| Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SMAJ
Sørme rart at høre at tilfredshed stadig findes, et stort tillykke med din investering herfra.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan 100% forstå din glæde ved dine nye højttalere ... velkommen i Proac "klubben", som ikke er en klub.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nemli ja, så fanatiske vi ikke  __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper,
Der tager du fejl ... er helt fanatisk og stopper ikke før alle har Proac
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes yes
Har desværre ikke digi cam , så sorry... ingen billeder pt
Står lidt og undrer mig over at jeg kan være så glad for disse 2.5 ere. Ser lidt mere plain and ordinary ud i forhold til mine tidligere SF Extremaer , og ikke mindst B&W 802 Nautiluserne , som jeg til trods for manges modsigelser syntes lyder fantastisk
Men Disse proac har lige den touch af magi , plus de har det lyttevenlige jeg leder efter ... så der bliver bare hørt meget musik lige fra TOOL til Jack Johnson
Bedste "downsize " jeg kunne ønske mig . 
Har PT udstyr :
Proceed CDP/CPP cd spiller
Krell Ksa 150 Effekt
MIT Terminator 2 højt. kabler
MIT Mi 330 Interconnect
MVH SMAJ
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ...
Proac 2.5 ... lidt men godt ...
Det kan ikke beskrives bedre ... lyttevenlige .... man har altid lyst til at trille en skive mere.
Synes i øvrigt at 802 er den bedste i Nautilus-serien, 801 er meget vanskelige at få til at spille optimalt ... både med hensyn til rum og forstærker. Extrema er dog en fed speaker, som jeg var lige ved at købe ... da jeg skiftede til 3.8!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh, det dig Simon. Jeg var ude og hente Meridianen sammen med en af mine venner, og fik da hørt lidt på Extremaerne og hvis jeg havde haft pengene så havde jeg sgu taget dem med hjem på stedet, fy for pokker de lød godt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper -
Ja de extremaer lød bare godt, plus de havde en super finish !! Lød lidt " romantiske " ihvertfald på min krell, med en varme der var virkelig lækker ....
Men de spiller meget forskelligt , afhængig af hvilken amp man spænder for, hvilket også var en af grundene til at de blev solgt . Havde jeg haft dem nu ville jeg nok købe de ML no20.6 monoblokke vassagohifi har til salg , og smide på dem ...... det ville være guld... men dyrt
Det var netop mit irritationsmomenter over dem til sidst . Det var somom man kunne blive ved med at helde dyr amp effekt på dem , og stadigvæk sagde de , mere mere ...
Har du stadig Meridianen?
- satmit
Proac 3.8 skulle også være en utrolig nice speaker !!!Hvad har du spændt for med ?Rør ? ML ?
-MIk
Ja det er dejligt, at lidt også kan være godt . Føler nu på ingen måde at jeg "Nøjes" i forhold til hvad jeg før har haft . Vil bare have god lyd så jeg kan høre noget muzak
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ: Nope, det var min ven der købte Meridianen, jeg var bare lige med. Og ja, det er jo det man hører med Extremaerne at det aldrig kan bliver godt nok, men damn de lød altså bare godt og så det udseende og finish ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
Så fik jeg gjordt det sidste tiltag der skulle til i denne hifi omgang . Krellen blev skiftet ud ....... Ja , med en ikke rør ting. Tror ikke jeg har tålmodighed til tweaks af rør
Men med en........... ML no 334. Så nu føler jeg der er hul igennem ...
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at hurtig opdatere kører jeg nu med
Proac Response 2.5
Mark Levinson No334
Proceed CDD/ CDP
MIT Kabler
Kan uden tvivl anbefale kombinationen. Den er dynamisk i både micro og macro detaljer . Føles som musikken erobrer rummet og " smælter væggene ned" når højttalerne er sat rigtig op .. Virkelig sjovt og magisk med en surround effekt ... vil tildele ML eren en stor del af æren.
God lytning
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|

SMAJ skrev:
|
For lige at hurtig opdatere kører jeg nu med
Proac Response 2.5
Mark Levinson No334
Proceed CDD/ CDP
MIT Kabler
Kan uden tvivl anbefale kombinationen. Den er dynamisk i både micro og macro detaljer . Føles som musikken erobrer rummet og " smælter væggene ned" når højttalerne er sat rigtig op .. Virkelig sjovt og magisk med en surround effekt ... vil tildele ML eren en stor del af æren.
God lytning
mvh
|
|
|
Meget fint anlæg må man sige .
Et spørgsmål trænger sig dog på, Proceed CDD/CDP?, for mig en lidt underlig sammensætning, men jeg er sikker på at der er en forklaring? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forklaringen i proceed cdp/cdd er simpel . Efter at være en meget glad ejer af min nyerhvervede cdp i 1 uge , ja så valgte løbeværket at stå af .
Jeg kontaktede importøren og fik at vide at garantien lige var udløbet. Et nyt løbeværk ville stå i ... hold fast 17000 dkk
Dette syntes jeg var ualmindelig dyrt for et løbeværk , og jeg jeg begyndte selv at lede efter et alternativ i stedet for, og faldt over denne cdd , som er identisk med løbeværket i cdpen .
så derfor bruger jeg pt da converteren fra cdp til mit cdd løbeværk.
Men jeg kan jo se at vi er i lidt samme boldtgade med ML og Proceed . Har du prøvet andre højttalere end dine Tannoy, og hvordan er ML / Tannoy kombinationen??
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dave Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 05 November 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SMAJ.
Ser først din tråd nu - og er først blevet for nylig blevet deltager i dette forum - men herfra skal der også lyde et, omend noget forsinket, tillykke med dine Proac'er.
Jeg har selv haft mine d38'er i et par uger nu, har haft d15 i et par år og har lagt øre til både 2,5 og flere standermodeller. Jeg kan kun sige at Proac er en dejlig højtaler, der i stor grad spiller lige så godt som det udstyr der er spændt for.
Jeg vil dog, som kommentar til et par af indlæggene i denne tråd, nævne at jeg oplever de nye Proac modeller som lidt mere "neutrale", med knap som meget "bloom" eller "honning" omkring det nedre mellemtoneområde, og for d38'erens vedkommende er der lidt mere styr på bassen, der ikke er så "opsvulmet" som tidligere. Nogen har beskrevet dette lettere "skifte" i Proac-lyden som mere "moderne" - jeg vil nu karakterisere lyden som lidt mere direkte, med flere detaljer og med bedre hul igennem - man skal dog passe lidt på med hvad man parre højtalerne med. Jeg tror ikke at det øvrige udstyr skal have en for tynd eller "spids" lydkarakter, men vi taler dog om småting, der ikke rokker ved Proac'ernes umiskendelige musikalitet og homogenitet.
Jeg kunne godt forestille mig at dine ML'er nedtoner den (nogen gange) lidt for romantiske og lidt slørede nedre mellemtone - og at rør omvendt er lidt mere tilgivende overfor 2,5'ernes marginale tendens til at "skinne" lidt i øvre mellemtone (det er jo "kun" en tovejs) som det især høres på det næstøverste register på et klaver. Samtidig er rør jo noget man kan eksperimentere med indtil man finder den rigtige kombination.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
Forklaringen i proceed cdp/cdd er simpel . Efter at være en meget glad ejer af min nyerhvervede cdp i 1 uge , ja så valgte løbeværket at stå af .
Jeg kontaktede importøren og fik at vide at garantien lige var udløbet. Et nyt løbeværk ville stå i ... hold fast 17000 dkk
Dette syntes jeg var ualmindelig dyrt for et løbeværk , og jeg jeg begyndte selv at lede efter et alternativ i stedet for, og faldt over denne cdd , som er identisk med løbeværket i cdpen .
Men jeg kan jo se at vi er i lidt samme boldtgade med ML og Proceed . Har du prøvet andre højttalere end dine Tannoy, og hvordan er ML / Tannoy kombinationen??
Mvh
|
|
|
Hej Smaj.
Sindsyg pris for et drev, jeg er glad for at den tidligere ejer af min CDD har fået skiftet det.
Problemet som er beskrevet i andre tråde er jo den at de skal skifte det hele fordi er bygget samme på den måde så man ikke kun kan skifte den del der går i stykker. . Men 17.000, så tror jeg også det er betalt og steensen har til et par månedes forbrug i røde bøffer.
Jeg har prøvet mange forskelige højtalere , Bla., Jamo concert 7 (den gamle fra 80´erne), Infinity kappa 8.2, Infinity Ren.80, Jbl TI 3000 , bare for at nævne nogen af de bedre, i midfirserne spillede jeg på forskelige modeller fra Epicure som jeg havde en forkærlighed for den gang.
Tannoy og ML er en kanon sammensæting, homogent letflydende velopløst fast lydbillede vil jeg karaktisere det som. Jeg hunger ikke efter andre højtallere, men Proac har jeg hørt en del modeller fra nede i audio art og det er fine højttalere syntes jeg. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
Mvh
|
|
|
Ich bin also chokeret. Tænk hvis Jaguar ville forlange 500.000 for en ny motor. Så ville folk ryste på hovedet - og salget af nye Jags ville falde dramatisk. Er det sådan, at i hifi verdenen, så forøger et mærke sit image ved at øge gidseltagningen mht. reservedelspriser? Jo højere reservedelspriser - jo bedre må det være? Jeg har i en lille drøm set et ML udstyr i mit lytterum - men ikke mer. Nu er kun i mareridtene.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
|
|
|
Det kan da ikke passe at et løbeværk skal stå kort tid efter garantiudløb. Hvis det er rigtigt, så skal producenten saftsueme betale størstedelen af reparationen. Alt andet vil være urimeligt.
Har du haft fat i servicechef, direktør hos importør, eller i sidste ende producenten selv? For hvis jeg var dig, ville jeg starte fra en ende af, og giver det ikke gevinst, få en advokat til at ringe til dem. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det så lang tid siden at det nok ville være for sent at starte sagen op igen ,men jeg var, dengang hele vejen rundt, og der vare ikk noget at gøre!!! jeg har slugt kamelen , men deler meningen om at en reservedel ikke må koste 17 tusser.Det er en helt grotesk pris !!!
Men husk , når i køber ml/ proceed cd spillere SKAL spillen altid skal have været jordet . Skulle have en inflydelse på produktets holdbarhed, har jeg hørt . Det var min CDP åbenbart ikke af dens tidligere ejer
Men når alt så er sagt, og musikken spiller igen er proceeden en kanon cdspille . Overgik klart min tidligere Holfi Xandra LTD, den toploadede version med batteri. Har Bedre overblik ,rytme og bedre perspektiv . Holfien havde dog helt klart kvaliteter, og især en HELT sort baggrund og en super mellemtone var nogen af dens stærkeste sider i mine ører
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
Nu er det så lang tid siden at det nok ville være for sent at starte sagen op igen ,men jeg var, dengang hele vejen rundt, og der vare ikk noget at Men husk , når i køber ml/ proceed cd spillere SKAL spillen altid skal have været jordet . Skulle have en inflydelse på produktets holdbarhed, har jeg hørt . Det var min CDP åbenbart ikke af dens tidligere ejer
|
|
|
Jord har ingen indflydelse på levetiden, hvis det er steensen der har bildt dig det ind er det en dårlig undskyldning, de fleste af deres drev er gået i stykker uanset om folk har jord på eller ej , der er tale om fabrikationsfejl her og ikke andet. Men det er korrekt at Madrigals produkter som udganspunkt er lavet til at blive jordet, men de går ikke i stykker fordi man bruger dem uden.
Jord er først og fremmest en sikkerhed, men kan tit give en lydforbeding i hifi sammenhæng. Her hvor jeg bor nu forfindes slet ikke jord i ejendommen og mit Levison/Proceed køre fint uden nogen problemer og lyder bedre her end der hvor jeg boede sidst og havde jord på.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slipsefyr skrev:
Jord har ingen indflydelse på levetiden, hvis det er steensen der har bildt dig det ind er det en dårlig undskyldning, de fleste af deres drev er gået i stykker uanset om folk har jord på eller ej , der er tale om fabrikationsfejl her og ikke andet. Men det er korrekt at Madrigals produkter som udganspunkt er lavet til at blive jordet, men de går ikke i stykker fordi man bruger dem uden.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------
Ja , så føler jeg mig en kende røvrendt, hvis de er tilfældet!!! Det burde de ,forhandler såvel som fabrikken tage ansvar for , mener jeg . Ville det være for meget at forlange af et SÅ anerkendt og dyrt highend mærke? Eller er det bare mig der har det sådan?
|
| Til top |
|
| |