Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 1050W = 440W " (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

marvin77 skrev:

hej

ville lige benytte lejligheden til selv at spørge om hvor meget min ROTEL RB990 afgiver i ampere. Jeg kan se et peak current på 120 A, men hvad kan det reelt være?

http://europe.rotel.com/support/pdfs/manuals/RB990.pdf

mvh marvin

Ja PEAK - Altså meget kortvarigt og i 0,6 ohm, men jo det kan sagtens passe men den vedvarende strøm (Ampere) er MEGET MEGET lavere

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

marvin77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:
marvin77 skrev:

hej

ville lige benytte lejligheden til selv at spørge om hvor meget min ROTEL RB990 afgiver i ampere. Jeg kan se et peak current på 120 A, men hvad kan det reelt være?

mvh marvin

Ja PEAK - Altså meget kortvarigt og i 0,6 ohm, men jo det kan sagtens passe men den vedvarende strøm (Ampere) er MEGET MEGET lavere

ja det var det jeg tænkte, men MEGET MEGET lavere, kan det betyde 30- 40 A? Jeg er også i tvivl om hvorvidt man skal tro på det med watt antallet. 330 W i 4 Ohm? Jeg kører 4 Ohm HT, men kan det virkelig passe at det er så stort et antal hvis man kørte for fuld skrue?

Til top Vis marvin77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvin77

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

marvin77 skrev:
skruerselv skrev:
marvin77 skrev:

hej

mvh marvin

ja det var det jeg tænkte, men MEGET MEGET lavere, kan det betyde 30- 40 A? Jeg er også i tvivl om hvorvidt man skal tro på det med watt antallet. 330 W i 4 Ohm? Jeg kører 4 Ohm HT, men kan det virkelig passe at det er så stort et antal hvis man kørte for fuld skrue?

Jamen du skal tænke på at dine ht er 4 ohm, altså ca 8 gange så nem en belastning som 0.6 ohm og derfor levere den også "kun" ca 120 Ampere (PEAK) divideret med 8 (det er bare ca). Men peak kan den nok godt levere 20 ampere i 4 ohm.

Men de 330 Watt i 4 ohm kan du godt regne med - dog vil stort set alle forstærkere levere noget mindre effekt, jo varmere transistorerne bliver.

Men peakstrømmen kan man "bruge" til at (nogenlunde) regne på den dynamiske effekt.

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Klasse-D er noget andet... her kan du ikke regne med vægten som måleudstyr... Men ingen af de nævnte modeller er klasse-D!

Virtuel klasse-A... Bvadr... Det var på mode en gang i 80'erne, men jeg har ALDRIG hørt noget hvor det lydmæssigt virkede.... Ærgeligt at Tjule er hoppet på den gamle 80'er dille...

Og ja, det er korrekt, at der selvfølgelig ikke er maks intensitet konstant, hvorfor strømforsyningen ikke skal kunne levere fuld effekt. Men hvis man skal kunne levere 150 watt vedvarende, så er der altså stadig brug for 250 watt fra stømforsyningen pr kanal. Alternativt skal man undlade at oplyse effekten som vedvarende, men i stedet som en peak-effekt.

Nå, oki.........kan se vi taler forbi hinanden,   som jeg så spørgsmålet/tråden drejer det sig om en forklaring på efektivitet kontra forbrug...

ikke et "korstog" mod enkelte fabrikater, eller et spørgsmål om for og imod

Så på med , og lad os få en seriøs forklaring

Bond

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Damn..Det er fandme inviklet når man er ny til det :( !

Det er en stor verden :/ !

Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 05:36 | IP-adresse registreret  

Watt fra nettet kontra watt ud i højttalerne:

Der er jo også en "lytte-bank", som bliver opladet når musikken ikke er i "fuld peak". Når et peak indtræffer tages der så strøm fra disse elektrolytter.

Der er derfor alligevel en smule evighedsmaskine over det: Der kan godt kortvarigt ydes flere watt end der tappes fra nettet, derfor disse ret kraftige ampere-angivelser!

NB: Arcam Alpha 5, high-current mos-fet +/- 15 amp, med en ca. 33 volts forsyning giver det et max peak på ca. 500 watt, måske! Meeen det har de SQ aldrig påstået og det ville da også virke lidt for poppet!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes