Forfatter |
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 13 August 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo mere jeg læser om MCE og deres extendere jo mere glad bliver jeg for mit snapstream setup (www.snapstream.com) her kan jeg steame det jeg har optaget via port 8080 ud på hvilken som helst internet/ LAN opkoblet pc med et superoverskueligt interface vel og mærke. Desuden kan jeg sætte den til at optage via (wap)mobiltelefon Derudover er det fuldt software understøttet og kan installes på en ældre pc på netværket og fungere som klient med fuldt "server" interface. Her er ikke noget med steamings limits på 6,5 Mb/s.
Jeg ved godt det er en dejligt MS produkt, men der mangler noget endnu.....
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke helt problemstillingen med forskellige opløsninger:
Jeg har en IBM T30 bærbar PC, hvor jeg har tilsluttet en 19" skærm m. 1280x1024 i opløsning. Samtidig er laptop'ens egen skærm aktiv m. 1024x768 - det fungerer som en samlet skærm, hvor jeg kan flytte vinduer imellem. Der er ingen scrolling eller lign. og maksimerer jeg et vindue, fylder det hele den aktuelle skærm (hvor vinduet nu var placeret).
Kan noget tilsvarende ikke gøres i den stationære verden?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Jeg forstår ikke helt problemstillingen med forskellige opløsninger:
Jeg har en IBM T30 bærbar PC, hvor jeg har tilsluttet en 19" skærm m. 1280x1024 i opløsning. Samtidig er laptop'ens egen skærm aktiv m. 1024x768 - det fungerer som en samlet skærm, hvor jeg kan flytte vinduer imellem. Der er ingen scrolling eller lign. og maksimerer jeg et vindue, fylder det hele den aktuelle skærm (hvor vinduet nu var placeret).
Kan noget tilsvarende ikke gøres i den stationære verden?
|
|
|
Problemet er ikke hvor man - som du - har skærmene kørende i "extended mode", men derimod hvis man vil ha' dem "klonet" (samme billede på begge skærme).
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brug for at få mit live tv signal op i soveværelset.
Kan det lade sig gøre med en extender og hvor får jeg fat i sådan en? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup: Den kommer måske til at ligge i samme prisleje som de nyværende extendere? Hvad kommer xbox'en til at koste og hvornår er releasedagen?
__________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
XBOX 360 kommer i en version med og uden Hardisk og andet godt. Se forskellen her: http://www.xbox.com/en-US/xbox360/xbox360console.htm
Prisen er hhv. 2.399 og 3.199 (http://www.computerworld.dk/art/29368?a=search&i=0). Lanceringsdatoen er 2. december i Danmark.
Desværre er det kun den "store" som har Media Center Remote Control, men en "Xbox 360 Universal Media Remote", som også kan håndtere andre enheder (som jeg forstår det) kan købes for 29$, så hvis du ikke har brug for de andre extra ting der kommer i den store udgave, kan du købe den billige + remote og spare et par hånd øre.
Husk også på at XBOX 360 er en bedre Extender end f.eks. Linksys. 360 har f.eks. support for HD TV, animerede menuer, og et hurtigere interface.
Det store spørgsmål er så bare om den larmer. Den komme jo med 3 x 3.2 GHz processorer, men de er efter sigende vandkølede. Men om det betyder at den er totalt lydløs, ved jeg ikke.
Men tænk lige hvad man får for 3.000 kr... det er helt vildt.
Thomas
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
Til top |
|
|
MichaelMCE Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Desværre er det kun den "store" som har Media Center Remote Control, men en "Xbox 360 Universal Media Remote", som også kan håndtere andre enheder (som jeg forstår det) kan købes for 29$, så hvis du ikke har brug for de andre extra ting der kommer i den store udgave, kan du købe den billige + remote og spare et par hånd øre.
|
|
|
Kan man bruge sin normale MCE remote til at styre Xboxen, uden ekstra IR modtager?? Ville være smart, hvis man som jeg har udskiftet min remote med en logitech harmony remote. Og så har jeg jo alligevel den gamle liggende i skuffen til ingen verdens nytte...
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas: Den er delvist vædskekølet - det er er ikke vand men noget andet.
Og så vidt jeg ved er det ikke 3x3.2 Ghz, men en flerkerne processor, det er ikke helt det samme.
Jeg har fået at vide at de rent faktisk HAR sat blæsere i den, men at når man går over i extender mode speeder dem ned ret kraftigt, så den skulle være næsten lydløs - men igen - næsten lydløs er også beskrivelsen af mange PC'ere jeg mener larmer. Jeg regner dog med den er ret stille.
Derudover har jeg lige idag fået bekræftet fra en tester at jeg KAN få XBox 360 extendere til at afspille VIDEO_TS folder gemte DVD'ere som "Movie Only" med AC3, hvor den samme række filer stadig vil kunne afspilles fuldt på selve Media Center boksen, men det skal I nok høre mere om...
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle ifølge EGM være 2 blæsere...
Binnerup: Det sidste du skriver, hvad betyder det i praksis? Begreber som "movie only" og "video_ts folder gemte DVD'er" siger mig ikke så meget...
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
Der skulle ifølge EGM være 2 blæsere...
|
|
|
2 blæsere Håber det er ud fra devisen at flere blæser kan flytte mere luft ved lavere omdrejninger, og dermed larme mindre. Hvis den larmer lige så meget som Xbox 1, så kommer den ind i et skab. Men det lydder godt, hvis den skruer ned for blæseren i Extender mode.
Nogen angivelser i db?
mikkelp skrev:
Binnerup: Det sidste du skriver, hvad betyder det i praksis? Begreber som "movie only" og "video_ts folder gemte DVD'er" siger mig ikke så meget...
|
|
|
Det sidste Brian skriver, er den fedeste nyhed. Det betyder at man kan afspille rippede DVD'er direkte fra Extenderen... noget man ikke kunnet med de nuværende Extendere.
Brian har lavet et MCE plug-in, som hedder My Movies, og det er uden tvivl det mest værdifulde Plug-in til MCE. Selv om det tidliger har virket på Extenderen, så har det i praksis ikke rigtigt virket, da man ikke har kunne afspille rippede DVD'er.
Brian... det er rigtig, rigtig gode nyheder. Og for mig det der gør forskellen. En XBOX 360 er på vej ind i soveværelset sammen med en Sanyo Z3 projekter. 
Så håber jeg bare at den virklig ikke larmer. Jeg hører også til typen, som syntes, at en PC som andre siger næsten ikke larmer, er totalt støjende.
Og så er jeg meget spændt på at se listen over hvilke spil der bliver bagudkompatible.
Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas: Jeg har ikke hørt nogle db angivelser - desværre - men jeg skal prøve at spørge et par af de personer der sidder med den.
Nu skal du ikke glæde dig helt vildt tidligt med det med at afspille rippede DVD'ere - jeg har ikke selv afprøvet det endnu, men jeg har opstillet et testsenarie til en bruger som han har bekræftet fungerer - og husk på at heller ikke XBox 360'erns extender understøtter DVD menu'er, så det er KUN "Movie Only" afspilning på default lydsporet.
Lige så snart jeg har en boks skal jeg have testet bedre igennem hvad det betyder, men umiddelbart vil jeg forvente at den ALTID vil afspille default lydsporet, som typisk er AC3, og at den ikke vil vise undertekster, da de ikke ligger som en del af selve filmmaterialet, men ligger i den del som DVD Menu systemet normalt tager sig af.
Lige. pt. skal jeg have lavet en version som understøtter at lave den her fitteling med tingene, så det kan testes grundigere igennem, men da MS' beta gruppe for XBox 360'eren er meget lille, så er det også kun et par enkelte personer der kan teste tingene, og det gør det lidt mere besværligt (jeg har ikke selv en XBox 360, men har en til at købe en så snart som muligt i US, og sende herover).
Så alt efter hvad der sker med undertekster og film med flere lydspor, så kan det ende med at den afspilningen er mest til gavn for folk i US som typisk alligevel altid vil køre på default lydspor og uden undertekster.
Nu må vi se - jeg skal ihvertfald gøre hvad jeg kan for at det kan lade sig gøre, men det er jo på specielle metoder, da det ikke er meningen at den skal kunne ;-)
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas: Og så har "My Movies" jo fungeret fint med de aktuelle extendere, men den har ikke kunnet afspille film som extenderne ikke har understøttet - præcist som du ikke kan afspille de film i resten af Media Center.
Så for de folk der har deres ting liggende i WMV, MPEG1 eller MPEG2 filer har det fungeret. Og så er der lige det med dens 6.5 mbit bitrate begrænsning som XBox 360'eren ikke har.
Mvh
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide tanken om at have alle film centralt lagret og har da også kigget på my movies. Men et eller andet sted har jeg det lidt svært ved først at skulle ligge det ned på en HD uden kvalitetstab (noget nogen har gjort til en videnskab af den anden verden), have nok HD kapacitet (en film fylder vel alt mellem 2-7GB alt efter metode(??) => begrænset udvalg på HD'en) og til slut virker det for mig som om der er for mange retriktioner på extender konceptet til at det er det hele værd.
Hvorfor ikke tage en DVD ud af skabet og sætte den i drevet? Ingen kvalitetstab, masser af plads (intet energi fråds) og rimelig nemt. Der er givet mange meninger om dette og min mening er jo kun på baggrund af hvordan jeg ser status idag.
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel: I princippet er jeg enig med dig i at det hele bliver alt for besværligt når folk vil lave DivX'er, Xvid's, WMV'ere osv osv.
Derfor arbejder jeg også ud fra at man simpelthen kopierer DVD'en ind på harddisken (og evt. kun gør det for de film du forventer at skulle se), uden at komprimere den om osv. - og det fylder i gennemsnit 6.6 GB pr. film, og ja, det er dyrt i harddisk plads, men det er reelt den eneste måde det foregår uden kvalitetstab. Formålet er at det skal være nemt - hjemme hos mig kan min 4 årige datter fra hendes Media Center selv bladre rundt i sine film, finde en hun vil se og sætte den til at afspille. "My Movies" kan kopiere en DVD ind på din harddisk direkte fra Media Center, og indexere dens data samtidig, men som en fuld DVD kopiering.
Det er også derfor at jeg lidt ignorerer det faktum at extenderen ikke afspiller DivX og Xvid, og koncentrerer mig om hvorvidt jeg kan få den til at afspille rippede DVD'ere.
I princippet kan du også sagtens tage DVD'en ud af skabet og putte i maskinen ("My Movies" giver mulighed både for online og offline DVD'ere), men det er for ren nemhedsskyld at man vil ligge det tilgængeligt på maskinen - præcist når man ligger alle sine CD'ere derind.
Det er klart at harddisk plads er dyrt (ca. 25 kr. pr. DVD), men man har i forvejen betalt 100-200 kr. pr. DVD, og for mange er de ekstra 25 kr. værd at tage med for at have tingene til at fungere optimalt.
Derudover indexerer folk filmene for at have muligheder for at se beskrivelser, covers, trailers og have "parental controls" på en nem måde flere steder i huset. Der er ingen tvivl om at det er ikke ret typisk i Danmark, men rigtigt mange i USA har klienter 4-5 steder i huset som hver især kan tilgå deres samlinger af film og musik.
Mvh
Brian Binnerup __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo ja. Som jeg sagde er der da en grund til at gøre det med tiden, men den er ikke kommet for mig endnu. Da jeg kiggede på at lægge DVD'er ned for 6 md. siden kan jeg bare ikke huske et eneste program der kunne ligge det på HD'en uden nogen form af komprimering. Det bedste var noget med at bruge 2-3 programmer efter hinanden og det tog hundrede år og en madpakke. Men det har måske ændret sig? Argumentet er jo modsat at du jo har brugt 200Kr. på at få dvd kvalitet, hvorfor så bruge mere tid og penge på at se den i kompromiteret udgave?
Men til børn og andre visninger hvor det er lidt lige meget med de sidste 10% er det da perfekt allerede nu!
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel: Var det bevist du ikke læste hvad jeg skrev?
Jeg skrev jo NETOP at jeg anså den bedste måde at gøre det på var at kopiere den fulde DVD ned, selvom det vil bruge 6.6 Gb pr. film i snit. Det vil absolut ikke ændre på kvaliteten - da filerne ikke bliver omkomprimeret på nogen måde.
Og det er nu altså ret nemt - du kan som sagt gøre det direkte fra Media Center.
Hvis det ændrer på noget, så er det kun til det bedre, hvor du fx. ikke kommer i situationer hvor ridser eller lign. pludselig gør at din DVD skive ikke vil afspilles ordentligt - det fangerer du allerede når du kopierer filmen ind, og dermed ikke når du ser filmen.
I princippet er det bare en 1:1 kopi af DVD'en lagt på harddisken.
Mvh
|
Til top |
|
|
mikkelp Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mange måder at fortolke at lægge en "fuld DVD ned på HD'en" (spilletid, bytes, eller en svensker rammer panden mod en HD). Jeg forholder mig bare til hvad jeg fandt ud dengang, og der var ingen der mente der var en perfekt måde af gøre det på. Men du overså måske bevidst mit spørgsmål? 
Vh, Mikkel
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel: Jeg overså bestemt ikke dit spørgsmål - jeg syntes bare jeg havde svaret på det.
Du skrev: "Argumentet er jo modsat at du jo har brugt 200Kr. på at få dvd kvalitet, hvorfor så bruge mere tid og penge på at se den i kompromiteret udgave?"
Jeg svarede: "Jeg skrev jo NETOP at jeg anså den bedste måde at gøre det på var at kopiere den fulde DVD ned, selvom det vil bruge 6.6 Gb pr. film i snit."
Og jeg havde tidligere skrevet: "I princippet kan du også sagtens tage DVD'en ud af skabet og putte i maskinen ("My Movies" giver mulighed både for online og offline DVD'ere), men det er for ren nemhedsskyld at man vil ligge det tilgængeligt på maskinen - præcist når man ligger alle sine CD'ere derind."
Så jeg syntes jo egentligt at jeg havde skrevet at:
- Efter min mening er en "fuld DVD ned på harddisken" ikke en eller anden form for komprimering, men kun den 1:1 kopiering du laver med fulde VIDEO_TS foldere. Nuvel, det koster harddisk plads, men jeg mener stadig det er den eneste reele måde når man vil have fuldt udbytte af sine dyrt betalte film.
- At man gør det for at have filmene nemt tilgængeligt flere steder i huset, og evt. på samme tid.
Så jeg syntes ikke at det er fair at beskylde mig for ikke at besvare dit spørgsmål.
Og for at pensle det helt ud - "der var ingen der mente der var en perfekt måde at gøre det på" - så mener jeg at det at kopiere DVD'en ned i 1:1 er en perfekt måde at gøre det på. Og så er der nogle der hyler og skriger over at det er dyrt i harddisk plads, og ja - det er det også, men har man betalt 200 kr. for en film kan man også betale 25 kr. for den i harddisk plads.
Har man derimod kopieret en film og ikke betalt for den, så kan jeg godt se at 25 kr. er en procentvis høj pris, men er det vejen, så kan jeg ikke rigtigt tage seriøst at man piver! Og i samme sætning vil jeg så nævne at jeg bestemt ikke vil opfordre til at piratkopiere film - dette handler udelukkende om at få gjort sit betalte produkt nemt tilgængeligt (tåbelige politikere eller ej).
Mvh
Brian Binnerup __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|