Forfatter |
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din CD er af væsentlig bedre kvalitet end din forstærker. Hvis den spiller så behold den og skift forstærker.
På brugtmarkedet kan du slippe med 1-3000 for rigtigt gode forstærkere. Mærker som Audiolab, Doxa, Hafler, Luxmann og Accuphase er værd at gå efter.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Din CD er af væsentlig bedre kvalitet end din forstærker. Hvis den spiller så behold den og skift forstærker.
På brugtmarkedet kan du slippe med 1-3000 for rigtigt gode forstærkere. Mærker som Audiolab, Doxa, Hafler, Luxmann og Accuphase er værd at gå efter.
|
|
|
Ved godt man ikke skal holde priser alt for meget op mod hinanden, men du siger, at jeg, skal beholde min CD-afspiller (listepris: 999 DKr) og kassere forstærkeren (listepris: 5000 DKr)? Det virker lettere ulogisk?
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men rent faktisk så er CD-afspillerne fra Technics ganske udemærkede... Forstærkere derimod... det kan de bare ikke finde ud af at lave. Hvis du gerne vil beholde din CD-afspiller, kan jeg anbefale at opgradere den. Det kan man faktisk få ganske gode resultater ud af.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som hurtig så ganske rigtigt nævner, så er Technics forstærkere virkeligt ringe. Jeg har hørt en surroung ting med guld look og det hele til 10.000 kr. som fik tæsk af en Kenwood til 3000.
Deres CD og minidisk er næsten altid bedst i prisklassen. Jeg kender din CD og har prøvet den mod andet i prisklassen (Sony og Kenwood). Den gør det mindst ligeså godt som deres 1500 kr's modeller (Kenwoods er faktisk en sharp på licens).
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tid til et dumt spørgsmål (men da der ikke findes dumme spørgsmål, men kun dumme svar, så prøver jeg alligevel ): Hvordan skildrer man en god amp. fra en mindre god/dårlig - på lyden?
Mvh,
Michael
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael,
Ja det er trist som ens ellers dejlige anlæg kan blive sablet ned for åben skærm
For at svare på det sidste vil jeg sige det er svært hvis man ikke har
noget at sammenligne med. Når jeg lytter er det vigtigt at:
1. Klangen er i orden - dvs lyder de forskellige instrumenter troværdigt
2. Er der kontrol eller er det
slasket - for meget kontrol dræber lyden og er heller ikke godt, så
kommer det til at lyde for klinisk og hårdt
3. Rum oplevelse - kan man høre rummet optagelsen er lavet i og føles det sammenhængene med resten.
4. Prøv at lytte fra bunden og
op. Først den dybeste bas f.eks. kontrabas eller orgel og derefter
mellembas trommer og el-bas osv. herefter, stemmer og andre
instrumenter og til sidst diskanten er "toppen" frigjort og uden
forvrængning. Det kræver lidt tilvænning med giver et godt billede af
hvordan man synes det lyder.
5. Hænger musikken sammen - kan det kommunikere musikkens følelser til dig som lytter, giver det gåsehud på gode optagelser ??
ja sådan gør jeg.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ja, men rent faktisk så er CD-afspillerne fra Technics ganske udemærkede... Forstærkere derimod... det kan de bare ikke finde ud af at lave. Hvis du gerne vil beholde din CD-afspiller, kan jeg anbefale at opgradere den. Det kan man faktisk få ganske gode resultater ud af. |
|
|
Opgradere den? Hardwaren i den? Hvordan gøres det? Er det noget en dødelig som mig kan gøre? Og hvad skal man gøre?
------
Michael
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen..
Jeg synes det er trist når man skal sable et mærke ned. Technics er ikke bedre end så meget andre ting. Det vil svare til at kritiserer Mazda for at være en prisvenlig japansk bil. Tingene er vel ikke meget mere end hvad de udgiver sig for at være. Jeg kender da en masse som har technics og det virker fint. Det kan da godt være at det ikke spiller som en Holfi Integra 8, men prisen er også derefter. Jeg synes man skulle prøve at tænke sig lidt om hvad man vil sige. Der findes iøvrigt masser af gode opamps, og i mange tilfælde, så vil en god upamp være bedre end en diskret opbygning. De færreste diskrete opbyggede forforstærkere er specielt gode, det skyldes det koster monster mange penge at lave. Utallige mærker bruger "hiend" upamps, men det er sjældendt at man er opmærksom på det. Thule har i mange år brugt tarvelige OP275 til deres DA/konverter...som sidenhen blev til en AD826 (jeg er lidt rusten). De samme har de fleste "gode" mærker......så man skal på på man ikke skyder sig i foden.
Mit budskab er, man skal lige overveje sammenhængen i tingene inden man sabler et mærke ned. Tænk blot på en Tecknics 1210 pladespillere...eller at Technics var først med singlebit DA-konverters, og det er jo ikke at foragte. Så ro på drenge, det er ikke forbudt med technics, det er blot et mærke. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
Hej allesammen..
Jeg synes det er trist når man skal sable et mærke ned. Technics er ikke bedre end så meget andre ting. Jeg synes man skulle prøve at tænke sig lidt om hvad man vil sige. |
|
|
Helt andre ord vi får fra Bradford, og er så enig med dig, men jeg vil dog også sige, at jeg har fået nogle meget konstruktive forklaringer fra langt de fleste herinde, så synes faktisk folk har "tænkt sig om", men kan af én eller anden grund ikke lide - netop Technics (ikke engang selvom det er japansk ), men hvad angår brugere... ingen nævnt - ingen glemt  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Bradford skrev:
Hej allesammen..
Jeg synes det er trist når man skal sable et mærke ned. Technics er ikke bedre end så meget andre ting. Jeg synes man skulle prøve at tænke sig lidt om hvad man vil sige. |
|
|
Helt andre ord vi får fra Bradford, og er så enig med dig, men jeg vil dog også sige, at jeg har fået nogle meget konstruktive forklaringer fra langt de fleste herinde, så synes faktisk folk har "tænkt sig om", men kan af én eller anden grund ikke lide - netop Technics (ikke engang selvom det er japansk ), men hvad angår brugere... ingen nævnt - ingen glemt 
|
|
|
Tja...jeg er kommet lidt sent ind i diskutionen, men du kender sikkert det med at man gerne vil høres. Så jeg håber jeg ikke har stødt nogen.
Cheers
Peter __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|