|
Hummmm..... NÅ!!.. Så... Taralabs kabler duer ikke???... Jonas!???........
FINT!! så er vi jo i samme "båd" Jonas! Linn kabler duer heller ikke!..
Sikke noget mund bæ!.. det er da vis DIG! om nogen der sidder på dine øre og indbilder dig resten!?..
Der er bare intet hul igennem på Linn kabler og lyden hænger bare ikke sammen!...
Beklager, men disse sætninger hører til i en anden tråd..
Hvordan du så på den baggrund kan udtale dig som ekspert på musikalitet, mm. går over de flestes forstand!??..
Taralabs kablerne ( RSC. serien ) er meget mere musikalske, de har bedre homogenitet, timing og sammenhænge, ligeledes er opløsningen klart bedre, dynamikken lige så!..
Taralabs kablerne er bedre på alle punkter!.. man får bare ikke musik igennem på Linn kabler!..
Ligeledes disse.
Det er min mening / erfaring!!...
Jonas taler meget eller rettere heletiden om musikalitet og sammenhænge, timing samt rytme, underligt at han overhoved kan udtale sig om dette med de kabler han anvender!.. det er jo klart hans anlægs svageste punkt ( udover højtalerne! ) det må ganske enkelt være noget han drømmer sig til!?..
Jeg har ingen problemer med at anbefale dig Taralabs!.. og Hifi-Klubben gør da ganske ret i at bruge og sælge disse med deres udstyr!.. det er snare Jonas der sidder på sine øre og oppe i hjernen indbilder sig at han høre mest musik og musikalitet på det han har ( Linn ) og at KUN!! dette duer!.. og at han er eksperten på hvad og hvornår noget duer eller er musikalsk!..
Tja, det siger i jo godt nok. Jeg ved bare ikke hvad jeg efterlyser: Hifi som dig, og så mange andre, eller glæden ved musik som Jonas! Jeg tror det sidste.. Det skal vel nærmest være en blanding på en måde.. 
Om Taralabs duer kan kun EN! afgøre og det er dig selv!.. dette udfra en prøve over dit eget system!..
Orv, den var ny, den havde jeg ikke hørt før.. 
Jeg kan sige så meget at Jonas aldrig har hørt andet end Taralabs billigste kabler ( har han selv udtalt og indrømmet!) der ikke er stort bedre end så mange andre ok! til prisen billig kabler!..
På dette grundlag og at disse billig kabler fra Taralabs ikke spiller bedre end hans Linn kabler og måske er de eneste kabler hans Linn kablr spiller en smule bedre end drager han konklutionen at Taralabs kabler generelt ikke duer! dette siger meget om Jonas måde at evaluere hifi og udstyr på!..
Tja, det kan du vel have ret i, det lader jeg op til dig selv at bestemme 
Så prøv du bare Taralabs kabler, og finder du at de i dine øre giver et godt resultat!? så er det de kabler du skal gå efter.. hvis ikke led vidre!..
Det her har du helt sikkert ret i! 
Taralabs kabler er fine og gode kabler på linie med mange andre gode kvalitets kabler!.. blandt de bedste der laves!.. ( ikke DE! bedste men blandt dem!.. i deres respektive prisklasser!.. hvad der er de bedste er subjektivt!..)
Om DU! kan bruge dem med dit udstyr afhænger af ganske enkelt af netop dette udstyrs egenskaber / klangbalance og især dine øre!.. eller hvad det er du går efter af lyd / klang..
Dette kan for alle andre være meget svært at rådgive om.
Hvis dit udstyr hælder mod det mørke er Taralabs ikke det du skal gå efter, er de lidt lyse i klangen kan nogle af deres kabler gå an, eks. RSC-Prime & RSC. Reference & Axiom.
Det hælder mod det mørke, Gold-farven var nemlig udsolgt fra Denon's side.. 
Jeg tror faktisk det hælder mod det mørke, der måtte gerne være lidt mere diskant og klarhed i talen nogle gange..
Er de meget neutrale er det deres RSC-Air og The - One kabler der skal til eller det lidt ældre RSC- Master eller Decade.
De lidt billigere Prism modeller har jeg ikke så meget erfaring med så jeg vil anbefale disse!.. men nogle af dem kan give en lidt for mørk klang i neutrale eller i forvejen mørk klingende udstyr!..
Det var netop disse jeg havde kig på.. Jeg synes prislejet er meget passende for min næste investering.
Jeg kan også anbefale dig at kikke på AudioQuest, Kimber, Supra, Nordost og Cord samt især Bertram Cables..
Takker! Et kort, og præcist svar. Det kan jeg virkelig bruge til noget, og jeg vil skrive disse op og se om jeg kan komme til at lytte til dem på et tidspunkt! 
Nogle af disse er dog lidt dyre selv for deres billige modeller, men kimber, AudioQuest og Supra har kabler i alle prisklasser..
Hvad du skal gå efter må være op til din pengebog og dine øre!..
Men en ting er sikker Taralabs kabler er ganske fornuftige og kanon kabler med det rette udstyr!....
Sød musik i mine ører 
Spørgsmålet er bare om dette er dit eller???
Det svar forbliver i mine tanker, for ellers vil I bare alle op og høre mit anlæg... Hehe 
Og det kan du jo kun finde ud af ved at prøve dig frem!..
mvh.
Tak for hjælpen Mike! 
|