Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HJÆLP !!!!! TIL PLASMA.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Du misforstår mig: Alle 42" har samme opløsning OG alle 50" har samme opløsning - en 42" har altså ikke samme som en 50".

Jeg har bestemt ikke misforstået dig. Du angiver selv at alle 42" har samme opløsning. I mit indlæg over dig, angiver jeg data på at dette ikke er tilfældet. Jeg blander ikke 42" og 50" eller for sin sags skyld 61" paneler sammen.

Jeg angiver blot at det du skriver er direkte forkert og dermed usandt.

Du bør nok trække din udtalelse om at NEC anvender LG paneler i deres skærme tilbage. Det er direkte usandt! Helle W. er accountmanager for DK i NEC Scandinavia, så hvis du har solgt så meget som et eneste NEC panel, så burde du have et kendskab til hende.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Hej Ctacta

Prøv lige at læse indlæggene ordentligt inden du angriber så voldsomt. Dan har ikke skrevet at en 42" og 50" har samme opløsning, men at alle 42" har samme opløsning og at alle 50" tommer har samme opløsning. Hvorvidt det er rigtigt ved jeg ikke, men før du reagere så voldsomt bør du være sikker i din sag.

Læs mit sidste indlæg, jeg blander ikke 42 og 50" sammen. Jeg forholder mig i mit indlæg til bla. 42" og det er forkert det der skrives. Ligeledes at NEC skulle anvende LG paneler. Usagligt - så kort kan det siges, og hvis det er den form for salgssnak folk får smidt i hoved af sælgere, så forstår jeg godt at det står slemt til. Herinde skal vi være saglige, ikke en flok der bare nikker og fremsætter urigtige oplysninger.

Det er iøvrigt også i strid med markedsføringsreglerne. Derfor har jeg tilladt mig at orientere NEC Scandinavia om dette. No more no less.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Mht. opløsnigen så er du fuldkommen ret, jeg har lige checket det. Beklager det er min fejl, jeg er blevet orienteret om noget andet.

De NEC skærme vi har solgt er udelukkende solgt igennem vores Tyske Afdeling, vi har derfor ikke nogen kendskab til den omtalte Helle.

Det er fint at du retter mig, når jeg har skrevet nogen usandt. Men det var måske rart at det blev gjordt på en lidt mere suber måde, jvf. meddelsen fra kenneth.

Jeg sidder her jo ikke for at irriterer dig, men for at lære yderligere og høre andre folks meninger om de forskellige produkter.

Håber på din forståelse.

Dan L. Christiansen
Til top Vis www.dctronic.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af www.dctronic.dk Besøg www.dctronic.dk's Websted

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Der er ikke tale om brud på markedsføringsloven, der har jo ikke været nogen markedsføring.....

Prøv da lige at gå i små sko, jeg siger jo lige at jeg beklager fejlen.

UNDSKYLD, UNDSKYLD, hvad mere kan jeg gøre?

Man lærer af sine fejl, ingen er perfekte - men det skal man måske være for at deltage i dette forum....

Dan L. Christiansen
Til top Vis www.dctronic.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af www.dctronic.dk Besøg www.dctronic.dk's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Mht. opløsnigen så er du fuldkommen ret, jeg har lige checket det. Beklager det er min fejl, jeg er blevet orienteret om noget andet.

De NEC skærme vi har solgt er udelukkende solgt igennem vores Tyske Afdeling, vi har derfor ikke nogen kendskab til den omtalte Helle.

Det er fint at du retter mig, når jeg har skrevet nogen usandt. Men det var måske rart at det blev gjordt på en lidt mere suber måde, jvf. meddelsen fra kenneth.

Jeg sidder her jo ikke for at irriterer dig, men for at lære yderligere og høre andre folks meninger om de forskellige produkter.

Håber på din forståelse.

Det er bestemt okay, jeg bliver blot irriteret over at sælgere ofte fremsætter forkerte opæysninger. Og i dette tilfælde var den helt gal. Der er dog ingen tvivl om at LG med deres tilbud på 28.000,- har et ganske interessant tilbud til prisen. Men der findes langt bedre paneler på marked. F.eks. Philips med pixel plus teknologi.

Det er jo nok et spørgsmål om smag og behag og især pengepung. Men ser man bort fra prisen, så er NEC førende. De er også de eneste der har enestående patenter på en række filtre der ligger i alle subpixels, herunder adskilte kamre, der forhindre genskær til naboceller. Det har ingen andre, og derfor står farverne så fantastisk på NEC.

Endelig er der også emnet døde pixels. De billige produkter på marked har en ganske høj fejlrate, både ved levering og over hele levetiden. Igen er NEC efter min erfaring på området førende. De sælger ikke paneler med fejl, derfor er prisen også højere.

Tingene hænger sammen og det burde man som sælger også gøre folk opmærksom på. Det er ihvertfald min mening.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Der er ikke tale om brud på markedsføringsloven, der har jo ikke været nogen markedsføring.....

Når du udtaler dig på vegne af et firma, hvilket dine indlæg siger, og dit profilnavn, så gælder markedsføringsloven også kan jeg betro dig. Især når du henviser til et link på jeres hjemmeside.

Jeg læser jura på Aarhus universitet, så jeg har ikke svært ved at stå ved min udtalelse. Og jeg er ikke efter dig, jeg retter blot alle dine fejl. Og nej ingen er perfekte, men 3 usandheder er i mine øjne formeget.

Iøvrigt sælger Sony 42" paneler med en opløsning på 1024 x 1024 som eneste producent. Endnu et godt eksempel på at 852 x 480 ikke er eneste opløsning på et 42" panel. Blot til din orientering.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

OK, så er vi på samme bølgelængde.

Grunden til at jeg siger at NEC også bruger LG paneler, er udelukkende grundet et besøg på LG fabrikken i Korea. Her fik vi at vide at en af grunden til at leveringen af LG skærme til Skandinavien var forsinket var at NEC havde lagt en ordre på 4.000 stk. 42" plasmaskærme, som man i produktionen prioterede højere. Men det er selvfølgelig muligt at NEC selv leverede disse paneler, jeg tog det bare som en selvfølge at det var LGs egne paneler, da de blev produceret på deres LGs fabrik.

Jeg er ellers helt enig, pris og kvalitet hænger altid sammen. Har du iøvrigt nogle pixelsfejl på din 50" skærm? Eller er den helt "fri"?

Dan L. Christiansen

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Helt ok mht. opløsning, det er da rart at jeg kan høre det fra dig, når mit bagland ikke har orienteret mig ordentligt.

Mht. profilnavn, så var jeg ikke klar over det rent juridisk - det bliver ændret omgående, tak.

Dan L. Christiansen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Jeg er ellers helt enig, pris og kvalitet hænger altid sammen. Har du iøvrigt nogle pixelsfejl på din 50" skærm? Eller er den helt "fri"?

Jeg har 2 til udvikling, den ene er 6 mdr. den anden mere end 1½ år. De havde ingen fejl ved levering og har det heller ikke idag. Ikke engang en defekt subpixel (r/g/b).

Hvad LG angår, der fik den jeg havde på prøve, 2 fejl ved udpakning og 1 mere på en periode på 1 md.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Øhh, kan man ikke ændre profilnavnet? Den er grå, og er ikke umiddelbar mulig at ændre under ens profil.

Dan L. Christiansen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:
Øhh, kan man ikke ændre profilnavnet? Den er grå, og er ikke umiddelbar mulig at ændre under ens profil.

Jeg mener ikke det er muligt, men det ændrer heller ikke så meget. Så længe man udtaler sig som sælger eller repræsentant (uanset dit profilnavn) og henviser til sider der har til hensigt at sælge, så vil du/I kunne hænges op jvfr. reglerne i markedsføringsloven. En ændring af dit proflnavn vil derfor ikke have nogen indfyldelse. Det skal dog ikke afholde dig fra at deltage herinde. Vær blot forsigtig med hvad du udtaler dig om, det er jo et offentligt forum.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 September 2003 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Ja, okay så er jeg lidt mere forstående overfor din holdning til LG. I firmaet har vi solgt knap 200 stk. 42" skærme, der har kun været 1 skærm der havde en fejl, og den blev udskiftet under garantien.

Jeg er dog imponeret over at du overhovedet ikke har en fejl i din 50", den har vi haft lidt problemer med i LGs 50".

Jeg ved at de havde en del problemer med den der hed PZ13, dem der er blevet solgt i firmaet hedder PZ14, 17, 44 - dem har der ikke været noget med.

Dan L. Christiansen

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 25 September 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg må lige "veje" mine ord en ekstra gang inden jeg indsætter det :-)

Beklager al postyret, man bliver heldigvis klogere for hver dag der går.

Dan L. Christiansen

ReneC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 September 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Jeg må lige "veje" mine ord en ekstra gang inden jeg indsætter det :-)

Beklager al postyret, man bliver heldigvis klogere for hver dag der går.

Velkommen til, hvis du bare tilføjer i din signatur at det er din private holdning du gør rede for og intet har med dctronic at gøre, så må du skam sige det du har lyst til.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 September 2003 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Tak for det, det vil jeg lige for ordnet med det samme. Gó weekend....

Dan L. Christiansen

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning om LG og NEC - måske gik det dog lidt hedt til

Jeg overvejer at anskaffe en Plasma/TFT eller LCD skærm. Er der nogen der har yderligere erfaringer

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

HOLD JEG FRA LG skærmene

Hvis i er heldige og kan få en kavlitets eller levetids rapport fra LG så vil i opdage at LG skærmene har samme kontrast og farve kvalitet som f.eks. den nye Pioneer skærm har når den har kørt i 5 år ved almindelig forbrug.

Kontrast og farver kan måles meget forskelligt ligesom watt på forstærkere og LG pynter en del. Javist kan man opgradere softwaren på LG skærmene med det giver kun mellem 50-100 mere i kontrast.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Nu er levetiden på Plasma i forvejen ret begrænset, og efter halv levetid 10-15.000 timer, alt afhængig af producent, få faldet konstrast og lysstyrke med 50%.

LCD vinder mere og mere frem, selv om det ikke er helt så godt, men levetiden er længere. Og når lysstofrøret er færdigt, så kan det i modsætning til CRT og Plasma, blot udskiftes og uden den helt store udgift.

Men jo, der er stor forskel på producenterne. Men man får som regel også det man betaler for. Philips har med deres nyeste LCD og Plasmaserie overrasket mig meget. Så det var nok et mærke jeg ville undersøge nærmere hvis jeg skulle anskaffe mig et prisvenligt produkt.

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa Jonas

uha uha, det lyder søreme som om du ved hvad du snakket om, NOT!

Jeg har selv privat en LG, og har haft et hav af andre, du er altid velkommen hos mig med en helt ny Pioneer plasma - så skal du se at du tager meget fejl.

Fik du iøvrigt den 3-rørs hjem?

Dan L. Christiansen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Oktober 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Men jeg ville aldrig bruge penge på et lores plasma panel. 852 x 480 er alt for lidt, selv PAL bliver beskåret/nedscaleret, og hvem vil finde sig i det. Desuden er den opløsning alt for lille til at man kan nyde det blæst op på 42".

Men bevares, for nogen er det at have plasma, et statussymbol. Så blæse værd med opløsning og kvaliteten. Brug dine øjne og din sunde fornuft, det rækker langt, og langt bedre end at læse specifikationer. Dem kan man ikke bruge til ret meget. Tag bare højttalere, de lyder som dag og nat, og findes som paneler i alle prislag.

God fornøjelse

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum