| Forfatter |
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om Onkel Stewart overhovedet overlevede julen 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har han beviseligt! Jeg har i egen person modtaget op til flere beskedder fra ham. Han er muligvis strandet på en øde ø, men han har netforbindelsen i orden.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
80000 visninger  Jow jow - Kaptajnen sidder nok og prøver at få ild i weberen, nu hvor tøvejret er en realitet.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaptajnen har blot været i vinterhi *HIK*...
Næste projekt er at få sat en dør i mellem køkken/alrum og stuen således at vi undgår transistorradio effekten under 150 Hz, idet bunden således stikker af fra resten af lydbilledet...
Så nødløsning er der anvendt et par spånplader, som blev tilovers fra mit famøse rackbyggeri...
Pt anvendes den ene spånplade (nærmest hjørnet i stuen) og faktisk giver det en ganske glimragende indblik i hvorledes den endelige løsning bliver...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder er som sædvane ikke opdateret...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| Billeder er som sædvane ikke opdateret... |
|
|
Her sidder man og kigger med i det skjulte, og så er der ikke engang nye billeder 
PS. Dit setup ser da ud til at spille maaaaet godt __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er masser af billeder på side 78.  Side 9 er imod sædvane noget skrammel
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Der er masser af billeder på side 78.
Side 9 er imod sædvane noget skrammel  |
|
|
Side 9 er direkte en skandale Side 87 er til gengæld kanon  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du da ikke mene - side 87 er det mest kedelige og usexede jeg i mine dage er rendt i  Side 92 derimod er næsten for Mayo af det goé - der er afgjort Mayo Mayo mere af det det goé i. Men apropos! Nu du er i gang med at opføre et nyt parcelhus i spånplade, for at få passende lytterumsdimensioner, har du så tænkt at købe spånplader med formaldehyderstatning? Den bedste formaldehyderstatning jeg kender er faktisk SM Cascstrength. Man bliver nøjagtigt ligeså svimmel, men det koster en del mere
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Sådan en NAMIT, ligger et eller andet sted mellem GRAVITY og DOXA??
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Never ending story continues...
Så er der en SME serie III på vej til min Luxman PD300 og nu mangles blot en PU - igen...
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
The Never ending story continues...
Så er der en SME serie III på vej til min Luxman PD300 og nu mangles blot en PU - igen...
|
|
|
Det var heller ikke for tidligt at Kaptajnen kravlede ud af sit vinterhi 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, med risiko for at blive skældt ud, kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor man gider brokke med en pladehøvl :-) Har selv en Thorens TD 280 MK II af rent nostalgiske årsager, og den er bestem ike noget særligt. Jeg har hørt pladegrej til 30k (brugt) hos nogle venner, og det var såmænd ok. Derhjemme smed jeg den tilsvarende cd i min Sony 777ES , som havde kostet 7.5k, og jeg er nødt til at bekende, at det lød bedre. det var Jennifer Warnes The hunter i begge tilfælde. Det gav mig lidt stof til eftertanke. Det er sgu for dyrt, at få en pladehøvl op at køre ordenligt...alt for meget mekanik der helst skal være mere end klippestabilt.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
| Hehe, med risiko for at blive skældt ud, kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor man gider brokke med en pladehøvl :-) Har selv en Thorens TD 280 MK II af rent nostalgiske årsager, og den er bestem ike noget særligt. Jeg har hørt pladegrej til 30k (brugt) hos nogle venner, og det var såmænd ok. Derhjemme smed jeg den tilsvarende cd i min Sony 777ES , som havde kostet 7.5k, og jeg er nødt til at bekende, at det lød bedre. det var Jennifer Warnes The hunter i begge tilfælde. Det gav mig lidt stof til eftertanke. Det er sgu for dyrt, at få en pladehøvl op at køre ordenligt...alt for meget mekanik der helst skal være mere end klippestabilt. |
|
|
Ja, indrømmet - jeg skal nok hoste en del mere op end det jeg har tænkt mig, hvis det skal vippe mit dejlige Audio Alchemy DAC og Denon DCD 3560 eller S1'en (begge som drev) af pinden, men jeg har da stadig nogle dejlige LP-skiver jeg af nostalgi årsager gerne vil genhøre...
Den bedste pladespiller oplevelse jeg har hørt var nok en af de rigtig dyre hos High end sound - vel i 50k++ klassen med den triplanar arm - det var dælme-dytme godt...
Desuden er der noget ved en pladespiller, som jeg bare ikke kan stå for...
|
| Til top |
|
| |
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg er ret enig :-) Der er noget ved en pladespiller...om det er nostalgi eller hva'...kan være svært at afgøre. Meen de fleste ting genudgives på cd idag, og Amazon er leveringsdygtige i det meste. Og hvis man udelukkende går efter cd mediet, bliver der mere at gøre godt med :-) Jeg har hørt og set en SME 30....uha, det er kram på alle måder..men prisen :-( Mit cd-setup består af et Teac P-700 drev og en Audio Note 2.1 Signature Dac, og det er jeg ret godt tilpas med

|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halli-hallo!
Så sker der dog bare en bette lille smule, som kunne minde om et mindre initiativ, der! 
Jow, der er skam indkøbt en SME serie III arm. Denne arm har sine modstandere og sandelig også sine tilhængere - så here goes "nothing"...
Et lidt omvendt scenarie:
- først "finde" RIAA (sidder i Detal)
- så værket Luxbørge PD300 med manuelt "Sue Ellen"
- derpå MC step-up (Daner Expan Gold, thi den kunne jeg ikke lade gå næsen forbi og desuden er den i FULDSTÆNDIG mint og samme design som Daner Detal)
- så en London Decca med VDH retip - nu mangler blot armen, men ak....
- do solgt igen
- så armen SME serie III (av min arm) - *SUK* nu mangler vi en arm...
- og så slutelig er slutspurten indsat for at finde en "hæderlig" PU'en max 3k
Sædvanen tro, sikken en redelighed....
På papiret er det ikke nemt at finde en PU til SME serie III armen, hvis man skal gå efter en korrekt armresonans mellem 8-12 Hz, idet de fleste ryger over de 12 Hz HVIS man holder fast i den lette version af armen på 5 g. Derfor kunne det jo tænkes at man skulle gøre armen tungere for at ramme bullseye på de ønskede 10Hz...
Men heldigvis er det jo nemt at efterprøve tallene i denne regneknusemaskine (tak for linken krenzler): http://www.cartridgedb.com/tools.asp
Givet:
- Tonearm Effective Mass: 5-10 g
- Fastener Mass (skruer): 0.5-1 g
Tilbage er blot at indtaste:
- Cartridge Mass
- Compliance
Hvilken af de nedenstående parametre skal man vægte højest at fastholde høj eller lav:
- Cartridge Mass
- Compliance
Spørgsmålet er derfor lidt omvendt, idet man måske nok skulle have fundet PU'en først og så derpå armen, men anyways...
Disse PU'er er indtil videre med i overvejelserne:
- Dynavector 10x5
- Denon DL 304
- Grado Reference
Kom endelig med et par bud i max 3k klassen...
Husk på at jeg har nærmest nada-nul-nix-zip forstand på pladespillere/arm/PU hvilket mine indlæg også bærer præg af...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Halli-hallo!
Så sker der dog bare en bette lille smule, som kunne minde om et mindre initiativ, der! 
Jow, der er skam indkøbt en SME serie III arm. Denne arm har sine modstandere og sandelig også sine tilhængere - så here goes "nothing"...
Et lidt omvendt scenarie:
- først "finde" RIAA (sidder i Detal)
- så værket Luxbørge PD300 med manuelt "Sue Ellen"
- derpå MC step-up (Daner Expan Gold, thi den kunne jeg ikke lade gå næsen forbi og desuden er den i FULDSTÆNDIG mint og samme design som Daner Detal)
- så en London Decca med VDH retip - nu mangler blot armen, men ak....
- do solgt igen
- så armen SME serie III (av min arm) - *SUK* nu mangler vi en arm...
- og så slutelig er slutspurten indsat for at finde en "hæderlig" PU'en max 3k
Sædvanen tro, sikken en redelighed....
På papiret er det ikke nemt at finde en PU til SME serie III armen, hvis man skal gå efter en korrekt armresonans mellem 8-12 Hz, idet de fleste ryger over de 12 Hz HVIS man holder fast i den lette version af armen på 5 g. Derfor kunne det jo tænkes at man skulle gøre armen tungere for at ramme bullseye på de ønskede 10Hz...
Men heldigvis er det jo nemt at efterprøve tallene i denne regneknusemaskine (tak for linken krenzler): http://www.cartridgedb.com/tools.asp
Givet:
- Fastener Mass (skruer): 0.5-1 g
Tilbage er blot at indtaste:
- Cartridge Mass
- Compliance
Hvilken af de nedenstående parametre skal man vægte højest at fastholde høj eller lav:
- Cartridge Mass
- Compliance
Spørgsmålet er derfor lidt omvendt, idet man måske nok skulle have fundet PU'en først og så derpå armen, men anyways...
Disse PU'er er indtil videre med i overvejelserne:
- Dynavector 10x5
- Denon DL 304
- Grado Reference
Kom endelig med et par bud i max 3k klassen...
Husk på at jeg har nærmest nada-nul-nix-zip forstand på pladespillere/arm/PU hvilket mine indlæg også bærer præg af...
|
|
|
Hvem på jorden har bildt dig ind, at armresonansen skal være mellem 8 og 12 Hz. Det er helt forkert. Den skal være minimum 12 Hz og meget gerne lidt højere.
12Hz bringer dig lige akurat nogenlunde væk fra bulefrekvensen, men det er også vigtigt at komme på afstand af de tværgående kræfters frekvens. Gå blot efter 12-15Hz så er du kørende. 8Hz så beder du om ballade. Sørg hertil at dæmpe resonansen en kende, men ikke for meget. Det ustyrlige skal væk, men heller ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
sjonas Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Skal du køre "Rrendyrket 80-90'er retro" er der ingen vej uden om vdh MC10 . Tjek armresonansen på sådan en fætter.
evt kunne en ortofon MC20 super mkII bruges
Køb en MC-10, evt DDT brugt på e-bay, vrid det sidste liv ud af den og få den retipped hos vdh når den er færdig. Så er du kørende på niveau med aa+3560
|
| Til top |
|
| |