Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 13:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hestemulen´s Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Heldigt , det med din amps...

Ellers kender jeg dine 850'ere rigtig godt. Min bror havde sådan et sæt inden de blev skiftet ud med Dali MS4, som jo er liiige et par klasser op. Men det gør ikke 850 til en ringere model. De spiller bare hammer godt. Og så til prisen er de simpelthen f... gode...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Er der sket noget nyt, og står de stadigt parallelt? Du sagde aldrig om lyden blev bedre eller dårligere?

Jeg håber stadigt du har begge dine effekter da lyden kun bliver bedre på Dali'er med massere af effekt.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

hey ascari, jeg har svaret på side 2. men det var godt nok ikke et fyldig svar, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det :P hehe men jeg stillede dem paraelt, og længere ud fra væggen, bass´en er meget mere kontant, og hård. rigtig lækker bass. dog havde jeg problemer med discanten kunne skære lige i ørene når der var vridet godt op. og havde jo ikke mulighed for og skruge ned for det. så jeg har lige anskaffet mig en Equalizer.. bare en billig en for og se om det kunne hjælpe med lige og tage spidsen af discanten..

Technics Stereo Graphic Equalizer SH-GE70

et billede af min EQ.. grafisk EQ :P det blær nok..

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

-Elephant Bi-wire/med Ixos banan

-Dali 850 med Holfi Puder/spikes
Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

AoSis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 August 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Rigtigt fedt setup.-og når du en dag skal af med hele l**tet, så gi mig lige besked:)

Men hvordan syntes du lyden med 850'erne er i forhold til CV'erne...?

Til top Vis AoSis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AoSis

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 August 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Prøv at rykke højttalerne liiiiidt længere frem på gulvet, og ryk den højre højttaler længere væk fra sidevægen. Hvis du kan frigøre en lille meters luft, så tror jeg det giver pote

Og så ca. en halv meters luft, bag ved højttalerne

adamt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Sendt: 03 August 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror altså du skal have en større Eq hvis du ikke skal ødelægge det helt. I vores amatørstudio har vi behringers 31 bånds Eq's, der er noget
bedre mulighed for at indstille den slags end med din 8 bånds :-)
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Equalizer????
Tror du ikke det er CDafspilleren eller kablet der giver skrigen i toppen?
Det jeg mener er: Erstatter man ikke et problem med et andet ved at indsætte en equalizer?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

hej tak for de finde ord. 

Aosis.. alt er jo til salg. jeg er blevet budt 12.000kr for anlægget komplet uden rack. men så vil jeg hellere beholde.. som 18årig.. altså det tog tid og få samlet et godt anlæg sammen..

og det med EQ.. var noget jeg prøvede men det hjalp ikke, i hvertfald ikke nok. så næste skridt er jeg køber nye kabler hele vejen igennem den samme slags i mellem tingene. og måske en ny cdafspiller. selvom jeg godt kan lide lyden af den pioneer. i forhold til den billige denon dvd jeg havde tidliger. 

og ja jeg ville gerne rykke højtalere længere ud. men har ikke rigtig plads til det.

men planen er at jeg skal have flyttet det hele på den anden led af rummet så er der meget bedre plads til og rykke højtalere ud fra væggen og give dem plads og luft og arbejde på. og så kommer jeg også til og sidde meget længere væk. men det kræver lige jeg får flytet en radiator, den sidder i vejen. den skal flyttes over på sidde væggen i stedet for i enden.

jeg er på vej ud af døren, så jeg besvarer lige ordenligt senere.. hygge gutter..

men aosis.. lig dit bud.. hvis du er interesseret.

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

AoSis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 August 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå du vil beholde.. Jeg spørger også bare for at høre, har slet ikke pengene alligevel. Er selv 19 og pt. uden job:( Men jeg havde i forvejen forelsket mig lidt i et sæt 850'ere og kan slet ikke stå for designet på acurus delene.:)

Syntes dit rack med dine nuværende dele(dog ikke technics og pioner) ser alt for fedt ud, og det lyder som om at du syntes lyden er helt okey også..

Men hvis jeg en dag kommer til penge vil jeg med garanti smutte herind og gi dig et kald. -så må vi se om vi kan finde ud af noget. Men den næste måned vil jeg nøjes med at lede efter et sæt dali 850'ere. :)

Hvis jeg sku komme med et meget uproffessionelt råd, så ku du måske overveje en brugt Rotel CD-afspiller og evt. en Lp-afspiller. Og så smide den equaliser og gamle cd-afspiller væk:P ?-Det ville lige være prikken over i'et.

Til top Vis AoSis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AoSis

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 04 August 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Minder mig lidt om mit værelse da jeg var 15 - CV og Denon  

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 August 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

wow fedt setup du ligger og roder med.

husker tydeligt dengang hifiklubben forhandlede acurus. det lyder bare kanon. men laver de ikke cd'afspiller også? måske bare mig der husker forkert.

Men super du hele tiden er klar mede nye billeder. det er der nogle herinde der godt kunne lære noget af

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

aosis.. ja jeg er meget glad for det jeg har fået samlet mig sammen. og det spiller helt kanont dali´erne får alt den power de kan klare.. og det har de godt af, har en kammerat med samme højtalere og en af de gode gamle denon integredere forstærkere mener den hedder 825R eller 925R. men man kan høre MEGET stor forskel lyden i acurus! GUF! og så når jeg kører bi-amping. der virkelig knald på bass´erne de er meget præcise.. de bliver holdt i strakt arm af de effekblokke. jeg ville dog gerne have skiftet kablerne ud. og ja jeg ville gerne have en anden cdafspiller, og jeg ved Acurus (mondial gruppen) har lavet en afspiller i samme design, det ville jo være prikken over i´et men, der er jo generelt ikke ret meget acurus grej til salg, hvis man kigger rundt omkring , det nemt nok og finde effektblokke i flere størelser, og forstærkere RL11 og L10. men en cdafspiller hænger ikke på træerne, og jeg har også kigget lidt på en Rotel, lidt fordi de kører lidt i det design, med stål fronte osv.. altså det måtte jo godt passe lidt sammen, og ja en LP hører sig til..  men glæder mig til jeg får rykke rundt og får det hele ordenlig på plads og styr på kabler..

acer.. hehe.. effekt kan man ikk få nok af, men jeg har fået det bass jeg skulle have, har rodet med anlæg i mange år, dog aldrig i den klasse jeg har nu, da pengene jo også skulle være der til det, men vil hellere have REN og hård og høj lyd. ikke bare et sæt vega´er som hamre derud af med syg bass.. mit anlæg spiller meget meget højt. og det spiller bare ren! eneste prob. er discanten som skærer i ørene når der virkelig er tændt op..

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 04 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Den skærende diskant har jeg også haft problemer med, og har det også stadigt lidt engang imellem. Men det hjalp gevaldigt da jeg fik en ny forstærker.

Det næste jeg skal have er en ny cd, så håber jeg det kan afhjælpe det sidste der kan være ved nogen sange. Det er nok også det du ska kigge på når du skal have ny cd, hellere god lyd end fedt design, hvis begge kan fåes er det dog bare lækkert :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

ja hellere god lyd.. end design.. kigger lidt rotel,primare, ja og har luret lidt på Denon S10 model 2.

men der er jo så mange mærker. hvis i har nogle gode ide´er..skriv endelig.. og hvad ville i vælge af kabler? altså i teorien burde mine kabler mellem forstærker og cdafspiller være gode nok? jeg har. men det jo godt nok 3 forskellige

det kabel fra pre-amp til den blok som trækker bassér det er et AudioQuest , og det kabel som trækker mellemtone og dis. det er en Ixos. og det jeg har mellem cd og preamp, det et stort tyk ixos med forgyldte stik. ved ikk om i kan se billeder af mine kabler længere tilbage i dette indlæg der skulle gerne være billeder helt fra starten

-Acurus RL11

-Pioneer PD-s703

-IXOS Phono kabel

-AudioQuest phono kabler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes