Forfatter |
|
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et JVC HV-32P40 TV. Billedet har billedfejl ved mønstre i billeder. Købte lidt i hastværk i Tyskland, da det gamle Philips gav op og ikke kunne repareres. Har hørt fra en anden på et tysk forum med samme fejl på tv'et så det lader til at være generelt for modellen.
TV var retur i Tyskland (JVC Danmark ville selvfølgelig ikke have noget med det at gøre) hos JVC i 5 uger, på butikkens regning heldigvis, men problemet kunne ikke løses åbenbart selvom jeg blev lovet det modsatte da de sendte det retur. Efter jeg fik det retur havde det desuden fået en misfarvning i øverste del af skærmen. Det kan fjernes ved at lægge en magnet over området og fjerne den med det samme igen, men efter tv'et har været i standby så er misfarvningen tilbage. Jeg gad ikke være uden tv igen, så jeg opgav at klage videre til den tyske butik, så jeg lever med problemerne, og det at jeg skal køre magnetricket hver gang jeg har tændt det 
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det må være en stationær Sony minidisk (model 302 et eller andet) jeg købte i 1994. Når dynamikken nåede et vist niveau, klippede elektronikken signalet, så der kom et hørbart "pip" i højttalerne. Jeg ringede til Sony som sagde, at det var fordi de CD'er jeg optog fra var overstyrede (eller noget i den retning). Han nævnte, at hvis jeg f.eks. optog musik med Toto, ville der ikke være noget problem (og det havde han ret i). Der var heldigvis tilbagekøbsret der hvor jeg handlede, så jeg afleverede varen retur.
MVH Flemming
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Frede1977 skrev:
H/K Signature 1.0 og Holfi Pre NB2 slås om andenpladsen... i begge tilfælde pga. elendig byggekvalitet.
|
|
|
Hvad var der galt med byggekvaliteten på de to ? |
|
|
Starter med Holfi'en:
1. Modtager ukendt radiosignal og blander det med musikken.
2. Fjernbetjeningen virkede ikke i hele volumenreguleringens arbejdsområde, og slet ikke til indgangsvælgeren.
3. Batterisystemet virker ikke gennemtænkt i sin virkemåde - giver langt flere bekymringer end glæder.
4. Finish som en 2000kr'ers NAD - på trods af prisen på omkring 15.000,-
Bevares den spiller da udemærket, når det lykkes at abstrahere fra
problemerne, men det holder bare ikke at sælge sådan en gang uprøvet
skramle under påskud af at det er kvalitet!
H/K'en
Grundlæggende samme problemer som Holfi'en med fejlende betjening og
håbløs finish. Den spiller god nok ikke radio uopfordret, men til
gengæld lyder den heller ikke ret godt. Denne er heller ikke ligefrem
billig af ny!
Prøv af sammenligne med f.eks. Sony TA-E90ES og Denon PRA S10 som endda
er lidt billigere. Det er i en helt anden liga - sådan skal beløningen
se ud (og føles) når man har ofret et anseligt beløb på forforstærker.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit største fejlkøb er en Soundsmith SMMC-4 pick up. Det er den mest blodfattige pick up jeg nogensinde har hørt, og så sporer den kun en anelse bedre end en 40*5 mm pozidrive no. 2 skrue 
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Måske da jeg skulle købe 18 meter Tara Labs kabel til mine
baghøjttalere og senere kom hjem og fandt ud af at jeg havde glemt at
måle ét sted og derfor måtte tilbage og købe 10 meter mere da de 18
meter kun rakte til en højttaler?
Har iøvrigt stadig de 6-7 meter Tara Labs Klara der gik til spilde liggende hvis nogen er interesserede
Men man føler sig i hvert fald temmelig dum når man laver sådan et nummer...
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon POA 4400A og POA 660A - hvorfor? - de havde det med at brænde af heletiden....
H/K 825 - hvorfor? - fik aldrig brugt den
Og en masse andet som jeg har fortrænkt 
|
Til top |
|
|
Bikerman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 04:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte da helt min Luxman L-120A købt brugt i Fona eller Fredgård
Brændte udgangen af inden for 1 md. fik den rep. kom hjem og begyndte at ryge da jeg satte den til, tilbage igen. fik den hjem og den spillede i ca 1 md mere, så stod lytterne af. skiftet dem selv, kørte igen i ca 5 md hvorefter den en dag blev meget varm, jeg målte lidt på den og der var +60V på udgangen....
Solgte den defefter til en læreling på arbejdet 
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Jesper Juul skrev:
Frede1977 skrev:
H/K Signature 1.0 og Holfi Pre NB2 slås om andenpladsen... i begge tilfælde pga. elendig byggekvalitet.
|
|
|
Hvad var der galt med byggekvaliteten på de to ?
|
|
|
>Starter med Holfi'en: >1. Modtager ukendt radiosignal og blander det med musikken.
Ja, det er ret underligt, det har jeg aldrig oplevet.
>2. Fjernbetjeningen virkede ikke i hele volumenreguleringens arbejdsområde,
Hvordan det, kunne man ikke skrue helt op og ned ?
>og slet ikke til indgangsvælgeren.
Det har det nu aldrig nogensinde gjort på en NB2 eller NB2SE, det er fordi du har fået en erstatnings fjernbetjening med, det er svjv. også allerede forklaret en gang før.
>3. Batterisystemet virker ikke gennemtænkt i sin virkemåde - giver langt flere >bekymringer end glæder.
Hvordan ?
>4. Finish som en 2000kr'ers NAD - på trods af prisen på omkring 15.000,-
Øhh, synes eller den har en fremragende finish, både kabinettet og når man piller låget af.
>Bevares den spiller da udemærket, når det lykkes at abstrahere fra >problemerne, men det holder bare ikke at sælge sådan en gang uprøvet >skramle under påskud af at det er kvalitet!
Dybt uenig, har aldrig haft nogen som helst problemer, hverken med den NB2SE eller andre Holfi produkter.
>H/K'en >Grundlæggende samme problemer som Holfi'en med fejlende betjening og >håbløs finish. Den spiller god nok ikke radio uopfordret, men til gengæld lyder >den heller ikke ret godt. Denne er heller ikke ligefrem billig af ny!
Mjaa, hvis du har samme finish følelse over H/K'en som for Holfien, såå.
|
|
|
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Nicolai Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Thule Audio A120- må være den klangligt største fadæse i dansk hifihistorie.
High Fidelity´s AIR forforstærker- Konstruktionsmæssigt makværk af første klasse. Den indbyggede DAC lyder som noget der ligger under en dyne.
Trapez Xi højttalere- store klodser i firsergrimt design. Lyden ligeså- sløv og tung med en meget meget mørkt klang.
Luxman PD 310 pladespiller med vakuumsug: Vakuum´et maser støv ind i pladerne, kan ikke holde pitchén, slør i lejet.
Mørch UP-4 tonearm: Flot forarbejdet arm med OK lyd, men umulig at justere korrekt og bringer derfor flere sorger end glæder.
Cabasse "brunt" højttalerkabel: Uha-uha-uha..........
Audio Research SP9 mk2: spids og pågående klang uden den rør-agtige musikalitet.
Audiolab 8000C: Nej! Kedelig og flad.
Denon DL-304 PU: God lyd, men MEGET ringe samlekvalitet. Nålen faldt af!
__________________ Musikken skal slippes løs- ikke kontrolleres.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
>1. Modtager ukendt radiosignal og blander det med musikken.
Ja, det er ret underligt, det har jeg aldrig oplevet.
Det var ret markant, og jeg er ikke den eneste. Holfi har flere gange måttet opgive at løse problemet.
>2. Fjernbetjeningen virkede ikke i hele volumenreguleringens arbejdsområde,
Hvordan det, kunne man ikke skrue helt op og ned ?
Kunne ikke skrue helt ned - manglede ca. 10 grader på volumenknappen på apparatet.
>3. Batterisystemet virker ikke gennemtænkt i sin virkemåde - giver langt flere >bekymringer end glæder.
Hvordan ?
Hvis det er koblet
fra/slukket i bare 2 min kan der gå lang tid før batterierne er klar
til at spille igen. Temmelig frustrerende hvis man eksperimentere med
kabler eller andet udstyr.
>4. Finish som en 2000kr'ers NAD - på trods af prisen på omkring 15.000,-
Øhh, synes eller den har en fremragende finish, både kabinettet og når man piller låget af.
Kender ikke dine referencer - kun sige at du bør prøve at sammenligne med f.eks. tidligere nævnte Sony.
Kan tilføje at jeg er meget
uenig i deres politik - at afvige fra normen hvad angår
indgangsimpedans på cd-indgangen. Det betyder reelt at man kun får
fuldt udbytte hvis man har en Holfi cd.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
>1. Modtager ukendt radiosignal og blander det med musikken.
>>Ja, det er ret underligt, det har jeg aldrig oplevet.
>Det var ret markant, og jeg er ikke den eneste. Holfi har flere gange måttet >opgive at løse problemet.
Ok, det havde jeg nemlig aldrig hørt før.
>>>2. Fjernbetjeningen virkede ikke i hele volumenreguleringens >>>arbejdsområde,
>>Hvordan det, kunne man ikke skrue helt op og ned ?
>Kunne ikke skrue helt ned - manglede ca. 10 grader på volumenknappen på >apparatet.
Du må have et lidt underligt setup, det har jeg overhovedet ikke oplevet.
>>>3. Batterisystemet virker ikke gennemtænkt i sin virkemåde - giver langt >>>flere bekymringer end glæder.
>>Hvordan ?
>Hvis det er koblet fra/slukket i bare 2 min kan der gå lang tid før batterierne er >klar til at spille igen. Temmelig frustrerende hvis man eksperimentere med >kabler eller andet udstyr.
Igen, det har jeg ikke oplevet, desuden er det ikke nødvendigt at slukke for den for at skifte kabler.
>>>4. Finish som en 2000kr'ers NAD - på trods af prisen på omkring 15.000,-
>>Øhh, synes eller den har en fremragende finish, både kabinettet og når man >>piller låget af.
>Kender ikke dine referencer - kun sige at du bør prøve at sammenligne med >f.eks. tidligere nævnte Sony.
Den kender jeg ikke umiddelbart, men i forhold til hvad jeg ellers har set og oplevet i samme prisklasse synes jeg kvaliteten er helt fin.
>Kan tilføje at jeg er meget uenig i deres politik - at afvige fra normen hvad >angår indgangsimpedans på cd-indgangen. Det betyder reelt at man kun får >fuldt udbytte hvis man har en Holfi cd.
Sludder, det virker også fint på indtil videre alle andre cd afspillere jeg har prøvet med, Teac, Sony, og Accuphase har ingen som helt problemer, desuden kan du bare bruge en anden indgang, eller lige løfte låget og ændre på en dipswitch så kører den som en "alm." cd indgang. |
|
|
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lc Audio The Zap cd. Player.. 
Defekt drev der aldrig kom til at fungere ordentligt trods flere værksteds besøg!!... 
De nægtede at tage den tilbage.. og tilbød at ombytte med hvad jeg ser som et ringere produkt!! 
Dette da DAC delen i Zapplayeren var rigtig god!.. og der til prisen ikke var andet der kunne matche, slet ikke noget de ku tilbyde.. 
Enden på det blev at jeg "ombyggede" skidtet til en ren DAC.. der levere fremragende lyd!.. dette med en denon DCD3560 cd. som drev.. alt i alt en absolut fremragende kombi der levere gengivelse jeg ikke kunne opnå for prisen ellers..
MEN! set i "bagspejlet" havde jeg aldrig skulle købe den Zapplayer, men ventet et halvt år eller der omkring mere og ofret det dobbelte på en anden maskine!..
Den har givet ærgelse over at have købt et produkt der IKKE! levede op til forventningerne!.
Men der kom en happy ending trods meget besvær og ærgelse!..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige igen Jesper
Du må have et lidt underligt setup, det har jeg overhovedet ikke oplevet.
Hvordan skulle mit setup have indflydelse på at servomotoren på volumenkontrollen ikke kører som den skal?
Sludder, det virker også fint på
indtil videre alle andre cd afspillere jeg har prøvet med, Teac, Sony,
og Accuphase har ingen som helt problemer, desuden kan du bare bruge en
anden indgang, eller lige løfte låget og ændre på en dipswitch så kører
den som en "alm." cd indgang.
Jeg har prøvet cd-indgangen med
Denon S10MKII og med min nuværende Sony. Det spiller - korrekt, men det
er altså ikke succeskriteriet her. Dynamikken er i høj grad fraværende,
hvilket Holfi selv indrømmer, kan være en naturlig konsekvens af den
lavere impedans.
Hvis du kigger i sådan en, vil du se at der ikke er
justeringsmuligheder på cd-indgangen og at denne er markant
opprioriteret i forhold til de andre indgange (dem med switch) i hele
signalvejen. Jeg kunne ikke forliges med tanken om at den kun kunne yde
50% i mit setup pga. Holfi lettere eksentriske produkt-filosofier.
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nintaus n9901 dvd afspiller. Købte den på baggrund af god omtale i pressen, men jeg havde ofte problemer pga. et dårligt dvd-drev og buggy firmware.
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dantax DVD til 299kr til soveværelset, den første jeg fik virkede slet ikke, nummer 2 virkede kun med nogle film, nummer 3 var igen helt død, nummer 4 virkede perfetk i 2 uge så begyndte den at hoppe i alle filmene. derefter gik jeg ned og fik mine penge tilbage og købte en Demo Denon DVD 700 til 400kr i Hifiklubben som nu har fungeret perfekt i et lille år tiltros for at den kører næsten hverdag.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jesper juul og Frede 1977.
Med al respekt. Kan i ikke skrue lidt ned for Holfi-snakken inden denne tråd løber af sporet. Jeres synspunkter/oplevelser er interessant læsning, men start venligst en ny tråd om dette emne.
For nu selv at vende tilbage til tråden, så må mit dummeste køb være en Musical Fidelity tuner, som jeg må skam må indrømme blev købt fordi den var pæn, og passede til cd og forstærker. Jeg burde have haft brugt de 6kilo på en bedre forstærker, specielt med tanke på at der gik næsten 2 år inden jeg fik sat den til og derefter bare 1 år til den blev solgt igen.
Brian
__________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Prøver lige igen Jesper
>>Du må have et lidt underligt setup, det har jeg overhovedet ikke oplevet.
>Hvordan skulle mit setup have indflydelse på at servomotoren på >volumenkontrollen ikke kører som den skal?
Aner det ikke, men det er jo altså min gamle du har/havde og der var absolut ingen som helst problemer med den.
>>Sludder, det virker også fint på indtil videre alle andre cd afspillere jeg har prøvet med, Teac, Sony, og Accuphase har ingen som helt problemer, desuden kan du bare bruge en anden indgang, eller lige løfte låget og ændre på en dipswitch så kører den som en "alm." cd indgang.
>Jeg har prøvet cd-indgangen med Denon S10MKII og med min nuværende Sony. Det spiller - korrekt, men det er altså ikke succeskriteriet her. Dynamikken er i høj grad fraværende, hvilket Holfi selv indrømmer, kan være en naturlig konsekvens af den lavere impedans.
Enig, manglen på bas kan sagtens være resultatet hvis cd afspilleren ikke er i stand til at "trække" de 800 ohm, jeg har bare aldrig oplevet problemet med nogle af de cd afspillere jeg har haft, derfor er det ikke rigtigt at sige at det kun er Holfis egne cd afspillere som kan drage nytte af den, det samme konstaterede High Fidelity da de vist nok teste Integra 88 modellen.
>Hvis du kigger i sådan en, vil du se at der ikke er justeringsmuligheder på cd-indgangen og at denne er markant opprioriteret i forhold til de andre indgange (dem med switch) i hele signalvejen. Jeg kunne ikke forliges med tanken om at den kun kunne yde 50% i mit setup pga. Holfi lettere eksentriske produkt-filosofier.
Ok, var ellers overbevist om at det kunne lade sig gøre, men det er åbenbart kun på de andre indgange. Men ellers må jeg sige at jeg godt nok synes du har være noget uheldig, har selv på intet tidspunkt haft nogle af de problemer du har haft fornøjelsen af. Dumbo har svjv. absolut heller ingen problemer med sin.
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian skrev:
Til jesper juul og Frede 1977.
Med al respekt. Kan i ikke skrue lidt ned for Holfi-snakken inden denne tråd løber af sporet. Jeres synspunkter/oplevelser er interessant læsning, men start venligst en ny tråd om dette emne.
|
|
|
Jeg er helt enig.. og nu I er igang. Brug dog den citér funktion istedet for at kaste løs med farverne.
|
Til top |
|
|
Loddekolben Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg solgte mine Snell E og fik et par (flotte) VA Mozart i stedet.....uha, pladespilleren stod næsten stille i månederne efter
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dantax-Pro 2001
Kan kun betjenes via. fjernbetjening da ½ delen af knapperne er defekte. Opgivet til 5*100w, tror nu mere det er er 5*20w 
|
Til top |
|
|