Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Enig med L.B. Det tager altså lidt tid at vænne sig til ny lyd, og især hvis du kommer fra et set-up der havde for lidt bas, og nu er ovre i noget der muligvis giver for meget.
Grand'erne giver meget bas, men spørgsmålet om det er FOR meget, mener jeg ikke kan afgøres på en aften.
Jeg er i hvert fald glad for mine, og synes det er fedt de kan klare sig uden sub til musik.
Måske KvK kan afsløre om S200 er lidt fed i bassen sammenlignet med Namit? |
|
|
Fed og fed - hmmmm! Måske lidt entonal og overfladisk. Jeg tror den ville te sig mere artigt, såfremtden fik den originale opamp i indgangen tilbage. Der sad faktisk en 5532 AN i den da den hed 218, det tror jeg ville bringe meget af det oprindelige tilbage i den. Men man kan jo evt. sammenligne dem og så træffe sit valg. Jeg ville klart vælge 218.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. Kaptajn!
Vi må ha' nogle billeder. Nu har jeg ikke leget så meget med Grand, men en del med Diva og Coupé og placeringen betyder altså meget. Der betyder også en del om hvorvidt du vinkler dem eller ej.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hr. Kaptajn!
Vi må ha' nogle billeder. Nu har jeg ikke leget så meget med Grand, men en del med Diva og Coupé og placeringen betyder altså meget. Der betyder også en del om hvorvidt du vinkler dem eller ej. |
|
|
Vinkling er normalt unødvendigt med Grand. Og hvis man gør det, så kun et par grader.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
Hr. Kaptajn!
Vi må ha' nogle billeder. Nu har jeg ikke leget så meget med Grand, men en del med Diva og Coupé og placeringen betyder altså meget. Der betyder også en del om hvorvidt du vinkler dem eller ej.
|
|
|
Vinkling er normalt unødvendigt med Grand. Og hvis man gør det, så kun et par grader. |
|
|
Min erfaring siger 0 vinkling og god plads bagtil. Pladsen bagtil synes jeg alle HT'er fortjener, men vinkling er forskellig fra HT til HT.
Næ, jeg tror nu en håndspålæggelse, et lille strejf af hospital og helligt hul-vand så skal det nok komme 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
OK da!
Så længe det bare er strømperne der havner i basporten . Slemme dreng! Mht. basniveauet i Grand, så er det noget man altid kan diskutere, for meget for lidt osv. er helt umuligt at afgøre, fordi det ene rum gør dit og det andet gør dat. Men præcissionen er der bare. Ja præcision er lige, hvad jeg mangler nu - det var der masser af før med Snell A3i på. Forkanterne er nu simpelt slebet af nu med lidt "gummi-lyd" til følge, men jeg er nok nød til at tilkalde ham selv for at komme videre Men indrømmet der er da smæld på drengen... Grand kan starte og stoppe så det er en fryd, men det kræver den rigtige amp, hvilket er helt naturligt. Men det er også den svære del af det. Sådan en fætter er ikke helt nem at finde, for der er dælemig ikke mange der har forsøgt at lave sådan en. Jeg er dog sikker på, at smækker du en giftig Krell på, så kan du smække ruderne ud hvis du får lyst . Den oplevelse fik jeg hos sælger i hans lille 17m2 stue med trægulv. Gæt hvilken forstærker han havde på - NAD 218THX - faktisk var bassen strammere hos sælger selv under de forhold...
Men nu er det ikke derfor jeg synes godt om den speaker. Grand er først og fremmest en lækker HT med evne til at gengive i fuld størrelse, både mht. 3D og mht. frekvensomfang. Ja, jeg har da hørt nogle flere detaljer indimellem, men der er godt nok lagt låg på opaftil - måske trænger de til "Svend P kuren" med rensning af kontaktpunkterne internt i delefiltret Sætter man sig til at lytte all in one optagelser, og gerne 2 mikrofon af slagsen, så opdager man at den er meget neutral tilmed. Dagens popoptagelser kommer til at lyde som det de er, det kan give lidt sjove effekter i ny og næ, men det er en naturlig følge af kompressionen. Jeg sad lige her til aften og lyttede til hende der babsefidusen Kurtie Melona. Her er der tale om en skive helt uden dynamik, den er virkeligt komprimeret ned til ren frekvensmodulation - 100% flad dynamik der - båt. Sådan en skive skal være lidt mærkelig, specielt variationerne fra nummer til nummer er ganske uforudsigelig. Sådan må det være, når alt det der skulle have været svagt bliver fremhævet så vildt som det gør. Men hun synger da pænt frk. Meloni. Ja jeg vil gå så vidt at sige at hun synger som en engel og matcher iøvrigt hendes kønne ydre...
Mht. Vandslangerne, så havde jeg lige mine på i aftes. Jeg skifter lidt rundt ind imellem forstås. CW er et ganske usædvanligt smukt kabel at lytte til - jeg bliver overrasket hver gang, det glimrer ved at behandle stort set alt på samme måde. Et anstrøg af usædvanlig klar romantik kunne man kalde det, for det har ingen ekstra varme, som man normalt ville forbinde med et romantisk kabel. Det er tilgivende på en nøgtern måde - og nu har jeg vist forsøgt at beskrive det nok. Jeg kan i hvert tilfælde rigtig godt lide det, men det skal og må ligge dobbelt. SCS6éren, som jeg ellers ligger og roder med, har en noget anden tilgang til sagen. Her får man sin forstærker at høre, og ikke mindst at føle. Her stilles der blot vilde krav til effekttrinnet. Den mindste ubalance noget steds, og den går igennem for fulde gardiner. Specielt voldsomt bilver det hvis bassen ikke er helt stram i ampsene, så er man klart bedre tjent med dobbelt CW om det er tilfældet, men det kan man jo prøve selv. Til prisen er der dog ingen tvivl CW rocks, SCS6, 4 og 2 koster kassen. 4 og 2 kender jeg ikke rigtigt, men jeg gider ærligt talt ikke bakse med så stive kabler heller, SCS6 er mere end nok for mig. Clear Water i dobbelttræk skal der prøves her! Mine NLE 50 skal selvfølgelig også på snarest når jeg får bestemt mig for hvordan jeg får løst problemet med gaflerne på fornuftig vis...
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
Hr. Kaptajn!
|
|
|
Vinkling er normalt unødvendigt med Grand. Og hvis man gør det, så kun et par grader. |
|
|
Min erfaring siger 0 vinkling og god plads bagtil. Pladsen bagtil synes jeg alle HT'er fortjener, men vinkling er forskellig fra HT til HT.
Næ, jeg tror nu en håndspålæggelse ja fra ham selv , et lille strejf af hospital in progress (1m sidder på DAC'en venligst udlånt af kyhn) og helligt hul-vand Ja for Vand-den-hulen så skal det nok komme Ja, det håber jeg...
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu alle indkøbene er på plads, må der da snart være udsalg i pladderballe?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Når nu alle indkøbene er på plads, må der da snart være udsalg i pladderballe? Ja, næsten et komplet setup  |
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
Når nu alle indkøbene er på plads, må der da snart være udsalg i pladderballe? Ja, næsten et komplet setup  |
|
|
|
|
|
sælg nu bare den CD og TMC også, så kan du jo sælge et komplet setup
Hvordan går det med bunden, er skuden stadigvæk ved at synke?
Det er jo ikke let, før kunne skuden ikke tage blæsevejr da kølen manglede helt, nu kan den næsten ikke sejle da den nye køl er al al for tung til den lille skude
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan købes hos High-End Sound til "ingen" penge - det er vist et par kr pr stk.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
De kan købes hos High-End Sound til "ingen" penge - det er vist et par kr pr stk.
|
|
|
Arhh...vel ikke til et 'par kroner'..?? 
Jeg mener at de koster 13-14 kroner pr. stk. men det er sandelig også billigt i forhold til alle de dyre dårlige!
Er de Oehlbach-bananer mon af samme kvalitet? Jeg ved det ikke. Der står kun at de er forgyldte, men ikke hvilken metalkvalitet der er under forgyldningen.
L.B. har ret...dén type stik er helt klart vejen frem. Slut med de tunge stik af messing (eller dét der er værre!) med 'guld' på ydersiden...
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ppp_dk:

Hvis du vælger at terminere dine NLE 50 med andet end spader - så skal du helt klart bruge denne type stik! (Se billedet).
NLE-kablet passer perfekt i disse bananstik! 
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Til ppp_dk:

Hvis du vælger at terminere dine NLE 50 med andet end spader - så skal du helt klart bruge denne type stik! (Se billedet).
NLE-kablet passer perfekt i disse bananstik! 
Hilsen
Nilau
|
|
|
Rolig nu alle banana-splits!
Disse bananrør har jeg allerede på lager købt af netop Gert og det er faktisk KUN fordi at jeg ikke uhæmmet ønsker at slagte NLE kablerne i første omgang, hvis det viser ikke hjælpe at lade NLE 50 komme på - derfor nødløsningen med bananskruetvingerne!
Tro mig at det er i tankerne at cutte gaflerne i den ene ende og påsætte disse bananrør.
Samtidig afkorte NLE 50 kablerne ca 10 cm af til jumpers - alternativt bede Niels Larsen om 4 stk 10cm stykker...
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Slettet]
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ppp_dk
Hér er et lidt bedre billede af disse NLE-jumpers. Det er selvfølgelig det originale Teflonrør der er brugt.
Sikke en forskel i forhold til det kraftige kobberkabel jeg brugte før. Det var ellers ikke nogen ringe kvalitet, men jeg kan garantere at dette er noget helt andet!
Hilsen
Nilau
Foto:

|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau du linker til et drev vi andre ikke kan se...
Kan du ikke rette dine indlæg?
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
|
|
Hø-hø...jeg synes også det gik lige lovlig nemt med de billeder! 
Jeg ser lige på det...
Hilsen Nilau
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
Hø-hø...jeg synes også det gik lige lovlig nemt med de billeder! 
Jeg ser lige på det...
Hilsen Nilau
|
|
|
Til gengæld vil jeg poste et par billeder iaften af det nye setup...
|
Til top |
|
|