Emne: LG slår pa50 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min pointe var, at man ikke kan vurdere et firma ud fra, hvilke produkter det har lavet tidligere. Det er selvfølgelig en faktor man altid vil have i baghovedet, men man bliver nødt til at vurdere det enkelte produkt for sig. Der er kommet masser af eksempler på firmaer der har forbedret sig og der findes også eksempler på firmaer der bevæger sig den modsatte vej. Hvad de lavede førhen er historie. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Acer skrev:
Et andet mærke som er på vej op ad kvalitetsrangstigen er netop omtalte Samsung, for 5 år siden var deres produkter af en sådan kvalitet at de helt naturligt hørte til på samme Bilka-hylde som Goldstar . I dag er Samsung et mere seriøst mærke på linie med eks. JVC, Hitachi hvilket i min bog vil sige et udemærket mellemprodukt |
|
|
Hvorfor skulle det samme så ikke kunne gælde for LG? Jeg mener absolut at LG og Samsung ligger i samme liga, et sted imellem Denver/United og Pioneer/Panasonic.
Jo, det kan da godt ske for LG også, men så skal vi bare snart til at se nogle fornuftige produkter fra dem som vi i den seneste tid har set fra Samsung.
Acer skrev:
LG mener jeg hører til nede på rangstien sammen med Medion, Dantax osv. som da laver udemærkede hr. & fru Danmark produkter, men seriøst bliver det aldrig |
|
|
Så vil jeg påstå at du mener forkert. De laver nogle rimeligt fornuftige mellemklasse-produkter, samt noget forfærdeligt billigt skrammel. Men forfærdeligt billigt skrammel - det finder du også fra Sony, Philips, Panasonic, især JVC og Samsung, og i noget mindre grad fra Pioneer. Man må nu engang vurdere det enkelte produkt, ikke hele mærkets sortiment. Hvis man vil dømme mærket på hele sortimentet, eller bare efter det billigste de laver, hvor vil du så placere Sony? Hvis du f.eks. kigger på hifi-systemer, så er der ingen tvivl om at det ringeste Sony produkt er markant ringere end det ringeste Pioneer produkt. Hvorfor skulle dette have indflydelse på hvem af dem der laver den bedste forstærker i 30.000,-s klassen?
Fair nok betragtning, de andre laver også noget l**t for at være med i den billige ende af skalaen, det er mærkevarene nødt til. Men at et low-end / mid-end (her er vi lidt uenige om hvor LG ligger henne ) produkt bliver øffet opad og pludselig vupti ud af den blå luft ryger ind på kongehylden så syntes jeg der er grund til alvorlig panderynken. Men lad os se når nu LG står med et par Editors Choiche samt 5 stjerner på hånden, så vil jeg da tage et kig på dem igen
|
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har allerede slått Pana TH50 i en test
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad for en test er der lavet med en direkte sammenligning??
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
| Du nævner Sony som et mærke der producerer både skidt og kanel. Men dog ved du at hvis du køber en 1000 kr DVD fra SOny så er den sikkert skidt, men du er ret sikker på at en DVD til 8-10000 fra Sony ikke er skidt. Det er simpelthen baseret på deres renomé. |
|
|
Klart nok, det er selvfølgelig ikke sådan at man skal starte helt fra bar bund på samtlige apparater i verden, så bliver man jo aldrig færdig. Dét jeg mener er, hvis nu f.eks. tests fra andre brugere eller magasiner siger at den nye Sony DVD-afspiller til 1000,- er den bedste på markedet i prisklassen, så burde man måske lige tjekke den ud før man køber en Pioneer, som man ellers opfatter som bedste i prisklassen. Der er naturligvis ingen grund til at afprøve 40 united/denver afspillere for at finde ud af om én af dem skulle være på niveau med Pioneer'en. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
| Når LG laver en skærm til 20000kr, så må du undskylde, så ved jeg overhovedet ikke om det er godt eller skidt byggekvalitet. Fordi det kræver en periode med gode og stabile produkter, før dette renomé er opbygget. |
|
|
Klart nok, men hvis 20 personer fortæller dig at de synes billedet på det er godt, så var det måske lige værd at tjekke ud om der skulle være sket noget. Jeg er ganske vist selv blevet skuffet en del gange efter den slags situationer, men hvis jeg ikke havde gjort sådan, så havde jeg heller ikke fanget kvaliteten af apparater som Philips DVD 963, Panasonic DVDS 97, Philips 9525 og frem osv. Samsung DVDHD 935 var derimod et eksempel på et apparat der skuffede mig, den forventede jeg mig meget af - men det blev langtfra indfriet.
tranum1 skrev:
| Jeg mener iøvrigt godt at man kan sammenligne PV50 og LG 42PX11 da de har samme opløsning. Så der er ikke noget potentiale gemt i LG'en mht HD-TV, som der jo er i PV500. Så ved almindeligt SD-TV er Pannyen bedst. |
|
|
Jeg må indrømme at jeg ikke kan finde rundt i modellerne nu - Panasonic laver PA50 og PV500. LG'erne er jeg ikke helt med på - er PX11 ikke en 1024x768 skærm? Under alle omstændigheder, så vil jeg da mene at de laver en 1024x768 skærm i samme prisklasse som PA50. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Jo, det kan da godt ske for LG også, men så skal vi bare snart til at se nogle fornuftige produkter fra dem som vi i den seneste tid har set fra Samsung. |
|
|
Hvilke? Der har været meget hype om visse Samsung produkter, men jeg er ikke faldet ned af stolen endnu... Jeg mener ikke de Samsung produkter folk himler op over er noget at råbe hurra for i forhold til hvad LG stiller med.
Acer skrev:
Fair nok betragtning, de andre laver også noget l**t for at være med i den billige ende af skalaen, det er mærkevarene nødt til. Men at et low-end / mid-end (her er vi lidt uenige om hvor LG ligger henne ) produkt bliver øffet opad og pludselig vupti ud af den blå luft ryger ind på kongehylden så syntes jeg der er grund til alvorlig panderynken. |
|
|
Jamen jeg er da helt enig - jeg siger bare at det samme gælder for Samsung. De er ikke United, men de er altså heller ikke med i eliten (endnu?) Jeg vil på ingen måde argumentere for at LG har samme kvalitet som Pioneer/Panasonic/Sony osv, men derfor behøver det altså ikke være Denver niveau. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
har lige set en test i det tyske blad "video" ud af 25 testede 42" plasma tv
er panasonic pv 500 nr 3. bedst og lg rz.42 px11 nr.8
panasonic fik 73 point ud af 100
lg fik 69 point ud af 100
mvh ole post
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ole post skrev:
|
har lige set en test i det tyske blad "video" ud af 25 testede 42" plasma tv
er panasonic pv 500 nr 3. bedst og lg rz.42 px11 nr.8
panasonic fik 73 point ud af 100
lg fik 69 point ud af 100
|
|
|
Tyskerne har en underlig point-givning - antallet af point er i sig selv ikke interessant, det er derimod argumenterne for at de har fået dem. Og pointene siger intet om hvorvidt man bør vælge et tv med lav opløsning og højt kontrast, eller et tv med høj opløsning og lav kontrast.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
slarsen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: �stjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvor længe virker de dersens LG?
Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic? |
|
|
LG er det tidligere mærke "Goldstar".. som bl.a. blev solgt i OBS i sin
tid... Om det er et billigt mærke er op til dig selv at vurdere men
deres spæde opstart blev da i hvert fald gjort i supermarkedskæderne.
Anyhoot.. Hvis prisen er den samme som Pana er det vel ikke direkte "billigt" men ved godt hvad du mener med det.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Hvilke? Der har været meget hype om visse Samsung produkter, men jeg er ikke faldet ned af stolen endnu... Jeg mener ikke de Samsung produkter folk himler op over er noget at råbe hurra for i forhold til hvad LG stiller med.
Nu er jeg ikke helt stiv i Samsungs plasmamodeller, men vil da godt indrømme jeg har set et par stykker fra dem der godt kan være med en Phillips plasma i billedkvalitet, men indrømmet Samsung har da ikke lavet noget man falder ned af stolen over. MEN jeg mener så absolut at Samsung hører til et par hylder tættere på kongehylden end LG gør
Jamen jeg er da helt enig - jeg siger bare at det samme gælder for Samsung. De er ikke United, men de er altså heller ikke med i eliten (endnu?) Jeg vil på ingen måde argumentere for at LG har samme kvalitet som Pioneer/Panasonic/Sony osv, men derfor behøver det altså ikke være Denver niveau.
Jeg argumenterer heller ikke for at Samsung har Pio/Pana eller sony-kvalitet, slet ikke. Brugte blot Samsung som eksempel på at man kan rykke fra at være crap-producent til at lave nogle fornuftige produkter (Samsung laver da stadigvæk produkter i low-end, men det gør de etablerede jo som bekendt også). Her mangler LG altså et stykke vej endnu, og det Goldstar spøgelse er nok ikke lige så nemt at få bugt med
|
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
| Min pointe var, at man ikke kan vurdere et firma ud fra, hvilke produkter det har lavet tidligere. Det er selvfølgelig en faktor man altid vil have i baghovedet, men man bliver nødt til at vurdere det enkelte produkt for sig. Der er kommet masser af eksempler på firmaer der har forbedret sig og der findes også eksempler på firmaer der bevæger sig den modsatte vej. Hvad de lavede førhen er historie. |
|
|
Det man da lige netop . Et firma's produkthistorie fortæller dig da en historie om hvordan dette firma tidligere har forholdt sig til bl.a reklamationer, håndteret seriefejl osv. Så produkthistorien er vigtig, men jeg giver dig ret i at man ikke udelukkende skal på produkthistorien. Virksomheder har det jo med at ændre sig, men i LG's tilfælde har jeg lidt svært ved at se hvor forskellen er imellem dem og goldstar - jo måske på designet, Goldstar var noget af det grimmeste crap man kunne få dengang hvorimod LG mere har tidens look  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror alligevel at du næppe har set meget andet end LG PX10 og PX11, og måske lige LZ50 LCD´eren - det er de modeller der står alle steder, og dine udtalelser er derfor bygget på et meget spinkelt grundlag. Tilmed var de garanteret ikke koblet op med f.eks. DVi så man kan se deres fulde potentiale.
Jeg har set både PX12x, PX4RV og PY10, alle med enten DVi eller et rent HD-signal på, og de lader absolut ikke de andre noget som helst tilbage at ønske. Man er nød til at sætte tingene i relief og sørge for at se tingene under det rette element. En plasma-skærm kan IMO ikke vurderes seriøst, uanset fabrikat, med en billig dvd koblet på med S-video/SCART - her falder de alle igennem på hver deres måde. Sørg for den mest optimale tilslutning så der er et seriøst udgangspunkt, og så er hverken El-giganten eller Electric City de rette steder at tage hen for at vurdere de forskellige skærme! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Nu er jeg ikke helt stiv i Samsungs plasmamodeller, men vil da godt indrømme jeg har set et par stykker fra dem der godt kan være med en Phillips plasma i billedkvalitet, |
|
|
Nu mangler jeg så også at se en Philips plasma jeg falder ned af stolen over... Forskellen er at jeg har set Philips produkter jeg kunne finde på at savle over, men ikke rigtigt nogen Samsung (i hvert fald stopper savlet som regel ved nærmere eftersyn) - bortset fra de meget store skærme de viste på IFA forrige år, men det var så også mere størrelsen end kvaliteten.
Acer skrev:
men indrømmet Samsung har da ikke lavet noget man falder ned af stolen over. MEN jeg mener så absolut at Samsung hører til et par hylder tættere på kongehylden end LG gør |
|
|
Fair nok - jeg er ikke enig. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Man er nød til at sætte tingene i relief og sørge for at se tingene under det rette element. En plasma-skærm kan IMO ikke vurderes seriøst, uanset fabrikat, med en billig dvd koblet på med S-video/SCART - her falder de alle igennem på hver deres måde. Sørg for den mest optimale tilslutning så der er et seriøst udgangspunkt, og så er hverken El-giganten eller Electric City de rette steder at tage hen for at vurdere de forskellige skærme! |
|
|
Lige præcis. Det er dét der er grundlaget for det oprindelige spørgsmål - hvor går man så hen? Det er som regel ikke noget problem at finde en Pioneer ordentligt sat op, eller en B&O eller en Loewe - men hvor finder du en seriøs sammenligning mellem f.eks. en Pioneer, en Panasonic og en LG? (Jeg siger ikke at det ikke findes, jeg spørger - når jeg finder ud af det er togbilletten købt på stedet...) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Klart nok, men hvis 20 personer fortæller dig at de synes billedet på det er godt, så var det måske lige værd at tjekke ud om der skulle være sket noget. Jeg er ganske vist selv blevet skuffet en del gange efter den slags situationer, men hvis jeg ikke havde gjort sådan, så havde jeg heller ikke fanget kvaliteten af apparater som Philips DVD 963, Panasonic DVDS 97, Philips 9525 og frem osv. Samsung DVDHD 935 var derimod et eksempel på et apparat der skuffede mig, den forventede jeg mig meget af - men det blev langtfra indfriet.
|
|
|
Helt enig. Man skal jo ikke være helt forstokket. Rygtet er jo bare endnu en indikator i søgen efter fede produkter. Nu nævnte jeg også den konstruktionsmæssige kvalitet, fordi den kan man jo ikke sådan blive klog på ved at vurdere billedet. Og det er jo netop på sådanne parametre, at man vælger at stole på at et firma er seriøse, og selvfølgelig mere skeptiske over for det andet firma med det blakkede ry.
Nu har jeg hørt så meget fantastisk om LG, og jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at dele begejstringen, ud fra hvad jeg har set. Jeg har dog ikke set alle modeller, så der kan jo gemme sig en trumpf i ærmet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
| Nu har jeg hørt så meget fantastisk om LG, og jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at dele begejstringen, ud fra hvad jeg har set. |
|
|
Jeg vil da godt lige understrege at jeg på ingen måde er "begejstret" for de LG produkter jeg har været i nærheden af, jeg synes bare det er urimeligt at sammenligne dem med United/Denver. Jeg har lige så lidt til overs for dén sammenligning som for himlen op over at de er på niveau med Pioneer blot fordi de leverer så og så meget til de og de producenter. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Forskellen er at jeg har set Philips produkter jeg kunne finde på at savle over, men ikke rigtigt nogen Samsung (i hvert fald stopper savlet som regel ved nærmere eftersyn)
|
|
|
Hænger Samsung-forvirringen ikke også sammen med, at nogle af de produkter, hvor de for alvor er rykket langt fra discount-niveauet, ikke lige er inden for Hifi eller TV?
Jeg tænker på computerskærme, mobiltelefoner og fx deres bærbare computere (som vi desværre ikke må købe i DK). Hvis man ellers kan finde en laptop savlfremkaldende, så er en Samsung Q30 helt i top.
- desuden har jeg vist set nogle HDTVer (CRT) i USA, som var rimeligt savlende.
|
| Til top |
|
| |
henrikb Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
samsung ps-42 s5h 10.000:1 kontrast 1024x768 i opløsning, er det et ok plasma,eller lægger jeg for meget vægt på data,ved godt det skal opleves live,men hvor ??!! har endda skrevet til samsung.dk men de har åbenbart ikke tid til at svare koster kun 2100 euro i tyskland,hva er prisen i dk for samme data fra samsung,ved godt modellen hedder noget andet,men har svært ved at finde forhandlere i stor kbh.
mvh
henrik
|
| Til top |
|
| |
Rande Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 27 Juli 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det egentlig ikke bare at tage kontakt til enten EG, EW eller en af de andre butikker der er i nærområdet, for at høre om de ikke kunne være interesseret i en seriøs sammenligning af de ekelte produkter?
Flere af butikkerne har et bredt udvalg af: Panasonic, Philips, Lg og Samsung. Tilmed har de også ordentlige dvdafspillere, kabler etc.
Man må da formode de også er interesseret i en sammenligning så de kan råde folk til det bedste køb inden for en prisklasse.
Må indrømme jeg har set mange plasma/LCD, og det er ikke fordi jeg er vildt imponeret over det jeg har set, det gælder alle mærker.
Skulle jeg købe en Pana til 20K vil jeg ikke have støj på skærmen, og det er der... selvom sælgeren stod og proklamerede noget andet.
Med hensyn til LG, har jeg set et 32" LCD i EG til 17K (kan ikke huske modellen), og den stod sgu skarpt, men igen ikke godt nok til hvad jeg vil have. Det er jo muligt at de tv jeg har set ikke er sat godt nok op, og derfor har en del støj.
Med hensyn til den næsten hadske stemning omkring LG herinde, står jeg nu lidt måbende Der er ikke mange andre der er markant bedre, men en del der er markant dårligere (United, Dantax etc.)
Med hensyn til et af de første indlæg, om hvorvidt sælgerne for provision af salg af specifikke produkter, tror jeg vi skal en del år tilbage, kender ikke nogen som får det nu. Men hvis der er, må i da gerne lige sige til.
Jeg er ikke ekspert, men jeg mener at man skal se de enkelte tv før man beslutter sig for købet, øjne ser jo ikke ens (muligvis også derfor at jeg er kritisk overfor Pana til 20K) . Det samme gælder vel også for udtalelser skulle jeg mene.......
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|