Det svarer faktisk meget godt til forskellen mellem f.eks. et Panasonic plasma og et LG plasma.) Efter det er man færdig med at købe koreanske varer.

Bare for at fluekneppe, så er det altså en Yaris du bør sammenligne med... Men udover dét er jeg ikke uenig - men sammenlign så Kia'en med en Lada 110, så er koreaneren pludselig ikke så frastødende mere...

kgpedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej Sund!

Du har helt ret. Det er på grund af at mit spørgsmål ikke blev besvaret at jeg ikke deltager aktiv i denne tråd længere.

Kristian

Til top Vis kgpedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgpedersen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Jeg må indrømme at jeg har lidt samme holdning som Acer. Bare fordi et mærke skifter navn, rykker de ikke pludseligt op i et bedre kvalitetsleje.

Dét der er problemet er at I fokuserer direkte på mærket/producenten i sig selv, i stedet for at se på produkterne. Det er ikke navneskiftet i sig selv der gør at LG efterlader et andet indtryk i dag end da de hed Goldstar. Det er _ikke_ sådan at firmaet bag Goldstar bare har skiftet navn på de samme produkter, for at ryste et dårligt image af sig - det ville være enormt dårlig markedsføring, da Goldstar på verdensplan var et meget kendt mærke dengang. Det interessante er ikke navneskiftet, men _årsagen_ til navneskiftet. Man lagde netop Goldstar navnet på hylden fordi LG-generationen har et helt andet mål med sine produkter end man havde under Goldstar tiden. LG skal ikke dømmes ud fra Goldstar produkter - de skal dømmes ud fra LG produkter. De har heddet LG længe nok til at der er rigeligt med LG erfaringer at dømme ud fra. At dømme LG ud fra Goldstar produkter viser ikke andet end fordomsfuldhed - og det samme gør iøvrigt at dømme f.eks. Philips produkter ud fra 10 år gamle Philips produkter, eller en 30.000,-s Pioneer forstærker ud fra kvaliteten af en 1999,-s Pioneer forstærker.

tranum1 skrev:
 Hvis man ikke kan vurdere et mærke ud fra dets historie, så ved jeg da ikke hvad man kan bedømme dem på. Man kan ikke sådan gå fra low-end til high-end, det kræver tid og nogle gode produkter før de rykker op i min bevidsthed.

Spørgsmålet er hvorfor det overhovedet er så relevant hvordan mærket står i din bevidsthed? Fungerer det ligesådan den anden vej - er en Pioneer forstærker til 1999,- nødvendigvis en god forstærker, fordi en Pioneer til 30.000,- er god? 

tranum1 skrev:
Jeg mener så at de har vist sig som mere seriøse efter de fik navnet LG, så de efter mine betragtninger bevæger sig i mellemlejet idag. Men ikke på højde med Panasonic og Pioneer.

Dét er jeg til gengæld helt enig med dig i. MEN at mærket ligger på et niveau der generelt er lavere end Pana/Pioneer betyder ikke at et specifikt LG produkt nødvendigvis er ringere end et specifikt Pana/Pioneer produkt. De store mærker spreder generelt så bredt at du sagtens kan opleve at et lavpris-mærke kan levere et produkt der giver bedre ydelse for pengene end et højpris-mærkes basis-produkt. 

tranum1 skrev:

Helt sikkert, men navneskiftet _forhindrer_ det jo ikke, selv om det i sig selv heller ikke hjælper.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:
Nej Panasonicen koster 18995. LG'en koster 1000 mere. Panasonicen var 10000 kr bedre i mine øjne.

Mht. hvorvidt de to skærme ligger i samme prisleje eller ej: Der kan siges meget for og imod, men når PA 50 og LG'en koster nogenlunde det samme, mens PV500 er noget dyrere, så vil jeg påstå at Panasonic skal betragtes som en dyrere skærm end LG - for i forhold til specifikationer skal LG'en sammenlignes med PV500, ikke PA50. LG er derfor _ikke_ et mærke der generelt er lige så "dyrt" som Panasonic/Pioneer. Find en LG skærm med samme opløsning som PA50, så vil den være noget billigere - dvs. et prisleje hvor Pana slet ikke har noget at tilbyde. Ergo - Lg _er_ et "billigere mærke" i forhold til Panasonic.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i at man udelukkende skal se på produkterne og ikke på mærkatet. Hvilket også er grunden til at jeg idag mener at LG har bevæget sig op af kvalitetsstien efter navneskiftet.

Du nævner Sony som et mærke der producerer både skidt og kanel. Men dog ved du at hvis du køber en 1000 kr DVD fra SOny så er den sikkert skidt, men du er ret sikker på at en DVD til 8-10000 fra Sony ikke er skidt. Det er simpelthen baseret på deres renomé.

Når Panasonic laver en Plasma til 20000, så er du ikke i tvivl om at kvaliteten konstruktionsmæssigt er i den bedre klasse. De har opbygget et renomé som vi kan stole på, og de ønsker ikke at sætte det over styr.

Når LG laver en skærm til 20000kr, så må du undskylde, så ved jeg overhovedet ikke om det er godt eller skidt byggekvalitet. Fordi det kræver en periode med gode og stabile produkter, før dette renomé er opbygget.

Så hvis jeg feks står overfor 2 skærme til 20000, med samme billedkvalitet, så vælger jeg den der i min bevidsthed har det bedste ry, i håb om at få den bedste bygningsmæssige kvalitet. Kan så godt være jeg er uheldig at vælge forkert. Men sådan er verden jo.

Jeg mener iøvrigt godt at man kan sammenligne PV50 og LG 42PX11 da de har samme opløsning. Så der er ikke noget potentiale gemt i LG'en mht HD-TV, som der jo er i PV500. Så ved almindeligt SD-TV er Pannyen bedst.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

NriK skrev:
tilsvarende Kia Piccanto. ( Det svarer faktisk meget godt til forskellen mellem f.eks. et Panasonic plasma og et LG plasma.) Efter det er man færdig med at købe koreanske varer.

Bare for at fluekneppe, så er det altså en Yaris du bør sammenligne med... Men udover dét er jeg ikke uenig - men sammenlign så Kia'en med en Lada 110, så er koreaneren pludselig ikke så frastødende mere...

hoho

Tak for retteren. Og den der Lada tør jeg ikke sætte mig ind i - den fik som den eneste bil nogensinde 0 (nul) stjerner i FDM Motor.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes