Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er velkommen
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
piobyte, det var noget af et tilbud . Det kan være jeg tager dig på ordet en dag, nu her vil jeg først lige vænne mig til Sony-lyden - men tak for det generøse tilbud
Ikke slipsefyr, jamen så må jeg jo prøve at lade den æde kalorier i et par døgn før jeg lytter igen , uha en dyr el-regning 
|
|
|
Er man seriøs hifientusiast så går man ikke og slukker sit udstyr i tide og utide. .
Og noget helt andet er at sådan en lille sony maskine der ikke sluger det helt store i strøm, jeg vil gætte på max 30W i tomgang. Effektrin sluger noget mere strøm på kontoen, så et sådan kan du godt slukke om natten feks. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
piobyte, det var noget af et tilbud . Det kan være jeg tager dig på ordet en dag, nu her vil jeg først lige vænne mig til Sony-lyden - men tak for det generøse tilbud
Ikke slipsefyr, jamen så må jeg jo prøve at lade den æde kalorier i et par døgn før jeg lytter igen , uha en dyr el-regning 
|
|
|
Er man seriøs hifientusiast så går man ikke og slukker sit udstyr i tide og utide. .
Og noget helt andet er at sådan en lille sony maskine der ikke sluger det helt store i strøm, jeg vil gætte på max 30W i tomgang. Effektrin sluger noget mere strøm på kontoen, så et sådan kan du godt slukke om natten feks. |
|
|
Hov Hov .
Jeg slukker da mit og jeg er over 18000kw timer i år endtil nu
|
Til top |
|
|
EIII Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Er der nogen som har erfaring med COPLAND CDA823???
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen; tror du ikke at det KUNNE have noget at gøre med div. A-klasse forstærkere......... &   
mvh
Jesper
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
|
|
|
Og noget helt andet er at sådan en lille sony maskine der ikke sluger det helt store i strøm, jeg vil gætte på max 30W i tomgang. Effektrin sluger noget mere strøm på kontoen, så et sådan kan du godt slukke om natten feks.
|
|
|
Hov Hov .
Jeg slukker da mit og jeg er over 18000kw timer i år endtil nu  |
|
|
Jamen Jensen, du er også noget helt for dig selv, mit forslag var udelukkende til folk med normalt størrelse hifi.   __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æh, er der nogen der ved hvordan fasen skal vende på sådan en X555ES fætter ?  . Der er ikke angivet en fase på / ved netbrønden og det medfølgende kabel er ikke originalt (tror jeg ikke og det er ej heller mærket). Jeg plejer at kunne høre det, men måske kender jeg bare ikke maskinen godt nok endnu  . Indtil videre har jeg fasen til højre i kablet når de skrå sider på stikket vender nedad, sådan plejer det at være - men er der nogen der ved hvordan fasen skal vende på sådan en svend ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Æh, er der nogen der ved hvordan fasen skal vende på sådan en X555ES fætter ? . Der er ikke angivet en fase på / ved netbrønden og det medfølgende kabel er ikke originalt (tror jeg ikke og det er ej heller mærket). Jeg plejer at kunne høre det, men måske kender jeg bare ikke maskinen godt nok endnu . Indtil videre har jeg fasen til højre i kablet når de skrå sider på stikket vender nedad, sådan plejer det at være - men er der nogen der ved hvordan fasen skal vende på sådan en svend ? |
|
|
Hvad vej fasen skal vende, den rigtige vej sku da. .
Kør med fingeren hen over fronten på apperatet, føles det som om det snurre i din finger når den er tændt, vender den forkert. Så enkelt er det. . Er du i tvivl, så køb en elfix (kan du finde i en netbutik sikkert). Den skal give mindst udslag når apperatet er tændt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
Æh, er der nogen der ved hvordan fasen skal vende på sådan en X555ES fætter ? . Der er ikke angivet en fase på / ved netbrønden og det medfølgende kabel er ikke originalt (tror jeg ikke og det er ej heller mærket). Jeg plejer at kunne høre det, men måske kender jeg bare ikke maskinen godt nok endnu . Indtil videre har jeg fasen til højre i kablet når de skrå sider på stikket vender nedad, sådan plejer det at være - men er der nogen der ved hvordan fasen skal vende på sådan en svend ? |
|
|
Hvad vej fasen skal vende, den rigtige vej sku da. .
Kør med fingeren hen over fronten på apperatet, føles det som om det snurre i din finger når den er tændt, vender den forkert. Så enkelt er det. . Er du i tvivl, så køb en elfix (kan du finde i en netbutik sikkert). Den skal give mindst udslag når apperatet er tændt.
|
|
|
Det må jeg prøve så __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 12 September 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle....
En CD-maskine til under 15k, kunne også være en REGA Jupiter, hvis man kan leve med at den er top-loadet - pris kr. 13.700,- incl. fjernbetjening... jeg har ikke personligt lyttet til den, men jeg har hørt mange tale meget positivt om den. Faktisk overvejer jeg selv at købe sådan en fætter, i stedet for Holfi Xandra MP1 som hele tiden får udskudt sin ankomst
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, nu har jeg mærket og mærket og kan ikke mærke nogen forskel  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min bedste overbevisning er det monteret korrekt. Ellers kan låget nemt pilles af og det står på netbrønden hvad der er hvad...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Efter min bedste overbevisning er det monteret korrekt. Ellers kan låget nemt pilles af og det står på netbrønden hvad der er hvad... |
|
|
Jeg må ind og rode i den her i den nærmeste fremtid, så får jeg også syn for sagen om der vitterligt er så meget kobber i den  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 15 September 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har jord på den kan du ikke mærke det, uanset hvad vej det vender.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Hvis du har jord på den kan du ikke mærke det, uanset hvad vej det vender.
|
|
|
Det er jo helt korrelt, men fra fabrikken er den ikke født med jordstik. Det er vidst for det meste kun amerikanske tingster der er det. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristiankk skrev:
Hvis du har jord på den kan du ikke mærke det, uanset hvad vej det vender. |
|
|
Der er ikke monteret jord på den, men netbrønden er forberedt for det, så det synes jeg da Acer skulle prøve, når nu skal have låget af alligevel...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kristiankk skrev:
|
|
Der er ikke monteret jord på den, men netbrønden er forberedt for det, så det synes jeg da Acer skulle prøve, når nu skal have låget af alligevel...
|
|
|
Jo, men hvad skal jorden fastgøres i.....kabinettet ? Tror sgu jeg prøver at give lytning en gang mere her i weekenden, jeg syntes bare ikke denne her runger på samme måde som min Denon gjorde når jeg vendte fasen, er der en bedre strømforsyning i Sony'en ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
L.B. skrev:
Kristiankk skrev:
|
|
|
|
|
Jo, men hvad skal jorden fastgøres i.....kabinettet ? Tror sgu jeg prøver at give lytning en gang mere her i weekenden, jeg syntes bare ikke denne her runger på samme måde som min Denon gjorde når jeg vendte fasen, er der en bedre strømforsyning i Sony'en ? 
|
|
|
Ja, den fastgøres som blot til kabinettet. Jeg har på mine andre apparater fundet en skrue (der er der i forevejen) og sat en kabelsko med huld i ned omkring skruen - bingo, så er den der 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony'en har to strømforsygninger. En til "Digital" og en til "Audio" - det ser du når du åbner for dyret...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
L.B. skrev:
Kristiankk skrev:
|
|
|
|
|
Jo, men hvad skal jorden fastgøres i.....kabinettet ? Tror sgu jeg prøver at give lytning en gang mere her i weekenden, jeg syntes bare ikke denne her runger på samme måde som min Denon gjorde når jeg vendte fasen, er der en bedre strømforsyning i Sony'en ? 
|
|
|
Jeg tror nu nærmere at der er ensrettere i, det er Sony vidst glade for at bruge, jeg har dog adrig selv haft problemer med at finde fasen på deres produkter, men min far har aldrig kunne, selv på de samme apperater .
Men en Elfix kan det.
Det der med jord syntes jeg du skal glemme,jeg syntes de spiller bedst uden, men det er jo en smagssag selvfølgelig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|