Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg se efter! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 September 2003 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

btw. Tag dog isman på hans ord..tag hjem til ham og se den....!
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hvornår kommer der en PT-AE-500??

Jeg er i det problem at jeg nok bliver nød til at vælge 1.3X da jeg ikke lige PT har mere plads ;( Ville PT-AE-200/300 være gode til det?? JEg regner nemlig også med først at have "guld mønter" Nok når de/den engang er faldet i pris ;)

Med venlig hilsen

Thomas Grau

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at den skulle komme her omkring jul. Mht zoom, ja utallige som jeg har talt med siger at man skal undgå zoom el. scaler så godt man nu kan. Selvfølgelig er der stor forskel på hvilke pj der klarer sig godt med at scale og hvilke der klarer sig dårligt med det. Men jeg tror ikke at det vil betyde så meget at zoome lidt ind. Prøv dig frem det kan være at jeg måske tager fejl...!
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2003 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Hej. At der i Norge og Sverige er mange der hælder til X1, tja, svaret er nok at den jo er Norsk fremstillet, og har dermed fået meget ros bare af den grund, og det nok har haft en vis afsmitning over grænsen, da de to lande er temlig nære naboer, og deler mange opfattelser, det ændrer dog ikke på det jeg skrev tidligere, at den er en 4/3 projektor med en billig linse, og ikke kan være med nogle af Panasonics PT AE modeler. Jeg har læst en del skrivelser på både Norsk og Svensk om dem der har set begge fabrikater, og de kan godt se Panasonics fordele, bedre billede, ægte 16/9, og meget mindre støj, flere timer, og er man stadigvæk i tvivl, kan man jo læse projektorcentrals test, hvor Panasonic lammetæver alt den bliver sat op imod, selv maskiner der koster meget mere. Mvh Ib.
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 25 September 2003 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Men igen med hensyn til CRT projekteren!

I siger den skal indstilles??!

<<<< Hvad tror i det ville koste hvis en fagmand skulle komme og gøre det??! (altså hvor mange timer det ville tage???)

<<<< Og hvem kan gøre det?? (altså er der et firma der kan det, eller hvor kan man finde en der kan det)

<<<< Og kan det ikke lade sig gøre at gøre det selv hvis man nu sætter en god slat tålmodighed og timer tilrådighed??!!

<<<< Eller er det kun noget en fagmand kan gøre????

Jeg må sige jeg nok mest hælder til den CRT projekter!

:O)

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2003 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej JeppeNJensen!
Hvis det stadig er CRT proj. fra ThorneT du er interesseret i, så spørg for pokker først Morten Thor om han vil hjælpe dig, evt. mod et ekstra gebyr. Ellers kan han sikkert henvise dig til nogen og hvis ikke så er jeg rimelig sikker på at de fleste der sælger CRT projektorer også har folk der kan finde ud af at bruge dem(og dermed også finde ud af at indjustere dem).
Jeg justerede selv min egen projektor, med hjælp fra den medfølgende bruger manual. Jeg havde aldrig set andre eller selv prøvet at justere en CRT før og var altså total nybegynder. Det tog mig nok ca. 8-10 timer (fordelt på flere aftener) før jeg var tilfreds. Det skal siges at jeg gjorde om flere gange pga. bla. at mit værelse egentlig er for lille og projektoren derfor kom til at hænge for tæt på væggen, så at jeg tilsidst måtte bruge væggen istedet for mit lærred(som jeg havde startet med at bruge) og dermed fik yderligere 5cm og så kunne den endda også kun lige indstilles(afstanden fra linse til væg er ca. 150cm, og altså lige i underkanten). Plus så er jeg også noget af en perfektionist. Morten Thor sagde at han brugte en enkelt aften på at indjustere(så en fagmand er nok ikke lige så længe om det som jeg var). Idag ville jeg gætte på at det ville tage mig et par timer for en fuld indjustering(af min egen proj. vel og bemærke).
Hvor lang tid det tager, kommer også an på hvor avanceret projektoren er, men mange af justeringerne er ens for alle CRT projektorer.
Men, som minimum skal du nok være rimelig god til engelsk og have noget gåpåmod(og altså ikke blive stresset/irriteret efter en halv time)hvis du selv vil gå i krig med det.
Jeg ved ikke hvad en fagmand skal have, så jeg kan kun gætte. Men alt efter service niveau og dygtighed, ville jeg gætte på at det nok ligger mellem 500 - 1500Kr. for en indjustering. Det må du lige forhøre dig om, hvis det bliver aktuelt.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2003 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

okay, jeg har snakket lidt med Morten!

Men tak Mr. DJ!

Der hvor den vil komme til at hænge er der 3,4 meter fra væg til væg, og hvis projekteren så er 80 cm dyb, så vil der være en afstand fra linse til lærred på ca. 2 meter og 60 cm! Det er vel fint nok??!

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 September 2003 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også før en LCD pro. Men så en CRT i et demo rum. Der var jeg solgt! Hvis man har penge og plads til det så køb en CRT! Favarne, bevægelserne i billedet, sort er sort (og ikke grå) og 3D effekten er bare super! Dejligt blødt billed uden at være uskarpt. Ingen hønsenet effekt. Bare dejligt naturligt billed, som i en rigtig biograf.
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

JeppeNJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2003 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

jeg tror også jeg er solgt!

Nogen som kender andre sider også, hvor man også kan købe brugte CRT projektere, udover DBA???!

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 September 2003 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

www.ebay.com

www.qxl.dk

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej JeppeNJensen!
Som et sidste råd, pas på du ikke hænger crt'eren for tæt på bagvæggen, så den ikke kan komme af med den varme luft.
Som nævnt før er mit eget rum meget lille og om sommeren bliver der ekstra meget varmt i rummet. Min projektor hænger ca. 15cm. fra væggen og dette er lidt i underkanten. Så på en rigtig varm sommer dag bliver den altså for varm og kommer med en advarsel(når jeg engang flytter og skal indrette hjemmebioen, bliver der selvfølgelig lavet om på dette). På crt'ere hvor der sidder blæsere bagpå der både suger ind og puster ud skal man især huske på dette.
Et godt eksempel på en dårlig placering, ville være i et lille rum, op i et hjørne og klods op ad bagvæggen. Og tilføj så dertil et stort vindue som solen kan skinne ind ad og rigtig bage rummet om sommeren.
I dette tilfælde(som desværre minder meget om mit eget rum *snøft*)ville rummet hurtigt blive en sauna og projektoren ville blive overophedet og til sidst kvæle sig selv. Dels fordi rummet er meget varmt så den ikke kan suge køligt luft ind og dels fordi at den sidder for tæt på bag væggen, så den varme luft den puster ud og skal af med kommer ind med indsugningen, hvor luften helst skulle være køligere.

Nu nævnte du selv at du ikke havde så forfærdelig meget plads fra væg til væg, men en minimum afstand ville nok være en 25-30cm fra projektorens bagende til væggen.

Held og lykke...
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes