| Forfatter |
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jdluxe
Interessant forslag. Jeg vender lige tilbage hvis det kan lade sig gøre. Kimber kablet er termineret, så jeg ved ikke om jeg kan få mokket dem i forstærkeren på samme tid...
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Hej Jdluxe
Interessant forslag. Jeg vender lige tilbage hvis det kan lade sig gøre. Kimber kablet er termineret, så jeg ved ikke om jeg kan få mokket dem i forstærkeren på samme tid...
|
|
|
Det er spændt på at høre mere om! Jeg har selv 2*3 ht kabler mokket i bag i forstærkeren...
Apropos terminering...hvis jeg lige må have lov at låne din tråd, min Luxman kan ikke tage alm størrelse bananer ved du eller andre hvilken type de så kan tage, de skal ihverfald være næsten en halv gang mindre i diameter.
Og jo jeg har pillet propperne ud
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg ingen idé om... Jeg har kun set én størrelse bananer. Kan du ikke bore hulerne ud med en boremaskine så de passer???  Jeg vender lige tilbage når jeg for taget mig sammen til at teste kablerne sammen. Det bliver nok først over weekenden.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Det har jeg ingen idé om... Jeg har kun set én størrelse bananer. Kan du ikke bore hulerne ud med en boremaskine så de passer??? 
Jeg vender lige tilbage når jeg for taget mig sammen til at teste kablerne sammen. Det bliver nok først over weekenden.
|
|
|
Hov hov hov, giv nu ikke op så let: SPC-425/P
Varenummer: 121350
Pair of cable pins
High-quality, gold-plated version with 2mm pin, solderless fitting up to 4mm2.
|
|

| | Vejl. udsalgspris (inkl. moms) :
69,95 |
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan man bare se... Så lærte jeg også noget nyt i dag
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Er lidt nysgerrig... Hvor har du købt det hvide møbel?
Det er lige sådan noget jeg leder efter... __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for hjælpen... __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
Jdluxe Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Hej Jdluxe
|
|
|
Kunne det lade sig gøre? Og hvis... så gerne et par kommentarer
|
| Til top |
|
| |
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
så har jeg fået et par volla jubii jaaaa hilsen sony dyr kikke på mit indlæg
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld den lange svartid, men har haft meget om ørene med arbejde, nyt hus og o.lign.  Jeg har ENDELIG haft mulighed for at teste både Kimber 8TC og AudioQuest kablet sammen. Jeg kan slå fast at det ikke virker særlig godt, fordi det går ud over harmonien mellem top og bund. Her virker AudioQ kablet generelt bedst. Et andet forsøg som kører pt, er at jeg hentet min Marantz SR7300 op af kælderen sammen med System Audio SA520AV-centeren og Audio Pro Sub Focus. Surroundrecieveren er koblet til Musical Fidelity forstærkeren gennem HT-direct indgangen så den virker som effektforstærker når jeg ser film. Egentlig betyder det at anlægget er bygget 100% op om stereodelen, men samtidigt for surround'en også får et skub i den rigtige retning lydmæssigt. Jeg regner stærkt med at benytte mig af denne feature for eftertiden når vi flytter i hus. Jeg skal "bare" have konstrueret et rack hvor hele herligheden kan stå i, så det ikke dominere hele stuen.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt nyt... Min kæreste og jeg har købt hus og er flyttet den 1/8. Så nu skal anlægget fremover slå sine folder her... Selvom om rummet og vægge er meget tomme, har jeg med lidt hurtig finjustering af vinkel og afstand til bagvæg fået det til spiller imponerende godt. Jeg var lidt nervøs for de bare murestensvægge, men de har en asymetrisk og meget ujævn overflade som åbenbart ikke påvirker lyden i negativ retning...  Det er dog kun midlertidigt indtil videre... Det hele bliver snart pillet ned igen, når vi skal til at vælte mure og bygge nyt køkken.  Mere følger senere!
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schrammell
Tillykke med dit nye hus. Det ser ud til at være en pæn stor stue du har fået dig der. Så der skulle være plads til lidt god lyd.
Hilsen Michael
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Så er der sket lidt nyt...
Min kæreste og jeg har købt hus og er flyttet den 1/8. Så nu skal anlægget fremover slå sine folder her...
Selvom om rummet og vægge er meget tomme, har jeg med lidt hurtig finjustering af vinkel og afstand til bagvæg fået det til spiller imponerende godt. Jeg var lidt nervøs for de bare murestensvægge, men de har en asymetrisk og meget ujævn overflade som åbenbart ikke påvirker lyden i negativ retning...
Det er dog kun midlertidigt indtil videre... Det hele bliver snart pillet ned igen, når vi skal til at vælte mure og bygge nyt køkken. 
Mere følger senere!
|
|
|
Tillykke med jeres nye hus. Kan nikke genkendene til din kommentar om murstensvæggene. Jeg har fået mange bemærkninger om akustikken i mit musikrum men synes faktisk at det virker rigtig godt.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye hus! God stil med slots classic på bordet  Glæder mig til at se opstillingen når den er helt i vinkel.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er computeren blevet sat til igen... Selve tv-stuen er ca. 24 m2, men der er en stor åbning (ca. 3m) ind til spise stuen på ca. samme størrelse i forlængelse. Når vi får åbnet op til køkkenet, bliver det samlede rum på ca. 58m2. Der er masser af luft omkring højttalerne så de ikke kommer til at stå klemt op i et hjørne som tidligere. Jeg regner med at skal have hele surround pivtøjet op og køre igen, når vi kommer på plads. Stuen er som skabt til det...  Jeg har målt efter og der kan hænge en 42" mellem vinduerne, direkte midt for sweetspot i stuen.  Der er i øjeblikket trælofter, som vi har planer om at udskifte med gips. Er der nogle som har erfaringer med det rent lydmæssigt? Jeg kunne forestille mig at den helt plane, og lidt hårdere, overflade af gipsloft kunne forringe lyden. Kom gerne med egne erfaringer...
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Tillykke med jeres nye hus. Kan nikke genkendene til din kommentar om murstensvæggene. Jeg har fået mange bemærkninger om akustikken i mit musikrum men synes faktisk at det virker rigtig godt.
Haugaard |
|
|
Jo tak... Selv da huset stod tomt virkede der ret lyddødt i tv-stuen. Tit så runger det helt afsindigt. Men stentypen som er brugt ret blød, og somsagt gør den grove kløvning af stenen, at den er asymetrisk hele vejen rundt fra gulv til loft.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
Tillykke med det nye hus! God stil med slots classic på bordet  Glæder mig til at se opstillingen når den er helt i vinkel. |
|
|
Tak skal du ha'... Der er nogle glæder ved at bo tæt på grænsen...  Der skal nok kommer flere billeder senere
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Tillykke med de nye omgivelser....
Det skal nok give lidt sjove timer med justering osv, men det er jo en del af hobbyen __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hejsa
Tillykke med de nye omgivelser....
Det skal nok give lidt sjove timer med justering osv, men det er jo en del af hobbyen |
|
|
Tak tak... Præcis... Selvom det er sjovt med nyt grej, så er det nu også hyggeligt at nørkle lidt med placering af ht, tæpper, møbler, billeder på væggen osv. osv. Det kan godt tage nogle måneder og et par ruller malertape at få højttalerne til at stå HELT rigtigt, men tilsidst er man ikke i tvivl om, at man får det optimale ud af grejet. Og SÅ kan man slappe helt af, og nyde musikken...
|
| Til top |
|
| |