Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Sony XA7es , god bund god brugtpris godt løbeværk , bare spørg Gryphon
|
|
|
Er det ikke min den gammel som jeg købte af jan has ??
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
Hvaaaaaaa' Acer - 'synes at det går lidt trægt med "beslutnings-processen" ............nå, spøg til side, har selv en SONY SCD 555ES - og æææælsker dens bas-kvaliteter ( synes samtidig også at den lyder godt over-all ) - spring du trygt på en SONY, og send den efterfølgende til LC hvis du vil hive det sidste ud af den. Og finder finishen uovertruffen....bare MÅDEN cd-skuffen glider ud på...kvalitet .
ALTERNATIVT, så følg med på Ebay, der er fra tid til anden SONY-spillere til salg med Swoboda modifikationer til en rimelig penge.
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Ja, jeg er fantastisk ubeslutsom - det er gået hen og blevet et problem . Nej, for real så syntes jeg det var svært med højttalere men det er omend endnu sværere med cd-afspillere, jeg kan ikke rigtigt finde deres egenlyd eller klang om man vil. Den seneste tid har jeg været noget betaget af Densens spillestil, men et par lyt på forskellige setups har nok overbevist mig om at det er en tand for funky alligevel, Boogie Nights.....Ja tak, men i kontrollerede doser Tror det bliver for meget i længden - kan man ikke få en Densen Light ? 
Sony's ES-maskiner tiltaler mig fordi de skulle have godt med potens i bunden og så er byggekvaliteten i orden. Og så er de til at komme i nærheden af for penge, så nu mangler jeg bare at få hørt et eksemplar
Jeg har kigget end del her på det sidste efter Krell, ML og Wadia men de er ikke til at komme i nærheden af hvis ikke det skal være 15 år gammelt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:

|
|
|
Whauu....den ser godt nok nice ud den maskine, mums . Hvad handles sådanne fætre til og hvor gamle er de ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har 15000kr som du skriver, så synes jeg ikke du skal købe noget der er 100år gammelt. Den største udvikling er sket i cd-afspillere inden for de sidste 8-10 år. Og for 15000kr for du noget virkeligt godt.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
Er det ikke min den gammel som jeg købte af jan has ??
|
|
|
Det kan godt passe at den har rundet dig Jensen
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
piobyte skrev:

|
|
|
Whauu....den ser godt nok nice ud den maskine, mums . Hvad handles sådanne fætre til og hvor gamle er de ? |
|
|
Min er fra 97 og de handles til ca 4000 + -
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
- det kan godt ske, at der er sket en stor udvikling inden for CD de seneste 10 år - men IKKE altid til det bedre. faktisk har jeg svært ved at se hvad man kan købe af NYT for 10/15 kg som lyder GODT .
'Synes faktisk at udvilklingen indenfor CD'er har været om ikke "negativ" så i bedste fald stillestående de seneste år - virker som om at alle producenterne har haft travlt med at sælge/udvikle snurre-rundt maskine og kombi DVD/CD'ere i almindelighed, fremfor at udvikle CD-mediet/afspillerne i særdeleshed.
mvh
Jesper
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - se, det er da et ord som kan forståes ...............
- men tjaaaaa, så har jeg jo åbenbart blot været så uheldig at have lyttet til det forkerte ...............................men er VIRKELIG meget interesset i at høre hvilke af dagens maskiner som lyder bedre end min "GAMLE" SONY ES maskine - og som koster under 15 kg. - og lur mig om ikke også ACER gerne vil vide dette 
- your move, mr. jensen 
OBS - ovenstående indlæg baseret på et indlæg, som efterfølgende blev slettet........................
mvh
Jesper
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOV jensen - hvor blev dit indlæg af............?................fortrød du sidste udtalelse
|
Til top |
|
|
Mr Hi-Fi Lukket konto

Lukket efter brugers eget ønkse.
Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er ingen tvivl hvis budgette hedder 15k og du vil have detaljering osv og hug i bunden. Køb en brugt Krell. Der var en DSP custom til salg for under 15k for ikke så længe siden. Og der er tale om elektronik der holder fordi det er rigtigt skruet sammen.
Der er altså ikke sket ret meget positivt indenfor cd-lyd de sidste 10 år...
Og jeg har altså ikke hørt noget som spiller bedre under 50k end mit 9 år gamle Krell cd-sæt. Og jeg har lyttet til utrolig mange ting.....! 
God jagt
MVH
Mr Hi-Fi
__________________ Krell MD20, Krell studio 2, Krell KRC2, Krell KSA50S, Acoustic Dreams Ellipse, Audioquest Kilimanjaro, Taralabs Air1
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke en Audio Aero Capitol til 16-17K på brugtsektionen ?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr Hi-Fi skrev:
Der er altså ikke sket ret meget positivt indenfor cd-lyd de sidste 10 år...
Og jeg har altså ikke hørt noget som spiller bedre under 50k end mit 9 år gamle Krell cd-sæt. Og jeg har lyttet til utrolig mange ting.....! 
|
|
|
Hvilket Krell sæt er det?
Men tag nu og lyt til Monrio´en. Jeg hørte den i Farum hos JJ Teknik, og hvis i kigger på andre end de gængse mærker, så er der mange der har udviklet cd´ere med virkelig god lyd.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
3DX skrev:
et helt godnat forslag i manges øjne. og jeg skal lige jeg kender Jesper og Ole, men denne cd'er er faktisk lige så god, som nogen syntes den er kedelig.
|
|
|
Er det mit forslag der er godnat?
|
|
|
nej det var mit eget jeg henviste til  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
HOV jensen - hvor blev dit indlæg af............?................fortrød du sidste udtalelse |
|
|
Næ men nogle kan ikke klare sanheden .
Jeg kan finde mange maskiner til under 15000kr der spiller op med meget dtre maskiner .
Man skal starte med at ladevær med at tænke på prisen og hvordan den ser ud , så er man godt på vej .
|
Til top |
|
|
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har en Sphinx Project Thirtytwo, læs anmeldelsen i hifidelity og kom med et bud :o)
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
et helt godnat forslag i manges øjne. og jeg skal lige jeg kender Jesper og Ole, men denne cd'er er faktisk lige så god, som nogen syntes den er kedelig.
http://www.sitecenter.dk/thelivingstonenet/cdtransport/
drevet er det der bruges i maskiner til +30k og størm forsyningen er udviklet over lang tid, og med en hav af fin justeringer.
giv den et lyt, hvis lyd kvalitet tæller højere end et navn, og en masse lamper 
|
|
|
Ja, den spiller rigtigt godt, men er det ikke en komplet CD afspiller der efterlyses ?
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
...den Audio Aero Capitole der er til salg brugt... ville være et godt bud, ellers den Audio Aero Prima jensen har til salg....
... en Classe Cdp er heller ikke det værste jeg har hørt i bassen.... især ikke drev og dac 1. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen; Ahrg, den med at nogen ikke kan klare sandheden er LIDT letkøbt, ikke sandt .....................................Ligeledes er det jo IKKE irrelevant at lade være med at tænke på prisen, når eet af betingelserne i denne tråd er pris op til max. kr. 15.000.
Fortæl hellere hvilke maskiner som du mener spiller fantastisk til ml. kr. 10-15.000.............glæder mig til at høre dine erfaringer .
mvh
Jesper - som iøvrigt finder finish/udseende mindre relevant, blot LYDEN er god - men hvorfor skal nogen producenter partout lave "GRIMME KASSER" når de forlanger astronomiske priser for produktet
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jesper Andersen skrev:
HOV jensen - hvor blev dit indlæg af............?................fortrød du sidste udtalelse |
|
|
Næ men nogle kan ikke klare sanheden .
Jeg kan finde mange maskiner til under 15000kr der spiller op med meget dtre maskiner .
Man skal starte med at ladevær med at tænke på prisen og hvordan den ser ud , så er man godt på vej .
|
|
|
Fortæl du bare Jensen, jeg kan sagtens tåle at høre det . Ærgeligt at jeg ikke nåede at se dit indlæg, men det måtte åbenbart ikke blive stående __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en XA5 ES, er den værd at gå efter og er de lettere at skaffe end XA7 ES ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|