Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Skal man vælge HD Plasma eller ikke?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 06 September 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Apropos opløsninger:

Når man  - som jeg - ser alt TV undtagen TV2 fra en digital satellitmodtager - hvilken opløsning kører man så?

Subjektivt er billedet langt bedre end fra alm. antennesignal, men en anelse ringere end DVD (betragtet via Scart/RGB på et 32" CRT)....

Findes der satellitmodtagere med DVI/HDMI?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Opløsningen i Pal-land som vi bor i er 720x576 også fra den digitale parabol-modtager.

Der kan dog være en stor fordel på om udsendelsen bliver sendt i anamorphic widescreen eller ej. Feks DR og DR2 sender mange af deres udsendelser i anamorphic, dvs, du udnytter hele opløsningen, hvorimod TV2 og også TV3 sender alt i alm 4:3, også widescreen film. Det kan ses ved at der er bjælker både vertikalt og horizontalt. Dvs du skal til at zoome for at få billedet ud i TV'ets 720x576 opløsning.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

OK - det undrer mig bare, at billedet er så meget bedre end fra antenne, men det må så skyldes "andre faktorer".
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Atmosfæriske forstyrrelser har nok meget at sige. Jeg har selv en digital parabol, og jeg synes nu TV2 står udemærket i forhold til. Det er dog også kun på et 28" 16/9 Sony TV. TV3 er derimod altid elendigt, men det er pga. den lave bitrate.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

PWD8 ka da godt køre 720p? Eller er det bare mig som er for træt?

Det er forresten et rigtig lækkert TV. Elsker det design, det er såen alle fladskærme skulle se ud. No-nonsens design. Pioneer' er dog også lidt frække...

Kommer det monstro til DK? Mht tuner, ka man vel bare købe nogle indstikkort eller hva de hedder, dem med scart, HDMI osv på.. Og så ellers fyre en ekstern tuner i HDMI'en..
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Riot skrev:
PWD8 ka da godt køre 720p? Eller er det bare mig som er for træt?

Det er forresten et rigtig lækkert TV. Elsker det design, det er såen alle fladskærme skulle se ud. No-nonsens design. Pioneer' er dog også lidt frække...

Kommer det monstro til DK? Mht tuner, ka man vel bare købe nogle indstikkort eller hva de hedder, dem med scart, HDMI osv på.. Og så ellers fyre en ekstern tuner i HDMI'en..

Skærmen kan modtage 720p, men kan ikke vise det. I stedet foretages en nedskalering. PWD8 har været i landet i næsten ét års tid efterhånden.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes