Emne: Grundregler for HIFI-setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Theis skrev:
| Ka' man kalde debatten for afsporet ?? Hvorfor sletter admin ikke bare hele balladen ? |
|
|
Hvilken debat? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas har klaver med kun to tangenter, de er til gengæld falske. Men han tamper alligevel løs på dem dagen lang, og synes, at det er sød musik - thi han tror, det er et Fazioli han spiller på...
__________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
|
hvis man kan høre gennem alt det skratten som findes på alle plader selvom alle plade folk siger at på deres anlæg er det ikke. Det mangler jeg også at høre altså et anlæg med pladeplov som ikke skratter. Det er dog den værste gang vrøvl!!!, hvis du ikke har hørt en pladespiller der ikke skratter, så har du sgu´da ikke hørt en skid...., eller hva´?
|
|
|
Hmm jeg har hørt nok over 30 forskellige setup med LP systemer. Lige fra en lille bitte rega hendover en top LP12 til en tunet stor SME kværn. Fælles for alle var at der var kniteren fra enten støv eller ridser. Kender du til et anlæg hvor dette ikke findes vil jeg da gerne høre nærmere omkring det 
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Jeg bliver nødt til - for første gang - at kommentere på dine udtalelser Jonas!
Jeg bliver dybt provokeret af at du påstår, at du her lægger op til diskussion!!
DU er blevet klar over, at NOGLE sidder på deres ører....og derfor kommer DU med nogle grundregler - du FORESLÅR ikke MULIGE grundregler, som LÆGGER OP til en diskussion! Du BELÆRER os om hvordan det er - en nedladende udtalelse, som kun kan afføde MODreaktioner, og ikke en lyst til at UDVEKSLE synspunkter med dig - ergo kan det aldrig blive til en diskussion, da det du kommer med er en belæring om tingenes faktiske tilstand - og du må da egentlig være lidt skuffet, hvis det var din hensigt at diskutere på lige fod med os andre!?
Du afslutter med at sige, at du håber at VI kan få siet det værste fra - hvor kommer det VI pludselig fra??? VI er ikke en del af dine konklusioner!! Du har egenrådigt FORTALT os hvordan tingene hænger sammen, og derfra kan VI så komme videre!? Det hænger ikke sammen Jonas!!
Godt nok er jeg måske en smule krakilsk, idet jeg har brugt MANGE år på at lære at kommunikere med andre mennesker - også for at få det ud af det som jeg ville! - men når du ikke formulerer dig bedre, end en overlæge der spørger: 'Hvordan har VI det så i dag', så kan du ikke regne med, at andre mennesker tager dit indlæg som et oplæg til diskussion!!
En god ting i livet er, efter min mening, at afsøge sin MOTIVATION før man begynder at ytre sig. Er du sikker på at du havde lyst til at diskutere?? At diskutere vil, i min verden, sige at man holder lidt på formerne, og ikke gør sine synsspunkter uangribelige, ved at formulere dem som absolutte sandheder - dette er ikke tilfældet i dit indlæg, og jeg er nødt til at spørge dig: Hvordan diskuterer man i DIN verden?!!
Det kræver mod at fremlægge sine meninger, som personlige - f.eks.: 'Jeg mener at....' - eller som spørgsmål til andre - f.eks.: 'Er I enige/ueninge i at....' - jeg kan have mine tvivl om du i virkeligheden er moden til, at tage en DISKUSSION med os andre - i en åben og ligeværdig tone. Det er sgu lidt trist når du er SÅ engageret i det du taler om, og gør så meget for at undersøge alt muligt!! I sidste ende kan det jo afstedkomme en dyb ensomhed - og det bare fordi du ikke benyttede dig af en ganske almindelig omgangsform, som relaterer til ordet 'diskussion'.
Jeg synes du skulle gøre en stor indsats, for at afsøge din egen motivation for at ytre dig herinde! Har du egentlig lyst til at fremlægge dine egne sandheder som MULIGE sandheder - eller har du bare lyst til fortælle os, hvordan tingene hænger sammen? Hvis det sidste er tilfældet, vil ensomheden nok indfinde sig alligevel hen ad vejen, men jeg ville respektere dig mere i den, fordi du turde at stå frem, og SIGE at det var sandheden - og ikke prøvede at bilde os ind, at du ville diskutere!!
PS. Skulle der være formuleringer i dette indlæg, som du finder nedladende, vil jeg undskylde på forhånd - jeg føler mig, som sagt, dybt provokeret!!
Pas godt på dig selv!!
|
|
|
Tak for dit indlæg selvom det ikke har meget med hifi at gøre. Jeg forstår godt din mening og hensigterne er gode. Men dette nytter ikke noget for skal man slå nogle søm i stoplen skal man bruge en hammer det er bedst og ja der bliver huller i træet
Dette behøver ikke være en strikkeklub for os alle hvor alle farver og mønstre er tiladte, det handler om FYSISKE faktas og HIFI. Derfor er vi nogle der gennem test er kommet frem til nogle ting som man lige så godt kan se i øjene. De folk som så mener noget andet kan jo lade være med at kommentere disse punkter. Jeg ved at jeg nogle gange bliver for ivrig og går for langt med mine indlæg men jeg tror altså ikke det skader nogle folk for det genere overhovdet ikke mig hvad folk tror omkring mig. Jeg bliver nødtil at få reaktioner for kan jeg redde blot en fra Smagssagens tilfældige hifi er jeg super glad.
Jeg ved det skader min sag hos nogle at jeg bruger forkerte og mere provokerende vendinger men jeg skriver jo ikke direkte til folk, det er deres egen fortolkning som de SELV rammes af og det er faktisk MEGET sigende omkring dem selv.
Jeg tør sige at 99% af anmelderne sidder på deres øre og 90% af resten af brancen gør det også og det er sku fordi de gør det, det er ikke min skyld jeg er blot budbringeren 
MEn for at vende tilbage hvilke punkter er du ikke enig med mig i ?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Theis skrev:
| Ka' man kalde debatten for afsporet ?? Hvorfor sletter admin ikke bare hele balladen ? |
|
|
Han sletter den ikke fordi det betyder at så får alle dem som gør alt for at stoppe en diskution lov til at ødelægge det hele.
Hvad siger du da til mine punkter ??
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J skrev:
|
1) 
( Jonas Bojer)Weeee enig her det er dejligt
2) til cd. & pre amp!! duer det til tider!!.. sååå...
(Jonas Bojer) Det troede jeg også indtil for nylig hvor jeg fik teste det mere igennem. Men der slipper simpelthen mindre musik igennem med de filtre hvorfor ved jeg ikke, måske noget med at de begrænser de frie udsving ? Jeg kan vise i en test at sangerne synger mindre musikalsk og at instrumenterne ikke følger trop med sådanne filtre. Her i danmark hvor vi har god strøm tror jeg ikke på disse filtre.
3) 
(Jonas Bojer) Wee 2 rigtige nu
4) 
(Jonas Bojer) ja her viste jeg godt vi ikke var enige men bare vent til den dag jeg møder dig der vil du få et schok hehe jo mere stramt du holder på din hest jo hårde falder du af det skal nok blive sjovt. 
5)
(Jonas Bojer) er det et måske ?
Jeg ved at blindtest har den begrænsning at man selv opfinder fejl inde i hovdet men det gode er at hver gang en ændring kommer så høre man den, men lytter man til samme setup mange gange uden at skifte og man bilder foilk ind at der sker en ændring så opfinder de den inde i hovdet. Men noget meget sjovt er at afspiller man samme nummer på samme anlæg mange gange efter hinanden så vil 3 folk høre en ændring som ikke skulle være der på samme tid noget kan tyde på at anlæg ikke afspiller nummeret helt ens geng efter gang ?????? så skal vi jo til at være endnu mere fordigtige hvad er dine erfaringer på dette punkt ?
mvh.
|
|
|
1000 tak fordi du forstod min hensigt og kunne læse igennem mine dumme sætninger.
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Jeg er da enig i at mange plade spillere kan bange enhvær CDafspiller men da jeg ikke har plader eller lyst til det besværlige medie må jeg nøjes med min CDafspiller. Jeg har da hørt en fuldtunet LP12 slå min cd12 afbanen hvis man kan høre gennem alt det skratten som findes på alle plader selvom alle plade folk siger at på deres anlæg er det ikke. Det mangler jeg også at høre altså et anlæg med pladeplov som ikke skratter.
Jeg tror på at kabler der er skærmet har en masse fordele men kan helstøbte kabler ikke være skærmet ? |
|
|
Mit ringe vinyl setup knaser altså ikke - jo, når der er stille, så kan man høre det, men når musikken spiller, så opdager man det ikke. Og jeg ved at der findes langt bedre derude, som er noget mere støjfrie, bl.a. fordi de går lidt mere op i det end jeg gør o_O
Udover det findes der jo et herligt digitalt alternativ, som giver dig den gode lyd alá vinyl, med fordelen som en digitale medie tilbyder. Så det er bare med at komme i gang og komme væk fra det skrald som CD/PCM er.
Joda, men du _glemmer_ at nævne vigtigheden af et skærmet kabel. Og når du nedsætter en så strikst regelsæt, så bør det vel også være med?
Udover det, så tror det vil være en god idé at indse forskelligheden i mennesker. Hvad er er en regel for dig er nødvendigvis ikke det for nogle andre. En god nuance ved menneskeheden. Selvfølgelig er der jo nogle ting som er indiskutabelt, som når tåber påstår at MP3 lyder lige så godt som CD. Men her kommer så noget andet ind i billedet. Det at de folk åbenbart ikke har behov for mere - og fred være med det. Men når du kommer fængtende med arme og ben og påstår dit og dat, så er det altså svært at tage dig 100 seriøst, specielt taget i betragtning af at du lytter til CD eksklusivt.
Du ved ikke alt - husk lige det.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viper skrev:
Jonas bojer skrev:
| Jeg er da enig i at mange plade spillere kan bange enhvær CDafspiller men da jeg ikke har plader eller lyst til det besværlige medie må jeg nøjes med min CDafspiller. Jeg har da hørt en fuldtunet LP12 slå min cd12 afbanen hvis man kan høre gennem alt det skratten som findes på alle plader selvom alle plade folk siger at på deres anlæg er det ikke. Det mangler jeg også at høre altså et anlæg med pladeplov som ikke skratter.
Jeg tror på at kabler der er skærmet har en masse fordele men kan helstøbte kabler ikke være skærmet ? |
|
|
Mit ringe vinyl setup knaser altså ikke - jo, når der er stille, så kan man høre det, men når musikken spiller, så opdager man det ikke. Og jeg ved at der findes langt bedre derude, som er noget mere støjfrie, bl.a. fordi de går lidt mere op i det end jeg gør o_O
Udover det findes der jo et herligt digitalt alternativ, som giver dig den gode lyd alá vinyl, med fordelen som en digitale medie tilbyder. Så det er bare med at komme i gang og komme væk fra det skrald som CD/PCM er.
Joda, men du _glemmer_ at nævne vigtigheden af et skærmet kabel. Og når du nedsætter en så strikst regelsæt, så bør det vel også være med?
Udover det, så tror det vil være en god idé at indse forskelligheden i mennesker. Hvad er er en regel for dig er nødvendigvis ikke det for nogle andre. En god nuance ved menneskeheden. Selvfølgelig er der jo nogle ting som er indiskutabelt, som når tåber påstår at MP3 lyder lige så godt som CD. Men her kommer så noget andet ind i billedet. Det at de folk åbenbart ikke har behov for mere - og fred være med det. Men når du kommer fængtende med arme og ben og påstår dit og dat, så er det altså svært at tage dig 100 seriøst, specielt taget i betragtning af at du lytter til CD eksklusivt.
Du ved ikke alt - husk lige det.
|
|
|
Ja jeg nøjes med CD indtil nu men når SACD12 kommer fra Linn så håber jeg den kan gøre kål på LP pladerne men det skulle ikke undre mig om de ikke stadig vill vinde. Ups sagde jeg SACD12 nu er det ude ØV jeg kan da heller ikke holde på hemmelighedder LOL
Jeg angriber slet ikke folk som ikke har behov for mere jeg vil gerne slås med de folk som siger de går op i HIFI.
Ellers tak for den gode tone ;o) jeg skal nok oppe mig selv 
|
| Til top |
|
| |
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Ja jeg nøjes med CD indtil nu men når SACD12 kommer fra Linn så håber jeg den kan gøre kål på LP pladerne men det skulle ikke undre mig om de ikke stadig vill vinde. Ups sagde jeg SACD12 nu er det ude ØV jeg kan da heller ikke holde på hemmelighedder LOL
Jeg angriber slet ikke folk som ikke har behov for mere jeg vil gerne slås med de folk som siger de går op i HIFI.
Ellers tak for den gode tone ;o) jeg skal nok oppe mig selv  |
|
|
Det lyder jo lovende med en SACD12 fra Linn. CD12 er jo en særdeles habil maskine, så man kan jo kun håbe at deres SACD afspiller bliver lige så vellykket. Jeg tror også at SACD vil udvikle sig, ligesom CD'en gjorde i sin tid. Der er f.eks. lige kommet en ny chip encoder chip til DSD stationerne, som skulle lyde mærkant bedre end forgængerne. Det kan man jo kun se frem til.
Ok, det virker bare lidt som om du nedsætter et de-fakto regelsæt og alt andet er ligegyldigt - og hvis nogen mener andet, så er de gale på den og så må de brænde i Helvede, eller noget. Som sagt; sådan virker det lidt - og hvis det ikke er din intention, er det jo lidt ærgeligt.
Jeg selv går op i Hi-Fi, men har nok et noget mere afslappet forhold til det. Jeg bliver sikkert aldrig tilfreds, fordi jeg tror ikke der findes et anlæg der kan gengive det jeg vil have - for det er sgu et orkester i stuen. Men det må man jo så tage med og så ellers prøve og bygge et anlæg der lyder som man nu føler for det, for de penge man har til rådighed. Hellere prøve lidt for meget end at lukke sig selv inde i et bur :)
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas.
Jeg forholdte mig udelukkende til, at du vil lægge op til en diskussion ved at fremføre dine påstande som FACTS!!
Du skriver: 'Skal man slå nogle søm i stoplen skal man bruge en hammer det er bedst og ja der bliver huller i træet' - betyder det at dit budskab skal BANKES ind i hovedet på folk, UDEN at du tager hensyn til hvordan man, på almindelig vis, diskuterer i gensidig respekt - eller har du bare ingen respekt for os andre??
Du skriver også: 'Dette behøver ikke være en strikkeklub for os alle hvor alle farver og mønstre er tiladte' - vil du være venlig at fortælle mig, hvilke farver og mønstre der så ER tilladte - og om hvilken smag jeg skal have for at skrive her!!??
Og du fortsætter: 'Det er deres egen fortolkning som de SELV rammes af og det er faktisk MEGET sigende omkring dem selv. - nu er du VIRKELIG nedladende!!  - hvis du mener jeg har TOLKET forkert på dit indlæg må du jo også mene, at jeg ikke kan mit eget modersmål - det kan du fandme ikke tillade dig!! Hvis man vil lægge op til en diskussion, må man fremføre PÅSTANDE/TEORIER og IKKE formulere det som FACTS!! Og så vil jeg iøvrigt MEGET gerne have at vide, hvad det siger om mig - og d.v.s. om alle de andre, som også føler sig, eller har følt sig, provokeret af dine indlæg - hvem er vi idioter som ikke vil acceptere dine facts!!?? Og at du så ikke skriver til mig alene, men til FOLK......hvem er FOLK hvis det ikke også er mig???
Til sidst vil jeg blot bede dig om, at fremføre bevis for, hvordan du er kommet frem til de procentsatser, som du åbenbart TØR skrive - og hvordan man videnskabeligt (D.v.s. SERIØST Jonas....FAKTUELT!!) gør rede for at 'folk sidder på deres ører' (Er de døve, har de dårlig smag, er de umusikalske eller har de bare ikke DIN smag!?) - for er det ikke det du belærer mig om - at det er facts vi taler her??
At du formulerer dig som du gør, og at du ikke kan se bjælken i dit eget øje, for den mulige torn i vores andres afstedkommer, at jeg ikke har interesse i at forholde mig til dine påstulerede facts. Jeg kan ganske simpelt ikke tage dig seriøst!! At du ikke kan behandle andre, som om de er MINDST lige så intelligente som du - og har samme forudsætninger som du har, for at konkludere på indsamlede facts/oplevelser - berettiger dig ikke, i mit univers, til yderligere opmærksomhed hvad hi-fi angår.
Hvis du derimod vil diskutere yderligere om din omgangstone, og din udbredte mangel på respekt for andre mennesker - som du, i mine øjne, er mere budbringer af end noget som helst andet - er jeg til din fulde rådighed......men så er vi vist helt og aldeles ude af trit, med idéen i dette forum!
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne faktisk lære lidt her Jonas
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Hej Jonas.
Jeg forholdte mig udelukkende til, at du vil lægge op til en diskussion ved at fremføre dine påstande som FACTS!!
Du skriver: 'Skal man slå nogle søm i stoplen skal man bruge en hammer det er bedst og ja der bliver huller i træet' - betyder det at dit budskab skal BANKES ind i hovedet på folk, UDEN at du tager hensyn til hvordan man, på almindelig vis, diskuterer i gensidig respekt - eller har du bare ingen respekt for os andre??
(Jonas Bojer) Næ jeg mener såmend at man skal bruge de rigtige værktøjer til HIFI'en og de rigtige værktøjer er faktisk det halve arbejde. F.eks. hvis folk forsøger at få musik men kabler med disse bokse på så lykkes det dem aldrig i stor grad dette er ligenetop ikke at bruge det rigtige værktøj.
Du skriver også: 'Dette behøver ikke være en strikkeklub for os alle hvor alle farver og mønstre er tiladte' - vil du være venlig at fortælle mig, hvilke farver og mønstre der så ER tilladte - og om hvilken smag jeg skal have for at skrive her!!??
(Jonas Bojer) alle er velkomne men de folk som ikke kan lide de mønster jeg fremføre f.eks. at HIFI ikke er en smagssag fordi det er fykisks faktas kan jo lade være med at skrive i mine tråde.
Og du fortsætter: 'Det er deres egen fortolkning som de SELV rammes af og det er faktisk MEGET sigende omkring dem selv. - nu er du VIRKELIG nedladende!! - hvis du mener jeg har TOLKET forkert på dit indlæg må du jo også mene, at jeg ikke kan mit eget modersmål - det kan du fandme ikke tillade dig!! Hvis man vil lægge op til en diskussion, må man fremføre PÅSTANDE/TEORIER og IKKE formulere det som FACTS!! Og så vil jeg iøvrigt MEGET gerne have at vide, hvad det siger om mig - og d.v.s. om alle de andre, som også føler sig, eller har følt sig, provokeret af dine indlæg - hvem er vi idioter som ikke vil acceptere dine facts!!?? Og at du så ikke skriver til mig alene, men til FOLK......hvem er FOLK hvis det ikke også er mig???
(Jonas Bojer) jeg tror du er hoppet med på den hidsige bølge jeg vil ikke ramme nogle, mine intensioner er klare jeg vil lære folk om musik.
Til sidst vil jeg blot bede dig om, at fremføre bevis for, hvordan du er kommet frem til de procentsatser, som du åbenbart TØR skrive - og hvordan man videnskabeligt (D.v.s. SERIØST Jonas....FAKTUELT!!) gør rede for at 'folk sidder på deres ører' (Er de døve, har de dårlig smag, er de umusikalske eller har de bare ikke DIN smag!?) - for er det ikke det du belærer mig om - at det er facts vi taler her??
(JOnas Bojer) det er let jeg har mange HIFI blade over 400stk derfor kan jeg sige at anmeldere sidder på deres øre. Så tallene omkring anmeldere er % satser fra en optælling i mine blade hvor highend produkterne er testet.
At du formulerer dig som du gør, og at du ikke kan se bjælken i dit eget øje, for den mulige torn i vores andres afstedkommer, at jeg ikke har interesse i at forholde mig til dine påstulerede facts. Jeg kan ganske simpelt ikke tage dig seriøst!! At du ikke kan behandle andre, som om de er MINDST lige så intelligente som du - og har samme forudsætninger som du har, for at konkludere på indsamlede facts/oplevelser - berettiger dig ikke, i mit univers, til yderligere opmærksomhed hvad hi-fi angår.
(Jonas Bojer) Du ser jo ikke mig hidse mig op og skrive prsonlige ting. Folk rammes åbenbart når jeg skriver at en del folk i HIFI brancen sidder på deres øre jeg ved jo ikke om de gør det jeg har jo ikke hørt deres anlæg men det er jo deres egen tolkning.
Hvis du derimod vil diskutere yderligere om din omgangstone, og din udbredte mangel på respekt for andre mennesker - som du, i mine øjne, er mere budbringer af end noget som helst andet - er jeg til din fulde rådighed......men så er vi vist helt og aldeles ude af trit, med idéen i dette forum!
(Jonas Bojer) jeg vil skam helt sikker oppe mig og min største fejl ved dette indlæg var ikke at jeg skrev det indlæg men at jeg hele søndagen ikke var hjemme men ude for at trimme anlæg derfor kunne jeg ikke fange de få ophisede folk i opløbet og det er faktisk de samme hver gang. Næste gang jeg kommer med et sådanne indlæg vil jeg gøre det en dag hvor jeg er hjemme og kan tage det i opløbet ellers for at undgå at det løber så langt.
 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lol, citat:
"(JOnas Bojer) det er let jeg har mange HIFI blade over 400stk derfor kan jeg sige at anmeldere sidder på deres øre. Så tallene omkring anmeldere er % satser fra en optælling i mine blade hvor highend produkterne er testet."
Jeg har 450 hifi blade og derfor kan jeg sige at anmelderne IKKE sidder på deres ører. Juuhuuu, hvad har jeg vundet?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er helt sikkert IKKE Jonases øre der er noget galt med . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hmm jeg har hørt nok over 30 forskellige setup med LP systemer. Lige fra en lille bitte rega hendover en top LP12 til en tunet stor SME kværn. Fælles for alle var at der var kniteren fra enten støv eller ridser. Kender du til et anlæg hvor dette ikke findes vil jeg da gerne høre nærmere omkring det 
[/QUOTE]
Hvad skal jeg sige Jonas.............?, JA jeg kender til et anælg hvor det ikke er et problem, MIT, og jeg er sikker på at der sidder mange andre derude med et vinyl setup med samme følelse.
Jeg har også plader der skratter meget, bla. "Belafonte at Carnegie Hall", men ved du hvad?, stemningen, live fornemmelsen og MUSIKKEN er perfekt, jeg har faktisk to eksemplarer af denne plade!! og det er ikke et problem hvis det er musik, du lytter til, er det hifi / highend, så kan det godt være at du har et problem! __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 24 September 2003 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Jonas bojer][QUOTE=Mike-J]
2) til cd. & pre amp!! duer det til tider!!.. sååå...
(Jonas Bojer) Det troede jeg også indtil for nylig hvor jeg fik teste det mere igennem. Men der slipper simpelthen mindre musik igennem med de filtre hvorfor ved jeg ikke, måske noget med at de begrænser de frie udsving ? Jeg kan vise i en test at sangerne synger mindre musikalsk og at instrumenterne ikke følger trop med sådanne filtre. Her i danmark hvor vi har god strøm tror jeg ikke på disse filtre.
MJ : Har prøvet at afmontere støj / net filtre!!.. dette blev lyden ikke bedre af!! tværtimod!!..
Lyden med net filter og indbygget dobbelt net isolation i pre amp. giver mere ro!.. flere og renere detaljer, højre opløsning!.. støre forskelle vises!!.. dynamikken bliver bedre!.. der bliver bedre og renere og klare precisere perspektiv! mere let flydende og musikalsk gengivelse!.. mindre anstrængt og grumset top!.. alt falder bedre på plads!!..
Dette gælder mit eget udstyr samt krly`s Linn klimax over hans nye højtalere ( han har købt nye istedet for B&W... nu er det Wisdom Audio!) og ikke mindst andre gode anlæg fra ML. til Densen og Holfi & Electrocompaniet!!
Men ALDRIG!! på effekttrinene!!......
34) 
(Jonas Bojer) ja her viste jeg godt vi ikke var enige men bare vent til den dag jeg møder dig der vil du få et schok hehe jo mere stramt du holder på din hest jo hårde falder du af det skal nok blive sjovt. 
MJ : Jeg ved ikke hvad trylleri du indbilder dig du kan!!!.. men jeg har erfaringer med udstyr af samme type som du har og endda samlet i en helt anden kaliber!!..
Dette foruden mit eget beskedende udstyr!! og andet højkvalitets grej!..
mvh.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|