| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg har da haft en Yamaha MX1000, en pragtfuld effektrinforstærker som virkelig har masser og masser af strøm. Den har mere effekt end en Nakamichi Pa7II, men er lidt mere skarp. Udgangstrinnet er overdådigt med to kæmpetrafoer, pænt med lytter og transistorer. Havde Yamaha lavet et kabinet som PA7eren, så ville det være en hifi-classic som ville antagligvis gå i høj kurs.
Jeg fik min modifiseret og bypassede de der ringe potmeter som var mega-tarveligt, og behøver jeg nævnte de der billige forbindelseskabler som man kender fra langt billigere anlæg......fyha Yamaha.
Jeg har hverken før eller efter haft et trin som i den grad kunne afleverer power....vel og mærke i en rimlig kvalitet. Der er faktisk en i DBA og ligner "mint" stand til sølle 2500 kr. Den frister lidt....men kun lidt. På negativsiden er klangen lidt hård.....dog uden at være lys og skinrende. Men jeg ville ikke parrer den med en JBL med titaniumsdiskanter.......men jeg ville vel aldrig anbefale TI-tweeters til nogen udentagen de var i "bad standing"!
Men ellers findes der jo mange fede integrede forstærkere som sælges billigt. JBLerne er jo ikke vanskelig at trække, så udvalget er stort. Det er vel nærmest et stort ta selv bord. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|