Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD med hug i bunden..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Er der nogen der har et forslag til en god DAC man kunne spænde efter en X779'er ? Det skal selvfølgelig være en med et solidt øksehug i bunden - det er klart

Hej Acer.

Den rykker:
http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pid=60 6

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

E3 skrev" Hej med jer.

Er der nogen som har erfaring med COPLAND CDA823???"

Jeg har en cda 822 som minder om den, der er to foreskelle løbeværket er skiftet til et cd rom i 823 og den har højere upsamplings grad. Resten skulle være ens og lyden skulle være noget af det samme.

Om 822 kan jeg kun sige gode ting, den vinder i længden, har ike så meget imponator effekt! Men overraske på sin egen stille og rolige facon. Hvis man vil have åpen og naturlig lyd er den en god mulighed.  

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Acer skrev:
Er der nogen der har et forslag til en god DAC man kunne spænde efter en X779'er ? Det skal selvfølgelig være en med et solidt øksehug i bunden - det er klart

Hej Acer.

Den rykker:
http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visproduktet&pi d=60 6

Mvh.

Hmmmm - er det capitole dac'en du har linket til (linket virker ikke rigtigt...) i så fald findes der i hvert fald mange der er bedre i bunden. Capitolens problem har altid været bassen. En maskine der leverer en stenhård og meget mere kompromisløs bas er eks. phonosophie (konstruktøren bag NAIM's nye projekt) Den billigste (som jeg har hørt sammenm med capitole) koster ca. 20.000 hos lydbutikken på frederiksberg.

EDIT: ups det jo en dac du efterlyste - phonosophie ved jeg ikke om findes som dac alene.
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Acer skrev:

Kunne du ikke forklare lidt nærmere hvad du egentlig mener med "hug i bunden"?

Mon ikke du burde anskaffe en equalizer? (Og så håbe på at dit forstærkergrej kan følge med).

Som jeg læser dit indlæg, ønsker du en bas der er overdrevet fremhævet, men stadig 'fast'. Er det rigtigt læst?

Hvad består dit øvrige udstyr af?

Mvh.

Nilau

nope, vil ikke have bulder bas....søger en fast, stram og kontant bas med smæk i.....faktisk meget af det 779'eren allerede har - bare mere af det . Men endnu mere kul på i de dybe oktaver er på ønskesedlen

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Halløjs i lydtrykket Acer,

Bas med bundgas = Electrocomp...

Skal også lige sige, at en "Capitole" (den hedder "Prima", men er den samme DAC som i Capitole) DAC snildt kan spille med absolut reference lyd også i bunden. Det afhænger helt af resten af setup'et (og specielt af de benyttede kawler).

I Prima DAC'en er der også en pre amp, der lyder stjernegodt, hvis den køres balanceret med nogle gode kawler. De fleste kører desværre med RCA og får i stedet en halvflad frøkenlyd som resultat, og det er rigtig, rigtig wæmmeligt

Hvis ikke indgangsimpedansen i mine power amps var så lav (blot 12KOhm/stk), så havde jeg forlængst investeret i en Prima.
Ellers: Bas med bundgas = Electrocomp...

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Nilau skrev:

Acer skrev:

Mon ikke du burde anskaffe en equalizer? (Og så håbe på at dit forstærkergrej kan følge med).

Som jeg læser dit indlæg, ønsker du en bas der er overdrevet fremhævet, men stadig 'fast'. Er det rigtigt læst?

Mvh.

Nilau

nope, vil ikke have bulder bas....søger en fast, stram og kontant bas med smæk i.....faktisk meget af det 779'eren allerede har - bare mere af det . Men endnu mere kul på i de dybe oktaver er på ønskesedlen

Hvis du skal ha' meget mere af noget som din cd-maskine allerede har...er der vel strengt taget ikke tale om hifi længere??

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Startende med Denon DCD3560, DCDS10 mkII og især DCDS1

(DCD3560 kræver en del modefikation for at folde sig helt ud..  og er i sig selv bedst som drev, ja faktisk uovertruffen, modeficeret gør den sig lige så godt som S10 og mange nye 5 - 10000 kr. maskiner i dag..) DCDs10 kan også nyde godt af enkelte modefikationer (ny clock og enkelte opamps) S1 gør det fint helt "off the shelf"

Der udover så er der en del af Sonys fornemme ES maskiner  i 7 serien, der afgjort er lige så interasante.

Og så Pioneers PD95 er også en suveren maskine i udsøgt kvalitet..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Acer skrev:
Nilau skrev:

Acer skrev:

Mvh.

Nilau

Hvis du skal ha' meget mere af noget som din cd-maskine allerede har...er der vel strengt taget ikke tale om hifi længere??

Mvh.

Nilau

Det vil jeg da mene der er ?  Jeg er som udganspunkt glad for lyden i min 779'er - men jeg kunne godt tænke mig at trække noget mere ud af den - jeg tror der er mere i den end dens egne analoge kredse formår at trække ud af drevet . Så derfor skal det være en DAC der ligger lyd- og klangmæssigt op ad Sony'en, den skal ikke ændre på dens lyd blot få endnu mere dynamik og bundgas bas ud af den   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Halløjs i lydtrykket Acer,

Bas med bundgas = Electrocomp...

Skal også lige sige, at en "Capitole" (den hedder "Prima", men er den samme DAC som i Capitole) DAC snildt kan spille med absolut reference lyd også i bunden. Det afhænger helt af resten af setup'et (og specielt af de benyttede kawler).

I Prima DAC'en er der også en pre amp, der lyder stjernegodt, hvis den køres balanceret med nogle gode kawler. De fleste kører desværre med RCA og får i stedet en halvflad frøkenlyd som resultat, og det er rigtig, rigtig wæmmeligt

Hvis ikke indgangsimpedansen i mine power amps var så lav (blot 12KOhm/stk), så havde jeg forlængst investeret i en Prima.
Ellers: Bas med bundgas = Electrocomp...

Uha, den ser forfærdentlig lækker ud den lille svedige sorte sag...der . Og hvis der tillige er blæs i bunden af den så far kan få luftet godt og grundigt ud i stuen og tilhørende sovegemakker er jeg   

Nogen der ved hvad sådan en fætter ligger i sådan rent økonomisk ?   

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hælløj Acer,

Æhh... nu tør jeg ikke sige hvad en lille, svedig, sort sag står i , men "bundgas-controlleren" står i US$ 2K fra ny. Som brugt selvfølgelig mindre, typisk 1.2-1.5K i samme mønt.

Den danske importeur & forhandler er gået rabundus, kunne det se ud til, så der findes vist ikke p.t. nogle danske priser på dimsen.

Den hedder desværre nok brugtmarkedet - ud og efterlyse, ud og efterlyse.

Skulle du ellers sådden falde over en lille, svedig, sort sag, så sig endelig til. Det er ikke at kimse af!

Med ægte bundgashilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Hælløj Acer,

Æhh... nu tør jeg ikke sige hvad en lille, svedig, sort sag står i , men "bundgas-controlleren" står i US$ 2K fra ny. Som brugt selvfølgelig mindre, typisk 1.2-1.5K i samme mønt.

Den danske importeur & forhandler er gået rabundus, kunne det se ud til, så der findes vist ikke p.t. nogle danske priser på dimsen.

Den hedder desværre nok brugtmarkedet - ud og efterlyse, ud og efterlyse.

Skulle du ellers sådden falde over en lille, svedig, sort sag, så sig endelig til. Det er ikke at kimse af!

Med ægte bundgashilsen
G&S

Det var, dog alligevel, indenfor økonomisk rækkevidde så jeg må på det blå marked og kigge efter sådan en fætter. Kan det betale sig at lave en US-import på sådan en DAC og skal man ikke bruge en transformer af tvivlsom kvalitet ?   Jeg har det jo bedst med at kunne stoppe et 2,5 kvadrat svensk netkabel op i rumpetten på sådan en lille svedig sort sag

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

find den i norge eller sverige
Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det er da noget wærre kvadrat-småtteri I opererer med deromme i Jylland

Jeg husker faktisk ikke, om den fortrækker 230V lige i måsen. Mon ikke det står i los manualos?

Fandt i øvrigt det rview, der ikke længere ligger på stereotimes.com - hær!

Hvis du vil gafle den, så sørg for det bliver MKII versionen (med 24Bit 192KHz upsampler), da den første udgave har problemer med bl.a. brumsløjfer og andet godt.

Prisen i kuncha's link virker i øvrigt rimelig hvis det er en MKII'er og den ellers er i orden.

tomlar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Mit forslag er, at du for under 10 kilo får mere end du regner med. Måske skulle du lægge øre til denne kombination, spring CDens linedel over og forbind forstærkerens DA-konverter direkte.

Aldrig har jeg oplevet så meget bas og så meget hul igennem, Musikken er noget af det mest naturtro jeg nogensinde har hørt. Dette er ikke en salgstale, men en opfordring til at lytte.

Hvis du tør lytte til "kineserne" så hører du garateret braget, -und dig selv denne oplevelse og kast de sidste 5 kilo efter noget god musik.

Advance Acoustic er bla. et af handelsnavnene

http://www.topsoundhifi.dk/?layout=1 

MCD 203
Format Audio: CD, CD-R, CD-RW,
Udgang Audio: Coax, optisk, analog
D/A Converter: 24 bit/ 96 Khz DAC
Finish: Silver
Mål (B x D x H): 45 x 43 x 15
Garanti: 24 mdr.
Rentefrit 12 måneder: 383,-
Pris: Før 4.795,- Nu 3.995,-
MCD 403
Rør i liniedel

http://www.topsoundhifi.dk/?layout=1 
MAP 305 DA
Udgangseffekt: 2 x 100 Watt RMS 8 ohm
Indgange: 3 line + 1 phono MM/MC 4 coax + 1 optisk
Finish: Silver
Mål (B x D x H): 45 x 43 x 15
Garanti: 24 mdr.
Rentefrit 12 måneder: 508,-
Pris: kr: 5495,-
MAP 303 DA serie 2
Indb. DA conv.

Til top Vis tomlar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tomlar

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Se her, Acer:

Det viser sig, at der er kommet en ny importør af Electrocompaniet i Danmark, nemlig mcintoshnordic.com.

Den gamle importør er handler således ikke længere med produktet, men er i stedet lagt ind under noget, der hedder designtorvet.dk og forhandler produkter såsom Abrahamsen Audio, Shanling, Aurum Cantus, Adam højttalere, Benchmark osv.

Skal det være en ny, lille stram sort sag, så kan den altså fås i DK, såfremt forhandleren handler med McIntosh Nordic.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg må vist på jagt i de nordiske hi-fi forums og magasiner efter sådan en svend  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes