| Forfatter |
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 28 Juli 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan......
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
meil Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et stort tak til Karsten og Kjeldsen.
Nu har jeg arbejdet lidt med det. Og mit sidste billede (det af SF Stradivaria) Det er en ellipse. Den er rimelig flad, men en ellipse er det.
Hilsen Meil

Billeder rettet til af Moderator, jf. regler for billedupload i forum, hvor max. bredde er 450-480 pixel.
|
| Til top |
|
| |
saxtorph Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 30 August 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot flot flot faktisk nogle af de flotteste 2" vejs jeg har set i mine 38 år her på jorden som homosapiens ( latinsk for menneske ) he he he
skal du bejse dem ? hvad med blå jeg har set en blå bejsning WOW
jeg er startet samme projekt men skal helst ende med et kabinet volume på 28 liter og det er sku svært og regne volume ud hvad er dine mål i bredde og dybde og højde og endnu en gang tillykke med de fedeste flotteste kabinetter jeg har set 
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med at regne volumen ud på "mærkelige" former, kan være svært.
Men hvis i går ind på denne side http://www.formel.dk/ Matematik > Geometri, er der STOR hjælp at hente __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Fresko Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
saxtorph skrev:
|
jeg er startet samme projekt men skal helst ende med et kabinet volume på 28 liter og det er sku svært og regne volume ud
|
|
|
Hvis man tegner højttaleren i et CAD program, så slipper man selv for de grimme udregninger... og hvis man ikke er til den slags nymodens computer pjank, kan kabinettet tegnes op på ternet papir, og så bare gå i gang med at tælle tern 
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
saxtorph skrev:
|
jeg er startet samme projekt men skal helst ende med et kabinet volume på 28 liter og det er sku svært og regne volume ud hvad er dine mål i bredde og dybde og højde og endnu en gang tillykke med de fedeste flotteste kabinetter jeg har set  |
|
|
jeg bruger denne her løsning...
når kabinettet er tegnet og printet ud i den str det nu ska være så tager man lige et stykke snor og smider rundt langs kanten og så måler man lige den og deler det ud på 4 sider og vupti så er det ingen sag at få volumen... har selv brugt til et kabinet med buede sider
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
wuffer skrev:
|
når kabinettet er tegnet og printet ud i den str det nu ska være så tager man lige et stykke snor og smider rundt langs kanten og så måler man lige den og deler det ud på 4 sider og vupti så er det ingen sag at få volumen... har selv brugt til et kabinet med buede sider
|
|
|
Mener du at hvis du f.eks har en form med en opkreds på 40 cm, så omdanner du det til en firkant med en samlet sidelængde på 40 cm?
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brisse skrev:
wuffer skrev:
|
|
|
|
Mener du at hvis du f.eks har en form med en opkreds på 40 cm, så omdanner du det til en firkant med en samlet sidelængde på 40 cm?
|
|
|
ja nemlig ja 
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en form, f.eks. en cirkel med omkreds 40 cm. vil du give samme areal som en firkant med omkreds 40 cm?
Cirkel : Omkreds=40, Areal=127,23
Firkant1: Omkreds=40, kvadrat 10x10, Areal=100
Firkant2: Omkreds= 40, rektangel 19x1, Areal=19
Man må sige at metoden giver et par mindre afvigelser 
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg ville dele den "komplekse" form op i figure der er nemme at regne på. 3- og 4-kanter. Langs kanten på forman kan man så lave dem så små som man gider for at få en nøjagtigt resultat.
I de fleste tilfælde kan ens form spejles i 1 eller 2 planer så man kun behøver at gør atbejdet på 1/2 eller 1/4 af sin form. (f.eks. nøjes med at behande en kvart-cirkel på nedenstående eksempel)

Hvis jeg vil finde arealen af cirklen, kan jeg dele den op i f.eks. 1 stor firkant og 8 små 3-kanter. Det resterende areal kan så igen tilnærmes 3-kanter.
Burde give en resultat der ligger ret tæt på det virkelige areal.
|
| Til top |
|
| |