| Forfatter |
|
Neocantrix Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Bond ja man kan hurtigt blive opslugt af alle de fede ting man kan købe, men 40000 kr burde være rigeligt for mit behov.
Tak for de mange alternativer. Man bliver helt rund tosset 
Jeg har et Sony Triniton 32 tommer fjernesyn. Det skal ikke udskiftes endnu, da jeg stedig finder det klart bedre en mange plasma og LCD tv/skærme.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neocantrix skrev:
|
Bjørn det set ser rigtig fornuftigt ud. Det skal jeg helt klart se nærmere på.
Kan DLS R55 MK II bruges uden sub? eller mister man for meget?
Damn hvorfor har de ikke en afdeling i kbh 
Så skal jeg vist ud på en længere køretur, men det er vel også det værd.
|
|
|
Hvor vidt du mister meget ved ikke at køre med SUB skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg kun har hørt sættet med SUB, og det lød helt fantastisk, dog var det med Marantz SR8500 sat til, der er ikke andet for end du må en tur til Kærbæksminde, hvis du da vil høre DLS sættet, hvilket jeg da syns du skal, jeg valgte selv Dali Blue ( 6006 + SS ) Serien fra, efter at have hørt DLS sættet, personligt syns jeg ikke om de nye B&W DM 604S3. der er simplthen for meget metal i den HT, Alu Diskant + Alu Basser, lyder i mine øre ikke godt, men tag ind i HFK og lyt til dem, kan jo være du kan med dem, men det er derimod en HT der kan spille seriøs bas, hvor du godt kan leve uden SUB ind til tiden/Pengene kommer til denne, men vil så mene at B&W også har godt af en kraftig receiver og gerne en der er mørk i lyden, hvilket udelukker Denon...

|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu det primært skal bruges til musik, så mener jeg, det er muligt
at undvære subwooferen med mange af de nævnte højttalerforslag.
Selvfølgeligt er subwooferen på det nærmeste nødvendig for at få den helt rigtige lyd, når actionscenerne brager afsted.
Mon ikke du kan aftale at låne en sub, der hvor du beslutter dig for at
handle højttalere, og så tage beslutningen, når du har hørt det samlet
derhjemme?
Jeg vil iøvrigt ikke mene, at du kommer til at mangle bas i en stue på
35m2 med 2*6½" bas/mellemtone pr. fronthøjttaler - Det fungerer fint
hos mig i en tilsvarende størrelse stue med Helicon 400 
Men hvis du hører til de bashungrende, og synes Massive Attack lyder
bedst, når alt, der ikke er naglet fast, er ved at falde ned, så skal
du nok op i 2*8" eller mere og/eller have en sub
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke stereo ekspert, men når der står 90 % stereo og 10 % surround, så tror jeg at det er en fordel at satse utrolig meget på fronthøjttalere. Så tilføj en effekt forstærker, køb en mindrer receiver en god cd eller dvd afspiller (ved ikke hvor kræsen du er selvfølgelig)
Se perspektivet i 30 timers musik om ugen, kontra 3 timer til film. Altså hvis vi skal kigge på de procentsatser du har skrevet. Kan jo være film får højere priotet, når anlæget bliver bedre hvem ved....
Og når det ikke skal kunne spille bragende højt og vælte hytten, kunne nogle stativ højttalere som front være udemærket. Har ikke selv hørt dem men Dali Helicon 300 eller sådan noget, som er testet her på siden, er vidst ikke helt så tossede, hvis lyden minder bare lidt om 400 modellen, ja så er det sku god lyd i mine øre. (Så er de kønne også)
Men de DLS som er nævnt spiller også fortrinneligt, men igen de tåler meget gerne det bedste du har råd til at spænde for...
Held og lykke med det
Og det budget som du har er fint uanset hvad folk finder på at skrive....
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra den prioritering du har skrevet, har du så overvejet at "nøjes" med et stereoanlæg? Du kan trods alt få betydelig bedre kvalitet for de samme penge hvis kun der skal være to kanaler og man kan godt få en fin filmoplevelse selvom det kun er i stereo. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Neocantrix Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt på et stereoanlæg, men jeg elsker at se film med en god lyd og har en rimelig stor samling DVD jeg ville være ked af ikke at kunne se med surround mere. - Så det skal kunne høres med den gode lyd, dog uden det betyder jeg skal have en sub på størrelse med en sofa stående 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK bare en tanke. Man kan trods alt få ret god filmlyd ud af et godt stereoanlæg, men man får selvfølgelig ikke surround-delen med og på nogle film er det helt klart surt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Neocantrix Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er lytte delen for alvor gået igang. Jeg har idag lyttet til følgende setup:
Arcam - Diva AVR-250 _Reciever
Arcam - DV-79 - DVD
AudioVector - Mi-3 højtalerer
Jeg har endnu ikke hørt hele pakken med surround endnu (havde ikke tid til mere i butikken), men rent musikmæssigt lød denne opsætning utrolig godt. Meget rent, dybt og detaljeret. Det skal testes noget mere, da jeg på et tidspunkt sporede en anelse udfordring til noget glad 80 elektro musik med høje synth toner.
Jeg var overrasket over den gode bassgengivelse, men der er et eller andet nørdgen der fortæller mig jeg bliver nød til at købe sub til også.
Jeg tester videre, men Arcam ud fra hvad jeg har læst i diverse test får utrolig flotte anmeldeser. Mit budget kommer nok lidt over 40000 kr, men hvis jeg får et system der en del bedre er det ok.
Jeg har endnu hellere ikke kørt samligningen imellem ren cd og DVD på lydsiden. DVD afspilleren fra Arcam koster næsten 13000 kr så den må kunne hamle op med en almindelig cd afspiller til ca 4000-5000 kr eller er jeg helt forkert på den?
Er der andre der har erfaringer med Arcam?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcam er rigtig godt! Jeg har det ikke endnu selv, men det bliver mit det næste, regner jeg da med!
Synes klart de dvd'er arcam laver er værdige cdafspillere, men du bliver nød til at prøve at lytte!
:)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dvd-afspiller i den prisklasse fra et "musik" firma som Arcam burde helt sikkert kunne konkurrere med cd-afspillere i den klasse du nævner og sikkert også nogen der er lidt dyrere end det.
Vedr. sub skal du være opmærksom på at det kan være rimelig svært at få den integreret ordentligt med fronthøjttalerne når der skal lyttes til 2-kanals musik, men det kan selvfølgelig lade sig gøre.
AudioVector højttalerne er rigtig gode og kan sagtens levere fornuftig bas men kan tilgengæld efter min mening godt have en lidt agressiv diskant. Spørgsmålet er om sådan en avr-250 har effekt nok til af få det sidste ud af højttalerne, men den har vel pre-out så man kan sætte en ekstern effekt til hvis det skal være. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Spørgsmålet er om sådan en avr-250 har effekt nok til af få det sidste ud af højttalerne, men den har vel pre-out så man kan sætte en ekstern effekt til hvis det skal være.
|
|
|
Så vidt jeg husker, er preouts faktisk noget af det, der blev sparet væk fra AVR250 til forskel fra storebroderen AVR300. Det er virkelig en skam, specielt når Arcam laver gode effektforstærkere, som man fx kan bruge til biamping uden at få problemer med at matche klangen.
Men ellers kan jeg også kun skrive under på, at Arcam er rigtig godt, ikke mindst til musik. Har selv to Arcam-forstærkere biamped i mit stereosetup, og med gulvhøjttalere i den prisklasse kan man virkelig vinde noget ved den opgraderingsmulighed.
|
| Til top |
|
| |
Soodii Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
købe dig en bose lifestyle
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed ide at kommentere et knapt 2 år gammelt indlæg.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |