| Forfatter |
|
mchs Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simple Minds - Real Life Talk Talk - The Colour of Spring Queen - Innuendo Pink Floyd - Echoes David Bowie - Ziggy Stardust (180 g. genoptryk) Grace Jones - Slave to the Rhytm og Madonna - Erotica...
Der er selvfølgelig mange flere, men dette skulle da være en start. I øvrigt kan jeg tilslutte mig Dire Straits lyd... den er ofte formidabel.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Næ nej, en plov er noget man bruge til at grave alle herlighederne frem
på de dejlige vinylskiver. Bondemanden må sgu finde sig et andet
redskab - ploven er vores.
|
|
|
Ja og fra dag et af laver den ulykker som en rigtig plov gør på en mark og slider vors kære lper .
der er lige en her
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=25909& item=4751477110&rd=1
dem kan man ikke stå for .
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dizrhytmia, Dizrhytmia - bare lige til en start..
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Kjeldsen skrev:
Næ nej, en plov er noget man bruge til at grave alle herlighederne frem på de dejlige vinylskiver. Bondemanden må sgu finde sig et andet redskab - ploven er vores.
|
|
|
Ja og fra dag et af laver den ulykker som en rigtig plov gør på en mark og slider vors kære lper .
der er lige en her http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=25 909& item=4751477110&rd=1
dem kan man ikke stå for .
|
|
|
Hmm, ugyldig artikel.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
jensen skrev:
Kjeldsen skrev:
| Næ nej, en plov er noget man bruge til at grave alle herlighederne frem på de dejlige vinylskiver. Bondemanden må sgu finde sig et andet redskab - ploven er vores. |
|
|
Ja og fra dag et af laver den ulykker som en rigtig plov gør på en mark og slider vors kære lper . der er lige en her http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=25 909& item=4751477110&rd=1 dem kan man ikke stå for . |
|
|
Hmm, ugyldig artikel.. |
|
|
Det var bare en af de gode PF
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
jensen skrev:
| http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=25 909& item=4751477110&rd=1 dem kan man ikke stå for . |
|
|
Hmm, ugyldig artikel.. |
|
|
Det er fordi Jensen ikke tjekker sin URL. Der er mellemrum i den. Fjern %20 to steder. Eller tryk her: http://surl.dk/vz/
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov. Er det en bestemt man skal have fat i ?
mvh
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Info: tråd rykket til "Film & Musik"!
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SAGA: In transit - fantastiskt live album! Queen: The works - Fed lyd på lp - snot lyd på cd! Genesis - Genesis (1984) - super lyd Deep Purple: Made in japan - Fantastiskt live album! Manfred Mann's Earthband: Chance - Fed lyd __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jennifer Warnes - The Hunter Nirvana - Unplugged Chet Atkins & Mark Knopfler - Neck and neck Meat Loaf - Bat out of hell
__________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg har ca. 7-8 forskellige pick-up'er i min samling og ved nærmere eftersyn er der ingen af dem der ligner en plov 
PLOV:
Pick-up'er:
eller

|
|
|
Jo jeg synes nu de ser meget ens ud .
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er altid de samme og de samme og de samme. Her er noget andet, og det er heftig massage til de dyre membramer.
Silvana Deluigi (vocal) with: piano: Pablo Ziegler, Gustavo Beytelmann, Osvaldo Calo violin: Fernando Suarez Paz, Alfredo Triff bass: Renaud Garcia Fons; Horacio Hurtado; Andy Gonzalez el-bass: Steve Swallow; guitar: Haracio Malvicino percussion: Robby Amen; bandoneon: Walter Castro; Horacio Romo produced by Kip Hanrahan
Silvana Deluigi "YO!"
Kip Hanrahan: "So Silvana walks on stage and everything else kind of falls away. Yeah, the lighting, the proportions of the stage, the distance between the listener, the observer, and the singer, actress, everything. I've seen it, I've been there. If she walks into the frame of the movie, everything else becomes a distant, shaded, background : the other actors, the lighting : and, as only in others of the rarest cases of charisma, the framing actually dissipates. Again, I've seen it. On stage, the other players are still there, it's still the context, the bandoneon, the stern faces in their places, but it's only a context in which Silvana's music, through which Silvana, that tango, can be accessed. She could go to the front of the stage (say, if the sound system fell apart, and the musicians stopped...) and kneel on the edge of it, and sing a capella, and an audience of three thousand would push to the front, not just to hear her fantastic voice, but to be closer to the perfume, the scent of that tango. We all know that the tango's not really a music. It's the intense, dark glow and romance surrounding a player. Expectations of a history, or of a danger.. I guess that's where the danger reference comes in. The macho Tango around Astor, or Goyeneche or (still) around Gardel. But the female tango is just as intense. Inverse, but just as strong a scent, just as dark. It's the female confidence of that tango around Silvana that makes the surroundings dissipate.And the voice, of course : it's not just the perfect intonation or gorgeous tone, it's the swing behind the anticipation, it's that sound and swagger of sex made audible. Maybe restating the obvious, what made Astor the king of the tango wasn't really the formal innovations, the layers of dark and light and counterpoint, and shifting, viscerally breathtaking, chordal changes and complex references in his compositions. It was the fact that he had the guts and vision and defiance and fight to change the music he inherited into something that described the darkness inside himself. What made Malvi, Pablo, Suarez Paz and Console the best tango band of our time wasn't their awesome command of their instruments (although) dare you to name any other musicians with as deep technical skills), but it was the way they took Astor's music, and dangers, and arrogantly made it so naturally parts of their own personal swaggers. And what makes Silvana the Queen of the Tango has, of course, even less to do with compositional or instrumental innovations than in Astor's case. It has to do with the darkness that she arrogantly surrounds herself with, and with that pause, and that sexual anticipation, y'know, that tango. Anyway, all that sh*t about the tango dying, or being antiquated, or whatever. There's really nothing in the tango that can be superseded. There's never going to be a time when we won't be able to feel the dark glow, and not be able to smell the sex in the danger around Silvana. Yeah, the real tango."
Enja 9158-2
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow SES - den lyder spændende. Gik straks ind på www.jazzrecords.com men deres postordre site er nede!..... prøver igen i morgen. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:

Det er altid de samme og de samme og de samme. Her er noget andet, og det er heftig massage til de dyre membramer. ...
|
|
|
Hep, SES! Den kan jeg være med på. Jeg købte den til hendes koncert i
Jazzhouse. Den holder på alle måder - måske lige bortset fra at den
ikke er på vinyl  .
Et billede (min egen kreation  ) fra den fremragende koncert i Jazzhouse:
EDIT: et par anmeldelser af koncerten - de to første afsnit i beskrivelsen i SES' indlæg overdriver ikke:
Politiken
Berlingske
Og hvis i kan lide dette, så check endelig denne:
Astor Piazzolla - Tango: Zero Hour. Samme selskab (American Clave) og
samme producer (Kip Hanrahan). Et vaskeægte tango-mesterværk.
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvana er til salg i Jazzkælderen der ligger halvvejs på 1. sal i Skindergade, leveringstid kun ca 3 år. Kan bestilles direkte ved ENJA et selskab der er så usædvanlige at de laver kvalitetscd'er. Køb endelig Rosanna og Celia også.
Ka jo være at Kælderen købte lidt extra da jeg bestilte - så måske på lager?
Nice Zaka - havde egentlig regnet med en koncertanmeldelse fra din hånd. De fås ikke bedre (anmeldelser).

PS: Silvana kan som f.eks. Cassandra Wilson og Shirley Horn det der med rytme i sin sang. Stemmen indgår derfor som det vigtigste og mest inciterende rytmeinstrument i gruppen. Når man først ører for det, kan man ikke få nok.
Rosanna og Zelia leverer frisk og vital popmusik som man ikke har hørt længe. Sidste gang var det 4 knægte fra Liverpool som jeg ikke længere kan huske hvad hedder.
For en gangs skyld kan man godt undvære vinylen. Cd’er kan laves fremragende, her er 2 beviser.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anmeldelse - jo da (selvom jeg synes de to jeg linker til gør det aldeles glimrende) - det bliver på stikordsform :
smuk - sensuel - en stemme med stor spændvidde - erotisk - dramatisk -
fantastisk bandoneon spil - guitar a la Pat Metheny, men bedre IMHO -
en klaverbokser der lignede Eddie Skoller - mørk - smuk - smukt....
Lad os bare sige det sådan: Hvis hun var min mor så ville jeg eeelske at få skæld ud af hende - hvilken stemme  .
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage på sporet: Vinyl'er med god lyd.
En lidt anderldes anbefaling kunne være at liste selskaber der generelt holder en høj standard:
- Steeplechase (du kan stadig købe nye skiver til 150,- her
- Storyville
- Black Saint (Italien)
- Soul Note (Italien)
- Enja (Tyskland)
- ECM (Tyskland)
...og mange flere...
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry – havde ikke set ordentlig efter.
Men da LP’er altid lyder godt, regnede jeg med at det var gode cd’er man efterlyste.
Hvis man vil chokeres af god lyd så find noget gammel 50 årig mono og brug så 5 minutter på at regne ud hvor mange procent lyd er forbedret i samme periode.
I øvrigt er plov en dårlig betegnelse. Pladeaftastning er som som sex en god kontaktsport, når man finder gamle jazzplader kan man dog nemt finde rester fra de gode dage med pibekrads, brugte kondomer og ølsjatter.
Nå må jo hellere fremover læse hvad trådmanden ønsker .
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
...
Men da LP’er altid lyder godt, regnede jeg med at det var gode cd’er man efterlyste.
...
|
|
|

- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Iøvrigt er en plov noget bonden bruger til at vende jorden med - måske du burde købe en mark i stedet for?? |
|
|
Jeg er dybt enig. Det er dog en forfærdelig betegnelse!!!!!
Barbra Streisand: One Voice. Formidabel indspilning. Hvis dog bare konen ville holde sin kæft mellem numrene.
/Claus __________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |