| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes generelt tonen er blevet bedre på forummet, selvom jeg da ikke selv kan sige mig fri for at blive irettesat ind imellem . Og så syntes jeg moderatornes, lidt mere bløde linie om man vil, får trådene rettet ind til højre igen. En klar forbedring i forhold til den meget hårde linie for nogen tid siden hvor tråde brutalt blev lukket uden nogen form for advarsler - der er fundet en god balance nu hvor, når ordene og argumenterne bliver for hede, så kommer der lige et vink med en vognstang så man forstår at nu er det alvor inden tråden lukkes 
Så ros for den lidt blidere linie og en generelt bedre tone overalt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Jeg syntes generelt tonen er blevet bedre på forummet, selvom jeg da ikke selv kan sige mig fri for at blive irettesat ind imellem . Og så syntes jeg moderatornes, lidt mere bløde linie om man vil, får trådene rettet ind til højre igen. En klar forbedring i forhold til den meget hårde linie for nogen tid siden hvor tråde brutalt blev lukket uden nogen form for advarsler - der er fundet en god balance nu hvor, når ordene og argumenterne bliver for hede, så kommer der lige et vink med en vognstang så man forstår at nu er det alvor inden tråden lukkes 
Så ros for den lidt blidere linie og en generelt bedre tone overalt
|
|
|
Enig. Det er meget længe siden at der har været nogen virklig slemme tråde. Synes egentlig også at brugerne er blevet ret gode til at dæmpe hinanden ned, inden tingene udvikler sig. Så alt i alt en rigtig positiv udvikling. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9416
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk er sikkert blevet bedre til at tælle til ti eller klare den over en PB.
Jeg må da indrømme jeg har fortrudt mit indlæg omkring Acer's
nyindkøbte Dali. Jeg blev lidt harm, da jeg selv har stået i butik.
Men, Acer viste sig at være uskyldig, hvilket jeg jo kunne have fundet
ud af ved en lille PB.
Hermed en officiel undskyldning og opfordring til en god og retfærdig tone (uden det må blive for kedeligt).
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Folk er sikkert blevet bedre til at tælle til ti eller klare den over en PB.
Jeg må da indrømme jeg har fortrudt mit indlæg omkring Acer's nyindkøbte Dali. Jeg blev lidt harm, da jeg selv har stået i butik. Men, Acer viste sig at være uskyldig, hvilket jeg jo kunne have fundet ud af ved en lille PB.
Hermed en officiel undskyldning og opfordring til en god og retfærdig tone (uden det må blive for kedeligt).
|
|
|
Kjeldsen, helt i orden . Jeg kunne jo også selv være lidt bedre til at informere om baggrunden, det har jeg så lært af og så kan der vist ikke koges mere suppe på den høne __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
både og.. nogle gange er en reel advarsel ok, men det er da herligt at man tilsyneladende er blevet fri for den slags "grovheder".
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også der har været en fornuftig tone på det sidste, så må vi bare håbe at det ikke kun er fordi folk er på ferie og alt så er ved det gamle om et par uger  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes personlig at tonen er meget hård herinde. Jeg er medlem af to forums ud over det her, og der er ikke nogen af dem der er så fyldt med personangreb og hårde kommentarer. Der er venskabeligt drilleri. Herinde er det sku manden der bliver gået efter. Jeg synes der skulle være mulighed for at banne folk i for eksempel 48 timer. Så de kan køle ned.
__________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeptoBizmo skrev:
| Jeg synes personlig at tonen er meget hård herinde. Jeg er medlem af to forums ud over det her, og der er ikke nogen af dem der er så fyldt med personangreb og hårde kommentarer. Der er venskabeligt drilleri. Herinde er det sku manden der bliver gået efter. Jeg synes der skulle være mulighed for at banne folk i for eksempel 48 timer. Så de kan køle ned. |
|
|
Det er korrekt, at bølgerne ind i mellem er høje, men ellers tror jeg helheden (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl) er af den opfattelse at tonen er ganske moderat, og har været det længe.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt vil jeg give PeptioBizmo ret. Jeg huserer på svenske, tyske og flere engelsksprogede fora, men har kun været ude for direkte personangreb her på hifi4all.
Mange spørger om råd og vejledning, men når så man prøver, får man kun brok tilbage i hovedet.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
| Det er korrekt, at bølgerne ind i mellem er høje, men ellers tror jeg helheden (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl) er af den opfattelse at tonen er ganske moderat, og har været det længe. |
|
|
Jeg synes snoren er for lang for min smag, men sådan vil der jo altid være forskellige meninger. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor voksne mennesker skal opføre sig som børn. __________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeptoBizmo skrev:
| Jeg synes snoren er for lang for min smag, men sådan vil der jo altid være forskellige meninger. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor voksne mennesker skal opføre sig som børn. |
|
|
Snoren er netop blevet strammet gevaldigt, da vi indført et andet regelsæt for nogle måneder siden, men omvendt så skal vores fora være for alle. Vi vil ikke kører et diktatorisk forum, hvor der ikke er plads til holdninger eller meninger. I den forbindelse er der desværre ganske få, som har tendens til at gå efter manden, i stedet for bolden, og det plejer vi, i det omfang vi oplyses herom, at gribe ind overfor! Så endnu en gang - brug rapprtfunktionen, vi kan ikke overvåge de mange hundrede indlæg som dagligt postes på en gang! Som bruger kan man altså være med til at gøre foraet endnu bedre at boltre sig i!
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man på en eller anden snu måde knytte en poll til denne tråd, for at høre hvad folk synes? Jeg synes nu også at tonen er god herinde... Det er jo Hifi4all med mange folk i mange aldre, med mange forskellige meninger og holdninger. Så selvfølgeligt vil bølgerne gå højt nogle gange. Men når jeg har spurgt mig til råds har jeg altid får positiv respons i venlige toner.
Keep it up
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Snoren er netop strammet gevaldigt, men omvendt så skal vores fora være for alle.
|
|
|
For lige at hive et eksempel frem. I jensens tråd: "Kan man få nok." Der er der utallige eksempler på det jeg vil sige er for meget. Der savner jeg en moderator der siger hertil og ikke længere. Hvis folk vil diskutere om noget udenfor tråden, så kan de gøre det over PB. Det er som om de vil vise hele verden at de er de bedste, og de kan uddebatere alle. __________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen - rapportfunktionen!
Hvordan skulle vi kunne overvåge alle tråde????
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
|
Igen - rapportfunktionen!
Hvordan skulle vi kunne overvåge alle tråde????
|
|
|
Jep jep. Den vil blive flittigt brugt fra nu af. __________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Generelt vil jeg give PeptioBizmo ret. Jeg huserer på svenske, tyske og flere engelsksprogede fora, men har kun været ude for direkte personangreb her på hifi4all.
Mange spørger om råd og vejledning, men når så man prøver, får man kun brok tilbage i hovedet. |
|
|
Personangreb hører ikke hjemme på HIFI4ALL.DK, og i den forbindelse ville det være på sin plads, hvis sådan noget rapporteres, når det er aktuelt - ellers når vi sådan noget til livs!
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ny bruger (som har været viklet ind i phonokabler i 15 år) Vil jeg lige bemærke at et tonen opleves som langt mere afslappet and de andre foras jeg er medlem af.(andre kategorier) jeg oplever både man bliver taget alvorligt og at man aldrig bliver talt ned til. dette opleves som et sted med mange hjælpsomme mennesker der besider en stor viden.
STOR ROS :-)
Personlige angreb er simpelthen for lavt. Man kan godt være uenig uden at blive personlig.
fjolser vil altid eksistere lad være med at lade dem ødelægge det for de gode.
Men jeg har også selv prøvet at gå over stregen andensteds ikke smart. Men når 40 brugere finder ud af de vil angribe 2 brugere persoligt bare på grund af at de har en anden mening så har jeg det med at tænde af. jeg var forresten enig med de 2 brugere.
Men ok man bliver vel klogere .
Keep up the good work :-)
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg troede lige det var os almindelige brugere der var de værste men se lige denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27284&K W=Acer
For filan da hvor branchemedlemmer skændes i al offentlighed, pinligt pinligt . At man ikke kan holde disse stridigheder internt og så lade os brugere om at skændes om eks. nu Linn er så dårligt eller ej (no offence overfor Linn, blot et udsagn ) - det er et udtryk for entusiasme overfor de produkter der forherliger vores ører hver dag . Men når branchen begynder at skændes internt i al offentlighed er jeg stået af __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonen herinde er meget mere professionel end på mange andre foras. Så den ros skal alle da have
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej sådan skal det være .
Sådan er det i dagens danmark når snakken går på hifi .
også uden for forums .
Prøv for sjov næste gang du går i en shop , også hør dem om de handel med et mærke du ved de ikke har , så skal du se .
Hvorfor skulle det være bedre på et forum og der kan folk gemme sig .
Lige den med det jeg postet , jeg var 100% sikker på det ville gå galt før jeg gjore det .
Jeg poster kun fotos , man får mig ikke til at skrive meget om lyden og andet , da det holder jeg for mig selv og sådan skal det være .
|
| Til top |
|
| |