| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 24 September 2003 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en lille djævel som den her Primare I-20 (Hedder den vist)
rettet af admin, da billeder ikke blev vist, og indlægget indeholdt HTML! __________________
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 24 September 2003 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det blev nævnt at dine højttalere var nemme at drive. Derfor vil jeg anbefale at du tager et lyt til Rega Mira 3, det er vigtigt at det er nyeste udgave, da der er sket en dramatisk forbedring. Det er en rigtig musikalsk forstærker, hvor tingene bare lyder rigtigt, og så har den en fin riaa indbygget. Prisen er ca. 6000 kr. alt efter farve.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 September 2003 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay nu har jeg snakket med Kt - og skal ind og høre på deres udvalg inden længe - Blandt andet 252B !!!
Er der ellers nogen der har nogen gode forslag til hvad jeg skal kigge efter? Nogen der ved noget om de der Holfi modeller?..... __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hvad med en Musical Fidelity X-100 A - Er der nogen der kender den? __________________
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 27 September 2003 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Jeg bøjer mig i støvet, folder hænderne i skødet, vender ansigtet mod himlen og beder hifi-guderne (Det er jer) om hjælp ! :)
For selvom jeg lige har brugt alle pengene på nye højtalere, kunne det ikke undgåes at straks de kom ind af døren, sprang en ny ide i hovedet på mig. "Jeg skal fandme også snart have en ny forstærker" tænkte jeg. (Bemærk at hifi-feberen kører på højtryk i øjeblikket) Så derfor håber jeg i vil hjæpe mig lidt.
Altså jeg er jagt efter en forstærker til mine Avance sig3 mkII. Jeg har læst anmeldelsen af cayin 252b (er det ikke det den hedder)og det lyder som noget jeg skal have lagt øre til. Men derudover er jeg meget på bar bund, omkring hvad jeg skal gå efter. JEg er lidt i god tid, fordi jeg gerne vil nå at høre alle alternativerne inden jeg beslutter mig (læs: når jeg har sparet penge nok sammen). MIn plan er at købe brugt, forudsat at jeg kan finde drømmeforstærkeren brugt, ellers må jeg jo købe den fra ny. PRismæssigt: Tjaaaaaaaaa det ved jeg sgu ikke rigtigt. ihvertfald ikke mere end su'en kan klare.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
MVH og på baghånd kat: Obi Jon Kenobi
|
|
|
thule dur ikke til de speaker heller ikke den kina kaj .
kik heller på Densen eller Luxman ders gammel model 550
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 27 September 2003 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
| Eller hvad med en Musical Fidelity X-100 A - Er der nogen der kender den? |
|
|
Den har jeg haft. Den kører rent kl. A så den bliver meget varm. Den har 2 blæsere som støjer en del. Man kan sammenligne blæserstøjen med blæserne i en pc, så det er ikke noget, man kan overhøre.
Men lyden er varm og dynamisk og meget musikalsk. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Jensen siger Densen, så må jeg jo prøve Densen. Så må jegjo prøve at vænne mig til det grimme design med de der store gule tingester der stikker ud :) __________________
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
| Hvis Jensen siger Densen, så må jeg jo prøve Densen. Så må jegjo prøve at vænne mig til det grimme design med de der store gule tingester der stikker ud :) |
|
|
Det er PATTER, leif.
Densen dm10 er efter min mening fed.
Har selv dm20, og synes at den spiller vildt godt.
Så dm10 kan anbefales, om ikke andet, så for de dejlige former....
mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
| Hvis Jensen siger Densen, så må jeg jo prøve Densen. Så må jegjo prøve at vænne mig til det grimme design med de der store gule tingester der stikker ud :) |
|
|
Og hvis du har penge nok så bat eller ARC
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg talte med mine nye højtaleres tidliegere ejer, sagde han at han havde prøvet den sammen med Thule, uden held. Det kunne ihvertfald ikke anbefales. Så ved jeg da det.
JENSEN: BAT eller ARC - kan du uddybe - hedder de det eller er det en forkortelse? Det ringer ikke umiddelbart en klokke hos mig! :)
MVH Obi __________________
|
| Til top |
|
| |
LarsLP Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
Tør næsten ikke erklære mig uenig med en mand der har haft det meste af verdens guf i sin stue , men jeg mener nu at Thule & Avance sig går mere end godt i spænd sammen.
Skal selvfølgelig siges, at jeg kun har hørt 4 andre forstærkere spændt for mine (Primare, Rotel, H/K & nogle gamle rørbørger jeg ikke aner hvad hedder), så jeg savner måske referencepunkter, men min IA250B'er bliver ikke skiftet foreløbig med noget indenfor mit budget. __________________ mvh Lars.
Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, ja men jeg havde nu også tænkt mig at lytte lidt til Thule alligevel. Men de Thule jeg kigger på, er jeg de små serier. 250 ligger en del uden for mit budget, så det kan jo være der forskellen ligger. __________________
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsLP skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Tør næsten ikke erklære mig uenig med en mand der har haft det meste af verdens guf i sin stue , men jeg mener nu at Thule & Avance sig går mere end godt i spænd sammen.
Skal selvfølgelig siges, at jeg kun har hørt 4 andre forstærkere spændt for mine (Primare, Rotel, H/K & nogle gamle rørbørger jeg ikke aner hvad hedder), så jeg savner måske referencepunkter, men min IA250B'er bliver ikke skiftet foreløbig med noget indenfor mit budget.
|
|
|
Densen køre rigtig sammen med AV enda næsten for godt .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Da jeg talte med mine nye højtaleres tidliegere ejer, sagde han at han havde prøvet den sammen med Thule, uden held. Det kunne ihvertfald ikke anbefales. Så ved jeg da det.
JENSEN: BAT eller ARC - kan du uddybe - hedder de det eller er det en forkortelse? Det ringer ikke umiddelbart en klokke hos mig! :)
MVH Obi
|
|
|
http://www.balanced.com/
http://www.audioresearch.com/
Men det er der nok ikke til , også nogle vildt syge priser de har .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det er måske lige lidt over målet :)
Er der nogen der har experimenteret med at sætte andre kontrolknapper på sådan en Densen forstærker. Kan det lade sig gøre. Jeg håber det kan, for jeg synes virkelig de to knapper er grimme. En skam, fordi resten af forstærkeren, altså selve "kassen" er superfed!!! Nogen mindre knapper, eller måske male dem sorte, så de ikke er så iøjnefaldende (Læs: Grimme ) :) __________________
|
| Til top |
|
| |
Finderup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design-mæssigt ville jeg hellere have Densen stående end noget andet!!!! Deres nye albino-serie ser yderligere spændende ud!
Bare en dum bemærkning!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja, smag og behag :) Jeg synes bare ikke det er sp pænt. Men hvis Albino-serien er den sølvgrå fra hjemmesiden, så giver jeg dig ret. Der ser det sådan set ret fedt ud. Det er bare de der underlige gule tingester jeg personligt ikke så godt kan lide. Men altså designet er jo ikke det vigtigste, og hvis densen lyder bedst så bliver det densen uanset designet.
Til gengæld kan alle vel blive enige om, at hvis og såfremt der er et subjektivt element i hifi/high-end, så er det jo netop designet. Derfor er din bemærkning jo ikke dum, du har bare dårlig smag (Just kidding) __________________
|
| Til top |
|
| |
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi
Jeg købte en B200 med gule patter de kan skiftes til til sølv hos Densen for et mindre beløb. Husk også at Densen har livsvarigt garanti uanset hvad du laver.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyyha, det var da en god nyhed. Ved du hvad det koster?
Forresten hvis der sidder flere kloge folk derude med gode forslag, så kom endelig ud af busken, eller ud af skabet eller hvad det nu er i gemmer jer i :) Jeg har som sagt langt fra besluttet noget endnu. Men nu er det heldigvis snart efterårsferie, så får jeg tid til at tage i KT og tjekke nogen forstærkere ud. Super-duper! __________________
|
| Til top |
|
| |
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Hmm, det er måske lige lidt over målet :)
Er der nogen der har experimenteret med at sætte andre kontrolknapper på sådan en Densen forstærker. Kan det lade sig gøre. Jeg håber det kan, for jeg synes virkelig de to knapper er grimme. En skam, fordi resten af forstærkeren, altså selve "kassen" er superfed!!! Nogen mindre knapper, eller måske male dem sorte, så de ikke er så iøjnefaldende (Læs: Grimme ) :)
|
|
|
De er nemme at få fat i når naboen larmer __________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
| Til top |
|
| |