Emne: LG slår pa50 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rande skrev:
| Med hensyn til et af de første indlæg, om hvorvidt sælgerne for provision af salg af specifikke produkter, tror jeg vi skal en del år tilbage, kender ikke nogen som får det nu. Men hvis der er, må i da gerne lige sige til. |
|
|
Dér tager du grueligt fejl - jeg kender ikke til nogen større radio/tv kæde (inkl. Klubben) hvor sælgerne ikke er delvist provisionslønnede - om ikke andet, så på forsikringerne. Jeg ved ikke om Klubben giver provision på andet end forsikringer, men i de store kæder gives der provision enten på specifikke produkter eller ud fra avancen på de solgte produkter. Jeg har endda hørt fra en tidligere El-G. sælger at han på visse produkter (tilbudsvarer med negativ avance) blev _trukket_ i provision - om dette holder vand, og om det stadig fungerer sådan, ved jeg ikke - men jo, hos alle de store kæder er provisionen en vigtig del af sælgerens indtægt. Og du skal ikke regne med at de stopper med dét lige foreløbig - for det er temmeligt effektivt.
Rande skrev:
Jeg er ikke ekspert, men jeg mener at man skal se de enkelte tv før man beslutter sig for købet, øjne ser jo ikke ens (muligvis også derfor at jeg er kritisk overfor Pana til 20K) . |
|
|
Jeg er rørende enig. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Rande Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. provision, så er lidt enig med dig. Om hvorvidt de får provision af div. producenter er jeg stadig tvivlende, men du siger det jo selv...... Men at de får prov. af forsikringsselskaber er jo ikke en hemelighed, sådan er det inden for stort alle brancher.
Mange virksomheder/kæder kører også med en bonusordning hvis de når et givent mål. Det kan være sælgeren fra EG er blevet trukket på denne bonus, eftersom de ikke har nået målet måneden efter (efterregulering).
Personligt synes jeg det er noget af en glidebane at en Radio/Tv sælgeres løn skal baseres på en større provision og en fast løn. Jeg ved det er utopisk, men som forbruger har du stort set ikke en jordisk chanche for at købe det produkt som dækker dit behov + lidt ekstra, medmindre at det lige er det podukt der er en god avance på.
Jeg ved godt der er nogle sælgere, for hvem det også er en hobby at arbejde med radio/tv, som ikke tænker så meget på provisionen. Disse giver en bedre service, og man er sgu også mere tryg ved dem. Har handlet med begge typer.
Men for at vende lidt tilbage til tråden, så handler det jo i sidste ende om at man skal have en god kemi med sælgeren. 2 sælgere i samme butik kan nemt anbefale 2 forskellige produkter der koster det samme. Disse 2 har forskellige holdninger, og ikke mindst FORDOMME over de enkelte produkter. Brug dem som vejledning, køb hvad du selv synes er bedst, det er dig der skal se på skærmen de næste par år.
Lige "off the record". Min svoger købte en Pioneer DVR520 inde ved jer sidste efterår. Han fik den leveret, sat op. Ham der var ude med den, kørte ca. 1 time senere da han var overbevist om at min svoger var inde nok inde i den til at der ikke var de store tvivlsspm. tilbage. Det er sateme service. .
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rande skrev:
|
Ang. provision, så er lidt enig med dig. Om hvorvidt de får provision af div. producenter er jeg stadig tvivlende, men du siger det jo selv...... |
|
|
Ikke af producenterne, sælgeren får løn fra forretningen - og forretningen giver sælgeren provision for at sælge de produkter der tjenes mest på.
Rande skrev:
| Men at de får prov. af forsikringsselskaber er jo ikke en hemelighed, sådan er det inden for stort alle brancher. |
|
|
Du får det til at lyde som om det er forsikringsselskabet der belønner den enkelte sælger - sådan er det ikke. Forretningen tjener penge på at sælge forsikringer, og for at sælgerne skal sælge flere forsikringer, giver forretningen sælgeren provision på forsikringen. Om man synes dette er en Skidt Ting (TM), det må være op til den enkelte - personligt er jeg glad for ikke længere at være provisionslønnet.
Rande skrev:
| Personligt synes jeg det er noget af en glidebane at en Radio/Tv sælgeres løn skal baseres på en større provision og en fast løn. Jeg ved det er utopisk, men som forbruger har du stort set ikke en jordisk chanche for at købe det produkt som dækker dit behov + lidt ekstra, medmindre at det lige er det podukt der er en god avance på. |
|
|
Jeg ved i hvert fald at min holdning til kunderådgivning har ændret sig efter at provisionen faldt væk. Men provisionen er ikke nødvendigvis lig med dårlig kunderådgivning. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Rande Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Punkt 1: Så har jeg misforstået det. Det jeg mente var at eks. at Philips gav noget tilskud/provision, hvis det var deres produkter der blev solgt. Det stod jeg jo noget uforstående over for 
Punkt 2: Enig, Skulle nok bare have omformuleret mig.......
Punkt 3: Du har ret. Det var nu heller ikke for at lange ud efter den samlede provisionsbelønnede sælgestab. Der er bare nogle pistolsælgere (også på prov.), som ødelægger meget for andre (troværdighed). Bare se på mange de tråde herinde. Fik jeg det formuleret korrekt 
|
| Til top |
|
| |
nihen Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
nihen skrev:
Fact:
LG World Market Share (as of end-2004) Plasma TVs (No. 2, 13%) LCD TVs (No. 5, 8%) LCD modules (No. 2, 10%) -> i 2005 den største foran Samsung
LG
betegnes i industrien som en af de mest innovative plasma-panel
fabrikanter, og producerer f.eks. verdens største kommecielt
tilgængelige plasma-skærm på 71". Samsung har en prototype på 82"
som vist ikke er gået i produktion endnu.
LG leverer plasma paneler som OEM til bl.a.:
- Sony
- Toshiba
- Fujitsu
- Marantz
- NEC
- Pioneer
Så nej, vel ikke ligefrem Prosonic 
|
|
|
Hvad er dine kilder?
Det er lidt svært at tage dig seriøst når du i dit første indlæg på
forummet overhovedet, og du pludselig er plasma-specialist. Den
salgstale du kommer med minder om en elgiganten sælger der lige har
været på LG kursus og har spist basser og drukket cola'er hele
dagen, mens den flinke LG mand fortalte om de fine produkter der
faktisk er bedre end B&O og Mark Levinson tilsammen.
I mine øjne er LG noget skod der ser pænt ud til prisen, men går hurtigt i stykker. |
|
|
Om det er mit første indlæg er vel irrelevant ? - Har bare ikke været inde over dette forum før...
Men jeg betragter mig nu heller ikke specielt som plasma-ekspert, og
jeg har slet ikke noget specielt forhold til LG. Er heller ikke
indehaver af et LG plasma eller på nogen måde tilknyttet
branchen  Er bare interesseret i Plasma-tv.
Det var ingen salgstale, men blot en kommentar til sammenligningen med Prosonic som jeg ikke fandt speciel rigtig.
Iøvrigt tror jeg osse at det fremgik af mit indlæg at Jeg syntes bedst om Panasonic's billede.
Mht kilder så brugte jeg internettet.
Markedsandelene fremgår af LG's eget årsregnskab (deres hjemmeside) og bl.a Computerworld.
OEM-delen fandt jeg ligeledes på nettet, og nej jeg kan desværre ikke
genfinde linket (var amerikansk plasma-site). Det holder nok heller
ikke helt vand. Ihvertfald ikke hvad angår Pioneer, der som det osse
fremgår af senere indlæg har deres egen plasma produktion. Men LG
leverer OEM til andre. Det var det der var min pointe.
Men jeg gav min mening og henviste til en test jeg fandt af benævnte modeller. Er vel hovedsagen.
Så kan jeg jo altid spørge tilbage, hvor du har fundet at LG går hurtigt i stykker
Niels
|
| Til top |
|
| |
nihen Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Ronin skrev:
| ... og Pioneer har ikke
hele tiden været selvforsynende med plasma-teknik - det kom først da de
købte NEC og deres produktion af moduler. |
|
|
Næ nu står verden da ikke længere.
Endnu en gang må jeg afkræfte rygtet om at Pioneer ikke selv laver/har lavet paneler.
Pioneer har selv udviklet og produceret egne plasmapaneler og solgt dem som Pioneer produkter siden september 1997! NB:
Det var ikke min mening at hijacke denne tråd som handler om LG og
Panasonic, men jeg er altså nødt til at præcisere dette faktum. |
|
|
Bare lige en kommentar fra min side. Jeg baserede min liste på noget
jeg fandt på en amerikansk plasma site med en liste over plasma oem.
Jeg kan ikke genfinde siden, og det jeg har fundet efterfølgende siger,
at Pioneer selv laver alle komponenter  . Betragt det som trukket tilbage fra min side...
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nihen skrev:
Bare lige en kommentar fra min side. Jeg baserede min liste på noget jeg fandt på en amerikansk plasma site med en liste over plasma oem. Jeg kan ikke genfinde siden, og det jeg har fundet efterfølgende siger, at Pioneer selv laver alle komponenter . Betragt det som trukket tilbage fra min side... |
|
|
Man kunne jo så opfordre til at man (ikke kun dig...) angiver kilden, hvis det er info man ikke er mere sikker på end "det har jeg fundet på internettet". Det er ikke lige verdens mest konkrete eller for den sags skyld troværdige kildeangivelse... Det er mildt sagt ikke alt der står på internettet der er korrekt! Hvis man udelader kilden, så tager man også selv ansvaret for udtalelsen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvad forskellen er på lg 42PX4RV og 42PX3RV???
Og nogen der ved hvor man kan se dem i KBH området???
4rv er vel bedre eller hvad???
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|