Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Basrep ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med basrep. gode eller dårlige.

Jeg har et par dejlige unger som har trykket støvhætten på mine dali 850' mellemtone som nu skal skiftes + at den ene basenhed rasler lidt når der spilles meget højt (jeg fandt udad det hvor jeg kun spillede med basenhederne for at tjække om der var sket noget med dem også, det er jo nok de dejlige unger der har trykke ret volsomt på bassen så svingspoler er blevet skæv eller ?

Har fået et tilbud på rep. (basrep)på ca 600 kr lyder det helt ude i skoven ?

Andre forslag modtages meget gerne..

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der har brugt dette firma eller har nogle forslag

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Rolig nu.. Folk er jo på arbejde.

Jeg har ikke selv brugt firmaet.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt Glenn (basrep.) en gang, skulle have rettet en diskant ud! Havde købt et sæt JBL TI 3000, hvor den ene diskant var lidt trykket. Så den blev afleveret hos Glenn, og hentet et par timer efter. Den var næsten så god som ny igen, selvom en titan-diskant naturligvis er svær at rette helt ud!

Så jeg har kun gode erfaringer med Basrep....

Edit: I øvrigt så jeg en masse enheder, som han havde liggende og havde repareret. Og det så bestemt godt ud, det synes jeg da i hvert fald!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Rolig nu.. Folk er jo på arbejde.

Jeg har ikke selv brugt firmaet.

hehe Jeg har ferie og haede lige helt glemt at der er nogen der arbejder ha ha ha

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Kan også på det varmeste anbefale Basrep; fik lavet/re-coned mine 14" JBL basser, og det var nydeligt ( og billigt ) udført.

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at det Glenn laver er ok, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men pas på ham. Han holder sig ikke for god til at "pynte" gevaldigt på sandheden for at tjene en skilling.

herfra!

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Jeg kan kun give jesper andersen ret...han lavede også mine 14" jbl-r....og har siden fået ham som ven...og han er en rigtig ven!!!!!!  så måske frede1977 har været umulig, eller forlangt for meget???? ved det ikke, men glenn er en fin fyr, der gør hans arbejde ok......

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Tak!!! jeg har bestemt mig for at tage tilbudet og sender det til ham idag. Så må jeg jo bare håbe det bedste..

Casperm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale Alan Thwaites - AT Højttalerværkstedet på Møn.

Har fået renoveret nogle Scanspeak 11" og 14". Der blev sat nye membraner mm. på. Det var godt og rimlige priser.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
Hejsa
Jeg kan kun give jesper andersen ret...han lavede også mine 14" jbl-r....og har siden fået ham som ven...og han er en rigtig ven!!!!!!  så måske frede1977 har været umulig, eller forlangt for meget???? ved det ikke, men glenn er en fin fyr, der gør hans arbejde ok......

mvh Velkommen

Jeg har aldrig handlet med manden - kun mailet med ham om nogle enheder han forsøgte at sælge. Hverken umulighed eller urimeligheder har derfor været inde i billedet....

Jeg betragter det som en afsluttet sag mellem ham og mig og nærmere detaljer hører ikke hjemme her på forum. Jeg kan bare ikke anbefale manden... det var hele pointen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Frede1977; bestemt interessant at læse om andres oplevelser/opfattelser, og har absolut ingen grund til at betvivle din forbeholdenhed overfor bas-rep. Og respekterer din holdning til at være diskret omkring hvad som gjorde at du blev dårligt behandlet - omvendt er det svært at sætte sig ind i din kritik, når du ikke vil delagtiggøre os andre hvor i miseren opstod, det KUNNE jo være at du og Bas-rep GENSIDIGT "gik galt af hinanden"...........men lad os nu ikke fnidre-fnadre mere omkring det.

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Til Jesper Andersen!!! Du skriver at du har fået re-coned dine JBL basser??? Har du fået skiftet svingspole og menbran, eller er det kun kantophængene der er skiftet.??????Jeg spørger fordi jeg selv står foran samme reparation

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

kanvas; Det var kun kantophængene jeg fik skiftet - denne gang. Jeg har tidl. haft et sæt JBL 120TI, hvor jeg valgte den dyre løsning ( udskiftning af hele basenheden ), da jeg hvade fået at vide at man SKULLE skifte både svingspole og membram, for at renoveringen var noget værd.......men helt ærligt, så kunne jeg ikke høre nogen forskel, derfor valgt jeg "kun" at få mine 240 - basser re-coned.

'Mener iøvrigt at det kostede omkring kr. 1.100/1.200 for begge to. ( fik dem lavet sidste sommer )

mvh

Jesper/Oldhifinut

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Tak for svar!!!  Jeg har et tilbud fra Basrep på uskiftning af kantophængene på 1100,- for begge  Jeg har yderligere talt med  J.J. teknik som ikke mener at en sådan reparation er at anbefale grundet fare for beskadigt svingspole. Her vil en total renovering beløbe sig til 1950,- pr stk. hvilket jeg nok syntes er i overkanten for så gammel en enhed. Summa summarum!!! Jeg vil nok benytte mig af Basrep. og håbe på det bedste

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Ja jeg håber da på det bedste for det ville da være trælst hvis det ikke bliver som man håber på.

peter_il
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Sendt: 06 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

kanvas; Det var kun kantophængene jeg fik skiftet - denne gang. Jeg har tidl. haft et sæt JBL 120TI, hvor jeg valgte den dyre løsning ( udskiftning af hele basenheden ), da jeg hvade fået at vide at man SKULLE skifte både svingspole og membram, for at renoveringen var noget værd.......men helt ærligt, så kunne jeg ikke høre nogen forskel, derfor valgt jeg "kun" at få mine 240 - basser re-coned.

Interessant at falde over denne tråd! Jeg har et par JBL 120TI stående, hvor basmembranerne er gået helt i opløsning. egt. havde jeg overvejet at købe nogle Celestion-enheder eller lign., da jeg forvenetr, at de kan fås til en fornuftig pris.

Men det der Basrep lyder da interessant. Findes der noget lignende i Københavnsområdet?

Mvh, Peter Ingsø Laursen

Til top Vis peter_il's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter_il

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 06 August 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Vedr. Bassrep.

Jeg har fået lavet et sæt Peerless til en B&O MC120.2 (10" med skum ophæng) og det var lavet ganske fint lavet.....og sendt. Det kunne ikke laves bedre. Også Allan Twaites har engang lavet noget, men jeg fornemmer at han er gået på pension. Hans søn David har lavet en del af den samme type reps, men mine erfaringer med ham er han er en hystler som lovet alverdens ting. De sidste enheder han skulle lave for mig tog han med i faldet i hans Århus butik "Speacker and audio desing". Min bare numse! Trods flere personlig henvendelser har jeg aldrig set dem siden. Jeg kender flere som har sendt dyre 12" scanspeak basser (laves ikke mere) som aldrig blev "modtaget" på Møn......fantastisk. Det er i høj grad et spørgsmål om tillid.

Så må jeg sige at Glenn virker helt reelt og hvis nogen mener han har pyntet på sandheden, så kunne det måske uddybes? Jeg har flere reps jeg vil sende til Glenn.

Cheers.   

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Peter_IL .... JJ teknik i Farum repererer også JBL Højtalere, men kun total renovering. De nægter at skifte kantophængene alene p.g.a. JBL´s meget smalle magnetgab og dermed beskadigelse af svingspolen, så det er  lidt af en chance at tage.

peter_il
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Sendt: 06 August 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:
Peter_IL .... JJ teknik i Farum repererer også JBL Højtalere, men kun total renovering. De nægter at skifte kantophængene alene p.g.a. JBL´s meget smalle magnetgab og dermed beskadigelse af svingspolen, så det er  lidt af en chance at tage.

Hvad vil en totalrenovering sige? Vil det mon kunne betale sig i forhold til at købe nye (uoriginale) enheder?

mvh, Peter Ingsø Laursen

Til top Vis peter_il's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter_il

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum