Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: proac response 2.5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

SMAJ,

Ja man må i sandhed sige, at det er for ringe af et mærke i den prisklasse. En ting er 100% sikkert ... et drev fra Madrigal skal jeg absolut ikke have efter deres håndtering af denne sag.

SATMIT 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 November 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Slipsefyr skrev:

Jord har ingen indflydelse på levetiden, hvis det er steensen der har bildt dig det ind er det en dårlig undskyldning, de fleste af deres drev er gået i stykker uanset om folk har jord på eller ej , der er tale om fabrikationsfejl her og ikke andet. Men det er korrekt at Madrigals produkter som udganspunkt er lavet til at blive jordet, men de går ikke i stykker fordi man bruger dem uden.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Ja , så føler jeg mig en kende røvrendt, hvis de er tilfældet!!! Det burde de ,forhandler såvel som fabrikken tage ansvar for , mener jeg . Ville det være for meget at forlange af et SÅ anerkendt og dyrt highend mærke? Eller er det bare mig der har det sådan?

Det siges at Steesen yder en god service, det gør han måske også, men tager sig vidst også godt betalt for det. De prøver at krybe udenom og er såååå overasket hver gang folk stiller med de her drev problemer og prøver at lade som om at de da aldrig har set det problem før. Mit drev gik i stykker dagen efter jeg havde købt det, her var problemet dog ikke løbeværket, men at den simpelthen ikke ville tænde. Her prøvede fohandleren virkelig også at bilde mig en masse ind og spurte også til om den var jordet (hvilke den var på det tidspunkt). Meget modvilligt gik han med til at sende den op til steensen for at få kigget på den, men han var hele tiden overbevist om at den ikke fejlede noget og at jeg var kommet til at gøre noget forkert og at folk der købte Levison var jo erfarne folk, hvorpå jeg måtte fortælle ham at jeg skam havde været hifi entusiast i over 25 år.

Maskinen kommer op hos steensen som i første omgang desværre ikke kan finde fejl på den, jeg overhøre en telefonsamtale mellem steensen og forhandleren hvor forhandelren på et tidspunkt siger ordret: "det skulle kunden faneme have love at betale når den ikke fejler noget. Forhanderen vender tilbage til mig og siger bare kort at den ikke fejler noget. Jeg får dog trumfet igennem at de skal beholde maskinen deroppe et par dage endnu da jeg mener den har en periodisk fejl og det går han igen modvilligt med til.

et par dage efter ringer forhandleren til mig og siger at de har fundet fejlen nu.....nåååå siger jeg.......ja, den skal have skiftet hele prinkortet på fronten.

En triumf for mig og forhanldren var pludselig så flink så flink så flink, faktisk slesk.

Jeg kom faktisk til at vente en lille måneds tid på reservedelene.

Min CDD har fået skiftet hele løbeværket ud før jeg købte den,den er købt brugt hos denne forhandler og havde den ikke fået skiftet det havde jeg ikke købt den.

Men følger man ikke med sådan et sted som her fesk, så bliver man ikke bekendt med de store problemer som Madrigal har haft med de drev og de kan bilde een hvad som helst ind.

Bortset fra det så spiller det røv godt og derfor går man jo langt for at beholde sådanne ting trods alt. Men at købe en spritny cd maskine fra Mark Levison??

Jeg tror selv jeg springer over.

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Det ligger meget tæt op af den oplevelse jeg havde , ja bortset fra at jeg ikke fik en skid ud af det

Nå , men man skal jo ikke græde over spildt løbeværk som det jo hedder. Og jeg vil give dig ret i at når det så spiller ,ja så spiller det  spitze  

Nu vil jeg tænke på hvor min næste opgardering kunne ligge .... ja man kan jo ikke blive ved med at nedgardere .... VEL he he eller eh eh

Det betyder dog ikke at jeg ikke er tilfreds , men det er vel en hobby ikke?

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Det ligger meget tæt op af den oplevelse jeg havde , ja bortset fra at jeg ikke fik en skid ud af det

Nå , men man skal jo ikke græde over spildt løbeværk som det jo hedder. Og jeg vil give dig ret i at når det så spiller ,ja så spiller det  spitze  

Nu vil jeg tænke på hvor min næste opgardering kunne ligge .... ja man kan jo ikke blive ved med at nedgardere .... VEL he he eller eh eh

Det betyder dog ikke at jeg ikke er tilfreds , men det er vel en hobby ikke?

Hehe, jamen nedgradering behøver ikke altid være af det dårlige, jeg skiftede sidste år fra nogen hundedyre kabler til nogele langt biligere og fik meget bedre lyd ud af det, men det kan du læse meget mere om hvis du har lyst, du klikker bare nedenfor her på www.

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 13 November 2005 kl. 03:21 | IP-adresse registreret  

Hej

er der nogen der har en ide om de gamle Quad II rørmonoblokke på 15w kan trække mine proac 2.5? Højst usansynlig hvis nogen har hørt denne combo.Men hvis der er , vil jeg meget gerne høre om evt indtryk, også evt indtryk af quad alene!!!.... proacerne har vidst en følsomhed på ca86 db , så måske er det en for stor mundfuld??? eller hva?

mvh

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 13 November 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hej SMAJ,

dine ProAc 2.5 er letdrevne, og konstrueret på rør-grej. Jeg har hørt en del Proac højttalere, og jeg vil umiddelbart tro, at Quad II'erne virkelig vil komme til at synge med dine ProAc'er!

Så prøv ad - jeg tror det vil være fantastisk godt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes