Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende emne - hopper lige med på en lytter.
Synes det er lidt ensidigt at sige at alt ES fra Sony er fantastisk - jeg er i hvert tilfælde ikke enig.
Har du overvejet en kombi mellem et gammelt topværk og en DA-converter?
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
XA5 es.... er ikke min kop te, meget kold og uengagerende lyd ift. min smag.....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Knoxville, en XA5ES er ikke synderlig ophidsende men temmelig god til de 2500kr. de kan findes til brugt trods alt, og som løbeværk er de ret suveræne.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jo da, til prisen, men vil kun anbefale den som evt. løbeværk....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg Sony ES-ejer , jeg har købt L.B.'s XA555ES så nu må vi se om der er hug i bunden på den svend . Jeg glæder mig til at dyret hjem og måske hvem ved om man senere hænger en god dac på den og benytter den som drev . Ihvertfald skal det Sony ES-eventyr ikke være uprøvet, og med alle de forslag jeg har fået på netop ES-maskinerne og dermed anerkendelsen af at disse maskiner har noget at byde på i bunden så skal det jo prøves. Jeg havde egentligt regnet med, at jeg ville springe på en XA779ES/XA7ES istedet for fordi der skulle man få mere af det hele, men nu blev det altså til en 555ES istedet 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer,
Jeg glæder mig da til at høre, hvad du synes om den. Til prisen er den i hvert fald svær at slå. Bygget som en "kampvogn" og flot, det er den. Jeg synes der er hug i den, men det bliver din vurdering herefter 
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke læst alle 4 forgående sider, så måske er det forslået.
Teac VRDS drev + Benchmark DAC-1, det kan fås under de 15k
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den skal bruges som Transport kan jeg anbefale at få monteret clocken fra tentlabs der var testet i Hifidelity. Den clocker også SPDIF signalet inden det kommer ud af transporten og det virker virkeligt godt. Du vil tro det er en anden transport. Det bliver meget mere detaljeret og opløst, og lyden kommer helt fri af højttaleren. Og så få den med hans strømforsyning også.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til under 15-del af dit oprindelige budget kan den ikke skuffe
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Til under 15-del af dit oprindelige budget kan den ikke skuffe  |
|
|
Det tror jeg heller ikke, det kan kun blive godt . Og nu gjorde du den jo også ren for mig så man kan være bekendt at invitere sådan en ældre svend med træsider indenfor  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
L.B. skrev:
Til under 15-del af dit oprindelige budget kan den ikke skuffe  |
|
|
Det tror jeg heller ikke, det kan kun blive godt . Og nu gjorde du den jo også ren for mig så man kan være bekendt at invitere sådan en ældre svend med træsider indenfor  |
|
|
Den er pinlig "clean" udvendig og især indvendig!
|
Til top |
|
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon er jo kendt for at levere et godt hug i bunden med deres multibitmaskiner så mon ikke en brugt topmodel som DCD S1 kunne være et ganske godt bud på en maskine indenfor den prisramme du har sat?...hvis man da ellers kan finde en brugt, det er jo af naturlige grunde nok ikke den model der er blevet solgt flest af i sin tid
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
Denon er jo kendt for at levere et godt hug i bunden med deres multibitmaskiner så mon ikke en brugt topmodel som DCD S1 kunne være et ganke godt bud på en maskine indenfor den prisramme du har sat?...hvis man da ellers kan finde en brugt, det er jo af naturlige grunde nok ikke den model der er blevet solgt flest af i sin tid  |
|
|
Jaa, det er rigtig at en DCD S1 har et udemærket hug i bunden, men bunden er omvendt ikke særlig fast. Hug og fast bund får man til gengæld med mange af sonys ES maskiner fra ruder kongens tid. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft flere af Sony´s "kampvogne", herunder den 18,5 kg tunge 557 ESD. Lækre maskiner med rigtig god lyd og en meget dyb bund. Men intet kommer i nærheden af den kælderdybe bas, som Digit2 boaded fra Thule Audio kan levere. Et eller andet helt rigtig har de lavet med det board....
Lars
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg min Sony X555ES-maskine hjem langt om længe . Lækker lækker maskine må man sige, virkelig lækker skuffe og måden den kører på er bare herlig finmekanik . Lyden er, når først dyret er varmet op efter et par timer , meget neutral og behagelig vil jeg kalde den. Jeg forstår nu godt hvorfor man anbefaler ES-maskiner til folk med hang til bund, der er smæk i den...men, den rækkker ikke helt så dybt som min Denon og der er ikke helt det samme output dernede. Til gengæld er der kommet mere styr på bunden eks. Safri Duo er mere kontrolleret nu end før. L.B., som jeg købte den af, har testet den op imod en DCD 3560 og her beskrev han den som knap så opløst fri i toppen som 3560'eren, og jeg må give ham ret i at den virker en smule tillukket deroppe . Men den er fri for min Denon's af og til lidt loudness agtige spillestil og den er mere velopløst så man kan godt høre man er rykket en klasse op. Så mit ES-eventyr er langt fra forbi, men jeg vil nok en tand opad i 7-serien for at høre om der så lige kommer den ekstra dybde og power i bunden jeg så godt kan li' .
X555ES er absolut en god maskine og den har meget at byde på i bunden, jeg havde nok bare forventet lidt mere - men til værdien er den et Best Buy og den spiller Rammstein langt langt bedre end den Cayin Cd-17A (til 16k) jeg havde på besøg __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt du er glad for den Acer. Jeg tror du har ret i, at der findes endnu bedre og 7'er maskinerne er rigtig, rigtig lækre. Det er da imponerende, at den spiler bedre end den Cayin, du har haft prøvet!
Nu kan du godt se at få lavet den tråd 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 11 September 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Har du mod på at hente og bringe min XA 7 ES model kan du da
godt låne den 14 dage så du kan se om det er noget. Det er godt
nok en fra 1997 men er rigtig fin.
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 11 September 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Så fik jeg min Sony X555ES-maskine hjem langt om længe . Lækker lækker maskine må man sige, virkelig lækker skuffe og måden den kører på er bare herlig finmekanik . Lyden er, når først dyret er varmet op efter et par timer , meget neutral og behagelig vil jeg kalde den. Jeg forstår nu godt hvorfor man anbefaler ES-maskiner til folk med hang til bund, der er smæk i den...men, den rækkker ikke helt så dybt som min Denon og der er ikke helt det samme output dernede. Til gengæld er der kommet mere styr på bunden eks. Safri Duo er mere kontrolleret nu end før. L.B., som jeg købte den af, har testet den op imod en DCD 3560 og her beskrev han den som knap så opløst fri i toppen som 3560'eren, og jeg må give ham ret i at den virker en smule tillukket deroppe . Men den er fri for min Denon's af og til lidt loudness agtige spillestil og den er mere velopløst så man kan godt høre man er rykket en klasse op. Så mit ES-eventyr er langt fra forbi, men jeg vil nok en tand opad i 7-serien for at høre om der så lige kommer den ekstra dybde og power i bunden jeg så godt kan li' .
X555ES er absolut en god maskine og den har meget at byde på i bunden, jeg havde nok bare forventet lidt mere - men til værdien er den et Best Buy og den spiller Rammstein langt langt bedre end den Cayin Cd-17A (til 16k) jeg havde på besøg
|
|
|
Må jeg lige indskyde en fodnote her som tidligere ejer af en 555ES og 559ES og andre sony ES maskiner at der er ikke noget Sony der lyder særlig godt efter kun et par timers opvarmning, der skal mindst 48 timer til før de lyder godt i mine øre. Så prøv du bare at spille noget af det samme musik som du lige har hørt om et døgn tid, først der tror jeg du skal konkludere lyden. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte, det var noget af et tilbud . Det kan være jeg tager dig på ordet en dag, nu her vil jeg først lige vænne mig til Sony-lyden - men tak for det generøse tilbud
Ikke slipsefyr, jamen så må jeg jo prøve at lade den æde kalorier i et par døgn før jeg lytter igen , uha en dyr el-regning  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|