Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
phsc: Hvordan fungerer det X15e kabinet? - umiddelbart kan du jo kun sende én opløsning ud af din HTPC (jeg kører fx. 1280x720), og hvordan vil den touchscreen håndtere at modtage sådan en opløsning?
Generelt set syntes jeg det med en TFT skærm på kabinettet er noget pop, da den normalt ikke står i arbejdshøjde sådan en.
Det du er ude efter er som noget som Creston's - men sådan nogle koster spidsen af en jetjæger. Jeg har fået tilbudt at få en tilsendt for at lave noget styring, men jeg har ikke rigtigt haft tid til at kigge på det.
Jeg fik navnet på et andet produkt også, som en af OEM'erne mente var rigtigt godt og på vej frem, men det er ikke kram som vi bare sådan kommer til i DK, da det koster en formue....
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
phsc Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup: jeg ved det ikke endnu da jeg ikke er gået igang endnu. Det var lidt af en omvej at jeg nu sidder med det kabinet (en fyr i US skyldte mig lidt penge og gav mig det istedet), men du har ret i dine betragtninger omkring arbejdshøjde..
Hvad angår opløsning så håber jeg at mit grafikort med to udgange kan klare problemet; en opløsning for touchskærmen og en anden for TV´et. Men jeg skal nok følge op her når jeg går igang med at samle skidtet.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
phsc Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
binnerup: f**k...så er jeg på spanden... Tilbage til tegnebrædtet igen..:)
Crestron kender jeg, men så vidt jeg ve dligger de på ca 3000 USD, og det er liiiige i overkanten for en fjernstyring...
Jeg må kigge lidt på det link du sendte..
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
phsc: Det med grafikkort med to udgange - det kan du ikke - du kan kun køre én opløsning ad gangen, og hvis du kører to forskellige, så får du pan and scan scrolling på den der er størst.
Mvh
Brian
|
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt, Binnerup. LCD-skærmen brugt i Uneed kabinettet er en Lilliput med en fysisk opløsning på 800x480. Du kan dog godt sende en højere opløsning til den uden pan/scan-effekt. Ja, faktisk kan du få 1980x1080i, 1776x1000i og 1280x960i uden pan/scan, men det bliver jo i sagens natur et kraftigt interpoleret billede. Det betyder alt andet end lige, at billedet ikke er egnet til at manøvrere i en brugergrænseflade som ex. MCE2005.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool: Well - det jeg skrev var "Du kan kun køre én opløsning af gangen" - hvorved jeg mente at skærmen i X15e skulle kunne modtage den opløsning du vil sende til dit LCD tv, projektor eller lign.
Hvor man forskellige opløsninger den kan klare skal jeg ikke kunne sige, men fx. hjemme hos mig hvor projektoren kører 1280x720, der aner jeg ikke om den kan modtage det - hvis den kan, så bliver det med garanti et meget underligt billede...
Og hvis man ikke kan bruge det til en brugerflade som fx. MCE, hvad skal man så med det? - Det er ikke rigtigt brugbart til at se film på ;-)
Så - jeg står ved min holdning - ser smart ud - er upraktisk og ubrugeligt, og p***e dyrt (dvs. = pop).
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
zerocool: Well - det jeg skrev var "Du kan kun køre én opløsning af gangen" - hvorved jeg mente at skærmen i X15e skulle kunne modtage den opløsning du vil sende til dit LCD tv, projektor eller lign.
Hvor man forskellige opløsninger den kan klare skal jeg ikke kunne sige, men fx. hjemme hos mig hvor projektoren kører 1280x720, der aner jeg ikke om den kan modtage det - hvis den kan, så bliver det med garanti et meget underligt billede...
Og hvis man ikke kan bruge det til en brugerflade som fx. MCE, hvad skal man så med det? - Det er ikke rigtigt brugbart til at se film på ;-)
Så - jeg står ved min holdning - ser smart ud - er upraktisk og ubrugeligt, og p***e dyrt (dvs. = pop).
Mvh
Brian
|
|
|
Det er fuldstændig korrekt, Brian
Efter de adskillige tråde herinde omhandlende det, at køre flere skærme/projektorere med samme billede, men med forskellig opløsning, har jeg modvilligt også anerkendt at det ikke kan lade sig gøre Og ja et signal på 1280x720 vil helt sikkert ikke være særlig pæn på skærmen.
Jeg vil dog medgive phsc i, at det kunne være smart at bruge x15-displayet til at navigere rundt i MCE2005, hvis man bare skulle afspille musik. Har faktisk lidt det samme i tankerne, omend i en DIY-udgave. Det er nu irriterende at skulle tænde sin skærm/projektor for bare at afspille noget musik.
En vej uden om det er at lave hotkeys til de forskellige skærmindstillinger. Alt efter om man vil høre musik eller se film osv.
|
Til top |
|
|
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke problemet med 2 opløsninger, på min 17" fladskærm i soveværelser køre jeg 1280 *1024 og på TV'et i stuen køre jeg 848*480(jeg mangler godt nok lidt i top og bund, fordi jeg er for doven til at leje med powerstrip)
@ Zerocool hvis du har en gammel PDA til at ligge kan du bruge den. med http://www.rudeo.com/mce.htm
Der er et lille display hvor du kan se hvad der bliver spillet og du kan også musik
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
Jeg forstår ikke problemet med 2 opløsninger, på min 17" fladskærm i soveværelser køre jeg 1280 *1024 og på TV'et i stuen køre jeg 848*480(jeg mangler godt nok lidt i top og bund, fordi jeg er for doven til at leje med powerstrip)
@ Zerocool hvis du har en gammel PDA til at ligge kan du bruge den. med http://www.rudeo.com/mce.htm
Der er et lille display hvor du kan se hvad der bliver spillet og du kan også musik
|
|
|
Grunden til du kan det er fordi du kører med tv-out til tv'et ..der kan man nemlig gøre det
Problemet er når det er to skærme (eks LCD tv eller projektor og touchscreen) der køre over d-sub (VGA) og eller DVI stikkende på grafikkortet så er det ikke muligt med på forskellige opløsninger
Har nemlig lige præcis dette problem også __________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
Til top |
|
|
phsc Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, han udvider blot skrivebordet til kabinet-LCD'en og kører et helt andet program end MCE der. Det er da absolut ubrugeligt?
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
phsc Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
|
|
|
Hvad med at køre med hotkey display swop?
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
|
|
|
|
Til top |
|
|
phsc Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... Jeg tror at jeg har alle komponenter liggende til at bygge det færdigt i Xe15 kabinettet, så må jeg kigge på Rudeo eller hotkey bagefter...Lyder det ikke som en plan?
Eller Niveus....Ouch...det er dyrt
|
Til top |
|
|
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Binnerup
Som disconow siger køre jeg tv-out.
Med hensyn til powerstrip vil jeg med meget instilling kunne få fjernet de sorte streger i top og bund af mit 36" CRT, jeg skal have det lavet, men det ser besværligt ud
|
Til top |
|
|