Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 06:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: FLYTTEDAG... MF A5 og Aurum Cantus M-103 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Båndet er længere i Melody, men om det generelt betyder noget for retningsbestemmelsen ved jeg ikke...
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Opdatering

Har lånt et skærmet netkabel (no-name), samt fået et sæt dæmpningsfødder som jeg ikke kan huske navnet på...

Jeg har haft lejlighed til at lytte seriøst på det idag, og har kørt A/B med alm. netkabel kontra skærmet på forskellige numre og tendensen er generel. Jeg fornemmer en klart roligere baggrund, og der er mere hul igennem. Vi snakker ikke "en helt anden lyd", men det hjælper de små detaljer frem i lyset så de bliver tydeligere.

På Ben Harper - "Excuse Me Mr" er stortrommen tydeligt strammere, og det øvrige lydbillede går klaere igennem (specielt bækner).

"Fødderne" indgik i handel med mine Moon Goddess II, og koster en mindre herregård fra ny, hvilket ville have fraholdt mig fra nogensinde at købe dem, men jeg lyttede på dem og de imponerede mig...! De løfter liige niveauet et hak op.
Hvor jeg synes SD-fødderne primært har en hørbar effekt i basregionen, virker disse generelt på hele lydbilledet med roligere/sort baggrund og dybere soundstage til følge. Information om optagelsens rum, bliver ligeledes mere hørbar, og derved skærpes fornemmelsen af at være tilstede i musikken.
De er lavet i et kulfiber-lignende materiale og er nogle sorte firkanter. Sættet består af tre klosser til hver komponent. (Jeg har ét sæt, som pt står under cdafspilleren)

Det har været ganske morsomt søndagsunderholdning. Det er ikke "kæmpe/enorme" omvætninger vi tale om, men jeg vil snarere kalde dem for små fine "justeringer" der løfter helhedsindtrykket i lyden.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hey Schrammel.

Det lyder jo til du har haft en fornøjelig søndag. Der er jo ikke noget bedre end, at eksperimenterer med forskellige ting i anlægget for så, at opdage de små forbedringer det giver. Hvor brugte du netkablet henne af i kæden?

MVH WRONG

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Først i cdafspilleren da jeg brugte den som kilde, og derefter i forstærkeren med ploven som kilde. Begge steder fungere det godt, men der er størst udbytte i cden, og da det også er den jeg bruger mest i hverdagen så bliver den dér indtil videre. Men jeg skal da prøve med "ordentlige" netkabler til begge enheder...

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået lyttet musik hele weekenden, og jeg har svært ved at tørre det store smil af... Det spiller bare nu...!  

Der skal dog prøves noget nyt ind imellem, og jeg har lige købt et sæt Kimber 8TC fra Dumbo. Der går dog nok et par uger inden jeg får det, da det ikke er hver dag jeg kommer til Århus...

Mit nuværende højttalerkabel er et AudioQuest som benytter en kombination af sølv og kobber. Det spiller godt, men jeg har aldrig haft andre kabler på, og 8tc har man efterhånden læst og hørt en del om, så det skal prøves!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jamen hejsa......lyder da fedt, at det hele bare spiller nu.....

Er spændt på at høre, hvad du siger til det, når du engang får det hjem.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Jamen hejsa......lyder da fedt, at det hele bare spiller nu.....

Er spændt på at høre, hvad du siger til det, når du engang får det hjem.....

Jeg glæder mig også, for konstuktionsmæssigt er det to vidt forskellige kabler.

Prismæssigt koster de nogenlunde det samme. Mit nuværende AudioQuest står ca. i kr. 3500 (2x3 m) fra ny, så det er ikke i den billige ende. Det er biwire, med to sølvledere (til diskant) samt to kobberledere (til bas) i hvert kabel. Selvom det er en blanding af to metaller, så lyder det meget harmonisk.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammelll.

Hvilke AQ kabler er der tale om?

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hva'så René....

Har du fået lyttet på dine nye Kimber, eller var de ikke lange nok???

Er sgu gået hen og er blevet lidt hooked på sådan et sæt Aurum som dine, tror jeg skal være min næste investering. De ser utroligt flotte ud, og jeg elsker simpelthen bånd-diskant......og med en 8" bas, kan de vel osse godt lave lidt?

Hvor svære er de at trække???

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har de sidste par aftner haft dem på, og jeg de ryger nok igen... 

I forhold til Audiotruth Argent+ kablet som jeg har spillet med indtil nu, så virker det alt for tilbagelænet og indelukket specielt i diskanten. Det går ud over dynamikken, og Jack Johnson's guitar har slet ikke det samme attack og sprødhed. Der er faktisk ret stor forskel, det lyder ikke som den samme højttaler... Bassen derimod er helt i top. Tør og dyb, lige som det skal være.

Min bror prøvede Kimber 8tc på hans anlæg et par dage (Sony surround + Sony cd + Dali 808) og han var meget begejstret og talte om væsentlige forbedringer i forhold til hans Dali ht-kabel til ca. kr. 200 meteren. Han går vel og mærke IKKE meget op i hans anlæg, og har ikke udskiftet noget de sidste mange år, så umiddelbart havde jeg ikke forventet han ville opleve den store forskel. Men det gjorde han...

Min mistanke er at det ikke arbejder godt sammen med bånd, for den mister generelt charmen med netop sprødheden og luftigheden mellem instrumenterne.

Det kan også være at AudioQ kablet er helt suverænt fund... Det er indtil videre de to eneste kabler jeg har prøvet på Aurum'erne.

Jeg tror du bliver begejstret for M103. Det er en hammerlækker diskant, som bare kan noget med musikken. Diskanten i Bach Grand - vist nok den samme som Strauss!? - kan efter min mening ikke følge med her! Men du må ikke bruge dit Kimber kabel på dem...

PS Det er en 7" enhed, og den spiller hurtigt og dybt (ned til 35hz), uden de mislyde jeg tidligere havde.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Okay.....det var træls, du ikke havde mere held med dem.....

Men ja, de duer måske ikke med den diskant......kablet er osse kendt for, at være godt til f.eks. skrigende JBL-diskanter? Men nu har du da prøvet det.....

Nu går der nok lidt tid inden jeg får råd, men tror osse jeg kunne blive glad for sådan et sæt. Bånd-diskant er sgu for nice, og har osse kun hørt rosende ord om Aurum's diskant.

I mine Helicon 300 var der "kun" en 6,5" bas, og i et mindre kabinet, og den kunne absolut godt bestille noget. Så mon ikke jeg kan klare mig, med sådan et sæt Aurum der.....

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Risikoen må man kalkulere med når det drejer sig om hifi... De bliver nok ikke så svære at komme af med igen.

Gulvkabinettet giver noget pondus i forhold til bassen sammenlignet med standere, selvom man anvender samme antal enheder, går de vel generelt 10-15 hz dybere. Jeg synes bassen lyder naturlig og fyldig i m103 og der er god sammenhæng og harmoni i hele lydbilledet. Også selvom kablet er en hybrid mellem sølv og kobber.

Edit: At der går tid inden du har råd gør ikke noget. Ifølge Hifi4you er de blevet revet væk, og de kan først have nogen igen i maj...!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nu går Helicon 300 faktisk pænt dybt i bassen, ned til 37 Hz!!! Men det større kabinet, gir da uden tvivl noget mere pondus.....

Okay.....jamen det forstår jeg da godt, hvis de lyder som jeg har læst. Men måske der så osse er nogle brugte til den tid......det må tiden jo vise.....

Edit: Tror ikke det blir et problem, at sælge dem igen. Havde som sagt selv mange henvendelser på dem.....

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa Schrammelll. Er det sket noget nyt på kabel-siden, nu hvor Kimber ikke passede til dit setup?

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hejsa Schrammelll. Er det sket noget nyt på kabel-siden, nu hvor Kimber ikke passede til dit setup?

Der sker ikke så meget. Jeg er gået tilbage til mit AudioQuest kabel, og som jeg synes lyder væsentlig bedre fordi der er mere hul igennem, specielt i toppen.

Pt har jeg ikke de store planer for anlægget, da jeg er meget tilfreds med lyden.

Skulle der ske noget bliver det nok på billedsiden.

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været i Støvring og hente et sæt M-103, da jeg som dig også kom til at vælge et sæt lidt for store højttalere til mit rum. Hold da fest de er gode til prisen… gav lige gas med noget Rage Against The Machine. Lydbilledet står klippefast uden at falde sammen når der kommer fart på kompositionerne og det med detaljer jeg aldrig har lagt mærke til før. Stortromme slår dybt og hurtigt…..

Det vender lidt om på den gængse holdning om hvor stor del af budgettet, man skal bruge på højttalere. Okay, det er ikke så vildt som dit setup med en forstærker og CD til samlet over 30k.

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej Skumflum... Tillykke med dem. Jeg kan kun give dig ret i at til prisen er det svært at forestille sig noget bedre. Er det et nyt sæt du har fået, eller er det demo?

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Hej Skumflum... Tillykke med dem. Jeg kan kun give dig ret i at til prisen er det svært at forestille sig noget bedre. Er det et nyt sæt du har fået, eller er det demo?

Det er et nyt sæt... som jeg forstod var det en af de sidste i Danmark, men kan se at der lige er kommet en ny annonce. Det er den mørke version uden højglanslak... det er smukt håndværk og kærresten er vilde med dem for engang skyld

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

hehe... De kærester er ikke altid lige nemme!!! Min har efterhånden opgivet alt indblanden...

Det er utrolig at man både kan få godt håndværk og suveræn lyd til de penge. Ærgeligt at de ikke er mere udbredte herhjemme.

Du skal regne med 2-300 til spilning. Det er specielt bas/mellemtone-enheden som "løsner" op når den får nogle timer på bagen. De første 100 timer lyder lidt flade i det, men derefter begynder de at åbner rigtig op, og lydbilledet bliver mere harmonisk og sammenhængende. Selvom det er en lille højttaler, så kan de godt tåle at stå langt fra bagvæggen.

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Lækkert anlæg du har Schrammelll

Har du prøvet at køre med både AudioQ og Kimber samtidigt... jeg har selv med held parret 2 forskellige kabler i mit setup! AQ til toppen og Kimber til bunden, det kunne være interessant forsøg...

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes