Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 19:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonus Faber + Meridian (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej

så er der billeder igen... ved ikke lige hvad der er sket....

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Flot.

Men...Faa fat i en meridian 502 forfors.(saa du kan korer fuldt balanceret) Det hjalper en HEL del.Hvade selv samme set up i 99'.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Totalt cool anlæg- der!

Men de der Sonus Faber højttalere- skal de ikke snart erstattes af noget der kan spille rigtigt jazz? Som Snell måske?

Jeg havde også engang Sonus Faber magen til dine, men de kan altså ikke få sådan en fætter som Jan Johansson til at lyde rigtigt med alle de fine nuancer og anslag han kunne formå på et piano.

Men lad mig gætte- du er nok også mere til sådan noget poleret noget som f.eks Keith Jarrett og Jan Garbarek, sådan er det typisk med Sonus Faber-folk. De køber godt optagede plader for at få højttalerne til at lyde nogenlunde......

Næ- giv os gamle Sneller så ruller musikken i din kælder.

Forresten- er det ikke en meget sjælden PH-lampe der står ved siden af dit anlæg? Hed den ikke PH-marmor?

Nicolai

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hej Hajen,

Fedt at du endelig viser dit lækre setup frem herinde!

Jeg kan godt lide de små bamser foran højttaleren til højre - jeg gætter på de er vant til at lytte til en masse god jazz-musik?

Til Nicolai: Det var da ærgeligt at Jan Johansson ikke kunne sammen med dine sonus faber - det er ellers rigtig fin musik!

Sonus faber er måske en af de højttalere i verden der er allermest kritisk med hensyn til optimering af setup og opstilling, så de kræver at man er villig til at ofre sig lidt for den gode lyd - også økonomisk  Den nu udgåede "home" serie er nu knap så kritisk.

Jeg synes forresten ikke du har helt ret i din generelisering af sonus faber folk - selvom man kan beskylde os for meget.  F.eks. er Tue West en af mine favoritter, og Billy Holliday skrantende indspilninger kommer da også jævnligt på!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

hej malthe....

ja det var vist også på tide at jeg fik taget mig sammen til at vise mit engelske/italienske setup frem .

Og ja de 2 bamser der står foran den ene højtaler er inkarnerede jazz fans, det er de vist nødt til at være for at kunne holde til at stå der .

Winter:

jeg har faktisk ingen planer om at skulle prøve at køre balanceret. Jeg er meget godt tilfreds med den måde mit anlæg spiller på lige nu. så derfor mener jeg ikke der er nogen ide i at skifte.

hajen71

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolai..

Jeg elsker folk med humor

Nicolai skrev til hajen71:

Men lad mig gætte- du er nok også mere til sådan noget poleret noget som f.eks Keith Jarrett og Jan Garbarek, sådan er det typisk med Sonus Faber-folk. De køber godt optagede plader for at få højttalerne til at lyde nogenlunde......

Nej, jeg siger:

Vælg Sonus Faber - det er dem de andre de efteraber..

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hej mester Haj!

Det ser farligt fint ud med dine Sonus Faber og Meridian, de må altså kunne noget særligt, nu er det tredie gang jeg har set dette fine setup i forskellige varianter. Jeg ville sætte mig og kigge på de smukke højttalere, mens jeg skænkede mig et godt glas vin og nød Billie Holliday eller måske lidt blues.

Tillykke med dit fine setup, håber at du er glad for det. Og når man snakker efterligning kan jeg kun smile, så et par iøvrigt smukke Usher Audio speakere i en anden tråd, er det ikke sådan at efterligning er det største kompliment?

Lad os høre noget mere om SF

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej blackhawk

Hvad skal jeg sige om sonus faber... Det er en fantastisk højtaler... De spiller simpelthen fænomenalt sammen med mit meridian udstyr.

Selv min bedre halvdel som ellers ikke går op i hifi må indrømme at det lyder skide godt. Det er vel egentlig en af de bedste anbefalinger man kan få.

Grunden til at det blev sonus faber jeg købte da jeg skulle investere i nyt grej for en 3 år siden, var nok at jeg altid havde været lidt "varm" på dem... faldt pladask for deres helt enorme kontrol og styr på tingene.. og selvfølgelig deres helt fuldstændig vildt overlegne udseende (ægte træ på siderne og ægte læder)

Da jeg købte dem havde jeg en sony es777 som stod til udskiftning og en thule ia100 forstærker. Men så fik jeg sf indenfor døren og kunne godt høre at resten af mit anlæg måtte melde pas. først blev cd afspilleren skiftet ud. så købte jeg meridians lille effekt (som senere er blevet skiftet ud med den store effekt).. jeg blev simpelthen ramt af den der forfærdelige sygdom "hifitittis" som mange af jer herinde kender alt for godt. og før jeg havde set mig om så havde jeg udskiftet hele mit anlæg og mere end tømt min tegnebog

Til nicolai : Misundelse er en grim ting "ven". du bliver aldrig klogere... kom nu ud over det der jan johanson og begynd at høre noget rigtig jazz  feks. noget jarrett, metheny eller scofield

Hilsen Hajen71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes