| Forfatter |
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Finn29 skrev:
Peter skrev:
k.ras. skrev:
Det blev selvfølgelig skilt ad med det samme.Bare rolig!!.Det er ikke sjovt når man er en klovn til den slags. |
|
|
du vil ikke være den første der høre eller lugter den dyre lyd/lugt af afbrændt hifi !
hvordan kan din reciver indstilles ! er der f.eks sub. udgang ? så skulle den jo nok kunne bruges til det løse effettrin og til at trække wooferen i dine ht'er.
|
|
|
min kan stilles mellem 60-120 tror jeg ! kan de fleste ikke det ? altså dele forskelligt !
NEEEJ sub udgangen deler normalt ved 80hz og der er vist ikke mange højttalere der deler så langt nede
|
|
|
|
|
|
Jo det er muligt men hvor mange højttalere deler bas/mellemtone helt dernede der vil mangle alt mellem 60-120hz og op til delfrekvensen for mellemtonen
|
|
|
hvis det er en tre vejs, og der deles ved 2K og 100 hz (eks.) og der kan bi wires mellem "subben" og toppen. er der da intet i vejen med at lade wooferen være sub, og trække via. et løs effekttrin !
reciveren ved altså ikke hvordan resten af kæden er og hvor "subben" sidder og er forbundet 
|
|
|
Nej det er rigtigt hvis subudgangen skære over bassens delfrekvens, men så skal der jo være 2 vsubudgange l/r ellers er det jo ikke stereo. og hvad er det for en højttaler der deler ved 100hz __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
| Du løber stadig ind i overlappende delefrekvenser - nemlig mellem lowpass-filteret i både højttaler og receiver... |
|
|
ja der er noget der ! men det er da ikke noget det behøver at gå i stykker/brænde af ! men en prøve om det lyder bedre er da et forsøg værd.
kan sådan en sub udgang ikke fase drejes ? (er 2 kanal mand, så jeg har ikke sat mig så meget ind i min ss forfor !!!)
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Finn29 skrev:
Peter skrev:
k.ras. skrev:
Det blev selvfølgelig skilt ad med det samme.Bare rolig!!.Det er ikke sjovt når man er en klovn til den slags. |
|
|
du vil ikke være den første der høre eller lugter den dyre lyd/lugt af afbrændt hifi !
hvordan kan din reciver indstilles ! er der f.eks sub. udgang ? så skulle den jo nok kunne bruges til det løse effettrin og til at trække wooferen i dine ht'er.
|
|
|
min kan stilles mellem 60-120 tror jeg ! kan de fleste ikke det ? altså dele forskelligt !
NEEEJ sub udgangen deler normalt ved 80hz og der er vist ikke mange højttalere der deler så langt nede
|
|
|
|
|
|
Jo det er muligt men hvor mange højttalere deler bas/mellemtone helt dernede der vil mangle alt mellem 60-120hz og op til delfrekvensen for mellemtonen
|
|
|
hvis det er en tre vejs, og der deles ved 2K og 100 hz (eks.) og der kan bi wires mellem "subben" og toppen. er der da intet i vejen med at lade wooferen være sub, og trække via. et løs effekttrin !
reciveren ved altså ikke hvordan resten af kæden er og hvor "subben" sidder og er forbundet 
|
|
|
Nej det er rigtigt hvis subudgangen skære over bassens delfrekvens, men så skal der jo være 2 vsubudgange l/r ellers er det jo ikke stereo. og hvad er det for en højttaler der deler ved 100hz
|
|
|
har de bedre ikke stereo sub udgang ?????
det kan godt være stereomanden Peter skal lade 8.3 DDTS II ex hyber HTX turbo folket om det her 
men jeg ville også rode hvis det var mit !
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
Redaktøren skrev:
| Du løber stadig ind i overlappende delefrekvenser - nemlig mellem lowpass-filteret i både højttaler og receiver... |
|
|
ja der er noget der ! men det er da ikke noget det behøver at gå i stykker/brænde af ! men en prøve om det lyder bedre er da et forsøg værd.
kan sådan en sub udgang ikke fase drejes ? (er 2 kanal mand, så jeg har ikke sat mig så meget ind i min ss forfor !!!)
|
|
|
nope men det kan en aktiv sub __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
|
nope men det kan en aktiv sub
|
|
|
hvad fanden ved du om det ???
har set dit set up ! du må vide hvad du taler om ! 
gad godt se noget kandl-tju-bag på det set up ! hvad siger naboerne, når du kommer hj. fra arbjde og lige skal se en film ?
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej lfe/subudgangssignalet er et mix frontsignalerne L/R så hvis du har 2 subs skal du bruge front preout til at drive Højre og venstre sub __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
Nej lfe/subudgangssignalet er et mix frontsignalerne L/R så hvis du har 2 subs skal du bruge front preout til at drive Højre og venstre sub
|
|
|
hmmmm, jeg må nok læse min manual ! man kan også stille delay osv !!!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
gad godt se noget kandl-tju-bag på det set up ! hvad siger naboerne, når du kommer hj. fra arbjde og lige skal se en film ?
|
|
|
Det ved jeg ikke jeg kan ikke høre dem __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Finn29 skrev:
Peter skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det ved jeg ikke jeg kan ikke høre dem
|
|
|
men de køber ikke så meget brød hos dig eller ?
|
| Til top |
|
| |
k.ras. Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
OK
sæt preout left til left input på effekten
sæt preout right til right input på effekten
sæt left + og - fra effekten til low input + og - på venstre højttaler
sæt right + og - fra effekten til low input + og - på højre højttaler
sæt left + og - fra sourounden til high input + og - på venstre højttaler
sæt right + og - fra sourounden til high input + og - på højre højttaler
så skulle den være der
|
|
|
Imens i diskuterer frem og tilbage har jeg været inde og se på sagerne med ovenstående fremgangsmåde i hånden og fundet ud af at det faktisk var sådan jeg havde gjort. og alligevel kom der alltså disse "knald"lyde.
Men jeg har forstået redaktørens budskab.At man ikke skal bi-ampe medmindre man har to identiske effekttrin.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De knald kom de når du tændte effekten eller surrounden. Min Nad effekt giver også et lille knald lige i det man tænder det er ikke så farligt.
Du har vel husket at fjærne kortslutningerne mellem high og low på HT'en __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.ras. skrev:
|
Men jeg har forstået redaktørens budskab.At man ikke skal bi-ampe medmindre man har to identiske effekttrin.
Mvh.
|
|
|
Det er nu mere for lydens skyld. To forskellige effekttrin kan have forskellig gain og klangkarakter mv...
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2003 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay-okay men med det sprog skulle man tro at du sejler sammen med Preben Møller Hansen

Og sådan en jolle er altså kun til sjov og ballade,så som at drikke øl og fange "krydderfisk" __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |