Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har INTET at gøre med, at Tara Labs forhandles af HFK. Nu var det bare lige tilfældigvis Tara Labs der blev knaldet af af ordensmagten. Men find evt andre eksempler på samme, så skal jeg gerne kommentere dem.
Gider ikke kommentere så meget på HFK længere. De er så useriøse, og tør ikke stille op og forsvare sig. Hermed slut om HFK for nu!
Hvad med en blindtest... dvs en ren lyttetest, og ikke en "kiggetest" hvor man først beslutter hvad der lyder bedst, og derefter lytter til det. Hvem er klar???
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbartens skrev:
. Der er forskel, forskellen kan måles og høres. |
|
|
Hvordan måler man det ? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Jbartens... hvordan har du målt forskellen??? Det kunne du da lige fortælle os. Med mindre du får kolde fødder....
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Hvad med i stedet at lave en blindtest. Så er vi ude over smarte salgstrick, flot indpakning og andet woodoo. Så vurderer man ud fra det eneste vigtige: Lyden. Hvem tør??
|
|
|
Jeg stiller da gerne op med mit Tara - det er sgu nok det grimmeste og mest intetsigende kedelige militærgrå kabel man kan forestille sig, men det lyder godt. Så Hurtig, jeg er frisk - men vær på vagt for mit er grimt, dyrt og ligner noget der sidder bag et komfur, men lyder godt så det kan nok være du får vendt op og ned på nogle af dine fordomme om at serisøe kabler altid er fancy pakket ind i fine trækasser med fløjlsindlæg
Men hvordan skulle denne blindtest foregå og hvad er formålet med den ? Hvis formålet er at jeg skal finde mit eget kabel blandt andre i et fremmed setup er jeg ikke interesseret, det tror jeg ikke jeg kan og det ville være gætværk fra min side . Men en A/B sammenligning imellem mit og et andet kabel er jeg da altid frisk på __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Jbartens Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hurtig
Jamen du ere da velkommen til sådan en test i hifiklubben. Nu har jeg ikke arbejdet der i et år. Men tager du ind på åboulevarden i københavn og siger du gerne vil prøve det. SÅ FÅR DU LOV! Ja tro det eller lad vær men vi stiller (eller gjorde ihvertfald) jævnligt op til den slags udfordninger og på opfording af folk. Nu gider jeg ikke forsvare hfk da jeg ikke arbejder der mere. Men tror mere det er dig hurtig der ikke tør se det positive i kabler. Ja jeg ved godt at dyrt ikke nødvendigvis er bedst. Men der er altså en positiv forskel. Men tag ind og få en snak med dem. og prøv at vær lidt åben så tror jeg du får en wow oplevelse. Men lad nu være med at tage en af de unge sælgere tag en af de gamle nisser som har noget baggrunds viden og prøv at hør.
Jesper juul
Du kan måle rolloff effekten samt frekvensgang på kablerne med måleeudstyr...... en metode der bruges hedder CCZT Constant Current Impedance Testing ... :D
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jbartens: Du siger, at der altså er en positiv forskel. Hvad mener du med det?? At når man køber et dyrere kabel, så er der en positiv forskel?? Jeg vil påstå, at der lige så ofte er en positiv forskal, hvis du går fra et dyrt til et billigere kabel.
@Acer: Du skal ikke nødvendigvis udpege dit eget kabel blandt mange andre. Men du kan jo evt udpege hvilket der lyder bedst. Så må tiden jo vise om det er et dyrt Tara Labs, eller et billigt kineserkabel (måske identisk) eller noget helt andet. Det med bare at lytte, og så konstatere at der er en forskel... Ja, hvad kan vi bruge det til. Hvis du eks sammenligner dit Tara Labs, med et af dem der følger med enhver CD-afspiller, så vil vi helt sikkert kunne konstatere en forskel. Det ville vi også hvis vi sammenlignede med et andte kabel til eks 200,-. Men hvis du ikke i en blindtest er i stand til at udpege, at dit eget er bedre end det billige, så har du jo egentlig ikke valgt dit eget pga lyden, men pga navnet, prisen og en god historie. Ellers kunne det billige jo lige så godt være det bedste, hvis ikke du er i stand til at afgøre det.
|
Til top |
|
|
Jbartens Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig nu har jeg ikke på noget tidspunkt sagt at dyrt er bedre... men jeg siger at det tit hænger sådan sammen. I Langt de fleste tilfælde, ihvértfald med de kabler jeg har beskæftiget mig med. Nu findes der undtagelser til alle regler. Men jeg siger stadig at de fleste dyre kabler lyder bedre end de billige. Det kan godt være jeg ikke kan høre forskel på et 2000kr. til 2500kr. kabel. Men det er jo så en hel anden diskution med pris kvalitet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger at de dyre kabler typisk er bedst. OK... Vil det sige, at hvis vi tager en række dyre kabler, og en række billige kabler, og du så lytter til dem i tilfældig rækkefølge. Vil du så nogenlunde (selvfølgelig ikke uden fejl) kunne kategorisere dem som enten dyrt eller billigt??? Ellers holder dit udsagn ikke rigtigt vand, for så kan den forskel du hører lige så godt være til det dårligere, og ikke til det gode.
Hvordan var det i øvrigt du havde målt forskellen på kabler???
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg må bryde ind i hvem der kan hvad og hvor, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan det famøse kabel lydder.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Hvis jeg må bryde ind i hvem der kan hvad og hvor, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvordan det famøse kabel lydder. |
|
|
He he, når emnet er Tara ender det ofte i en større diskussion om kobber fra de rigtige miner, HFK osv. . Men Tara lyden, uden dog at have hørt det Air3, kan vel beskrives som lidt på den varme side, godt med smæk i bunden, en anelse sprødt klingende og aldrig skarp som visse sølvkabler kan være __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Jbartens Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Hurtig den påstand vil jeg godt følge. Og har gjort flere gange.
Jeg har ikke sagt JEG har målt forskellen i kabler jeg siger bare der findes metoder der kan måle det. Om de målte forskelle er wow oplevelser eller en svag antydning i lyden er så igen en anden sag. Men det kan måles!
Og hvorfor tager du mig ikke på ordet og tager ind i din nærmeste high end butik og får prøvet min påstand af?
Til bent
Vi started med at snakke om prisen på mit air 3 kable. Nu er snakken bare general om dyre og billige kabler. Mig og Hurtig har en god diskution kørende.
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbartens skrev:
Til bent
Vi started med at snakke om prisen på mit air 3 kable. Nu er snakken bare general om dyre og billige kabler. Mig og Hurtig har en god diskution kørende.
|
|
|
Så må du sørme undskylde, så ikke lige det var dig der havde startet tråden. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
@Acer: Du skal ikke nødvendigvis udpege dit eget kabel blandt mange andre. Men du kan jo evt udpege hvilket der lyder bedst. Så må tiden jo vise om det er et dyrt Tara Labs, eller et billigt kineserkabel (måske identisk) eller noget helt andet. Det med bare at lytte, og så konstatere at der er en forskel... Ja, hvad kan vi bruge det til. Hvis du eks sammenligner dit Tara Labs, med et af dem der følger med enhver CD-afspiller, så vil vi helt sikkert kunne konstatere en forskel. Det ville vi også hvis vi sammenlignede med et andte kabel til eks 200,-. Men hvis du ikke i en blindtest er i stand til at udpege, at dit eget er bedre end det billige, så har du jo egentlig ikke valgt dit eget pga lyden, men pga navnet, prisen og en god historie. Ellers kunne det billige jo lige så godt være det bedste, hvis ikke du er i stand til at afgøre det.
|
|
|
Jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op med dig, no offence . Du har ret i, at kan jeg ikke høre forskel og syntes jeg endda at det 200 kr.'s kabel lyder bedre end mit eget ja så er der vist kun at sige til det at det er fremragende billigt kabel . MEN nu hører jeg ikke med pengepungen og er iøvrigt ligeglad med hvad kabler koster, og dømmer man på udseendet af mit så ligner det...ja, noget der hører til bag et komfur. Det må da, alt andet lige, indikerer at jeg er revnende ligeglad med hvor meget det koster og hvordan det ser ud . At det tilfældigvis ikke hører til i den billige er sådan set sagen uvedkommende, jeg var bare ude med riven efter dig fordi du altid sætter dyrt og vellydende kabel i bås med flot indpakning, woodo og andet gøgl - det er ikke altid tilfældet 
Men som sagt er jeg frisk på udfordringen, men tilhørende skal være ærlige og er formålet en nedslagtning af Tara-kabler i al almindelighed og har vi "det kobber kommer ihvertfald ikke fra Australien"-ører på er jeg ganske uinteresseret . Men mit Tara stiller hellere end gerne op til dyst hvis det er seriøst __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jbartens skrev:
Jesper juul
Du kan måle rolloff effekten samt frekvensgang på kablerne med måleeudstyr...... en metode der bruges hedder CCZT Constant Current Impedance Testing ... :D
|
|
|
Ok tak, og på den måde kan inddele kabler i klasser alt efter måling kan man så sige hvor gode de er ? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Jbartens Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Bent
Det var ikke sådan ment.... :D du er mere end velkommen til at deltage i vores diskution. :D
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun sige at jeg har prøvet et "hav" af kabler og de bedste lydende har ( til det udstyr jeg har nu) klart været Taralabs RSC Decade Gen2. som er nogle af Tara's lidt ældre modeller ( deres tidligere absolut top model!) disse lyder aldeles framragende! ( uanst om de er lavet i USA eller usbekistan eller Kina for den sags skyld!?)
Om pågældende kabler også er made in China eller vitterligt USA?? ved jeg ikke.. men de er nok over 10 år gamle..
Jeg tror at hele afærem med Taralabs og hvor de er lavet nok stammer fra deres billigere modeller som de er begyndt at markhedsføre en hel del af.. her kan det nok bedst betale sig at få skidtet lavet i kina!... deres top modeller laves nok "in house"... og af den "rigtigr" kobber mm..
Men det billige skidt kan nok slet ikke batale sig at lave på den måde...??
Og det er jo nok det billige skidt der sælges mest af, derfor så mange modeller af disse.. og laves de i kina spares en masse og profitten er højre.. ( de er jo ik dumme!!) det er der jo ik noget galt i!!.. det gør MANGE!! at de så har bøjet sandheden noget med mærkningen af disse er så noget andet!.. UPS!! )
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Benjaminx Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jbartens: Hvordan kan det egentlig være du ikke arbejder i Hfk. mere? Blev bare nysgerig.
|
Til top |
|
|