Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg se efter! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 September 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Hej. Der er ingen tvivl om at du bliver godt kørende med en crt projektor,hvis du kan finde dig i at den er stor og alt efter fabrikat, larmende, den kræver også total mørkelægning, da de sjældent er lysskarpe nok til at kunne kompencere for indtrængende lys. Med op til 8 kilo kunne du jo købe en Panasonic PT AE200 i tyskland, den er meget støjsvag, 28 db, har et kanon godt billede, med den rigtige dvd maskine, og en levetid på 5000 timer i biografmode, jeg har selv en, og den er min femte projektor, og alt andet overlegen til den pris. Da jeg kan se du bor i midtjylland, er du velkommen til at komme hjem og se den i brug hos mig. Jeg bor i Silkeborg. Hvis du vil benytte dig af tilbudet kan du bare maile til mig under privat, så sender jeg dig min adresse og tlf no.  Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2003 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Køb nyt, det kan næsten slet ikke betale sig at købe brugt pj da udviklingen sker meget hurtigt på pj'ere. Jeg ville også ligesom isman anbefale dig at købe panny200'eren da den er til salg for ca 7.000 i tyskland. Jeg tvivler på at du finder et bedre tilbud i dba.dk.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 23 September 2003 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

til Mr. dj:

Hvor meget larmer sådan en CRT projekter du havde??!

For jeg går ud fra at den Thornet har til salg er en model mindre end den du havde??

Er det til at holde ud at sidde unden den? For hvis jeg køber en kommer den til at hænge ovenover der hvor man skal sidde??!!

Bliver det for meget støj tror i??!!

Til Jannik og isman!

Det der blev beskrevet i starten var at LCD projekter ikke var sælig godt egnet til filmbrug, da man kunne se pixles på billedet??!

Eller har det ændret sig på de nye??! f.eks. på den pannasonic PT ae200 i anbefaler???!!!

Har i evt. et link til den tyske side??!!

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej. På Panasonic Ae 200 kan du ikke se Pixel, de er alt for små, det folk snakker om man kan se, er rammerne mellem pixlerne, de kaldes screensdors, men de er der meget sjældent på en Panasonic AE200, jeg har haft besøg af folk fra Merlin, og de sagde at det var det bedste projektor billede de nogensinde havde set, alt medregnet. Som nævnt i en andet indlæg er du velkommen til at se med dine egne øjne. Mvh ib

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

okay!

Det lyder jo Supert!

Hvor købte du din henne  så??!

Og ved du hvor man kan købe den (altså hvor den er billigst????)

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

eller du står ikke lige og skal af med din egen???! :O) :O)

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

altså hvis du ville prøve noget nyt!!?? :O)

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej. Nej min egen er ikke til salg. Jeg har købt min hos TC i Århus. Med dit buget er der kun en vej hvis du skal have en tilsvarende projektor, Tyskland, du kan søge på Panasonic PT AE200, så kommer der en masse tyske sider op hvor du kan vælge fra, ellers er der mange link både her på forumet og på Dahf´s forum hvor du bare søger under navnet på projektoren under hardware, så kan du jo også læse lidt mere om den. Mvh Ib

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Okay!

Men du mener den er til at få fat i for ca. 7000 kroner eller hva??!

MVH

Jeppe!

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

JeppeNJensen skrev:

okay!

Det lyder jo Supert!

Hvor købte du din henne  så??!

Og ved du hvor man kan købe den (altså hvor den er billigst????)

http://www.idealo.de/preisvergleich/NewOffersOfProduct/75077.html her er den til salg for 1149,90 €. Jeg har ikke selv købt en, det er en af mine venner der har købt den. Prisen er steget 200€ på 2 uger, men det er stadig meget billigt.

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen!
Jeg holder stadig fast ved at crt projectoren er langt bedre til at lave et biograf billede end nogen lcd eller dlp er.

Men, jeg syntes du skal tage imod tilbudet fra isman og se billedet fra Panasonic'en. Hvis du så er fuldt tilfreds med billedet fra denne og du kan få den til de ca. 7.000,-kr. så syntes jeg du skal vælge denne og lade være med at se crt'en demonstreret. Crt projectorer kræver jo lidt arbejde, der er lcd/dlp'ere noget nemmere at gå til for nybegyndere.
Men, stadig billedet på crt'en er bedre :-)
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

ja CRT projekteren lyder meget overbevisende!!

Men Mr.DJ. hvor meget larmen sådan en CRT projekter??!

Altså om det er til at holde ud, hvis den hænger oven over hovedet, der hvor man sidder og ser film!!??

Mvh

Jeppe

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 September 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

se på denne... 15000 spritny i dk....
er amerikansk kan med fordel købes derovre med besparelse

http://www.steensen.dk/infocusframes.htm

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

JeppeNJensen : Min crt proj. er meget stille og forstyrrer mig overhovedet ikke når jeg ser film. Og den hænger faktisk lige over hovedet på mig. Jeg havde ikke rigtig plads inde på mit (ca. 4 m2) værelse, men den kunne ikke være andre steder og jeg kunne jo ikke lade være med at købe den, efter at jeg havde fået den demonstreret. Men, dette er jo bare endnu en grund til at du skal se projektoren før du køber, så kan du jo selv vurdere alle disse ting.

Jakobsen: Det er faktisk nogle rimelig interessante projektorer du har fundet der. Udviklingen er godt nok begyndt at gå stærkt når man kan få en DLP projektor med en 2000:1 kontrast, som også har en faroudja scaler indbygget til 15k.... imponerende. Havde den lige en lidt højere opløsning havde den været helt perfekt, men det er trods alt nok også for meget at forlange i denne prisklasse...endnu :-)
Hvis jeg ikke havde en DLP i forvejen ville jeg faktisk være meget fristet til at købe sådan en Infocus Screen Play 4800
Fandt lige hurtigt et link til dens specs.
Infocus_SP4800
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2003 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Hej. den vidste Infocus X1 imponerede ikke mig, da jeg så den i test sammen med andre projektor´s hos TC, den har en billig linse, der har svært ved at focusere over hele billedfladen på en gang, og så er det en 4/3 projektor, og det med kontrast 2000:1 skal tages med en gran salt,og dens måde at vise farver på var også lidt overdrevne. Jeg tror at langt hovedparten der var med til en af de omtalte projektortest´s hos TC er enige i den beskrivelse jeg lige har givet, og at alle Panasonic´s modeller der var med, var  bedre, mere lydløse og så enda med ægte 16/9 paneler. Mvh Ib

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 24 September 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe

Du kan også prøve at finde en på denne hjemmeside http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=314915

7.500 kr. kan du nok ikke længere finde en PT-AE200 til, men en del står stadig til under 10.000 kr. (ca. 1.340 €)

Jeg har selv bestilt en gennem www.computeruniverse.net, og hos dem kan man bestille pr. efterkrav. At de så indtil nu har været ca. 3 uger om at levere er en anden sag.

Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2003 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

flemming38 skrev:

Hej Jeppe

Du kan også prøve at finde en på denne hjemmeside http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=314915

7.500 kr. kan du nok ikke længere finde en PT-AE200 til, men en del står stadig til under 10.000 kr. (ca. 1.340 €)

Jeg har selv bestilt en gennem www.computeruniverse.net, og hos dem kan man bestille pr. efterkrav. At de så indtil nu har været ca. 3 uger om at levere er en anden sag.

Flemming

Jeg fandt den til ca. 1.100 € hvilket faktisk kun er 700 dyrere..!

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2003 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. den vidste Infocus X1 imponerede ikke mig, da jeg så den i test sammen med andre projektor´s hos TC, den har en billig linse, der har svært ved at focusere over hele billedfladen på en gang, og så er det en 4/3 projektor, og det med kontrast 2000:1 skal tages med en gran salt,og dens måde at vise farver på var også lidt overdrevne. Jeg tror at langt hovedparten der var med til en af de omtalte projektortest´s hos TC er enige i den beskrivelse jeg lige har givet, og at alle Panasonic´s modeller der var med, var  bedre, mere lydløse og så enda med ægte 16/9 paneler. Mvh Ib

Jeg må sige at X1 gav et fremragende billede, dog var der én ting som irriterede mig grænselæst og det var rainbow effects. Det var helt vildt så tydeligt at man kunne se dem på denne projektor. Når jeg giver 10+k for sådan en projektor, ja så skal det sgu være i orden...!

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2003 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan forstå så er der mange der andbefalder en PT-AE200...

Ville det så være et oplagt køb for en nybegynder angående projektere???

Viser den også en fremragende film billed??

Kan i ikke komme med en top5 med projektere man kan købe for under 10000kr. i tyskland??

Elles mange fede indlæg i har fået lavet her, og en vikrelig god tråd du har fået lavet der :)

Med venlig hilsen

Thomas Grau

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Du kunne selvfølgelig også ligesom Bojer købe en CRT pj i USA for ingen penge 500$ vistnok. Billedet er det skarpeste af dem alle, men det har dog en ulempe hvilket er, at der skal indstilles på den i ca. 2 timer før den viser den fuldendte billede. Hvis så den bliver rykkket 2 cm til siden, ja så skal du om igen og indstille den.

Det er meget svært at lave en top5 pj da det er forskelligt hvad folk værdsætter ved en pj. Hvis jeg lige nu havde ca. 8k så ville jeg ikke tøve med at købe en panny200. Nu er det bare det at jeg ikke har de penge, så jeg venter til panny300 koster ca. det samme (hvilket jeg håber ekstrem meget på at den gør), når den til den tid er faldet så meget, så har jeg nok fået samlet guldmønter nok til at investere i sådan en. Grunden til at jeg tror at den falder snart er at panny500 og vistnok også 600 snart kommer på markedet. Derved falder efterspørgslen på panny300 hvilket medfører til at jeg kan købe den til en fordelagtig pris.

MEN uanset hvad du vælger så se den "in action" først...! Det kunne være at du slet ikke kunne lide panny200 pga. et eller andet, og at du måske mere hældte til X1.

Det skal lige siges at der i dette forum er der mange der læner sg op ad panny'ernes modeller hvilket medfører til en tendens fra de andre brugere. I Sverige og visnok også Norge er det, i mange forums, X1 som alle synes bedst om...!

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes