Emne: Gratis tilbud fra Bojer ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joo jo, nu har jeg jo rodet med det her før og fundet den optimale optilling. Dine Ti 3000 ved jeg så udemærket er meget svære at få til at spille optimalt pga den bagudvendte basport, de får meget hurtigt bulderbas tendenser.
Jeg har absoludt ingen bulderbas tendenser på mine tannoy i den opstilling jeg har nu og perspektivet står knivskarpt med al den højde-dybde-bredde man kan ønske sig. Jeg ser derfor slet ingen grund til at begynde at flytte rundt på et par 42 kg tunge højtalere og lave adsklilige huller i gulvtæppet fra mine spikes. Men ellres har du ret, det er et område folk nepriotere desværre.
[/QUOTE]
Jeps, meget nedprioriteret. Og det generelle problem i de fleste setups er stående bølger! Mange mener at det er volapyk, men der er en del fornuft i det! Den opmåling jeg har fået udregnet på basis af rummets størrelse kalkulerer med hvor de stående bølger opstår og ved hvilke frekvenser. Dernæst står der nogle forskellige afstande der har udgangspunkt i placering i forhold til bag- og sidevæg. Dette måles udfra det akustiske centrum (tror jeg nok de kaldte det) som er midten af forpladen (enhederne) på højttaleren. Herfra var mit nye mål 108 cm. fra bagvæggen og til det akustiske centrum, og ved den ene speaker 114 cm. fra højre sidevæg og 207 cm. fra venstre sidevæg, dette pga. placeringen af anlægget i rummet!
Efter at have trimmet dem ind er jeg forbavset over hvor meget anderledes de højttalere spiller! Diskant og mellemtone går op i en højere enhed og problemet med bulderbass er totalt elimineret - der er kontrol over det hele nu. Så nu siger jeg aldrig mere at stående bølger er en lidt overdreven problemstilling, for nu har jeg selv fået øre for sagen!
[/QUOTE]
Jeg syntes det er kanon godt du har fået det ud af det. Jeg kender godt lidt til disse udregninger, jeg havde på min gamle pc et regnark liggene jeg fik fra en gut her igennem hvor man også kunne taste rummet størresle osv og derved regnede det selv ud hvor afstanden skulle være fra bagvæg, sidevæg osv. Meget sjovt, det eneste problem der er med alt denne teori er bare at udregninger ikke tager hensyn hvordan rummet er møbeleret. .Det har nemlig en også en meget stor betydning skulle jeg hilse og sige, noget af det vigtigste er at man har gulvtæppe på.
Alt i alt fandt jeg nu min egen oprilling mest optimalt, så det vigtigste redskab er efer min mening dine øre. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig med dig. Problematikken er også udelukkende som jeg skrev, de stående bølger! Uanset møblementet kommer de nemlig i et alm. firkantet rum og ligeledes med almindeligt møblement, men det er alfa og omega for det yderligere lytteindtryk at der er tæpper også videre, og for rumklangen kan udregningen af gode grunde ikke tage højde for. Hvis byggeriet er gasbetonbaseret skal der være meget til at tage det og det er jo en helt anden problemstilling end de stående bølger. Heldigvis kan de fleste høre når der mangler noget i rummet og de fleste gør noget for at aflive det!
Mit anlæg har ganske enkelt ikke spillet bedre end det gør nu - alle plader ryger en tur gennem 55´eren igen!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ubevidste skjulte dagsorden?
Jeg har en sær men sikker fornemmelse af at Jonas har et dobbelthensigt med sine gratis besøg for at tune folks HIFI. Tilsyneladende og offentligt siger Jonas, det er fordi han gerne vil hjælpe andre og han lever rigtig meget for HIFI og i den dur, og lige nedenunder har jeg set en tråd, et motiv der iøvrigt gentager sig i hans nye jagt på nye højttalere. Om det lidt senere.
Han - ja egentlig er det forkert af mig at tale om Jonas i 3. person, men jeg fortætter alligevel - ser for mig ud til at have et meget stort behov for anerkendelse, at føle sig værdsat og måske beundret for sit dyre anlæg og kompromisløse indstilling. Det har vist sig i mange indlæg at det opnår han generelt ikke, snarere tværtom. Hva gør man så, når man stadig har behovet?
Man går udenom det meget kvalificerede publikum på HIFI4all, og de som i forvejen er kritiske til det overfølsomme (Jonas-eksem) og tilbyder at operere hjemme hos de som melder sig. Dér tror jeg Jonas uforstyrret kan tale og demoe den i timevis uden at blive massivt modsagt. Og opnå anerkendelse og beundring. For det KAN han da få for at gøre noget gratis?
Og det nye indlæg om nye højttalere - ja, det følger nøjagtig samme spor som tidligere: Han spørger åbent, ubetonet, ikke-værdiladet, om der er nogle som kan anbefale ham navne på nye HT som er gode.. etc.
I starten får svarene et pænt tak med på vejen og ellers ikke videre, men nu på det seneste begynder drillerierne, ofte dukker de tydeligt op hvor der indledes med et HE,HE, i første afsnit. Og nu er det begyndt at ringe; Sonus Faber er for gamle ustabile mænd, og andre grove udtalelser om andre mærker. At hænge en unavngiven person ud fra HIFIKlubben, som værende udygtig - og vi får naturligvis at vide vedkommende er ansat i butikken.
I tråden omkring det gratis tunedemo, sker der det samme. En uafladelig bedrevidende tone strømmer gennem svarene, folk som demoer og sammenligner har simpelthen ikke forstand på noget som helst. Sandheden kendes kun af Jonas.
Tråden hedder/handler om at drille og provokere, men undgå smæk, der ellers altid følger med det at drille andre. Typisk er lokkemaden, for at få de andre til at bide på, et provokerende indlæg fra Jonas. Jonas må være enebarn, eller den allersidste efternøler i flokken; jeg har sjældent set en som er så dygtig til at provokere andre uden tilsyneladende at være klar over han gør det. En særlig art social inkompetence, hvor de normale indbyggede eller tillærte antenner for god skik er klappet sammen eller ikke monteret.
Når folk i venlighed svarer på hans spørgsmål, bliver de som fluen der sidder fast på limpapiret, drillet. Det de synes lyder godt, og som de derfor anbefaler Jonas, bliver nedgjort og jeg får fornemmelse af at ville undskylde hans adfærd overfor dem som gad svare.
Hvorfor skriver jeg det her, tænker jeg selv. Det er bare fordi jeg er så vildt træt af at se de barnlig unoder ført frem igen og igen, til den lille edderkops fornøjelse. Jeg er træt af det og overvejer tit at undgå at gå ind på nye emner i Forum, bare for at slippe for at møde endnu et Jonas indlæg.
Jeg er snart af den opfattelse at Admin bør give Jonas karantæne, selvom ytringsfrihed er en dejlig ting.
Så til førsteersonen; Jonas, lad være med at genere dem som vil hjælpe dig eller mener anderledes end dig.
vh
Jagge
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan!
godt beskrevet!
Gi den gas mester!
HIL
Thomas
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... og???
Jeg bor i København, men hvis jeg boede i Århus ville jeg måske tage imod forslaget! Hvorfor har du et problem med at han gerne vil hjælpe?
"Uh, nej, han farver folks frie tanker... Uhh, nej". Gå ned i en Hifi forretning og du vil blive udsat for stort set det samme. "Det de andre sælger er noget møg, vores er det bedste". Jeg kan ikke helt se problemet.
Jo, han er måske lidt (hmm) kraftig i sine udtagelser. Men det tror jeg bare er fordi han brænder for "hifi". Han prøver måske en gang imellem at omvende folk. Og hvad så? Man bliver kun påvirket hvis man lader sig påvirke  .
Jeg VED at en fintuning af Jonas vil forbedre mit anlæg voldsomt! Så hvorfor ikke lade folk nyde denne "benefit"?
Jeg kan ikke helt se grunden til at skrive 3.329 (for at være præcis) tegn om en person som du ( kun en formodning ) ikke kan lide?
Hmm... men tak for advarslen om ikke at blive påvirket af Jonas' onde manipulation!
Men lad os nu ikke lave dette emne om til et stk. mudderkastning! Det plejer det jo at ende med, når folk begynder at besvare Jonas på den måde som du gør... og du er ikke den eneste som har gjort sådan!
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Helt enig med dig. Problematikken er også udelukkende som jeg skrev, de stående bølger! Uanset møblementet kommer de nemlig i et alm. firkantet rum og ligeledes med almindeligt møblement, men det er alfa og omega for det yderligere lytteindtryk at der er tæpper også videre, og for rumklangen kan udregningen af gode grunde ikke tage højde for. Hvis byggeriet er gasbetonbaseret skal der være meget til at tage det og det er jo en helt anden problemstilling end de stående bølger. Heldigvis kan de fleste høre når der mangler noget i rummet og de fleste gør noget for at aflive det!
Mit anlæg har ganske enkelt ikke spillet bedre end det gør nu - alle plader ryger en tur gennem 55´eren igen! 
|
|
|
Kender det, jeg er også gået i gang med min cd samling på 350 stk, har lige fået mit Proceed drev retur, så nu skal der lyttes forskelle .
Det er jo det der gør hi-hi livet værd at leve, nye opdagelser og nye oplevelser, så kan andre diskutere hvad der rigtig og hvad der er forkert imens. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen der har fået lavet en tuning af Jonas. Hvad laver han når han tuner et anlæg. Jeg har læst mig til at han bytter kabler og flytter på højttalerne. Men der må da være mere end det, for det kan jeg også finde ud af.
Han skriver også på side 1 i denne tråd at han har gjort sig nogle erfaringer men dem vil han ikke fortælle om, og det er sådan nogle udtalelser der irritere mig.
For hvis han ikke vil fortælle hvad det er, så skal han lade være med at nævne det i det her forum.
Hvis jeg havde fundet ud af noget der var gratis, og forbedrede lyden, ville jeg da med glæde fortælle det her i forumet.
Og sole mig i alles beundring, ja jeg er enebarn 
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er stort set kun en ommøblering af højttalerne! Det eneste faktum i den sag er at det er et område som mange folk virkelig ikke bruger ret meget tid på! Nogle steder skal de stå som de gamle højttalere stod for det ser bedst ud, andre steder skal de stå bag planter og gardiner......mulighederne er uendelige men der er langt mellem de optimale! Mange folk skifter meget ud i deres grej, og sløser med opmærksomheden omkring højttalerne og deres placering! Jeg selv har lige fået løftet lytteoplevelsen et par klasser udelukkende ved at have tilpasset højttalerplaceringen i forhold til rummets mål og der var verdener til forskel i lyden.
Der er intet fancy i det, og selvom meningen er god nok, tager jeg afstand fra det fordi jeg og andre ved hvad udfaldet kan blive i fremtidige tråde herinde. Pointen i det er dog at fortælle folk hvor meget mere de kan hente ved at rode lidt rundt med højttalerne og smide de idealer væk som man har banket ind i hovedet på sig selv med tiden - sommetider kan det være få centimeter der gør den store forskel! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Ronin skrev:
|
Mit anlæg har ganske enkelt ikke spillet bedre end det gør nu - alle plader ryger en tur gennem 55´eren igen! 
|
|
|
Kender det, jeg er også gået i gang med min cd samling på 350 stk, har lige fået mit Proceed drev retur, så nu skal der lyttes forskelle .
Det er jo det der gør hi-hi livet værd at leve, nye opdagelser og nye oplevelser, så kan andre diskutere hvad der rigtig og hvad der er forkert imens.
|
|
|
Fandme ja, sq.....musikken styrer! 100% enig - det er sgu ægte overskud, intet slår oplevelsen af et godt stykke musik på et godt anlæg! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jale skrev:
|
Den ubevidste skjulte dagsorden?
Jeg har en sær men sikker fornemmelse af at Jonas har et dobbelthensigt med sine gratis besøg for at tune folks HIFI. Tilsyneladende og offentligt siger Jonas, det er fordi han gerne vil hjælpe andre og han lever rigtig meget for HIFI og i den dur, og lige nedenunder har jeg set en tråd, et motiv der iøvrigt gentager sig i hans nye jagt på nye højttalere. Om det lidt senere.
Han - ja egentlig er det forkert af mig at tale om Jonas i 3. person, men jeg fortætter alligevel - ser for mig ud til at have et meget stort behov for anerkendelse, at føle sig værdsat og måske beundret for sit dyre anlæg og kompromisløse indstilling. Det har vist sig i mange indlæg at det opnår han generelt ikke, snarere tværtom. Hva gør man så, når man stadig har behovet?
Man går udenom det meget kvalificerede publikum på HIFI4all, og de som i forvejen er kritiske til det overfølsomme (Jonas-eksem) og tilbyder at operere hjemme hos de som melder sig. Dér tror jeg Jonas uforstyrret kan tale og demoe den i timevis uden at blive massivt modsagt. Og opnå anerkendelse og beundring. For det KAN han da få for at gøre noget gratis?
Og det nye indlæg om nye højttalere - ja, det følger nøjagtig samme spor som tidligere: Han spørger åbent, ubetonet, ikke-værdiladet, om der er nogle som kan anbefale ham navne på nye HT som er gode.. etc.
I starten får svarene et pænt tak med på vejen og ellers ikke videre, men nu på det seneste begynder drillerierne, ofte dukker de tydeligt op hvor der indledes med et HE,HE, i første afsnit. Og nu er det begyndt at ringe; Sonus Faber er for gamle ustabile mænd, og andre grove udtalelser om andre mærker. At hænge en unavngiven person ud fra HIFIKlubben, som værende udygtig - og vi får naturligvis at vide vedkommende er ansat i butikken.
I tråden omkring det gratis tunedemo, sker der det samme. En uafladelig bedrevidende tone strømmer gennem svarene, folk som demoer og sammenligner har simpelthen ikke forstand på noget som helst. Sandheden kendes kun af Jonas.
Tråden hedder/handler om at drille og provokere, men undgå smæk, der ellers altid følger med det at drille andre. Typisk er lokkemaden, for at få de andre til at bide på, et provokerende indlæg fra Jonas. Jonas må være enebarn, eller den allersidste efternøler i flokken; jeg har sjældent set en som er så dygtig til at provokere andre uden tilsyneladende at være klar over han gør det. En særlig art social inkompetence, hvor de normale indbyggede eller tillærte antenner for god skik er klappet sammen eller ikke monteret.
Når folk i venlighed svarer på hans spørgsmål, bliver de som fluen der sidder fast på limpapiret, drillet. Det de synes lyder godt, og som de derfor anbefaler Jonas, bliver nedgjort og jeg får fornemmelse af at ville undskylde hans adfærd overfor dem som gad svare.
Hvorfor skriver jeg det her, tænker jeg selv. Det er bare fordi jeg er så vildt træt af at se de barnlig unoder ført frem igen og igen, til den lille edderkops fornøjelse. Jeg er træt af det og overvejer tit at undgå at gå ind på nye emner i Forum, bare for at slippe for at møde endnu et Jonas indlæg.
Jeg er snart af den opfattelse at Admin bør give Jonas karantæne, selvom ytringsfrihed er en dejlig ting.
Så til førsteersonen; Jonas, lad være med at genere dem som vil hjælpe dig eller mener anderledes end dig.
vh
Jagge
|
|
|
Det jeg tilbyder er helt og aldeles gratis og kan folk ikke lide det som jeg har lavet kan man blot flytte tingene tilbage.
Jeg har jo skrevet at det eneste jeg ønsker er at lære ting omkring forskellige anlæg og i denne uge skal jeg ud til en Meridian nlæg til 1million kr det bliver sjovt for her regner jeg ikke med at jeg kan forbegdre noget da det hele er digitalt styret.
Lad være med at analysere mig du er ikke psygolog og jeg kan fortælle du har ramt helt ved siden af jeg er hværken enebarn eller efter nøler jeg spørger rent ud af posen HVORFOR fik jeg sådanne svine mails fra dig hvad rer DIT problem ?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Capslock skrev:
|
Hej er der nogen der har fået lavet en tuning af Jonas. Hvad laver han når han tuner et anlæg. Jeg har læst mig til at han bytter kabler og flytter på højttalerne. Men der må da være mere end det, for det kan jeg også finde ud af.
Han skriver også på side 1 i denne tråd at han har gjort sig nogle erfaringer men dem vil han ikke fortælle om, og det er sådan nogle udtalelser der irritere mig.
For hvis han ikke vil fortælle hvad det er, så skal han lade være med at nævne det i det her forum.
Hvis jeg havde fundet ud af noget der var gratis, og forbedrede lyden, ville jeg da med glæde fortælle det her i forumet.
Og sole mig i alles beundring, ja jeg er enebarn 
|
|
|
Hehe måske er de bang for at blive sat i bås men jeg skal nok få nogle af dem til at skrive men vil du så love de ikke bliver svinet til ?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det jeg tilbyder er helt og aldeles gratis og kan folk ikke lide det som jeg har lavet kan man blot flytte tingene tilbage.
Jeg har jo skrevet at det eneste jeg ønsker er at lære ting omkring forskellige anlæg og i denne uge skal jeg ud til en Meridian nlæg til 1million kr det bliver sjovt for her regner jeg ikke med at jeg kan forbegdre noget da det hele er digitalt styret.
[/QUOTE]
Selvom det er digitalt styret kan der da sagtens være noget hente - placeringen af højttalerne er skam stadig vigtig, men det kan så selvfølgelig godt være at de allerede står optimalt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Selvom det er digitalt styret kan der da sagtens være noget hente - placeringen af højttalerne er skam stadig vigtig, men det kan så selvfølgelig godt være at de allerede står optimalt!
[/QUOTE]
Jeg håber da jeg kan få en forbedring af anlægget og der er jo en grund til han har kontaktet mig nemlig dette at han ikke føler han har fået fuld valuta for pengene og det er sku synd med et anlæg til de penge. Jeg køber jo kun ting jeg er 100% sikker på jeg vil have derfor sker der kun langsomt udskiftninger hjemme ved mig. Det er svært at tune på anlæg man ikke kender og er det digital teknologi der benyttes er tingene ikke altid lige logiske som med analog signalveje noget virker ofte omvendt med f.eks. digitale kabler. Det bliver en udfordring og tillader han at jeg må fortælle om de så vil jeg gøre dette.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver ihvertfald spændende at høre om (hvis du får lov) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor meget indebære tuningen? For der findes folk som ham her!
Og der er såmænd folk, der mener at man ikke kan lytte til hifi, hvis man har fået sat plumber i tænderne, eller hvis lytteren selv er til stæde i rummet.
http://www.belt.demon.co.uk/
"Alt i alt mener jeg personligt, at man skal respekterer grå zoner"
Peter
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
hvor meget indebære tuningen? For der findes folk som ham her!
Og der er såmænd folk, der mener at man ikke kan lytte til hifi, hvis man har fået sat plumber i tænderne, eller hvis lytteren selv er til stæde i rummet.
http://www.belt.demon.co.uk/
"Alt i alt mener jeg personligt, at man skal respekterer grå zoner"
Peter
|
|
|
Ja der findes dem som er værre. For mig er det enkelt jeg vil blot vise folk hvor enkelt det kan være at få musikken til at give mere mening og fortælle dem lidt om hvad der kan være lidt vildledende at lytte efter. Dem jeg har være ude ved er blevet så glade at ingen af dem ønser at opgradere deres anlæg så jeg har altså ingen skjulte dagsordner der. Tænk hvis der ikke var en flink person som viste mig hvordan jeg skulle sætte min 3-rørprojektor op så have jeg nusset rundt i blinde endnu og faldet ned i de fleste huller.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Og der er såmænd folk, der mener at man ikke kan lytte til hifi, hvis man har fået sat plumber i tænderne...
|
|
|
Det skal du ikke kimse af. Folk med kviksølvplumper i tænderne udsætter sig for en kviksølvforgiftning, som i nogle tilfælde kan give tinitus. Kviksølv er een af de værste neurotoksiske gifte, som kan lave slemme skader på nervesystemet - herunder også hørelsen. Faktisk blev kviksølv forbudt første gang i USA i slutningen af 1800 tallet, men blev frigivet igen pga af mangel på alternativer. Siden er man blevet bedre til at beskytte folk mod indtagelse, når de plumberes eller får dem fjernet igen..... Bed om plastik næste gang, du har et hul i en tand !!
Nå - det var vist en off-topic...
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
CPH-R skrev:
|
Og der er såmænd folk, der mener at man ikke kan lytte til hifi, hvis man har fået sat plumber i tænderne...
|
|
|
Det skal du ikke kimse af. Folk med kviksølvplumper i tænderne udsætter sig for en kviksølvforgiftning, som i nogle tilfælde kan give tinitus. Kviksølv er een af de værste neurotoksiske gifte, som kan lave slemme skader på nervesystemet - herunder også hørelsen. Faktisk blev kviksølv forbudt første gang i USA i slutningen af 1800 tallet, men blev frigivet igen pga af mangel på alternativer. Siden er man blevet bedre til at beskytte folk mod indtagelse, når de plumberes eller får dem fjernet igen..... Bed om plastik næste gang, du har et hul i en tand !!
Nå - det var vist en off-topic...
|
|
|
Ahhhh du siger jo du er en gammel rotte i faget så spørger jeg dig hvor mange huller har du så gennem tiderne haft i tænderne hmm betyder det så vi ikke kan stole på de du lytter og dermed skriver LOL denne tråd tager sku en helt anden drejning end jeg havde forudset. Jeg kan lige nævne at jeg selv er 31 år og har kun et hul i mine tænder.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må erkende, at jeg har et eller to! men det er da GRØNNE plastik plumber.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej helt ærligt, få dog rykket hele rækken ud og få jer et gebis i stedet.
når det er gjort så kan vi snakke/lytte musik __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|